asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: SMC Jumbo 720

02.10.2009   19:17

JACKBIG JACKBIG Město: Brno-Brno Město
IP:88.100.230.xxx
Offline 1/121
SMC Jumbo 720 R 4x4

Vše o této kolce

- technické informace
- závady, opravy
- vylepšení
- zkušenosti
- porovnání z jinýma kolkama v této kategorii
- servis

Naposledy editováno 04.07.2013 21:30:02

Odpovědi: SMC Jumbo 720

08.07.2015   11:37   #5101 Téma: SMC Jumbo 720

olmik olmik Město: Žatec
IP:77.237.136.xxx
Offline 6/374
SMC RAM 300, SMC Jumbo 720 R 4x4

ohledne toho strileni tak me strelila jednou za 3,5 tisice km.mrkni na vzduchac zda je cistej,hlavne ne nastrikanej tim sracem na filtry..mam na mysly ten co lepi jak hovado a zalepi celej filtr.jinak podle manualu se ma po 3000 km vytahnout lapac jisker ze zadni casti tlumice vyfuku a vycistit,to ted budu delat,mozna to taky muze mit trosku vliv na streleni

Citace | Odpovědět

08.07.2015   18:30   #5102 Téma: SMC Jumbo 720

Sobol Sobol Město: Znojmo 5
IP:109.81.252.xxx
Offline 0/2839

p3t3r87> Prosím tě střílelo to do sání ptotože ti upadl karbec, s baterkou to nemá nic společnýho.

Citace | Odpovědět

09.08.2015   10:23   #5103 Téma: SMC Jumbo 720

olmik olmik Město: Žatec
IP:77.237.136.xxx
Offline 6/374
SMC RAM 300, SMC Jumbo 720 R 4x4

ahoj vsem,obcas se mi stane ze pri razeni L uplne v pohode zaradim pakou Lko a pri pridani plynu v motoru zachrasti a nejede a musim Lko vyndat a dat znova a uz je to v pohode a jedu na L treba 5 kilaku uplne v poho.s tahlem razeni nikdo nic nedelal a 3000 kilaku to neudelalo ani jednou a pak treba jednou za mesic ale ted mi prijde za se to stupnuje a je to casteji naky napad co by to mohlo byt??nerad bych neco v prevodovce srotoval.

Citace | Odpovědět

09.08.2015   19:08   #5104 Téma: SMC Jumbo 720

Sobol Sobol Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839

olmik> lehce doladit táhlo

Citace | Odpovědět

09.08.2015   20:23   #5105 Téma: SMC Jumbo 720

olmik olmik Město: Žatec
IP:77.237.136.xxx
Offline 6/374
SMC RAM 300, SMC Jumbo 720 R 4x4

Sobol>olmik> lehce doladit táhlo

dikys zkusim o par zavitu poladit tahlo..mozna si to vsechno jen posedalo a musi se mirne ta poloha tahla prizpusobit.

Citace | Odpovědět

10.08.2015   14:33   #5106 Téma: SMC Jumbo 720

Sobol Sobol Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839

olmik> žádný o pár závitu. Chce to cit a taky zkušenost.

Citace | Odpovědět

10.08.2015   16:55   #5107 Téma: SMC Jumbo 720

olmik olmik Město: Žatec
IP:77.237.136.xxx
Offline 6/374
SMC RAM 300, SMC Jumbo 720 R 4x4

uz je to okej

Citace | Odpovědět

10.08.2015   17:00   #5108 Téma: SMC Jumbo 720

olmik olmik Město: Žatec
IP:77.237.136.xxx
Offline 6/374
SMC RAM 300, SMC Jumbo 720 R 4x4

jinak moc neverte tomu voltmetru na pristrojovce..na garancce to ukazalo technikovi 15.1v tak se mu to nezdalo ptze to uz je vysoka hodnota tak vytahl svuj voltmetr a hodnota 13.8v takze uz aspon vim ze to ukazuje zhruba o volt vic u strikacek se to pry uz da nak upravit u myho ete ne

Citace | Odpovědět

11.08.2015   06:53   #5109 Téma: SMC Jumbo 720

Sobol Sobol Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839

olmik> keca to tak o pul voltu za běhu motoru.

