04.08.2009 09:04 SMC Jumbo 300
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:213.226.232.xxx
Offline 4/3072
Provozní a technické informace o čtyřkolkách SMC Jumbo 301, SMC Jumbo 302 a SMC Jumbo R5.
http://www.smcatv.com/download.htm ROZKRESY DÍLŮ
http://www.ulozto.cz...xtension-250-300-pps SERVISNÍ MANUÁL v anglickém jazyce
Naposledy editováno 01.02.2012 17:11:43
08.08.2011 14:54 #961 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
pepa
Město: Prostějov 1
IP:90.181.80.xxx
Offline 0/11
Zdravím všechny kolegy Jumbisty! Chtěl bych se na vás tímto obrátit s žádostí rady v několika věcech:
1) Zkoušel někdo nějakou úpravu uložení tyčení řízení tak, aby to zlepšilo geometrii? (Nemyslím tím to, že se čep řízení přišroubí na spodek těhlice u kola, to není dobrý protože pak dře ten šroub po rameni)
2) Lze nějakým způsobem přenastavit tachometr tak, aby ukazoval správnou rychlost? (Mě ukazuje o 13 km/hod. víc, než skutečně jedu...)
3) Zavíráte na Jumbu při odstávce delší jak 1 den benzínový kohout? (Při neustále otevřeném benzínu mi sice krásně startuje ale mám pocit, že se benzín dost odpařuje...)
4) Za jakou dobu po nastartování se vám otevírá termostat? (Mně se při poslední projížďce otevřel až po cca 7 km, kdy byl motor už celý "nezdravě" rozpálený. Venku bylo tak 20 stupňů celsia... Je to v pořádku? A taky se vám ukazuje na displeji při této teplotě okolí jen jedna čárka?)
Děkuji za reakce.
5) CO SPOTŘEBA? Mně vychází asi na 10 litrů, 50% přitom jedu po silnici takže se mi to zdá moc.
A co se týče pneu na Jumbo: mám již vybraný Duro Powergrip. To koupíte ja bezkonkurenčně nejlepší cenu zde: http://www.vdz.cz
Čtyřkulím zdar!
08.08.2011 15:29 #962 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
1Pegas
Město: Havlíčkův Brod
IP:85.160.86.xxx
Offline 11/3274
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring
08.08.2011 15:52 #963 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
doctors
Město: České Budějovice 5
IP:88.103.219.xxx
Offline 0/189
SMC Jumbo 300
pepa> Ta spotřeba je normální-když jsem to kupoval,tak mi řekli:5 max.6litrů,pane!!Zkoušel jsem to po silnici co nejšetrněji a pod sedm to nejde ani náhodou.V terénu 10 a víc.Takovej švárovo Polaris sice jede krásně,ale žere jako dvě jumba...A termostat??Když jsem byl v učení,tak mazáci říkali:musíš pořádně zazvonit,vole!!Jestli bude doma,určitě ti vodevře!
08.08.2011 17:14 #964 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
pepa> 1- s geometrií žádnej problém nemám, najeto mám 9,5 tisíc Km a pořád jezdím původná pláště a ještě dlouho budu, problém je jen s Bufalama, ale to je pláštěm a né geoškou. Má totiž minimální plochu styku s povrchem, proto mizí před očima.
2- S tachem nic neuděláš, proměřuje mi to i víc než tobě
3- Ventyl nádrže zavírám pokaždý když to odstavím, se startem nemám žádnej problém, teplý studený na první otočení
4- Termostat ti zřejmě chodí normálně, pokud ukazatel neleze na dlouho na 3 čárky, je OK
- skáče to mezi jednou a dvěma čárkama, záleží na rychlosti a dýlce zastavení, měl jsem to v zimě napíchlí na měřič teploty a bylo to v pořádku. Mezi 60 - 80 stupně, tak je to i v manuálu.
5- S potřeba mezi 6 - 12 je normální podle stavu jízdy, pokud pořád držíš páčku na doraz, 10 si to bere. Jinak vždycky dotankovávám o cca 4-5 litrů míń než kamoš do Glada. Po polňačkách, kde jezdím nejčastěji mi to vychází kolem 7-8 litrů.
6- Až tam dáš Powegripy, budeš mít po problému s geometrií, satčí jen zbíhavost těsně do mínusu nebo na nulu. Já spíš řeším častější problém s vyriem a tet se spojkou než s tím co tě trápí.
