04.08.2009 09:04 SMC Jumbo 300
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:213.226.232.xxx
Offline 4/3072
Provozní a technické informace o čtyřkolkách SMC Jumbo 301, SMC Jumbo 302 a SMC Jumbo R5.
http://www.smcatv.com/download.htm ROZKRESY DÍLŮ
http://www.ulozto.cz...xtension-250-300-pps SERVISNÍ MANUÁL v anglickém jazyce
Naposledy editováno 01.02.2012 17:11:43
09.07.2011 21:53 #841 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
Tomas-JM
Město: Strančice
IP:109.183.60.xxx
Offline 0/606
10.07.2011 13:33 #842 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
doctors
Město: České Budějovice 5
IP:109.183.87.xxx
Offline 0/189
SMC Jumbo 300
10.07.2011 19:02 #843 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
10.07.2011 19:42 #844 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
10.07.2011 19:46 #845 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
10.07.2011 21:26 #846 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
benny
Město: Třeboutice
IP:85.71.66.xxx
Offline 0/3
11.07.2011 10:47 #847 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
kruciep
Město: Rožňava
IP:94.136.137.xxx
Offline 0/10
chlapci, zdravim vas..mam jumbo 302, kardan, variator a stalo sa mi to ze nemozem zaradit prevody pri zapnutom motore...radit mozem len pri vynutom, ak nebezi chod. Jadzil som po rovnej ceste. Co s tym moze byt, neviete? Mam nabehanych nejakych necelych 2000km. Ked pustim brzdu, tak pomaly sa to hybe dopredu,,,alebo podla rychlosti, tak ako keby malo velke otacky alebo neviem, zeby spojka? dakujem za odpovede, poradte prosim
11.07.2011 14:06 #848 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
11.07.2011 14:09 #849 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
11.07.2011 14:25 #850 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
kruciep> Možnosti jsou dvě. Buď máš vysoký volnoběh tak že zabírá spojka, nebo praskla, vyskočila, unavila pružina na spojce. První variantu bych viděl reálně. Prostě to na volnoběh musí jen bublat, pokud je volnoběh vyšší, tak se odstředivou silou rozvírájí spojkové lamely a jde to do záběru, pak nejde přeřadit jako tobě.
11.07.2011 16:54 #851 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
kruciep
Město: Rožňava
IP:195.81.228.xxx
Offline 0/10
11.07.2011 16:56 #852 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
kruciep
Město: Rožňava
IP:195.81.228.xxx
Offline 0/10
11.07.2011 17:24 #853 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
kruciep> Volnoběh podle ucha Prostě jenom buch buch ne tatatata Z pravé starny karburátoru je šroubek volnoběhu u táhla plynu (kolébky), je to z boku né ze spodu. Zkus tím trochu ubrat a uvidíš. Nevěřím že by po tak málo Km byla spojka unavená. Mám najeto přez 9 tísíc a je v pohodě. Jinak spojka se mění celá i s řemenicí bohužel. Jde sice celá rozebrat ale prodává se jako celek. Jinak lemely se dají nalepit jiný.
11.07.2011 19:43 #854 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
kruciep
Město: Rožňava
IP:195.81.228.xxx
Offline 0/10
11.07.2011 20:13 #855 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
kruciep>
Uber ty otáčky, jak Ti psal xsob, to poznáš, nastartuj a za chodu to pošteluj (tuším doleva se ubírá), musí to jít pravidelně (buch buch buch) a aby to nechcípalo.
Když to necháš klapat na volnoběh a pak chceš po chvíli zařadit, tak to hrkne vždycky, protože se tam ty kola většinou unáší a synchrony tyto převodovky nemají.
Když ovšem máš něco už zařazeno a rychlejš přeřadíš, nemělo by to udělat nic.