Citace | Odpovědět

11.08.2015   15:21   #5110 Téma: SMC Jumbo 720

MirekJumbo2 MirekJumbo2 Město: Ústí nad Labem-Severní terasa
IP:89.177.16.xxx
Offline 0/121

Záleží taky na otáčkách a taky na měřáku digitály kecaj přístroj od přístroje i když jsou od stejnýho výrobce.před pár lety jsem je porovnával s laboratorníma a nestačil jsem se divit.Tak jsem najel 1500 km a mimo jednoho snímače teploty na chladiči a dvakrát snímače polohy šaltpáky žádný další problémy se neobjevily a to jezdím poměrně krátký vzdálenosti a dost na L.Letos už jsem odvozil přes dvacet kubíků zeminy,dřevo a kámen nepočítám a Jumbo maká jak šroub.

Citace | Odpovědět

30.11.2015   12:49   #5111 Téma: SMC Jumbo 720

p3t3r87 p3t3r87 Město: Hronovce
IP:178.40.242.xxx
Offline 4/51
SMC Jumbo 720 R 4x4

Ahojte chalani, mám taký problém, že pri štartovaní mi strieľa do karburátora (do sania) čo by možno nebol až taký problém, ale zostrelí mi dole aj karburátor. Zatiaľ sa mi to stalo len doma tak som to vedel na mieste opraviť, ale keď sa mi to stane niekde v lese tak budem nahratý. Niekedy je dosť obtiažne uvoľniť tie skrutky na páskach čo drzia tú gumu na nasávaní. Stalo sa mi to asi 4x, keď to spravím tak mi to vydrží cca 3-4 štartovania a potom to zhodí. Je jedno či štartujem za stedena alebo je motor teplý robí to stále.
Na inom fóre som čítal, že to môže robiť slabá baterka, tak som ju dobil a nakoniec som kúpil aj novú, ale stále to robí.
Neviete mi niečo poradiť???

Citace | Odpovědět

30.11.2015   16:06   #5112 Téma: SMC Jumbo 720

Sobol Sobol Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839

p3t3r87> to muže dělat třeba poškození te příruby ze ktere to spadne. No ale pokud to střílí pokaždé tak bych to typl na zaklepane ventily.

Citace | Odpovědět

30.11.2015   16:13   #5113 Téma: SMC Jumbo 720

p3t3r87 p3t3r87 Město: Hronovce
IP:178.40.242.xxx
Offline 4/51
SMC Jumbo 720 R 4x4

Skúsim skontrolovať tú gumy či neni niekde roztrhnutá a neťahá vzduch.

A ešte som zabudol dobať, že po naštartovaní je všetko v poriadku. Otáčky vporiadku, výkon v poriadku všetko ako má byť len to štartovanie.
Niekedy len tak zafúka, zasičí a niekedy sa ozve ranana ako z dela.

Citace | Odpovědět

30.11.2015   16:43   #5114 Téma: SMC Jumbo 720

mik262 mik262 Město: Uherské Hradiště 1
IP:141.0.12.xxx
Offline 0/268

Zaptam se nestartujes s plynem ?

Citace | Odpovědět

30.11.2015   16:55   #5115 Téma: SMC Jumbo 720

p3t3r87 p3t3r87 Město: Hronovce
IP:66.249.81.xxx
Offline 4/51
SMC Jumbo 720 R 4x4

Nie plyn nikdy nedávam.

Dám sytič naplno, štartujem bez plynu a keď chytí tak uberám sytič.

Plyn som zvykol pridať jedine pred štartovaním keď dlhšie stála trochu potlačiť 2-3x a potom štartujem bez plynu.

