02.12.2009 21:34 Honda TRX 500FA
quattromas
Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A
Pánové mám dotaz ohledně samosvoru u Hondy.Když prohlížím ruzný videa,tak se soustředím právě na tuto věc.U atv je to dost podstatná věc.Našel jsem 2 videa pro porovnání.V prvním je foreman 500 a v druhým rincon 650.u foremana je vidět,že samosvor zabírá,bohužel u rincona se nějak nedaří.proto se ptám.maj všechny hondy samosvor,nebo maj jiný řešení?
toto téma je založeno čistě z mé zvědavosti,protože mě zajímá technika čtyřkolek.
03.12.2009 08:46 #1 Téma: Honda vs samosvor
slezak.z
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289
Jak se dostaneš v terénu do komplikací, platí jednoduché pravidlo:
Samosvor = pohon 4x3
Uzávěrka = pohon 4x4
Samosvor ti většinou fakt nepomůže, pokud se jedno přední kolo dostane do vzduchu, tak to na zemi se většinou přestane točit. Tady je prostě potřeba uzávěrka a ne nějaké berličky pod názvem "samosvorný diferenciál". U některých strojů dají do běžnýho difu jen trochu hustší olej a už tomu říkají samosvor.
03.12.2009 09:45 #2 Téma: Honda vs samosvor
quattromas
Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A
samosvor je dobrá věc a pokud funguje jak má a má dostatečnej poměr svornosti,tak není problém.u menších mašin samosvor pochopim,ale u takovýho obra jako je rincon mi to připadá jako základní nedostatek.tohle je dost neprobádaná oblast.všechny velký mašiny maj uzávěry nebo jim podobný systém.ale co linhaie,starší japonský mašiny v objemech 300-500?to je to,o čem se málo ví.všichni napíšou,že to má samosvor a tim to hasne.kdyby uvedli aspoň poměr svornosti nebo přidali videa,jak funguje,možná by to mnoha lidem pomohlo v rozhodování při koupi mašiny. anebo to výrobci neuváděj záměrně,protože ví,že to nefunguje
03.12.2009 10:09 #3 Téma: Honda vs samosvor
Emouš
Město: Nedašov
IP:85.207.38.xxx
Offline 8/438
New force 500 L Hunter
03.12.2009 10:26 #4 Téma: Honda vs samosvor
Xawerius
Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900
03.12.2009 10:39 #5 Téma: Honda vs samosvor
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
Jak píše slezak.z - když máš jedno kolo ve vzduchu, tak samosvor nefunguje !!
Možná by ten samosvor mohl být výhodnej v bahně nebo v měkkém terénu, kde jsou kola pořád v kontaktu, takže nejsou vyloženě ve vzduchu, což byl asi záměr Hondy. Klasická uzávěrka má totiž tu nevýhodu, že kolka nezatáčí..
03.12.2009 12:44 #6 Téma: Honda vs samosvor
slezak.z
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289
Samosvor je v porovnání s uzávěrkou opravdu jen taková berlička a klasickou uzávěrku to nenahradí.
Na druhou stranu je ale třeba říct, že šikovný a přemýšlivý jezdec na stroji se samosvorem a dobrým obutím (na kolech, ne na nohou) projede mnohem víc, než nešika s ojetýma gumama i když má uzávěrku.
Stroje je samosvorem a nebo dokonce jen zadním náhonem bych v terénu úplně nezatracoval - jen bych jim namontoval naviják. Jezdec si pak v terénu užije mnohem víc zábavy než ten, kdo v problémech jen přepne páčku na 4x4-Lock.
03.12.2009 13:26 #7 Téma: Honda vs samosvor
Xawerius
Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900
slezak.z>Stroje je samosvorem a nebo dokonce jen zadním náhonem bych v terénu úplně nezatracoval - jen bych jim namontoval naviják. Jezdec si pak v terénu užije mnohem víc zábavy než ten, kdo v problémech jen přepne páčku na 4x4-Lock.
