27.01.2010 21:11 SYM QuadLander 250
Mao
Město: Bánov
IP:80.188.228.xxx
Offline 2/38
SYM QuadLander 250
Zdarec, mám takový problém....nechal jsem dělat na mojí čtyřkolce klikové ložisko (vůle, klepalo), nový pístní i ojniční čep, ojnici, dával všechny nové hřídelové a na vyvažovací hřídeli ložiska, nový píst, kroužky, válec - to jen abych to měl nové, u starého pístu byl jen jeden kroužek zapečený z jedné strany a taky proto, že jsem origo díly objednával přímo z taiwanu takže byli za pár korun (píst, kroužky, válec 1400 bez dph a dopravy, ojniční sada asi 700,-, řemen variátoru 620,- - vydrží 12tis km a to opravdu). asi se bývalý majitel o čtyřkolku dobře nestaral, proto se rozsypalo ojniční ložisko.
teď k mému problému. klikovku mi dělal jeden renomovaný opravář klikovek akorát při stahování ozubeného kola z hřídele aby ji mohl rozlisovat, tak mírně ohnul 3 zuby. když jsem to pak složil s vyvažovací hřídeli tak se mi to zasekávalo hlavně v jednom místě, ale klikovou hřídelí jsem protočil. tak na radu jsme mírně ty zuby obrousili ruční frézkou na tzv. cigárka...složil a vše chodilo a chodí volně, tak jak má. Akorát na klikovce je jedno ozubené kolo a na vyvažovací hřídeli jsou dvě...jedno 3/4nové a jedno asi 1/4nové...jsou napružené 4mi pružinkami...a při skládání se musí tím jedním pootočit akorát já to pootočil a zasunul tak když to šlo pootočit lehčeji a složil. jde to ještě na druhou stranu zasunout a na tu to jde těžejc (v kompletním servisním manuálu nebylo psané zda se to musí jen jedním směrem pootočit).
nyní motor nastartuji, ale jde od spodu takové chrastění (jako od ozubených kol), které se s otáčkami zvyšuje. ventily mám nastavené snad správně (motor v horní úvrati a ozubené kolečko nahoře na vačkách podle rysek). jinak to trochu cuká při rozjíždění.
zajímalo by mě zda to může dělat jen to, že to ozubené kolo na vyvažovací hřídeli jsem nastavil tak jak jsem dal a nebo to může být i tím, že jsme mírně ty zuby obrousili. pokud startuju bez svíčky tak z motoru není nic slyšet, ale to jsou samozřejmě jinší otáčky i zátěž než když motor je nastartován.
dále by mě zajímalo zda musím pokaždé měnit těsnění pod hlavou, ikdyž je tam nové a je na něm najeto asi 5km. je složeno ze 3 těsnění, které jsou na krajích spojeny 2ma nýty.
díky za rady a poznatky...
vyvažovací hřídel:
Naposledy editováno 27.01.2010 21:14:20
27.01.2010 21:13 #1 Téma: vyvažovací.hřídel x klikovka (ozub.kola) chrastění
Mao
Město: Bánov
IP:80.188.228.xxx
Offline 2/38
SYM QuadLander 250
27.01.2010 23:05 #2 Téma: vyvažovací.hřídel x klikovka (ozub.kola) chrastění
fofr77
Město: Loděnice
IP:94.112.32.xxx
Offline 3/420
Access Motor Tomahawk 250
28.01.2010 07:56 #3 Téma: vyvažovací.hřídel x klikovka (ozub.kola) chrastění
Mao
Město: Bánov
IP:90.182.253.xxx
Offline 2/38
SYM QuadLander 250
klikovku rozlisoval, slisoval, dal nové ložiska, ojnici, čep a vyvážil klikař....já to skládal do karteru. kl.č. 7 je stejně široká jako vyvaž.hř. č. 4 a č. 5. (to je "slepené" a celé je to poháněno ozub.kolem na klikovce), rozvody jsou na druhé straně, tam je pouze malé ozubené kolečko přímo na klikové hřídeli (na pevno)
jinak je to vyfoceno i v manuálu který mám v profilu na straně 129 a 130 (ua25a service manual)
28.01.2010 09:54 #4 Téma: vyvažovací.hřídel x klikovka (ozub.kola) chrastění
007profík
Město: Swansea
IP:94.142.234.xxx
Offline 2/1358
Polaris Sportsman 800/EFI
30.01.2010 01:24 #5 Téma: vyvažovací.hřídel x klikovka (ozub.kola) chrastění
fofr77
Město: Loděnice
IP:94.112.32.xxx
Offline 3/420
Access Motor Tomahawk 250
nové těsnění dávat nemusíš pokud ho neporušíš ale použij větší momet utáhnutí, jínak co se týče toho cukání a chraštění se mi vybavuje jen jedna věc a jeto jen teorie očem se tu bavíme pokud to nevidí a nesliším jeto je špekulování.