Mám ju už druhý rok a začalo to v júly/červenci tohto roku predtým taký problém nebol. Predtým strielala do výfuku, ale to po cca pól roku prestalo.

Citace | Odpovědět

30.11.2015   21:23   #5116 Téma: SMC Jumbo 720

Sobol Sobol Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839

p3t3r87> už jsem to psal, seřídit ventily.

Citace | Odpovědět

02.12.2015   20:11   #5117 Téma: SMC Jumbo 720

p3t3r87 p3t3r87 Město: Hronovce
IP:178.40.215.xxx
Offline 4/51
SMC Jumbo 720 R 4x4

Sobol>p3t3r87> už jsem to psal, seřídit ventily.



A kde by mi to mohli spraviť? len v servise, alebo to spraví aj šikovný automechanik?

Citace | Odpovědět

02.12.2015   20:54   #5118 Téma: SMC Jumbo 720

PetrP PetrP Město: Chrastava
IP:85.70.226.xxx
Offline 1/1368
TGB Blade 425, Polaris Sportsman 800/EFI

p3t3r87> seřízení a kontrolu ventilů měli udělat při garanční prohlídce. Ale moje zkušenost je taková, že to servisy ojebávaj. U mého TGB byla při garančkách seřízena vůle ventilů dvakrát. Ale jen papírově v servisní knize. To byl jeden z důvodů, proč jsem na služby servisů rezignoval. Vsadím se, že to bude u tvého stroje stejné.

Citace | Odpovědět

02.12.2015   20:59   #5119 Téma: SMC Jumbo 720

p3t3r87 p3t3r87 Město: Hronovce
IP:178.40.215.xxx
Offline 4/51
SMC Jumbo 720 R 4x4

Je to možné, že sa nato vykašlali. Pri prvej som nebol, ale pri druhej prehliadke ano a nerobili tam nič také čo by som si ja ako laik nevedel spraviť doma. Geometriu merali špeciálnym zariadením, t.j vodováhou. No neviem možno teraz sa to tak robí a je to lacné zariadenie.

Citace | Odpovědět

06.12.2015   07:52   #5120 Téma: SMC Jumbo 720

stavitel1 stavitel1 Město: Nitra
IP:176.61.193.xxx
Offline 0/1

nazdar na jumbe mam strašne velku spotrebu oleja 2deci na cca 2h jazdy , problém bude asi v tom že s airboxu bola vypadnuta hadica takže to tahalo vzduch mimo filter je z vnutra cela špinavá ... mal niekto podobný problém kolko cca stoja diely na go pripadne čo všetko dať spravit ked už bude motor vonku ....Ď najazdené má cca 800km

Citace | Odpovědět

07.12.2015   09:06   #5121 Téma: SMC Jumbo 720

athlan athlan Město: Milevsko
IP:80.188.182.xxx
Offline 2/268

Co se týče motoru, mám drobnou zkušenost.

Cca dva měsíce zpátky mi praskl píst, při nájezdu necelých 4tis. km, při cestě na první technickou :)

Píst včetně kroužků se roztříštil, rozlámal přepážky v klikové skříni, udělal rýhy ve válci i v hlavě. Ventily se zohýbaly všechny, ulámaly se náběhy jejich vodítek, manžety.
Sumásumárum poškozená kliková skříň, válec, píst, hlava, ventily...

Komunikoval jsem na konzultaci s journeyman, řekli mi, že píst byl v pořádku, že je od začátku stejná série a že rozbít se může vše. Nicméně nový píst mi prodali konstrukčně jiný :)
Dlužno dodat, že vypadá opravdu levně, jak píst, tak kroužky. Přemýšlel jsem, že bych si raději nechal udělat nový, ale termíny jsou nyní hrozně dlouhé a potřebuji fungovat v lese.