Tento odstavec mohu potvrdit, protože když jsem byl na vyjížďce s kamarádama tak jsme přejížděli širokou takovou bahnitou louží...prostě v lese hrubší bahno přes celou cestu. Kamarád na maxovi se tam s tim pral dýl jak minutu, ale projel a měl z toho radost. Já když to viděl tak jsem zamknul předek a projel to naprosto normálně jako by tam to bahno nebylo. Na jednu stranu jsem si říkal mám dobrej stroj, na druhou jsem přemýšlel jestli neodepnout předek a nedat si to ještě jednou tam a zpět03.12.2009 13:44 #8 Téma: Honda vs samosvor
dick
Město: Milíkov
IP:90.182.34.xxx
Offline 2/779
Kawasaki KVF 650
03.12.2009 14:29 #9 Téma: Honda vs samosvor
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.159.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
03.12.2009 15:00 #10 Téma: Honda vs samosvor
quattromas
Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A
Xawerius>samosvor ti pomůže když jedeš do kopce po zablácený cestě, ale ne tam kde jedno kolo může ztratit na delší dobu kontakt se zemí nebo v případě hlubšího bahna s podkladem s takovou tvrdostí aby to kolo zabralo... jinak se ti začne točit zrovna to špatné kolo
03.12.2009 15:17 #11 Téma: Honda vs samosvor
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.159.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
03.12.2009 15:25 #12 Téma: Honda vs samosvor
quattromas
Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A
03.12.2009 15:26 #13 Téma: Honda vs samosvor
Xawerius
Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900
quattromas> Myslel jsem samosvory v poměru třeba 20:80, tam je to zpravidla k ničemu. Třeba u Can-Amu ti ten samosvor opravdu zamkne předek, ale až po dlouhé době. Podle mě je klasická uzávěrka nej. Prostě ji tam nacpeš, když potřebuješ a je to.
Systém Polarisu se mi líbí maj to vymakaný, ale nevim jestli je to elektronika nebo jestli je to čistě mechanické, když zapneš 4x4.
03.12.2009 15:49 #14 Téma: Honda vs samosvor
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.155.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
Xawerius> Když zapneš AWD tak se v předním difu, kde je el. vinutí vytvoří magnetické pole, které přitáhne klec s válečky, jakoby do pohotovostní polohy. Pokud se vstupní hřídel a poloosy otáčí stejně tak se nic neděje, pokud se začnou poloosy otáčet pomaleji než hřídel z převodovky (prokluz zadních kol) tak se ty válečky dostanou do záběru a natvrdo pohání stejně obě poloosy. Tolik popis ze servisního manuálu. Mám to v záruce, tak jsem se v tom zatím nevrtal.
03.12.2009 15:52 #15 Téma: Honda vs samosvor
quattromas
Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A
polár je elektro.
je jasný že uzávěra je top.ale pod 500ccm ji skoro nenajdeš.kdyby dali do menších mašin samosvor co bude uzavírat aspoň 40:60,bylo by to fajn.bez 10% uzávěrka
škoda že tu nemá někdo nějaký starší 4x4,třeba rubicon 450,quadrunner 500,big bear 400 atd atd.. mohl by aspoň povyprávět jestli má nebo ne a pokud jo,tak jak funguje.
03.12.2009 16:10 #16 Téma: Honda vs samosvor
FIGURA
Město: Dolní Slivno
IP:95.85.209.xxx
Offline 1/1439
Honda Rincon AT TRX 680 FA
03.12.2009 16:12 #17 Téma: Honda vs samosvor
quattromas
Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A
03.12.2009 17:56 #18 Téma: Honda vs samosvor
slezak.z
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289
U polarisu je to udělaný hodně dobře. A pravdu má marek.sm. Není to žádný samosvor, je tam 100% uzávěrka, která ale zapne jen v případě, kdy začne zadek prokluzovat. A stačí tak malinkej prokluz, že není poznat žádný zpoždění v přípnutí předku. Navíc tam není ani žádná elektronika. Nic nesnímá otáčky a nic nevyhodnocuje rozdíl. Je to z velké části mechanická záležitost. Vedou tam jen 2 dráty do elektromagnetu, který to připraví do jekési pohotovostní polohy jak zapnete AWD spínač. Dokud ale zadek neprokluzuje, předek se nepřipojí i když je sepnut spínač AWD. Jakmile je rozdíl mezi otáčením předních kol a náhonu kardanu, zapne se to samo mechanicky na zavřený 4x4. Jakmile přestanou zadní kola prokluzovat, tak se to samo rozpojí. Oproti běžnýmu 4x4 s uzávěrkou to má obrovskou výhodu v tom, že když vyjedete na asfalt a zatočíte se zapnutým AWD, nehrozí roztrhnutí předního difu, ke kterýmu by mohlo dojít u normálního 4x4 s uzávěrkou. Na asfaltu totiž zadek neprokluzuje a poláru se předek sám odpojí i když je pořád zapnuto AWD. Měl jsem přední dif rozdělanej, měnil jsem tam gufera. Oproti běžnýmu difu je to úplně jinak udělaný.
Can-Am při zapnutí 4x4 jede vlastně na 4x3. Ale jakmile se jedno přední kolo dostane do vzduchu, tak to na zemi se přestane točit. Jakmile to ve vzduchu udělá tři otáčky, roztočí se i to kolo na zemi. Jak je to udělaný nevím, neměl jsem to rozdělaný. Porovnání obou systémů je třeba na videu dole. U polára není vidět žádný prokluz zadních kol a hned zaberou obě přední. Can-Am si zaprokluzuje.
