02.12.2009 21:34 Honda TRX 500FA
quattromas
Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A
Pánové mám dotaz ohledně samosvoru u Hondy.Když prohlížím ruzný videa,tak se soustředím právě na tuto věc.U atv je to dost podstatná věc.Našel jsem 2 videa pro porovnání.V prvním je foreman 500 a v druhým rincon 650.u foremana je vidět,že samosvor zabírá,bohužel u rincona se nějak nedaří.proto se ptám.maj všechny hondy samosvor,nebo maj jiný řešení?
toto téma je založeno čistě z mé zvědavosti,protože mě zajímá technika čtyřkolek.
03.12.2009 21:54 #31 Téma: Honda vs samosvor
FIGURA
Město: Dolní Slivno
IP:95.85.209.xxx
Offline 1/1439
Honda Rincon AT TRX 680 FA
03.12.2009 22:03 #32 Téma: Honda vs samosvor
slezak.z
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289
Když vyjíždím do písečnýho kopce, řídí se hůř, ale ještě to jde. Přepereš to.
Nejhorší je to, když potřebuješ vycouvat a přitom zatáčet a zabírá i předek. Kola můžeš natočit jak chceš, ale stroj couvá spíš rovně. Ale nevím jestli by tato situace byla u jiných strojů nějak výrazně jednoduší. To nemám vyzkoušený.
03.12.2009 22:08 #33 Téma: Honda vs samosvor
quattromas
Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A
03.12.2009 22:45 #34 Téma: Honda vs samosvor
JK.Honzik
Město: Bílovec
IP:193.179.44.xxx
Offline 5/299
slezak.z> Jeste k tomu variatoru, kdyz stojim a mam zarazenou rychlost H nebo L, (motor bezi na volnobeh), remen visi? Nekdo mi totiz rikal, ze nemam stat se zarazenou rychlosti, ze remen trpi, ale to se mi nechce verit, protoze kdyz jsem mel kryt variatoru rozdelany, tak remen se ani nehnul pri volnobehu...
03.12.2009 23:06 #35 Téma: Honda vs samosvor
koncak
Město: Strančice
IP:85.160.28.xxx
Offline 1/3965
slezak.z> nechcy te sklamat ale kawarna ma stejny sistem brzdeni motorem jak polarka,je tam servomotor ktery ti remenici sevre a pri poklesu otacek remenice uvolni remen .a zadnou odstredivou spojku take nema.
tet este k porad zavrenymu predku je to take blbost.jednak by ti to i pri 2wd nezatacelo.je tam elektronicky rizene uzaverky.jedna ti cvakne predek a druha zamkne dif,ale musi dojit k nestejnomernemu otaceni prednich a zadnich kol.lajtsky receno prohrabne.
vyhodou je ze netrpi ustroje tim ze porad jedes na 4x4,ta se objevi v moment potreby,
tet k honde,nejlepe nevyhody samosvoru se poznaj pri prejeti stromu.kawa,yamaha ,suza si to zamkne a jenom silou motoru se kolka plynule najede na kladu.kdys to honda tlaci strom pred sebou stojicima kolama,musi tomu nalozit aby kola prohrabla a diky zamceni difu stroj najel.a dalsi nevyhoda je absence redukce.kdys to jine stroje diky redukovanemu prevodu maji vysi otacky a tudis jsou v krivce s vetsim vykonem motoru a prenesou vic sily na kola,kdys to honda zaradi pouze jednicku a tim padem zacina od spodni hranice otacek kdy motor nema este silu,tudis musi pridat a to kola uz zase na druhou stranu otacejse rychlejc,tim dochazi prohrabnuti,
v normalnim pouzivani to jsou zanedbalelne rozdily.a diky zvyku doticny se stim hrave poradi a nauci jezdit.to dokaze posoudit clovek kery presedne s ostatnich stroju na hondu.
tim nechcy ric ze honda je spatna.motory jsou dost dobry maji kultivovany chod,uspornost,mit o valec vic tak bych si ho pral do kawy
04.12.2009 03:35 #36 Téma: Honda vs samosvor
FIGURA
Město: Dolní Slivno
IP:95.85.209.xxx
Offline 1/1439
Honda Rincon AT TRX 680 FA
koncak> v 99% na ležící strom najíždíme kolmo a když mám zaplej předek, tak rozhodně nic netlačím.
Jediná "nevýhoda" v absenci redukce je ta, že mě kluci zdržujou když ji řaděj a vyřazujou na normál. Když chci, můžu se rozjíždět třeba na 3. 1 je zpřevodovaná zhruba stejně, jako redukce u Yamahy (často jezdíme spolu) a při rozjezdu taky začínají na spodní hranici otáček, nemůžou nechat klouzat řemen, nebo spojku, musej přidat, kola se jim protáčejí a hrabou před kládou. Hondu jsem koupil taky na práci. Dokáže totiž dávat velkej točivej moment na kola bez protáčení. Hydroměnič nespálím jako řemen, nebo spojku
04.12.2009 03:49 #37 Téma: Honda vs samosvor
FIGURA
Město: Dolní Slivno
IP:95.85.209.xxx
Offline 1/1439
Honda Rincon AT TRX 680 FA
04.12.2009 06:58 #38 Téma: Honda vs samosvor
dick
Město: Milíkov
IP:90.182.34.xxx
Offline 2/779
Kawasaki KVF 650
marek.sm> Nemá, proto to neumím přímo popsat, ale jde o to, že přiřadíš předek a na každou poloosu máš jakousi volnoběžku, která zabere když se klec difu točí a kolo stojí. To unamená, že nepotřebuje uzávěru, protože každá strana pracuje samostatně a tudíž se to samo jakoby uzamkne. Vymakané.
04.12.2009 07:01 #39 Téma: Honda vs samosvor
dick
Město: Milíkov
IP:90.182.34.xxx
Offline 2/779
Kawasaki KVF 650
04.12.2009 07:49 #41 Téma: Honda vs samosvor
FIGURA
Město: Dolní Slivno
IP:95.85.209.xxx
Offline 1/1439
Honda Rincon AT TRX 680 FA
04.12.2009 07:53 #42 Téma: Honda vs samosvor
marek.sm
Město: Praha
IP:217.77.165.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
koncak> s tim předkem u polarisu se pleteš. Není tam žádná elektronika která připne předek a pak ho uzavře. Pokud zapneš awd tak při rozdílných otáčkách se rovnou natvrdo připíná uzavřený předek. Je to skoro mechanické, protože tam nejsou žádná čidla ani elektromotorky, pouze elektromagnet. Vlastní připnutí válečku do záběru proběhne díky rozdílu otáček " samo" žádným servem.
04.12.2009 08:26 #43 Téma: Honda vs samosvor
slezak.z
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289
JK.Honzik> Jeste k tomu variatoru, kdyz stojim a mam zarazenou rychlost H nebo L, (motor bezi na volnobeh), remen visi? Nekdo mi totiz rikal, ze nemam stat se zarazenou rychlosti, ze remen trpi, ale to se mi nechce verit, protoze kdyz jsem mel kryt variatoru rozdelany, tak remen se ani nehnul pri volnobehu...
04.12.2009 08:42 #44 Téma: Honda vs samosvor
krkson
Město: Sokolov
IP:90.180.190.xxx
Offline 1/45
Polaris Sportsman 500 EFI
04.12.2009 08:57 #45 Téma: Honda vs samosvor
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
04.12.2009 08:58 #46 Téma: Honda vs samosvor
dick
Město: Milíkov
IP:90.182.34.xxx
Offline 2/779
Kawasaki KVF 650
marek.sm> elektromagnetem v pozici 1 se hne 15 a spojí 10 s 18 a tím válečky 13 spojí koš diferáku 18 s unašečem poloosy 2 ve kterém je třecí lamelová spojka 5 zajišťující prokluz při zatáčení, kdy jsou otáčky vnitřního kola menší a vnějšího větší. Při jízdě vpřed třeba na ledu se přední kola točí o trocho pomaleji, ale jsou pořád v záběru.
