08.04.2010 21:37 Yamaha Wolverine 450
Miky26
Město: České Budějovice 4
IP:92.62.224.xxx
Offline 14/1538
Yamaha Wolverine 450
http://www.electrosp...oduct-detail-601.php
má někdo prosím ponětí co je regulátor usměrňovač v odkazu, kam se instaluje,k čemu slouží.Údajně má zvýšit výkon a zlepšit průběh výkonové křivky motoru. Anglicky tomu říkaj
Regulator/Rectifier.
08.04.2010 21:39 #1 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
ALEX71
Město: Liberec XXV - Vesec
IP:90.180.143.xxx
Offline 7/1626
08.04.2010 21:46 #2 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
007profík
Město: Swansea
IP:94.142.234.xxx
Offline 2/1358
Polaris Sportsman 800/EFI
08.04.2010 21:48 #3 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
pumix
Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844
08.04.2010 21:49 #4 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
Miky26
Město: České Budějovice 4
IP:92.62.224.xxx
Offline 14/1538
Yamaha Wolverine 450
08.04.2010 21:51 #5 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
007profík
Město: Swansea
IP:94.142.234.xxx
Offline 2/1358
Polaris Sportsman 800/EFI
08.04.2010 21:52 #6 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
pumix
Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844
08.04.2010 22:03 #7 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
RobikLR
Město: Stehelčeves
IP:62.245.84.xxx
Offline 0/88
Přestaňte ho blbnout, na obrázku je standardní regulátor napětí, který se stará o dobíjení baterie. Výkon žádného motoru nikdy nezvýší a je jedno kdo ho má kde umístěnej, ale je na každý kolce, motorce prostě všude, kde je zapalování a baterie. Tak si to nekupuj, bude ti to k prdu.
08.04.2010 22:08 #8 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
007profík
Město: Swansea
IP:94.142.234.xxx
Offline 2/1358
Polaris Sportsman 800/EFI
08.04.2010 22:58 #9 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
Miky26
Město: České Budějovice 4
IP:92.62.224.xxx
Offline 14/1538
Yamaha Wolverine 450
tak dík za info jsem mechanik teoretik.Dokud to nerozeberu a nedám dohromady(zatím se mi to vždy povedlo)tak mě nezajímá k čenu to je.Kámošovy to odpadlo za jízdy z etona 300.Tak jsem řešil kolik by stála ta mrška na mojí a když to na us webech tak vychvalujou a furt melou o výkonech kolik ho to zvedne tušín,že psali 7% tak mě zajímala kromě chlazení ještě nějaká skrytá funkce.
09.04.2010 11:26 #10 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
Miky26>
U motorových vozidel se zpravidla používají dvě různá napětí:
12V - pro různé spotřebiče (světla) a dobíjení akumulátoru
a vysoké napětí - (až několik tisíc Voltů) vyrobené indukční cívkou, jež je zapotřebí k přeskočení oblouku na elektrodách zapalovací svíčky a tím zažehnutí výbušné směsi....
Obecně asi bude platit, že čím vyšší napětí, tím "silnější" jiskra. Takže pokud se nepoužije účinější indukční cívka, vysoké napětí se dá zvětšit zvýšením primárního napětí této cívky, což měli asi ti amíci namysli...
Podle mě je to ale též obyčejný regulátor napětí
09.04.2010 16:18 #11 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
Miky26
Město: České Budějovice 4
IP:90.179.164.xxx
Offline 14/1538
Yamaha Wolverine 450
10.04.2010 12:20 #12 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
prezYdent> Silnější jiskra ti nepřidá na výkonu, kdyby to tak bylo, tak si natáhnu kabel z Temelína a mám výkon jak prase! Neblbni lidem hlavu. Pokud chce někdo zvyšovat výkon motoru (zpravidla na úkor životnosti), tak musí jít jinou cetou. Leštěné kanály, ostřejší vačky,snížení hlavy,zvětšení přívodu vzduchu,převrtání trysek karburátoru apod. Ale toto vše je poměrně alchimije. Nelze dělat tuning silnější jiskrou na svíčce!
10.04.2010 13:06 #13 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
10.04.2010 13:17 #14 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
pštros
Město: Tisová
IP:85.160.9.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario
doporučuju pročíst si texty v následujících odkazech
pěkné popisy funkce zapalování, regulátorů, alternátorů a dobíjení
http://www.vape.cz/podpora/
http://imfsoft.cz/ha...ect-ignition-cdi.asp
http://www.ignitech.cz/
http://www.elesys.cz/
a články:
http://www.motorkari...ast-udrzba-3175.html
(16-ti dílný seriál o technice)
http://www.motorkari...motocyklu-14123.html
http://www.motorkari...vy-moment-13445.html
http://www.motorkari...-jednotky-12692.html
10.04.2010 20:10 #15 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
007profík
Město: Swansea
IP:94.142.234.xxx
Offline 2/1358
Polaris Sportsman 800/EFI
prezYdent> na výkonu ti silná jiskra rozhodně nepřidá.Bavíme se o Kw. A to silnou jiskrou nezískáš.
Rozhodující je kvalitní svíčka odpovídající tepelné hodnoty pro daný motor.
Co svíčka ovlivňuje je kvalita startování, spotřeba atd. ale rozhodně ti nepřidá třeba 5Kw
Cívka změní ze 12V na cca 20-25kV (potřeba pro svíčku)
10.04.2010 20:35 #16 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
cort
Město: Havlíčkův Brod
IP:217.77.165.xxx
Offline 28/2946
Jirka-KTM>prezYdent> Silnější jiskra ti nepřidá na výkonu, kdyby to tak bylo, tak si natáhnu kabel z Temelína a mám výkon jak prase! Neblbni lidem hlavu. Pokud chce někdo zvyšovat výkon motoru (zpravidla na úkor životnosti), tak musí jít jinou cetou. Leštěné kanály, ostřejší vačky,snížení hlavy,zvětšení přívodu vzduchu,převrtání trysek karburátoru apod. Ale toto vše je poměrně alchimije. Nelze dělat tuning silnější jiskrou na svíčce!
11.04.2010 07:17 #17 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
007profík>..na výkonu ti silná jiskra rozhodně nepřidá.Bavíme se o Kw. A to silnou jiskrou nezískáš....
11.04.2010 09:12 #18 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
prezYdent> O kvalitní svíčce nikdo nediskutuje, všichni víme (alespoň doufám), že má každá svíčka přepsán svůj "odtrh", který je třeba kontrolovat. Samozřejmě, že když svíčka stárne, opaluje se, tudíž ubývá materiál, tak určitě dochází k tomu, že slábne jiskra a toto se určitě projeví při zápalu směsi v komoře.Vyměníš za novou a máš pocit, že jde motor nějak lépe. To je samozřejmě pravada, ale nezvýšil se tím výkon. Vrátil jsi motoru pouze to co je dáno výrobcem. U závodních svíček je žádoucí precizní zapalovování zpravidla upraveného motoru, proto nestačí sériová svíce.
Nelze, ale touto logikou tvrdit, že když budu na svíčku posílat více napětí docílím zvýšení výkonu.
To je stejné, jako kdyby se Ti doma v zásuvce objevilo výrazně více než 230 V, taky ti nepoběží vysavač jednou tak rychle.
Zpět k těm svíčkám. Svíčku je třeba čistit, včas měnit, případně koupit svíci z velmi kvalitního materiálu (např Iridiovou), toto je vše OK, ale nemůžete tvrdit, že se začne zvedat výkon motoru. Proboha!!!
11.04.2010 09:21 #19 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
cort> Nikomu neblbnu hlavu, to tady dělají jiní. Snažím se jen některé méně technicky zdatné jedince alespoň trochu poučit. Jestli jsi četl můj příspěvek pozorně, tak jsem uvedl pouze příklady úprav motoru. Je přeci jasné, že žádný laik nepůjde odpoledne rozebírat motor, aby např. (záměrně uvádím například), šel snížit hlavu, aby dosáhl větší komprese motoru.
Ten kdo tomu rozumí, nemusí pročítat mnohdy stupidní názory lidí, kteří nemají např. o elektrice ani tucha (rev. technik E2A).
PS: Uvědomte si, že potom z toho může mít laik pocit, že upraví palubní napájení z 12 V na 24 V a kolce to zajisté udělá dobře!
11.04.2010 09:28 #20 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
11.04.2010 09:28 #21 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
bulda
Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A
11.04.2010 11:56 #22 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
Jirka-KTM>
A zkoušel si vůbec ten vysavač připojit na vyšší napětí? Zkus ho dát na 380V a uvidíš, že se bude točit podstatně rychleji, tedy jen chvíli... Stejně jako závodní motory a spec. svíčky do nich mají podstatně kratší životnost.
U toho zvýšeného napětí spalovacího motoru je to ale něco jiného, nejde to zvýšit moc, protože by si pak ta jiskra v motoru letěla, kam by chtěla. Musela by to být svíčka jiného provedení anebo ty svíčky zdvojit, směs by pak lépe a rychleji prohořívala. Něco podobného má tuším Honda Jazz, ale tam je to hlavně kvůli chudé směsi..
11.04.2010 12:18 #23 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
cort
Město: Havlíčkův Brod
IP:217.77.165.xxx
Offline 28/2946
prezYdent> Tak. Proč by se třeba u jednoválcových motorek dávalo poslední dobou do hlavy víc svíček, proč by se indukční cívky integrovali přímo do fajfky... Oni chlapci poněkud zapomněli, že u motoru jde o co nejdokonalejší účinnost a tu mimo předstihu ovlivní i intenzita jiskry. Nárůst výkonu nebude nijak vehementní, ale chod motoru to ovlivní dost.
Jirka-KTM> Přechod z 12 V na 24 V je příliš komplikovaný a přitom zbytečný, stačí místo svíčky na 12 V dát svíčku 6 V. /vtip, doma nezkoušejte/
11.04.2010 12:37 #24 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
cort>
Máš pravdu přecedo, ale i tak jsi přece jenom trochu pozadu, dneska už totiž frčí Převaděč spojitosti
http://profile.ak.fb...62067575169_8871.jpg
11.04.2010 18:07 #25 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
No to jsem rád, že jsme se v závěru v podstatě shodli alespoň na tom, že to zařízení co je v úvodo tohoto vlákna nezvýší výkon motoru o zmiňonaných 7%.
O nic víc mi nešlo, nechtěl jsem s Vámi polemizovat o tunningu motorů (to je samostatná kapitola).
To prezydent: Nedá mi, ale jedna věc, vůbec nevím, a nedovedu si ani technicky představit, jak by jsi jednofázové zařízení připojil k síti 380 V (mimochodem sdružené napětí má 400 V), ale nechci Tě poučovat, navíc jsi Pražák a Ti jak známo ví vše nejlíp!
12.04.2010 06:48 #26 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
Jirka-KTM>...Nedá mi, ale jedna věc, vůbec nevím, a nedovedu si ani technicky představit, jak by jsi jednofázové zařízení připojil k síti 380 V
12.04.2010 12:08 #27 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.172.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
Jirka-KTM> Dobrá diskuse. Nedá mi to nenapsat k tomu vysavači.
"vůbec nevím, a nedovedu si ani technicky představit, jak by jsi jednofázové zařízení připojil k síti 380 V"
Stačí dát jednu fázi (černý nebo hnědý drát) z 3F kabelu na jeden pól zástrčky a druhou fázi na druhý pól zástrčky vysavače. Třetí fáze zůstane volná, nepřipojená, ale i takhle "jen" na 2 fáze se ten vysavač roztočí slušně.
12.04.2010 18:00 #28 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
prezYdent> Pořád mě nutíš reagovat, bavili jsme se o jednofázovém zařízení a ty na mě, že lze připojit 3 fázový motor na jednu fázi. Samozřejmě, že jde. Pokud se stane, že ti např. vybaví jištění na 2 fázích a zůstane jen jedna, to se stát může. Bavili jsme se o jednofázovém zařízení. Pokud zařízení potřebuje pro svůj chod fázový a střední vodič, nemůže korektně pracovat v žádném jiném stavu!
A to, že jsem Tě "napadl" jako Pražáka,je tím, že nemám Pražáky rád, protože mají potřebu se ke všemu vyjadřovat i když tomu evidentně nerozumí (viz Tvoje příspěvky o elektrice).
PS: Jsem od Znojma a to je když už chceš, tak na jiho-východ, od Prahy!
PSS: Nezlob se, ale vadí mi příspěvky, kde někdo u obyčejného regulátoru napětí, začne rozjíždět debatu o tom, že toto zvyšuje výkon motoru-pochop, toto se mě jako elektro-profesionála profesně dotýká!
12.04.2010 18:02 #29 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
12.04.2010 18:49 #30 Téma: usměrňovač regulátor a zvýšení výkonu
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
cort-
Leštěné kanály jsou mýtus, na leštěném povrchu směs kondenzuje a zpomaluje se tak rychlost proudění. Ale to jen abys tu lidem neblbnul hlavu. [/quote]
Mýtus jak se to vezme. Leštění nebo frézování kanálů se dělá hlavně aby se odstranily výrobní nedostatky při odlévání, zpřesnění přechodu ze sácího potrubí do kanálů (často řešeno nestejným průměrem) a hlavně při zvětšování průměru sacích kanálů. Já ještě používám na přírubě místo těsnění o-kroužky aby náhodou nenarušovalo cestu při proudění směsi.Nikdy to není hladký jako třeba chrom a každý motor kór upravený potřebuje svou provozní teplotu aby fungoval a pak žádný kondenzát vznikat nemůže.
Lepší nebo speciální svíčky jsou potřeba jen pro max upravené motory, kvůli daleko větším teplotám, tlakům a množství směsi (třeba náš případ spotřeba 50 L/100 Km). Klasická svíčka jde hned do kytek.
U sériového motoru je to zbytečnost a rozdíl neznatelný. Moje zkušenosti
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.11s