03.12.2009 18:17 #19 Téma: Honda vs samosvor
manas76
Město: Skalica
IP:77.48.69.xxx
Offline 8/4202
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring, Polaris Sportsman XP 550/EPS, Polaris Sportsman 500 H.O.
03.12.2009 19:30 #20 Téma: Honda vs samosvor
quattromas
Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A
03.12.2009 20:50 #21 Téma: Honda vs samosvor
FIGURA
Město: Dolní Slivno
IP:95.85.209.xxx
Offline 1/1439
Honda Rincon AT TRX 680 FA
03.12.2009 21:12 #22 Téma: Honda vs samosvor
marek.sm
Město: Praha
IP:217.77.165.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
03.12.2009 21:12 #23 Téma: Honda vs samosvor
quattromas
Město: Česká Lípa 1
IP:88.103.182.xxx
Offline 2/151
Journeyman Gladiator 510 RX-A
03.12.2009 21:24 #24 Téma: Honda vs samosvor
FIGURA
Město: Dolní Slivno
IP:95.85.209.xxx
Offline 1/1439
Honda Rincon AT TRX 680 FA
03.12.2009 21:25 #25 Téma: Honda vs samosvor
FIGURA
Město: Dolní Slivno
IP:95.85.209.xxx
Offline 1/1439
Honda Rincon AT TRX 680 FA
03.12.2009 21:26 #26 Téma: Honda vs samosvor
slezak.z
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289
FIGURA> No u polára je to opravdu jinak, než si myslíš. Tam není zvlášť zapínání předku a zvlášť uzávěrka ke 4x4. Funguje to hodně jinak než na jiných strojích.
Při couvání to funguje stejně jako při jízdě vpřed. Buď není předek poháněný vůbec, nebo obě přední kola najednou. Jen z bezpečnostních důvodů ještě musíš držet tlačítko "Overide", který vyřadí omezovač a zapne 4x4 i na zpátečku.
U běžných 4kolek máš vlastně 3 polohy: 2WD, 4WD a 4WDLock. Polár má tomu odpovídající jen 2WD a 4WDLock s tím, že když není pohon všech kol potřeba, tak přední nemají záběr ani když to máš na přepínači zapnuté. Prostě na poláru se buď točí jen dvě zadní kola, nebo všechny 4. Ať už je některý ve vzduchu nebo ne, točí se na AWD všechny 4 když zadek proklouzne.
A aby to nebylo tak jednoduchý, mají některý mašiny ještě polohu "AWD ADC", což je pohon 4x4 i v situaci, kdyby se normálně přední kola odpojila. Používá se to pro brždění všema kolama při sjíždění svahů. Normální AWD by totiž náhon na předek odpojil, protože zadek neprokluzuje a z kopce by motorem brzdila jen zadní kola. S ADC jsou připojena a brzdí všechna 4 pořád.
Dál X2 a Touring má ještě režim Turf, což je pohon 4x2 s otevřeným zadním diferenciálem. To znamená, že když se některý zadní kolo dostane dovzduchu, kolka se zastaví. Zadní kolo ve vzduchu se roztočí a zadní kolo na zemi stojí.
Polár taky nemá odstředivou spojku, jakou má většina jiných mašin. U něj se prostě na volnoběh variátor rozevře tak, že řemen volně visí. Proto brždění motorem dokáže kolku v podstatě zastavit. Klasickou brzdu používám minimálně, protože motor brzdí fakt řádně na rovině až do zastavení. Nevýhodou ale je, že spojku nahrazuje prokluz řemenu při rozjíždění a proto u polárů trpí a praská řemen variátoru častěji, než u jiných strojů.
Prostě to ber tak, že na poláru fungují věci jinak, než bys řek ze svojí mašiny.
03.12.2009 21:26 #27 Téma: Honda vs samosvor
FIGURA
Město: Dolní Slivno
IP:95.85.209.xxx
Offline 1/1439
Honda Rincon AT TRX 680 FA
03.12.2009 21:32 #28 Téma: Honda vs samosvor
FIGURA
Město: Dolní Slivno
IP:95.85.209.xxx
Offline 1/1439
Honda Rincon AT TRX 680 FA
03.12.2009 21:38 #29 Téma: Honda vs samosvor
slezak.z
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289
Tady jsem našel pěkný video, na kterým je porovnání i s jinýma strojama. Snad to z toho bude jasný. na poláru jen přepne z 2WD na AWD. Žádná jiná poloha pro pohon s uzávěrkou nebo bez ní tam není. Jen dvě polohy. U Kavy na tom videu je 2wd / Awd přepínač, a ještě zvlášť páčka pro uzávěrku předku.
http://www.zkouknito...o_26876_polaris-dif2
03.12.2009 21:40 #30 Téma: Honda vs samosvor
slezak.z
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289
A ještě tady: http://www.zkouknito...olaris-rezimy-pohonu
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.08s