špatně nestavená vyvažovačka vuči klice pak dochazí ke škubání (nerovnoměrný chod) a chraštění mužou být rozvody (vyvažovačka je za, nebo před dobou pálení a pak to tahá za rozvody) to je má doměnka, až to vyřešíš napiš co to bylo docela mě to zajímá.
30.01.2010 11:46 #6 Téma: vyvažovací.hřídel x klikovka (ozub.kola) chrastění
Mao
Město: Bánov
IP:90.182.253.xxx
Offline 2/38
SYM QuadLander 250
tak vyvažovací hřídel vůči klikové je nastavena dobře....jsou tam rysky a podle toho se dají ty ozubené kola přesně do sebe...tak aby to chodilo jak má a plnilo účel vyvážení. jo budu to muset rozdělat a mrknout na to....jsou tam dvě věci nejspíš...buď to dělá jen to, že je to jedno ozubené kolečko posunuté na špatnou stranu o zub a nebo to, že je to mírně ofrézované...(ale to je jen nepatrně a v prostřed toho ozub. kola na klice)
jinak tuším, že cukání při rozjíždění může dělat každý variátor, když se rozjíždí pomalu....ta řemenice sepne, vypne náhon (řemen)
24.02.2010 15:54 #7 Téma: vyvažovací.hřídel x klikovka (ozub.kola) chrastění
Mao
Město: Bánov
IP:90.182.252.xxx
Offline 2/38
SYM QuadLander 250
24.02.2010 15:55 #8 Téma: vyvažovací.hřídel x klikovka (ozub.kola) chrastění
Mao
Město: Bánov
IP:90.182.252.xxx
Offline 2/38
SYM QuadLander 250
24.02.2010 19:27 #9 Téma: vyvažovací.hřídel x klikovka (ozub.kola) chrastění
quadjawa
Město: Rožmitál pod Třemšínem
IP:213.195.235.xxx
Offline 1/21
Jawa ZR
Mao> chrasti ti to na 90procent tim nastavenim tech kol vyvyzovaku. kdyz nejsou nasazeny v karteru proti klikovce,tak by meli bejt ty zuby tech delenejch kol posunuty vzajeme. ty perka by je meli tlacit tak,ze nebudou sedet zuby na sobe. a kdyz se nasadi do karteru proti ozubeni na klikovce,tak ty perka delaji odpor aby si ty zuby sedli. to vymezi vuli v ozubeni a pak neni slyset tohle chrasteni. stejne je to delany u vetsiny motorek s vyvazovakem. a samozrejme klika vudci vyvazovaku podle znacek.
03.03.2010 15:13 #10 Téma: vyvažovací.hřídel x klikovka (ozub.kola) chrastění
Mao
Město: Bánov
IP:90.182.252.xxx
Offline 2/38
SYM QuadLander 250
takže jsem motor rozdělal a složil, vyvažovák dal do opačné polohy a taky určitě správné a to chrastění je pořád stejné....takže teď už nejspíš jediná věc a to, že to dělá to mírné obroušení toho ozubeného kola na klikovce s tím, že jak je to v chodu, tak je tam tím pádem menší vůle mezi ozub. koly vyvažováku a klikovky a dělá to ten kravál....jooo kdybych já to býval věděl, než jsem to dával dohromady, bych to kolo objednal a bylo by to snad v pohodě....stojí 600 nové...asi to tak budu muset udělat, protože se bojím zda by se časem ty vůle nezvětšovali a celý mechanismus se neponičil....takže tak.
03.03.2010 16:35 #11 Téma: vyvažovací.hřídel x klikovka (ozub.kola) chrastění
Mao
Město: Bánov
IP:90.182.252.xxx
Offline 2/38
SYM QuadLander 250
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.10s