Redwing
Město: Hlohovec
IP:85.237.224.xxx
Offline 3/423
Can-Am Outlander 1000 MAX, Can-Am Outlander 800 Max XT
Vzhladom na to že som nikde podobnú tému nenašiel zakladám ju tu. Možno bude na dlhšie, možno nie. Každopádne by ma velmi zaujímalo (od ludí ktorí o tom snad aspon niečo vedia) prečo japonci (suzuki, kawasaki, honda, yamaha) už dávno nevyrábajú 2 miestne 4kolky. A ešte viac by ma zaujímalo kedy začnú... To isté platí o ich originál homologizácii. Reči o malom trhu v Európe pre japoncov už mám v malíčku, takže tie môžeme pokial možno vynechat...
Diky
01.04.2012 15:08 #1 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
xsob
Město: Hostěradice
IP:109.81.252.xxx
Offline 2/7928
01.04.2012 15:14 #2 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
HELLGEJ
Město: Nižní Lhoty
IP:93.95.37.xxx
Offline 8/1926
01.04.2012 15:28 #3 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
viki
Město: Hodonín
IP:212.96.165.xxx
Offline 8/2987
Kawasaki KVF 750, Kawasaki KVF 650, Polaris Sportsman X2 500 EFI, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Kawasaki KVF 750, Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring, Kawasaki KVF 750
V usa kolka na silnici nesmí-jen vyjímky v určitých státech !!!!!!!!!!!§
takže proto homologace nejsou a myslím že ani nebudou a pro dva už vůbec ne.
Každopádně bych si to asi dovedl představit long Bruteforce ale proč???
Já na něm jezdím ve dvou v pohodě a než doroste synek tak i ve třech
Jinak nejlepší pro dva je každopádně KQ.
01.04.2012 16:57 #4 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
Redwing
Město: Hlohovec
IP:85.237.224.xxx
Offline 3/423
Can-Am Outlander 1000 MAX, Can-Am Outlander 800 Max XT
01.04.2012 17:15 #5 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
česil
Město: Třinec (Staré Město)
IP:193.85.151.xxx
Offline 7/1330
01.04.2012 18:55 #6 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
Redwing
Město: Hlohovec
IP:85.237.224.xxx
Offline 3/423
Can-Am Outlander 1000 MAX, Can-Am Outlander 800 Max XT
01.04.2012 19:15 #7 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
viki
Město: Hodonín
IP:212.96.165.xxx
Offline 8/2987
Kawasaki KVF 750, Kawasaki KVF 650, Polaris Sportsman X2 500 EFI, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Kawasaki KVF 750, Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring, Kawasaki KVF 750
protože jinde by ty mrdky nemohli prodávat a bez SPZ by to muselo stát čtvrtinu, a dostatečně blbí aby si čínu koupili jsou jen evropani takže se mistr china chopil šance na zbohatnutí a jede to ve velkém
každopádně USA trh odebere ročně v japonských kolkách tolik co evropa za dva roky né-li 3 roky- dealer v IDAHU-město Boise 200tis obyvatel -ročně 200-300 kusů čtyřkolek stačí nebo zaplatíš letenky a já tě tam provedu a ukážu ___?????
samozřejmě je to dle podmínek a terénu daného státu.
01.04.2012 19:19 #8 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
Josejose
Město: Hodonín
IP:31.192.92.xxx
Offline 0/3186
Kawasaki KVF 750 4x4
01.04.2012 21:57 #9 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
Redwing
Město: Hlohovec
IP:85.237.224.xxx
Offline 3/423
Can-Am Outlander 1000 MAX, Can-Am Outlander 800 Max XT
američania su na americkom trhu doma... neplatia dovoz, clá, nič... a nebol som v USA, ale tipol by som že amík si radšej kúpi poriadnu americkú odolnú obrovskú tažkú mašinu s hociakou spotrebou a nedá prednost japoncovi... zvlašt ked sú tam japonci jak spotrebák, a aj tak sa američania tlačia na európsky trh, homologujú to a s úspechom to tu predávajú, nekrachujú a zarábaju aj v USA aj v EU... to je taký problem na tu kolku primontovat v továrni 4 blinkre speťáky a trúbu? a zozšírit sa do celej európy? stále v tom nevidim logiku...