Pro info některé ceny z journeyman:
válec - cca 18000,- na cenu hlavy jsem se raději ani neptal
píst - 1800,-
kroužky - 1200,-
(potřeboval jsem i vodící čep, protože byl jiný a zajišťovací kroužky, to stálo pár stovek)
ventil sací 1ks - 968,-
ventil výfukový 1ks - 1694,-
(nevím proč je tam takový rozdíl, asi odcházejí výfukové častěji)
Manžety ventilů - cca 150kč 1ks

Já jsem to řešil tak, že válec, který má ocelovou vložku jsem nechal převložkovat na originální píst, což stálo něco do třech tisíc, klikovou skříň jsem vyvařil a přebrousil, píst a kroužky jsem koupil z nouze originál, stejně tak ventily, které mají opravdu velmi slabé tyčky, přebrousil jsem sedla, vyměnil manžety.
Vůle jsem našel na internetu, doufám že sedí - in: 0,10, ex: 0,15

Samozřejmě nepočítám řadu dalších drobností, provozní kapaliny, svíčku atp., těsnění jsem si vyrobil vlastní.

Při rozebírání motoru se dá vystačit s běžným nářadím, rotor jsem sundal tříbodovým stahovákem, u varia potřebujete ořech 38 ideálně s pneumatickým utahovákem (jsou tam lepidla), trochu trpělivosti chce usazování ložiska klikové hřídele zpět.
Dlužno dodat, že trochu zkušeností mám s motorkami a nějaké vybavení mám také. Původně bych se do toho vůbec nepouštěl, chtěl jsem to dát do journeyman, ale když jsem si spočítal co by to při použití originálních dílů (nehledě na práci) stálo, tak jsem od toho upustil. I když jsem počítal s tím, že by mi dali 50% slevu s ohledem na povahu závady, bylo to na hranici rentability. Navíc takovou slevu by mi nedali, podle následné komunikace.

Fotky motoru:
http://athlan.rajce.idnes.cz/jumbo_motor

Jinak stav čtyřkolky byl dobrý, olej byl měněn pravidelně, naposledy 300km před závadou. Prostě šlo o výrobní vadu, nebo mizerný materiál pístu, nicméně člověk přemýšlí čím by tomu býval mohl předejít, zejména když Vám výrobce řekne, že konstrukčně je vše v pořádku.
Takže jsem s ohledem na vyšší teploty motoru v létě při práci, tj. rychlosti 20-30km/h (běžně kolem 100st.) přendal chladič nahoru na nosič aby to nehnalo ten horkej luft zpátky na motor.
Dále jsem s ohledem na kompletně odstrojenou čtyřkolku zkontroloval vůle atp. u spotřebních věcí, které běžně člověk neřeší a prostě koupí, několik tipů, co jsem osobně zkusil:
Manžeta poloosy - jde použít univerzální za 150kč.
Na fotkách můžete vidět podbití podvozku - je to malá tabule hliníkového plechu o síle 4mm (1200kč), následně obtáhnuté původní plasty, vyříznuto a přišroubováno na původní díry. Není to esteticky dokonalé, ale zcela funkční - 2roky v lese bez problému, rok předtím jsem kvůli větvím měnil manžet ytřikrát.
Zjistil jsem vůli u čepů řízení, našel jsem čety se stejným kuželem (škoda 120, 65kč), upravil tyčky, což spočívalo v převaření jiných závitů a jejich zkrácení. Provedl jsem doma, nicméně je to půlhodina práce svářeče, soustružníka.
Nechal jsem si renovovat přední kardan, kdy byla již vůle u tisícihranu (1200kč), poloosař mi přitom sehnal kříže kardanu v ceně 450kč s maznicemi.
Přesunul jsem zapalovací svíčku k elektroinstalaci pod přední kryt, vyměnil kabely a fajfku.
Přidal těsnění na plasty okolo výfuku - dost v létě hřáli, ale třeba to byl jen můj problém.
zaslepil jsem původní sání airboxu, kam přední kola při připnutém předku hází v létě vodu a v zimě sníh. Sníh dokáže otvor i ucpat a čtyřkolku zastavit. Nové sání jsem přesunul trubkou do zadního kufříku na klíček, který nepoužívám, od té doby bez problémů.