04.12.2009 09:01 #47 Téma: Honda vs samosvor
dick
Město: Milíkov
IP:90.182.34.xxx
Offline 2/779
Kawasaki KVF 650
prezYdent> tou páčkou vlastně ovládáš lamelovou spojku spojující natvrdo levou poloosu s košem diferenciálu a tím jej vlastně uzamkneš. Nevím přesně v čem je problém, ale odhaduji, že může být špatně seřízené lanko a tím pořádně nesepnou ta lamely a nebo je to tím, že je to tak seřízené origo, aby jsi neroztrhal diferák?????
04.12.2009 09:48 #48 Téma: Honda vs samosvor
quattromas
Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A
04.12.2009 09:52 #49 Téma: Honda vs samosvor
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.220.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
dick> Našel jsem jednodušší schéma bez ADC.
Možná se pletu, ale podle mě tam není žádná lamelová spojka. V manuálu píšou, že pokud je v záběru, tak jsou unašeče napevno připojeny (pokud jsem to správně přeložil). Jsou tam i fotky z rozborky, zkusím to sem nahrát.
With the AWD switch off the vehicle drives only the rear wheels
(2 wheel drive). When the AWD switch is activated it engages
the hilliard, locking both front axles into all wheel drive when
there is a loss of rear wheel traction.
Vdc current charges the central coil, creating a magnetic field.
This magnetic field attracts an armature plate keyed to a roller
cage that contains 14 rollers and roller cam. The difference in
rpm between the input shaft and front axles forces the rollers up
the external cam. The rollers engage, or “wedge” themselves
between the pinion gear and output hubs that link both front
axles, resulting in true all wheel drive.
04.12.2009 09:57 #50 Téma: Honda vs samosvor
quattromas
Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A
04.12.2009 11:33 #51 Téma: Honda vs samosvor
dick
Město: Milíkov
IP:90.182.34.xxx
Offline 2/779
Kawasaki KVF 650
04.12.2009 11:37 #52 Téma: Honda vs samosvor
dick
Město: Milíkov
IP:90.182.34.xxx
Offline 2/779
Kawasaki KVF 650
04.12.2009 12:10 #53 Téma: Honda vs samosvor
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.220.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
04.12.2009 13:40 #54 Téma: Honda vs samosvor
dick
Město: Milíkov
IP:90.182.34.xxx
Offline 2/779
Kawasaki KVF 650
04.12.2009 13:43 #55 Téma: Honda vs samosvor
dick
Město: Milíkov
IP:90.182.34.xxx
Offline 2/779
Kawasaki KVF 650
04.12.2009 13:58 #56 Téma: Honda vs samosvor
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.220.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
04.12.2009 14:10 #57 Téma: Honda vs samosvor
dick
Město: Milíkov
IP:90.182.34.xxx
Offline 2/779
Kawasaki KVF 650
04.12.2009 14:30 #58 Téma: Honda vs samosvor
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.220.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
dick> Jo ty lamely tam jsou, ale jen u difu s ADC (acctive descent kontrol) a ne kvůli vlastní funkci difu, ale kvůli funkci ADC. U difu bez ADC (moje schema) tam lamely nejsou. I olej do předního difu je jiný pro dif s ADC a bez ADC. Ty lamely u ADC musí být proto, protože pokud jedeš z kopce a brzdíš motorem EBS (engine breaking system), tak zadní kola neprokluzují a tudíž předek není připojený a motor tak brzdí jen zadní nápravu. Proto je tam ADC, aby brzdila i přední kola, jak to tu už psal Slezak.
04.12.2009 14:40 #59 Téma: Honda vs samosvor
dick
Město: Milíkov
IP:90.182.34.xxx
Offline 2/779
Kawasaki KVF 650
04.12.2009 14:45 #60 Téma: Honda vs samosvor
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.220.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.10s