01.04.2012 22:13 #10 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
Hans-quad
Město: Litoměřice-Město
IP:90.177.140.xxx
Offline 11/7924
nooo logiku to má ...tak či tak se japončíci prodávaj ať už s homologací nebo bez .....proč by se měl výrobce postarat o homologaci a brát na sebe nějakou odpovědnost,když to za něj udělá někdo jiný .....výrobce je pak z obliga co se soudních tahanic týká si myslím já
Yamaha z rovna měla velký problém v USA (s UTV) ,ale vše nakonec ve prospěch Yamahy .....
Ale ty autobusy by dělat mohli
01.04.2012 22:22 #11 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
Redwing
Město: Hlohovec
IP:85.237.224.xxx
Offline 3/423
Can-Am Outlander 1000 MAX, Can-Am Outlander 800 Max XT
02.04.2012 12:47 #12 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
minelab
Město: Šaľa
IP:91.226.112.xxx
Offline 0/584
Polaris Sportsman 800/EFI
02.04.2012 13:36 #13 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
NeedToSpeed
Město: Zell am See
IP:80.188.63.xxx
Offline 7/1497
Arctic Cat 700 TRV EFI
No amíci to maj cenově úplně jinde tak se tam i lépe nakupuje Byl jsem na návštěve u příbuznýchv Coloradu, doma 3 CA a málem ani nevěděli že existuje něco jiného Prostě je to hezké, je to jejich, na jejich poměry i levné tak proč ne Nicméně i CA maj dlouhé, jsou to starší lidé kteří na tom jezdí i se psem a mají rádi pohodlí
02.04.2012 15:48 #14 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
minelab
Město: Šaľa
IP:91.226.112.xxx
Offline 0/584
Polaris Sportsman 800/EFI
02.04.2012 16:35 #15 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
Redwing
Město: Hlohovec
IP:85.237.224.xxx
Offline 3/423
Can-Am Outlander 1000 MAX, Can-Am Outlander 800 Max XT
ale že nikto z tých japoncov ani nevyvíja nejakú snahu, inováciu... nič! tie kolky sú už pár rokov stále rovnaké... dizajnovo, aj zvnútra - drobné úpravy nerátam... na trhu sú už druhý rok dvojválce, litre, posilovače, predlžené verzie už x rokov... a oni si stále štrikujú svoje... krátke, slabé, nehomologované... japonci majú dobrú povest a tradiciu tu v europe, to sa boja že by to nikto nekupoval? čínania sa tu neboja na cesty vypustit 800kový dvojválec... CA porovnatelnej kubatury im nadelujú dvojnásobný výkon... ved predsa japonci nie su a nikdy neboli technologicky pozadu, nie za američanmi a činanov už ani nespomínam... pre toto mi to nejde do hlavy... dajte mi niekto číslo na starého Hondu... ja mu to vysvetlím...!
02.04.2012 16:41 #16 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
NeedToSpeed
Město: Zell am See
IP:195.250.129.xxx
Offline 7/1497
Arctic Cat 700 TRV EFI
02.04.2012 18:42 #17 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
minelab
Město: Šaľa
IP:91.226.112.xxx
Offline 0/584
Polaris Sportsman 800/EFI
02.04.2012 20:07 #18 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
palo7
Město: Hustopeče
IP:93.92.54.xxx
Offline 3/246
Kymco MXU 500
02.04.2012 20:14 #19 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
mined
Město: Chřibská
IP:90.180.119.xxx
Offline 3/3418
Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4
02.04.2012 20:40 #20 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
JarB
Město: Náchodsko
IP:88.100.37.xxx
Offline 2/258
Nechci být za rýpala, ale mohlo by to být i tím, že ty krátké, slabé a nehomologované 4kolky jsou možná tak dobré a vyvážené, že jim opravdu stačí právě jen ta drobná funkční vylepšení? Právě proto soudím, že naopak Japonci nejsou technicky pozadu. Myslím, že ty japonské firmy vědí moc dobře, co dělají. Vývoj, testování a vyladění stroje tak, aby byl na té úrovni, co jsou oni, a to myslím jsou, ať se to někomu líbí nebo ne, netrvá rok. Proto si nemyslím, že by Japonci usnuli na vavřínech, oni nepochybně vyvíjejí a myslím, že přijdou opět s kvalitními stroji. Třeba jen nepodléhají trendu, nebo se nechtějí cpát do všech segmentů trhu, nebo si naopak drží ty, které jsou ostatními opomíjené právě možná kvůli těm, co jsou zrovna "in". No a taky to, že tady lidi kupují dlouhé čtyřkolky neznamená, že je houfně kupují Američani. A i když jsi napsal, že už máš řeči o malém trhu v Evropě v malíku, omlouvám se, ale nezbývá, než opět konstatovat, že je to prostě tak. Krom toho, o výhodách a nevýhodách dvouválců, krátkých, nebo dlouhých čtyřkolek atd. bychom tu mohli špekulovat dlouho a stejně bychom se pravděpodobně neshodli.
03.04.2012 20:12 #21 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
Redwing
Město: Hlohovec
IP:188.167.10.xxx
Offline 3/423
Can-Am Outlander 1000 MAX, Can-Am Outlander 800 Max XT
04.04.2012 10:27 #22 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
Grizzly660
Město: Sereď
IP:195.91.111.xxx
Offline 33/1009
Odpoveď je veľmi jednoduchá BEZPEČNOSŤ jazdy. Štvorkolka bola pôvodne vymyslená výlučne na jazdu v teréne. To nie je o chýbajúcich blinkroch a spätných zrkadlách ...
Časť môjho príspevku na inom fóre k smrteľným nehodám kolkárov na asfalte :
--------
Pred 10. rokmi mi k prvej Yamahe dali aj príručku techniky jazdenia od výrobcu. Nechápal som, šak to vyzerá ako moto, akurát je to bezpečnejšie, keď to má 4 kolesá. Že riadna blbosť.., vraj v zatáčke treba preniesť váhu na vonkajšiu stupačku, nakloniť sa do stredu zákruty a zároveň sa treba pritiahnuť k rajdom aby sa zvýšil tlak na prednú nápravu a kolka zatočila ako chcem..... Nerozumel som tomu, ale naučil sa tak jazdiť... Keď to tvrdí výrobca, asi vie prečo... Aj napriek tomu som zažil X prípadov kedy sa kolka zachovala naprosto nepredvídateľne a buď nechcela zatočiť, alebo zatočila náhle bez toho, aby som chcel... Ale nebolo to na asfalte,lebo tam zásadne nejazdím a môj anjel strážny nespal..
Štvorkolka bez ZADNÉHO DIFERÁKU s rýchlosťou viac ako 60 km/hod je na asfalte životunebezpečná vec, AK NEVIETE O JEJ SLABINÁCH.... a zadný diferák má iba máloktorá /Polaris, Cectec../ . Prvá smrteľná nehoda v SR pred rokmi v médiách : otec s dcérou za chrbtom narazili pred nájazdom do zatáčky do autobusovej zastávky. Dcéra neprežila... Nezabudnite na to, keď sa valíte po asfalte do zatáčky, že pri necitlivej práci s plynom a zlej technike jazdy pôjdete rovno.. Nezabudnite na to, že prudké pridanie plynu môže spôsobiť prudkú zmenu smeru kolky ak jedno zadné koleso prešmykne....Nezabudnite na to, že keď rozširujete nápravy svojej kolky k vôli stabilite , zhoršujete jej schopnosť zatáčania hlavne na asfalte.
-------------------
Jazdné vlastnosti kolky /schopnosť zatáčať/ sa ešte zhoršujú so spolujazdcom a úplne výrazne na asfalte.
Kto stále nevie o čo ide tak trochu fyziky :
Takto to bolo pôvodne vymyslené : Kolka musí mať mäkké pneu /materiál+tlak/. Zatlačením nohou do stupačky /prenesenie váhy/ na pravej strane sa stlačí mäkká pneu, odlahčí sa koleso na ľavej strane , ktoré začína prešmykovať. Vzniká krútiaci moment smerom do ľava, dovnútra zatáčky. Kolka začne v teréne zatáčať aj bez vytočených rajdov.
Tento efekt výrazne narastá pri jazde v stoji a výrazne klesá so spolujazdcom za chrbtom. Rovnako výrazne klesá na asfalte, kde to vnútorné koleso oveľa ťažšie k vôli vysokému treniu prešmykuje.
Toto je dôvod "BEZPEČNOSŤ" prečo v EU platia pre kolky na asfalte predpisy limitujúce výkon do 15 KW prípadne aj maximálnu rýchlosť. Úradníci, výrobcovia, fšetci o tomto probléme /nebezpečnosti kolky bez diferáku na asfalte/ vedia. Nie fšetci výrobcovia sú však ochotní obchádzať predpisy kamuflovaním výkonu svojich mašín, alebo vybavovať /vylobovať/ výnimky na homologáciu...
Takto to vidím ja a myslím že zatiaľ aj Japonci.
04.04.2012 12:32 #23 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
Redwing
Město: Hlohovec
IP:85.237.224.xxx
Offline 3/423
Can-Am Outlander 1000 MAX, Can-Am Outlander 800 Max XT
Velmi fundovaný prispevok. Mal by som iba jednu námietku. Homologizácia 4kolky a jej predlženie pre dve osoby nemusí byť principiálne vždy z dôvodu jej využívania na rýchlu jazdu po asfalte. Alebo pre zábavu Veľa krát ludia aj pri práci potrebujú prejst po verejnej komunikácii a môžu mat problem... Chcú tahat vozík - potrebujú aj silu aj papiere a vela krát by sa im hodilo odviest sa dvaja... Aj traktory majú papiere...
04.04.2012 14:45 #24 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
Grizzly660
Město: Sereď
IP:195.91.111.xxx
Offline 33/1009
04.04.2012 19:29 #25 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
Hugo-k
Město: Zastávka
IP:188.95.60.xxx
Offline 0/253
04.04.2012 19:34 #26 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
Hans-quad
Město: Litoměřice-Město
IP:90.177.140.xxx
Offline 11/7924
04.04.2012 20:41 #27 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
JarB
Město: Náchodsko
IP:88.100.37.xxx
Offline 2/258
Grizzly660> Nechtěl jsem to v prvním příspěvku psát, neb každý ať si jezdí na 4kolce jak uzná za vhodné a něříkám, že jsem na ni ve dvou nikdy nejel (byť nerad), ale z mého pohledu taky na 4kolku, obzvlášť v terénu, víc jak jeden člověk, rozuměj řidič , nepatří. Nejradši jezdím, že nikoho za sebe neberu. Neříkám, že když jedu sám, tak neudělám kiks, udělal jsem jich několik, ale o to nejde. Vím o čem mluvím, zažil jsem na 4kolce docela blbou nehodu jako spolujezdec a když se něco takového poděje, nemá ten spolujezdec moc šanci s tím něco dělat.
04.04.2012 20:50 #28 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
NeedToSpeed
Město: Zell am See
IP:80.188.63.xxx
Offline 7/1497
Arctic Cat 700 TRV EFI
04.04.2012 20:56 #29 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
HELLGEJ
Město: Nižní Lhoty
IP:93.95.37.xxx
Offline 8/1926
04.04.2012 21:24 #30 Téma: japonské 4kolky pre dvoch
JarB
Město: Náchodsko
IP:88.100.37.xxx
Offline 2/258
NeedToSpeed - Ale jo, souhlasím, po rovince, když je teplo, normální rychlost, v klídku. Přítelkyni se to taky líbí. Ale stejně mám vždycky takový divný pocit...čert nikdy nespí a člověk nikdy neví, co se může... Nerad na sebe zkrátka beru tuhle odpovědnost, byť uznávám, že něco do sebe to má.
HELLGEJ - No, s Tebou musím taky souhlasit, názor na jízdu ve dvou mám podobný a s tím druhým mám taky zkušenost. Přítelkyně mi do toho teda nekecá, ale třeba moje mamka, to je takový ten, no angličtina na to má pěkné spojení "back-seat driver", prostě kafral. A to nejen na kolce a já to nesnášim, když mi do toho furt někdo kecá.
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.09s