08.08.2011 18:30 #965 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
montecristo
Město: Most
IP:93.91.156.xxx
Offline 1/2481
Goes 520 Max, Linhai Hytrack 310 4x4
08.08.2011 19:04 #966 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
pepa
Město: Prostějov 1
IP:90.181.80.xxx
Offline 0/11
Díky za bleskové odpovědi, chlapi.
MONTECRISTO a 1PEGAS: Ty přední gumy na Jumbo značky Duro Powergrip vychází na tuším 1460,- Kč bez DPH, což je krásná cena, když uvážíš, že někde v kameným obchodě je prodávají i za 2300,- s daní! Při objednání 4 ks se u tohoto prodejce navíc nemusí hradit poštovné!
XSOB:
1)Kámo, on tam problém fakt je, s tou geoškou. Když zatížíš předek, tak se vlivem nešikovného umístění řídící tyče začnou kola rozbíhat. S tím špatným(nešťastným) dezénem bufala máš pravdu, je tam málo hmoty na středu pneu. Proto už Bufalo dávat nebudu! Power grip bude určitě lepší, jak píšeš. Divím se, že Ti ty pneu tak vydrží...
2) Tajně jsem doufal, že to tacho půjde ještě nastavit co se týče obvodu kola jak to má např. Dinli_Masai. Škoda
4) Když zavřu benál a startuju za 2 dny a déle, tak to hned nechce chytit. Podobný problém jsem měl na Hondě Dominátor, tam jsem buď musel vyjet karbec nebo ho po delsší odstávce vypustit tím spodním šroubem.
5) Dík za info o spotřebě. Než jsem to kupoval, tak jsem někde četl o spotřebě 6-7 litrů a tak těch 10-12 litrů (co mi to žere v reále) mě docela zaskočilo, proto jsem se ptal.
6) Jo, zbíhavost mám tak 3 stupně do mínusu v nezatíženým stavu - při zatížení to dělá nulu. Po předchozím majiteli tak byla rozbíhavost +10 stupňů!!!!! Hrůza! A kola měl nafoukaný na 1,5 atmosféry!!!
A co ty řešíš s tím variem?
08.08.2011 19:15 #967 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
pepa
Město: Prostějov 1
IP:90.181.80.xxx
Offline 0/11
martinur>...Otázka zní:
Jakým způsobem je motor Jumba R5 škrcen z 21 na 15 kW? (pokud vůbec?)
08.08.2011 19:19 #968 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
pepa> S tou proměnou máš pravdu, ale to je problém víceroKomel a strojů co mají kvůli vyšší prostupnosti a světlí výšce ramena šikmo dolů vůči střeu kol. Měl jsem vyrobenej spodek tyče /uchcení vnitřních čepu řízení), ale byl problém s délkou tyčí řízení, nakonec jsem to nechal tak jak to je, říkal jsem si že pneu min. 6 tisíc vydrží a nakonec skoro po 10ti mají ještě 1cm vzorku. Tlumiče mám na druhám nejměkčím nastavení a nikdy to problém nedělalo s ovladatelností. U Powergripů stačí tlak 0,25 - 0,3 Bar. Když tak mrkni ke mě do profilu, je tam úprav vícero, hlavně zadní tlumič, pak je to uplně jiný ježdění
08.08.2011 19:37 #969 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
pepa> Palivový ventil zavírám po každé jízdě.
Jak tady někdo poradil, tak před spuštěním motoru, po otevření palivového ventilu, 2x prstem stlačím akcelerační pumpičku (na kaburátoru) na doraz. Otevřu sytič na 1/3 a lehce přidávám "plyn".
Motor pak chytá na drc.
Akcelerační pumpička se dá samozřejmě ovládat i páčkou "plynu", ale nejde na doraz.
08.08.2011 19:52 #970 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
pepa
Město: Prostějov 1
IP:90.181.80.xxx
Offline 0/11
xsob: Na tu úpravu uchycení zadního tlumiče pérování jsem se díval jako první, zatím si na to netroufám to udělat.
Moje zásahy po koupě ojeté 302 by tyto:
- nahuštění pneu na předepsaný tlak (původně tam někdo napral 5x větší tlak)
- instalace větrného štítu vysokého 70 cm
- výměna víčka nádrže za uzamykatelné
- laborování s bohatostí směsi za účelem snížení spotřeby. To bylo neúspěšné, spotřeba zůstala víceméně stejná.
