-Rastaman-
Město: Havířov (Město)
IP:89.29.63.xxx
Offline 9/588
Can-am Outlander 400 XT, Yamaha Grizzly 450, Yamaha Grizzly 700
Zdravím
Napadlo mě založit tohle vlákno protože je hodně těžké najít nějaké testy čtyřkolek, testy sice jsou ale většinou jen v angličtině (google sice nabízí "překlad" ale je to pouze slátanina beze smyslu) některé testy jsou sice i na quadmanii ale je jich prozatím málo, o quad.cz ani nemluvím protože testy by měly být trochu objektivní. A protože si myslím že v každém z nás je trocha spisovatele zkuste se trochu rozepsat a podělit se o sve dojmy jak vám čtyřkolka slouží a nějaké skromné technické údaje. Promiňte jestli se to tady už řešílo nenašel jsem .
př.
Yamaha Grizzly 450
rok výroby: 2007
výkon: 22,5 kw
v/max: naměříl jsem něco málo pod sto asi 96
Grizzly je ve čtyřkolkářském světě asi už něco jako klasika. Mladší sestra 660 (a tecnicky vyspělejší 700). nezalekne se ani těžšího terénu díky připojitelnému předku a uzávěrce projede téměř vše i když v hlubším bahně užje cítit nedostatek výkonu a stroj se zahrabe (ale to je hlavně o pneumatikách) Brodění i ve větší hloubce není problém stroj má celkem vysoko posazené sání a pokud si cucne není problém vypustit vodu z variátoru (přes takovou "vodní propust" z variátoru která se nachází na podvozku stroje) Plasty jsou kvalitní a ani po dvou kotrmelcích se nezlomily a stačilo je pouze nahřát horkovzdušnou pistolí a sami se narovnaly .
Jízda je pohodlná sedlo je sice trochu kratší ale pro dvě osoby Grizz ani není stavěný a řízení jde lehce. Hlavní nevýhodu vidím v přípravě směsi karburátorem .
Díky moc
Ano | 30 | |
Ne | 1 | |
Ano ale asi brzo zaměním za jinou | 4 |
29.04.2009 16:00 #1 Téma: Naše testy
mihcal
Město: Budějovické Předměstí
IP:92.62.224.xxx
Offline 2/4075
Masai K 50
Suzuki KingQuad 450 r. 2007 je v tom případě lepší než Yamaha Grizzly 450. Výkon má o cca 4 kW větší, ale maximálku naprosto shodnou. Klady má úplně stejný jako Yamaha a dokonce ani po třech kotrmelcích nebyla horkovzdušná pistole třeba. Jízda i ve dvou je pohodlná a navíc je to proti Yamaze stříkačka. A stejný problém s gumama jako ty jsem měl i já. Originální Dunlopy jsou k ničemu. Zakoupil jsem Kendy Bear Claw, ale ty už budou sloužit na novém KQ 750.
05.08.2009 16:40 #2 Téma: Naše testy
MartyXD
Město: Kolín
IP:212.80.64.xxx
Offline 3/69
Dobrý den
co by jste volili Suzuki KingQuad 450 nebo Grizzly 450 ??
našel jsem ted pomerně dobré ceny Suzuki KingQuad 450 http://www.motoinzer...ingquad-450-axi.html
co na to říkate ?
05.08.2009 17:02 #4 Téma: Naše testy
mihcal
Město: Budějovické Předměstí
IP:194.213.199.xxx
Offline 2/4075
Masai K 50
05.08.2009 17:33 #6 Téma: Naše testy
-Rastaman-
Město: Havířov (Město)
IP:89.29.63.xxx
Offline 9/588
Can-am Outlander 400 XT, Yamaha Grizzly 450, Yamaha Grizzly 700
05.08.2009 19:54 #7 Téma: Naše testy
mihcal
Město: Budějovické Předměstí
IP:92.62.224.xxx
Offline 2/4075
Masai K 50
Nespokojenost ani náhodou. Právě kvůli 100% spolehlivosti jsem šel zase do Kingquada!
Ale každýmu radím, kup si největší objem na který máš prachy. Pokud 4kolkám propadneš a to je dost pravděpodobný, stejně se ztrátou tu první brzo prodáš a půjdeš do větší. Je to jak píše Rastaman - s jídlem roste chuť. Jen bacha na legalitu TP:
http://www.quadmania...69&fid=5&fkid=&pgr=1
05.08.2009 23:02 #8 Téma: Naše testy
MartyXD
Město: Kolín
IP:82.100.63.xxx
Offline 3/69
http://www.tipmoto.c...uad-450-limited.html
tohle by melou byt v poho ne ??
myslim ze s mim casem to bude trvat delsi dobu, ale potrebuju se na necem naucit a 750 by byl hodne velkej mazec.
bylo my to dost na praci, ale vim ze pak budu hledat extremy. Bracha jezdí zavody na enduru, ja mel nekolik motorek taky
je to u vseho do ceho se lije benzin
05.08.2009 23:48 #15 Téma: Naše testy
Řezňa-
Město: Třinec (Staré Město)
IP:81.200.48.xxx
Offline 26/2889
Linhai 200 LH
Linhai Lh 200 2x4
rv.:2007 listopad
najeto: přes 3600km
aktuální stav: čeká se na řemen
Čtyřkolka stejný rám jako 300(polaris300) až na pár detailu. Plasty z nové serie, jsou křehčí ale něco vydží. Se čtyřkolkou se jezdí na max, nijak se ji nešetří. A drží, olej se mění pravidelně a po každem utopení. Utopena asi 5x stoho 2x pořádně.
Motor: Udajně stejný jako yamaha majesty 150. U téhle převrtaný na 177ccm. Vzducháč z nasávaním vzduchu ventilátorem u pravé nohy u stupačky. Přídavné chlazení olejem. Motor drží, jezdí vceku dobře jen je slaby na tuhle váhu. V kopcích shází dech, někdy ani nevyjede.
Variátor: Největší slabina na téhle čtyřkolce, někdy by motor sílu měl ale variátor prokluzuje. Jednou odešla odstředivá spojka(prý), jednou se celý rozsypal. Neni na tohle konstruován. Stačí asi 10cm nad stupačky a nejedete. Saní variátoru umístěno na urovní kol. Strašně blbě.
Podvozek: Přední tlumiče jsou trošku tvrdé a na třeba panelech odskakují při rychlejší jízdě, při skoku stačí. Zadní tlumič naprosto hrozný. Stlačuje se hrozně pomalu, a nahoru to samé. Prostě nestíhá.
Řízení: Celkem přesné jen malý rejd, po 1000km odešli čepy. Měnili se při 2500až a drží doted.
Závady: Při 1000km odešla spínačka-měněno na záruku, taky odešly čepy, ale zásluchu na tom mám i já. Nesvítil zadni binkr-zaruka. Ted blbě měří tachmetr, nefunguje blinkr, odešlo benzinové čerpadlo nebo podtlaková pumpa, pujde na záruku snad. Jinak jen závady zpusobené mnou. Převrácení, nehoda. A pozor at se vám nepovolí zadní kola přímo jak drží na ose. Ted praskl řemen, ale asi mou vinou. Tahalo se na tom všechno možné, i ty utopení.
V porovnání s Lydou nebo Shinerayem je větší, robustnější a asi i kvalitnější ale slabší.
Hodnocení: Řekl bych že je kvalitnější než Lyda nebo Shineray. Ale oproti ním slabší. Maximálka asi 60kmh.Dala by asi víc jen zase variátor. Plasty jsou křehčí než na jiných verzách, do zadních blinkrů zatíká.
Hodnocení: Za cenu zhruba 65.000kč velicá dobrá čtyřkolka. Nevím jestli sem trefil dorbý typ ale sem sní v míře možnosít spokojen. Pokud se budete chítí jen pomalu loudat po okolí a občas terén. Nebo jen lesní cesty, na seno a podobně uplně stačí. Ale do extrému ji nežente, nemá na to výkon.
Jezdím sní pomalu (víc než 60nejede ) Ale driftíky,kaluže, brody, bláto, skoky a všecky možné extrémy to je moje. Fakt ji nešetřím a drží.
PS: Sory že jsem to tak odflákl, budou tam chyby ale zítra to editnu, trošku upravím a opravím. Už se mi fakt chce spát.
06.08.2009 11:48 #16 Téma: Naše testy
mihcal
Město: Budějovické Předměstí
IP:194.213.199.xxx
Offline 2/4075
Masai K 50
06.08.2009 14:33 #17 Téma: Naše testy
jiri01
Město: Kolín
IP:88.100.251.xxx
Offline 4/288
Řezníku promiň ale půjčím si tvoji koncepci. Nechce se mi vymýšlet nic nového a ty jsi to tak pěkně rozdělil
Journeyman (Linhai) 260 XT Sino 4x4
koupeno nové 3/2008
najeto: přes cca 1500 km
aktuální stav: už ji nemám, prodáno 4/2009
Opět se jedná o kopii koncepce Polarisu Trail Boss 300, ovšem s čínským naladěním a kvalitou. Zde navíc 4x4.