11.07.2011 20:35 #856 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
11.07.2011 20:40 #857 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
11.07.2011 20:45 #858 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
11.07.2011 20:57 #859 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
xsob> sice to sem nepatří (Martin určitě přimhouří očko, protože je to ode mě celkem vyjímečně z jiného soudku), protože jde o Access, ale xsobe, já když to svoje /ňunínko/ nechám běžet na neutrál volnoběhem a pak zařadím (jedno co) to je pecka a celej Max se cukne (vyskočí), že si vždycky myslím že přerazím nebo urazím zub. Když mám zařazeno cokoliv (kromě N) a přeředím na cokoliv (H,L,R), tak nic, pohoda.
Volnoběh cca 2000ot/min. Když dám míň problém za studena s volnoběhem (neudrží se).
Při zvedlých zadních kolech se na H,L,R kola neunáší, proč se to teda unáčí na N, když by to mělo stát (jako jsi psal o Jumbu) když je to stejný systém.
11.07.2011 21:16 #860 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
Zrzoun> Ten volnoběh je docela vysokej a je na hranici spínání spoky, možná se jemě tře a ještě to nestačí aby pohla s celím ústrojím i s koly. Za další může být hořší ložisko na zadní řemenici, který se točí jen při volnoběhu na zadní hřídely a tím přenáší malej kroutící moment na hřídel převodovky a točí sní. Volnoběh by měl být cca 1500 otáček. Sundej kryt varia, nastartuj a uvidíš. Přítlačák spojky musí stát, aspoň po zahřátí. Nedělá to náhodou tak že zařadíš a při přidání plynu to klepne? To by bylo pak normální. Ale ty by jsi to asi popsal jinak
11.07.2011 21:38 #861 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
kruciep
Město: Rožňava
IP:195.81.228.xxx
Offline 0/10
Ak hodim L,N,R je jedno trochu sa to hybe pomaly, niekedy nie...preradim a nezaskoci. Pri vypnutom motore idu prevody ok. Ak mam nastartovany tak nie. Skusal som pri chode do predu dat neutral, siel asi 5-7metrov a tak to vyskocilo, neskor z neutralu som hodil H, a tak to skocilo. Ak zaradim tak to klepne, pridam a tahaaaa Tak skusim tie otacky ako ste vraveli pozriet najskor vsak?
11.07.2011 21:44 #862 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
xsob> právě že to nic nezvyklého a nepřirozeného nedělá, jenom když to stojí natočený na neutrál třeba 5 minut a sednu na to a zařadím tak (pecka přes zuby) a je to tam (když to tam dávám pomalu, slyším a cítím jak šktají zuby o sebe), když to nechám klapat na volnoběh se zařazeným kvaltem, tak nic, ani když po těch 5 minutách přeřadím, tak nic. Dělá to jenom na ten neutrál!!! A dělá to každej Max na kterým jsem seděl, nevím proč . Je to nepříjemný, dělá mě to od novýho, rád bych to odstranil , přemýšlel jsem o hustším převoďáku, ale pak nad tím vždycky mávnu rukou, že to tak dělá všem a dám tam ten předepsanej.
Jeden čas jsem to řešil tak, že jsem to vždycky chcípnul a zase po zařazení natočil, ale když jsem pak zjistil, co stojí a obnáší výměna tý slavný volnoběžky startování a kola, tak jsem s tímto systémem řazení hned přestal .
Jo v Žebáce jsem se dozvěděl, že je to nomální .
Až se dostanu ke kolce zkusím to ještě sundat na volnoběhu, ale to se z toho picnu, až to bude studený
Ten kryt vária není poblém sundat, ale tam uvidím jenom to co popisuju.
Jo, mě spojka zabírá až od 3000ot./min.
-----------------------------------------------------
Člověče Hynku, teď mě to doteklo, máš pravdu, číhnu na to ložisko vzadu ve váriu , dík to by to mohlo dělat, jseš fakt dobrej to mě vůbec nenapadlo
Jenom mám obavu, že jelikož mě to dělá od nového a dělá to většina Maxů, tak aby se to standardně neroztáčelo odporem toho ložiska (předepsaná vůle v ložisku).
Ještě upřesním ty moje volnoběžný otáčky = 1650-1800-2000 záleží na teplotě motoru, kvalitě benzínu, okolní teplotě a momentálním zatížení, který to zrovna dostalo, no nemusím Ti to víc popisovat.
Znáš to, ta 250 si dělá na volnoběh co chce
-------------------------------------------------------------
Omlouvám se zakladateli za dva příspěvky mimo téma vlákna, ale pro mě byly celkem přínosné a poučné.
Martine tímto Tě zdravím a děkuji zde za prostor řešící můj problém.
11.07.2011 21:56 #863 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
kruciep>Ak hodim L,N,R je jedno trochu sa to hybe pomaly, niekedy nie...preradim a nezaskoci. Pri vypnutom motore idu prevody ok. Ak mam nastartovany tak nie. Skusal som pri chode do predu dat neutral, siel asi 5-7metrov a tak to vyskocilo, neskor z neutralu som hodil H, a tak to skocilo. Ak zaradim tak to klepne, pridam a tahaaaa Tak skusim tie otacky ako ste vraveli pozriet najskor vsak?
11.07.2011 22:58 #864 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
Martinák
Město: Brno-Město
IP:217.66.176.xxx
Offline 2/4431
kruciep> jak rikaji kluci,prvne mrkni na otacky.tu odstredivku sem uz resil,muze byt zaneradena od praskleho renenu. to rozdelani je na chvilku a to cisteni ti jumbo oplati delsi vydrzi remenu i valecku.
jinak celej spojkovej kos stoji kolem 5000,- pruzinky (pouze neoriginal) cca 500,- a to oblozeni je otazka 300,- (ale musis hledat) da se to nastartovat i bez deklu,tak to nakopni a mrkni jak je to unaseno pri volnobehu
11.07.2011 23:41 #865 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
kruciep
Město: Rožňava
IP:94.136.137.xxx
Offline 0/10
11.07.2011 23:48 #866 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
12.07.2011 07:11 #867 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
Petr_max500
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 3/924
Polaris Sportsman X2 500 EFI, Access Motor Max 250
Zrzoun> Mě dělá Max 250 něco podobnýho, ale není to nijak dramatický. Při přeřazení z neutrálu to někdy klepne a někdy i trošku škubne se strojem. Ale dělá to celou dobu co to mám. Dělalo to i když jsem měl volnoběžný otáčky nastavený zhruba na 1300. V zimě jsem to zvednul na asi 1800 aby to nechcípalo a už tak zůstaly. Je fakt, že dost kolísaj. Když je chladno, tak to točí těch 1300 a někdy to stejně chcípne. Po zahřátí postupně stoupnou na 1800 až 1900. Jinak mě spojka zabírá až taky zhruba kolem 3000 až 3100, takže volnoběh má dost rezervu.
To klepnutí/škubnutí při přeřazení z neutrálu je u mě tím, že se na N ve variu točí ten vnější buben na zadní hřídeli od převodovky. Jakoby štrejchala spojka. Ale dá se to (opatrně) rukou nebo nohou zastavit, takže to nepřenáší nijak velkou sílu. Navíc když přeřazuju pomalu a jemně, tak jak se o sebe zuby začínají "otírat", tak se to pomalu zastaví.
Ale nijak to neřeším. Dělá to snad od začátku a neviděl jsem v tom zásadní problém. Škubne to jen někdy a není to nijak dramatický.
Skoro bych řekl, že to "štrejchání" spojky je tam schválně. Protože když chci přeřadit při zastaveným motoru, musim se strojem někdy pohnout sám, aby se zuby v převodovce potočily a rychlost zaskočila.
12.07.2011 18:06 #868 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
kruciep
Město: Rožňava
IP:195.81.228.xxx
Offline 0/10
12.07.2011 18:39 #869 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
12.07.2011 18:50 #870 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.14s