- instalace plastů do předních blatníků chránící motor před nečistotami
- instalace plastu na přední nosič jako ochrana před větrem
- tuning výfuku, t.j. odstranění trubky z poslední komory výfuku (výfuk má na volnoběh více důstojný zvuk, více basů a k snížení výkonosti motoru nedošlo, spíše naopak)
- vymezení vůle na čepech horních ramen (podložkou)
- instalace zásuvky 12 V
- oprava závěru kufru
- vyčištění kontaktů a zapouzdření kabelových spojek od předních světel
- odstranění omezovače zpátečky (tímto děkuji za výborný návod z tohoto fóra)
- vyčištění spínací skříňky
- montáž tažného oka na přední části stroje
- nárada originálního vzduchového filtru (Ten byl znečištěn a uvolňovali se z něj ty žluté chlupy. jako alternativa posloužil molitanový filtr na Yamahu Grizly - zastřižen a oštřen olejem na filtry Motul)
08.08.2011 19:54 #971 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
pepa
Město: Prostějov 1
IP:90.181.80.xxx
Offline 0/11
martinur>pepa> Palivový ventil zavírám po každé jízdě.
Jak tady někdo poradil, tak před spuštěním motoru, po otevření palivového ventilu, 2x prstem stlačím akcelerační pumpičku (na kaburátoru) na doraz. Otevřu sytič na 1/3 a lehce přidávám "plyn".
Motor pak chytá na drc.
Akcelerační pumpička se dá samozřejmě ovládat i páčkou "plynu", ale nejde na doraz.
08.08.2011 19:57 #972 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
08.08.2011 20:01 #973 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
pepa
Město: Prostějov 1
IP:90.181.80.xxx
Offline 0/11
08.08.2011 20:44 #974 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
doctors
Město: České Budějovice 5
IP:109.183.82.xxx
Offline 0/189
SMC Jumbo 300
martinur> To s tím startem napadlo kdysi mě,ptalo se mě na to pár lidí,ale už nikdo pak nenapsal,jestli mu to funguje.Je to hlavně účinné v zimě,když to dlouho stojí-teď v létě to tak není znát.Jinak s tou geometrií už to taky někdo psal,že se to mění.Podle mě to ale nijak moc nevadí.
08.08.2011 23:14 #975 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
pepa
Město: Prostějov 1
IP:90.181.80.xxx
Offline 0/11
K výčtu těch servisní zásahů jsem ještě zapoměl napsat že úplně ze všeho první jsem dal všechny pera tlumičů na nejměkčí nastavení a dělalo se to seřízení sbíhavosti.
Dále se lepily zadní náboje, na tom tisícihranu ty kola měla vůli - pomohlo lepidlo...
Jinak ty čepy řízení vnitřní by potřebovali dát/umístit o něco výše, aby tak řídící tyč více kopírovala právě ramena nápravy. Přehození vnějšího čepu u kola na spodní stranu těhlice se to malinko zlepší, ale ne o moc a šroub pak dře po rameni.
Kolka už je nějaký měsíc doma ale ještě jsem nepřišel na to, proč se čas od času vymažou najeté celkové km, ale asi to dělá nám všem...
Ještě plánuju (na zimu) vetší plasty na blástrech. Koupit asi nepůjdou, tak se budou muset nějak doma vyrobit. Výhřev ruček někdo napojil přímo na spínací skříňku (přes svorku), takže to by chtělo asi taky překopat, aby se skříňka zbytečně nehřála.
Taky něco ze zadní osy píská při zatáčení, ještě nevím o co se jedná...
09.08.2011 07:23 #976 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
09.08.2011 09:56 #977 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
Pupek
Město: Praha 8-Ďáblice
IP:195.113.48.xxx
Offline 1/45
SMC Jumbo 300
doctors>martinur> To s tím startem napadlo kdysi mě,ptalo se mě na to pár lidí,ale už nikdo pak nenapsal,jestli mu to funguje.Je to hlavně účinné v zimě,když to dlouho stojí-teď v létě ......
09.08.2011 16:50 #978 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
09.08.2011 21:18 #979 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
pepa
Město: Prostějov 1
IP:90.181.80.xxx
Offline 0/11
xsob: Vzpoměl jsem si, asi se ty km vymazaly, když jsem odpojoval akumulátor...
martinur>
Martine, docela by mě zajímaly Tvé postřehy co se týče "srovnání pětistovky TGB Blade a třístovky (třistadvacítky) Jumba R5. Jak je to např. s jízdní dynamikou, je slůně stejně mrštné na cestě? Čekal jsi o nějaký litr menší spotřebu na Jumbu, nebo Tě to nepřekvapilo, že má rádo benzín? Nemrzí Tě, že nejde nastavit/kalibrovat rychloměr počítače jak to šlo u Blada? Byly starty u Blada fakt takový problém, jak píšeš v profilu?
09.08.2011 21:56 #980 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
pepa> Jumbo je na cestě v zatáčkách mrštnější díky kratšímu rozvoru. Blade zase stabilnější při rovné jízdě díky delšímu rozvoru a větší šířce.
Jumbo jde otočit čelem vzad na pětníku.
Spotřebu paliva nesleduji, tak nevím.
Jízdní dynamiku (zrychlení) moc neposoudím, ale přibližně se dá říct, že je u obou 4kolek podobná. Na silnici ve prospěch Jumba, v terénu ve prospěch Blade.
Nastavení tachometru neřeším. Pomocí GPS jsem změřil, že tachometr ukazuje o 10 procent více. Rychloměr asi 15 procent více. jelikož Jumbo nemá otáčkoměr, tak na přístrojovku moc nekoukám, jen občas na teplotu.
Starty u Blada mohly být problém kvůli nesprávné poloze sytiče nebo jeho zaoxidování, snad sem napíše jeho současný majitel.
09.08.2011 22:36 #981 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
pepa
Město: Prostějov 1
IP:90.181.80.xxx
Offline 0/11
10.08.2011 15:26 #982 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
[quote]pepa>xsob: Vzpoměl jsem si, asi se ty km vymazaly, když jsem odpojoval akumulátor...quote]
Tak to se vymazat nemůžou, vymažou se jen trip Km. Celkový zůstanou. Celkový se smažou když je volnej kontakt na batrce a při startování to zajiskří. Zřejmě se tím vyšťaví kondík kterej drží paměť dipleje a vymažou se celkový Km.
Jinak maximálka výfukem a filtrem se zvednou logicky nedá. Jedině že by jsi tím točil víc otáček, tím pádem trošku rycjleji jedeš, ale když máš uši neděláš to často Na max rychlost má vliv celkovej stav varia, to třeba já už znám na spaměť a občas se mi o něm i zdá Tet to snad funguje s dlouhodobým účinkem, bodéť né, když je všechno nový.
10.08.2011 19:54 #983 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
Dnes Jsem viděl v Brně zajímavé Jumbo. Uploaded with ImageShack.us
10.08.2011 21:18 #984 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
10.08.2011 21:35 #985 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
pepa
Město: Prostějov 1
IP:90.181.80.xxx
Offline 0/11
xsob>
Asi máš pravdu, s tím variem. Ale neumím si to vysvětlit: při koupi to dalo z kopce dle počítače max 99 km, teďka 110 km a nic se s variem nedělalo. Tak jak je to možný?
Jinak kotakty jsem kontroloval hned, dle rad tady z fóra a jsou všechny 3 v cajku...
martinur>
No, zajímavý Jumbák, jen co je pravda. Dle barvy a toho světla na kapličce kříženec SMC a Polarisu Co mě zaujalo, je ten rám za spolujezdcem a dokonce držáky pro ruce Ještě vpředu takový rám a může mezi ně natáhnout střechu...
11.08.2011 15:48 #986 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
12.08.2011 12:36 #987 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
Kartkarel
Město: Tišnov
IP:90.178.17.xxx
Offline 14/3924
Can-Am Outlander 650, Can-Am Outlander 1000 XT, Can-Am Outlander 500 XT
12.08.2011 12:55 #988 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
pepa> 110km/h , víc už to radši neskoušej ať ti něco nevyletí z toho rozzuřenýho třístivkovýho hnízda .
Jak píše xsob - buď rád, že Ti to tak krásně chodí .
Příčin toho může být víc, je to individuální, jak píše Karel, já bych dodal jen malichernosti- čistý filtr, lepší benzín, něco se třeba v karbecu profouklo a vyčistilo, začalo lépe díky honění fungovat vário (chodí až do krajních mezí), atd., atd..
Přeji Ti hodně najetých a spokojených kilometrů a vypáleného adrenalinu
13.08.2011 12:10 #989 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
Uploaded with ImageShack.us
Motorový olej - SAE 15W40 nebo API SG/CD - výměna 1,4 litru. Výměna po montáži rozebraného motoru 1,6 litru.
Převodový olej - SAE 90 - výměna 0,5 litru. Výměna po montáži rozebrané převodovky 0,51 litru.
Rozvodovka finálního převodu (kardan) - výměna 0,11 litru. Výměna po montáži rozebrané rozvodovky 0,13 litru.
Motor a převodovka nemají společnou náplň!
13.08.2011 12:20 #990 Téma: SMC Jumbo - 301, - 302, - R5
vlada.vlada
Město: Kladno
IP:81.201.48.xxx
Offline 0/206
SMC Jumbo R5
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.25s