Motor: Vodou chlazený, výkon tuším 13 kW. Motor byl celou dobu téměř bezproblémový. Na běžné ježdění výkon dostačující. Do kopců nebyl pro motor problém ztratit dech a v hlubokém blátě někdy ani nedokázal otočit koly.
Variátor: nízko umístěné sání, při relativně mělkém brodění se naplnil vodou, klouzal řemen a krásně zpíval
Podvozek, řízení: Tvrdý, při změně směru čtyřkolka jen neochotně poslouchá povely. Tlumení nerovností vcelku špatné.
Závady:
- nový stroj bylo nutné celý utáhnout, všechny šroubované spoje byly volné
- moje verze měla kovový kryt variátoru s ložiskem, do kterého byla uložena hřídel - toto ložisko byl největší problém stroje, měněno cca 5x a nikdy nevydrželo, ani sebekvalitnější.
- neutěšněné konektory způsobovaly výpadky funkcí, nejzásadnější bylo občas nefunkční 4x4
- uhnilé kabely
- netěšnící světla, problematický spínač brzdových světel nožní brzdy
- rozpadlý napínák rozvodového řetězu při cca 1000 km, jen o fous řetěz nepřeskočil - záruka
- brzdové destičky - trvanlivost cca 400 km
- destičky parkovací brzdy mizely i bez používání brzdy - vyřešeno odstraněním celého třmenu
- vytržený závit v tyčce ovládání řazení, zavařeno
- drobností bylo spousta, už jsem na ně rád zapomněl
Hodnocení: Do začátku za cenu zhruba 110.000 Kč vcelku dobrá čtyřkolka, z čínských asi jedna z nejlepších, drobné závady nebyly překvapením. Brzy mi ale přestal stačit výkon a vadily mi nedořešené detaily, jako např. mizivá účinnost světel. Po roce prodáno za 70.000 Kč. Nepříjemným překvapením pro mně byl přístup a spolehlivost servisu, byl to jeden z důvodů prodeje. To sem ale nepatří.
06.08.2009 14:57 #18 Téma: Naše testy
jiri01
Město: Kolín
IP:88.100.251.xxx
Offline 4/288
Ještě když jsem měl Linhaie, jsem si půjčil předváděcí Polaris Sportsman 500 H.O. a už jsem ho nechtěl dát z ruky. Naštěstí den nato jsem číňana prodal a za dva dny byl Polaris doma
Polaris Sportsman 500 H.O.
koupeno jako předváděcí 4/2009, najeto 400 km
najeto: nyní přes 1500 km
aktuální stav: jezdí
Nejedná se o kopii Polarisu, je to pravý Polaris. Někdo může oponovat, ale pro mně nejkrásnější čtyřkolka domyšlená do detailu. Je to nejslabší verze Sportsmana s karburátorem, ale stačí a byla za rozumnou cenu.
Motor: výkon 24 kW, nejde na zadní ze sedla, ale jinak má výkonu dost na běžné ježdění i na prudké výjezdy i hluboké bláto.
Variátor: sání až u víčka nádrže, takže do něj jen tak nenateče.,
Podvozek, řízení: Velmi měkký, tlumení nerovností naprosto neuvěřitelné. Čtyřkolka poslouchá povely jezdce naprosto přesně. Ve vyšší rychlosti na silnici je však měkké naladění na obtíž v zatáčkách.
Závady: samozřejmě i u polarisu je potřeba občas nějakou drobnost opravit, ale zásadní věci to nejsou a jsou způsobené drsným zacházením. Z důležitějších věcí nemohu uvést vůbec nic. Snad jen palivoměr, který je velice nespolehlivý a jedná se o jednu z mála špatně řešených věcí. Brzdové destičky díky bahnění vydrží cca 1000 km.
Přednosti: Převrácení na záda bez sebemenšího poškození, vydržel i originál zadní plastový kufr. Naprosto skvělý pohon 4x4, kdy neřešíte žádné zamykání předku, prostě posunete jeden přepínač a jedou všechny kola.
Hodnocení: Je to super stroj s dostatečně výkonným motorem, který si však vezme cca 15 litrů. Na nějaký čas stačí, ale až (pokud někdy) vyjde XP 850 X2, tak za sebe neručím
Na závěr bych rád zmínil ceny dílů. Některé věci jsou možná opravdu drahé, ale například řemen variátoru na číňana stál 4000 a zde jsem kupoval originál za 2000. Brzdové destičky stojí 2x víc, ale vydrží 3x víc.
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.10s