Naposledy editováno 07.12.2015 09:13:15

Citace | Odpovědět

07.12.2015   11:56   #5122 Téma: SMC Jumbo 720

PetrP PetrP Město: Chrastava
IP:109.80.107.xxx
Offline 1/1368
TGB Blade 425, Polaris Sportsman 800/EFI

No koukám, že se to " ITRI (vývojový institut špičkových technologií)", kde údajně vyvinuli tento motor, moc nepovedlo.

Citace | Odpovědět

07.12.2015   20:16   #5123 Téma: SMC Jumbo 720

TEKUMSEH TEKUMSEH Město: Opava-Předměstí
IP:83.208.75.xxx
Offline 0/249
Access Warrior 450




první dvě fotky prasklý píst a ty ostatní, tak to je úlomek který je pod tim startovacím kolem co je to magneto asi ty motory odlívají z dederonského hliníku jak kdysi motory do trabantů

Citace | Odpovědět

08.12.2015   11:36   #5124 Téma: SMC Jumbo 720

Sobol Sobol Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839

Ty písty mela první série motorů. Měnil jsem je preventivne u asi 3 motorů včetně mého. Motor začal poklepavat v dolní utratí.

Citace | Odpovědět

08.12.2015   11:40   #5125 Téma: SMC Jumbo 720

athlan athlan Město: Milevsko
IP:80.188.182.xxx
Offline 2/268

Poklepávání jsem nezaregistroval. S ohledem na to, že čtyřkolku jsem kupoval v září 2011 jsem si myslel také ž emám nějakou starší sérii o které jsem se dočetl na internetu, ale p. Čechák z journeyman mě ujistil, že po roce 2009 jsou všechny písty stejné. Což tedy s ohledem na to že mi prodali jiný není pravda, ale co naděláme.

Jinak hliník karterů asi až tak mizernej nebude, hořčíku je tam hodně, při vaření to dost hořelo.



Naposledy editováno 08.12.2015 11:43:12

Citace | Odpovědět

08.12.2015   11:42   #5126 Téma: SMC Jumbo 720

Sobol Sobol Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839

athlan> dyt se to vyrábí a prodává od 2011.

Citace | Odpovědět

08.12.2015   11:44   #5127 Téma: SMC Jumbo 720

athlan athlan Město: Milevsko
IP:80.188.182.xxx
Offline 2/268

Předmětná část informace z journeyman:

Bohužel k poškození motoru občas dochází všude, v tomto případě nevím v čem
mohl být problém.
Písty se neměnili, ale kolem roku 2009 změnili výrobu, a některé starší se
vyměnili za tyto nové.

Citace | Odpovědět

08.12.2015   20:12   #5128 Téma: SMC Jumbo 720

Michall Michall Město: Ústí nad Orlicí 1
IP:213.191.98.xxx
Offline 12/2712
Can-Am Renegade 850, Can-Am Renegade 570, Can-Am Outlander 800R X xc, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4

athlan> Tak to je maso , v tom kanálu do kterýho to popraskalo je tlakovej olej ? Kolik by vyšel kilometr provozu kdyby jsi to neopravil takto podomácku ?

Citace | Odpovědět

08.12.2015   20:49   #5129 Téma: SMC Jumbo 720

Jarin4X4 Jarin4X4 Město: Týn nad Vltavou
IP:178.255.168.xxx
Offline 9/4530
Can-Am Outlander 1000R, Can-Am Renegade 500, Can-Am Outlander 1000, Can-Am Outlander 800R XT-P, Polaris Sportsman 500 H.O.

tolik jako všechny ty tvoje poháry

Citace | Odpovědět

09.12.2015   08:52   #5130 Téma: SMC Jumbo 720

athlan athlan Město: Milevsko
IP:80.188.182.xxx
Offline 2/268

Michall > mě chceš nasrat ne, počítat takovýhle věci

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.



English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.20s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce