asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: Promereni TP sensoru

09.02.2015   09:53 Suzuki LT-A 700 King Quad 4x4

Tweety325 Tweety325 Město: Žďár
IP:217.117.216.xxx
Offline 4/33

Zdravim. Byl by nekdo ochoten mi na sve kolce promerit TP sensor ? A chapu servisni manual dle prilozeneho obrazku, ze vystupni napeti mezi pinem 1 (cerveny drat) a pinem 3 (cerny) ma byt pri zavrenem plynu 1.12V spravne ? Ja jen ze nameruju 4.9V jestli je plyn zavreny ci otevreny. Nevim jestli merim spravne nebo mam oba sensory k dispozici v haji

Odpovědi: Promereni TP sensoru

09.02.2015   15:39   #1 Téma: Promereni TP sensoru

caprighia caprighia Město: Praha
IP:37.188.236.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320

U Sůzi nevím hodnoty, ale postup bude podobný. U Polára se nejdříve nastaví základní hodnota dorazem na klapce (předepsaná hodnota) a pak se nastavuje poloha TPS tak, aby při zavřeném plynu byla od xy (předepsaná hodnota) do max (také předepsaná hodnota, u mně např. je plný plyn 3,6 V). Pokud to narůstá při přidávání plynule, bez hluchých míst, tak by měl být TPS v cajku.

Citace | Odpovědět

09.02.2015   15:48   #2 Téma: Promereni TP sensoru

Tweety325 Tweety325 Město: Žďár
IP:94.199.40.xxx
Offline 4/33

Pokud dobře chápu funkci TPS, jednotka do něj pustí nějaké napětí, které se dle odporu vrátí zpět změněno - jak ty píšeš 3,6V plně otevřená klapka, např. 1,1V úplně zavřená klapka. Nicméně já nastavil TPS dle měřeného odporu spodní hranice (při zavřeném plynu). Následně při zcela otevřeném plynu mám odpor o trochu větší než je v servisním manuálu. To však nyní pominu. Co řeším je změřené napětí. To měřím dle tohoto servisního manuálu, kde jsem tedy pochopil že při zavřeném plynu by mělo z TPS jít 1,12V a při otevřené klapce 4,32V. Ale já naměřují konstantně 4,9V bez ohledu na to, jestli je klapka zavřená či otevřená. A tak je tedy servisní manuál špatně napsán (píšou že se má měřit červený drát oproti černému - tedy dva kajní PINy) a nebo mi dvěma sensory které mám k dispozici prochází konstantní a na chlup stejné napětí, což je mi divné. Stejně tak je mi podezřelé, že v servisním manuálu měří červený oproti črnému. Z logiky bych řekl, že červený je přívod napětí od jednotky a po žlutém uprostřed se vrací k jednotce. No zítra ještě proměřím konektor na jakém vodiči je přívod napětí.

Citace | Odpovědět

09.02.2015   16:21   #3 Téma: Promereni TP sensoru

Tweety325 Tweety325 Město: Žďár
IP:94.199.40.xxx
Offline 4/33

Tak pro ty kteří by řešili stejnou diagnostiku TP sensoru, v servisním manuálu je opravdu chyba. Výstupní napětí je třeba měřit na druhém PINU (žlutý vodič). Červený vodič je přívod napěti do sensoru od jednotky a tento je spojen dále s IAP sensorem a TO sensorem.

Citace | Odpovědět

09.02.2015   19:50   #4 Téma: Promereni TP sensoru

caprighia caprighia Město: Praha
IP:37.188.236.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320

10.02.2015   18:05   #5 Téma: Promereni TP sensoru

Tweety325 Tweety325 Město: Žďár
IP:217.117.216.xxx
Offline 4/33

A ted potrebuju jednoho dobrovolnika co mi zmeri napeti na vstupu do sensoru. Cerveny kablik oproti kostre (nebo oproti cernohnedemu). Kdo se hlasi ? :)

Citace | Odpovědět

10.02.2015   19:07   #6 Téma: Promereni TP sensoru

Johanik Johanik Město: Ústí nad Labem-centrum
IP:188.92.13.xxx
Offline 4/1607
Polaris Sportsman XP 850/EPS

Tome kdybych měl na čem, hned ti to poměřim, ale teď nevim ani o nikom z okoli, kdo by KQ měl :( Zkus na FB Kyselyho Johnyho :)

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.10s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce