16.01.2009 05:48
1Pegas
Město: Havlíčkův Brod
IP:213.226.254.xxx
Offline 11/3274
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring
Všechno o čtyřkolce TGB Blade 550 ISR 4x4
Uzavřeno 31.01.2012 v 23:24 uživatelem 1Pegas
Otevřeno 01.02.2012 v 13:08 uživatelem 1Pegas
Naposledy editováno 02.08.2011 09:51:30
23.09.2010 07:19 #2251 Téma: Blade 550
1Pegas
Město: Havlíčkův Brod
IP:85.160.119.xxx
Offline 11/3274
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring
23.09.2010 16:23 #2252 Téma: Blade 550
Gargamel
Město: Kocourov
IP:81.200.57.xxx
Offline 5/6203
masai K 50, Suzuki LT-A 75O King Quad 4x4
03.10.2010 17:35 #2253 Téma: Blade 550
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:62.44.18.xxx
Offline 4/3072
03.10.2010 17:51 #2254 Téma: Blade 550
Gargamel
Město: Kocourov
IP:81.200.57.xxx
Offline 5/6203
masai K 50, Suzuki LT-A 75O King Quad 4x4
03.10.2010 18:02 #2255 Téma: Blade 550
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:62.44.18.xxx
Offline 4/3072
03.10.2010 18:44 #2256 Téma: Blade 550
Gargamel
Město: Kocourov
IP:81.200.57.xxx
Offline 5/6203
masai K 50, Suzuki LT-A 75O King Quad 4x4
03.10.2010 18:49 #2257 Téma: Blade 550
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:62.44.18.xxx
Offline 4/3072
nebu> Moje TGB 550 má zcela jistě maznici i na nožní brzdě. Při první garančce byla jedna maznička z kříže skutečně vypadená, ale zachytila se v plastovém krytu podvozku. Mechanik odvedl kvalitní práci a od té doby mám zatím klid.
http://img255.imageshack.us/img255/3158/img0382x.jpg
03.10.2010 19:03 #2258 Téma: Blade 550
Gargamel
Město: Kocourov
IP:81.200.57.xxx
Offline 5/6203
masai K 50, Suzuki LT-A 75O King Quad 4x4
03.10.2010 22:10 #2259 Téma: Blade 550
desar
Město: Odranec
IP:88.101.164.xxx
Offline 0/449
Journeyman Gladiator X8, TGB Blade 550, SMC Jumbo 300
04.10.2010 19:19 #2260 Téma: Blade 550
Enzo
Město: Fryšták
IP:90.179.99.xxx
Offline 5/72
Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4
04.10.2010 19:56 #2261 Téma: Blade 550
jk.bublina
Město: Sušice I
IP:90.183.40.xxx
Offline 0/89
TGB Blade 550
martinur> Místo mazniček raděj sleduj rychle vznikající vůli v zadních kloubech u diferáku,-zatím u všech,co jsem viděl jak u kolegů vlastníků Bladů,když ji zvedneš za kouli,tak uchop oba klouby a střídavě s nimy toč jeden vpřed a druhý vzad,píšu to polopaticky,ale zatím jsem nezjistil,jestli ty vůle jsou v tisícihranu na poloosách,nebo se kejklá celej diferák uvnitř,t.j.talíř,zkrátka sleduj,když,tak se ozvi,napíšu ještě další svý zkušenosti se čtyřkolkou r.2010,-mrkni na můj profil,-čau
04.10.2010 20:14 #2262 Téma: Blade 550
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:62.44.18.xxx
Offline 4/3072
jk.bublina> Předpokládám, že máš na mysli homokinetický kloub (kříž) zadního kardanu?
Zadní i přední kardan musejí mít od výroby vůli při otáčení v ose. I můj Blade má vůle od výroby. Možná i zbytečně velké, ale to je dost subjektivní. Otázkou je o kolik se zatím provozem zatím zvětšily. Ty vůle dost pravidelně kontroluji. Na kříži vůli zatím nepozoruji, ani na garanci nic nebylo zjištěno.
Výrobní vůle v kříži by měla být nulová a provozem se zvětšuje.
Vůle jsou od výroby na uložení kardanů v rozvodovkách. Vůle se vymezuje při montáži při výrobě nebo při výměně rozvodovky, podložkami pod "talíř". Řešilo se to tu před delším časem, když se měnily prasklé přední diferáky.
Výrobní vůle musí být i uložení poloos.
Co na to mechanici?
Jaké tam máš nyní válečky (gramáž)?
04.10.2010 20:23 #2263 Téma: Blade 550
abul
Město: Brno-Bohunice
IP:109.164.68.xxx
Offline 1/363
Sorry, že vám do toho skáču, ale podle mně kardan, teda přímo kříž nesmí mít žádný znatelný vůle. Něco jinýho je potom unašeč kardanu, ten tisicihran nasunutej na hřídeli. Tam už něco málo být může. A podle mého vůbec největší pozorovatelný "klektání", jsou zubový vůle na soukolí kolmého převodu v rozvodovce nebo diferáku. Tam už to samozřejmě je z výroby. Zuby jsou na to počítaný.
04.10.2010 20:43 #2264 Téma: Blade 550
mrtvolka
Město: Beroun-Město
IP:88.103.77.xxx
Offline 7/891
TGB Blade 550
Tak jsem zase trochu jezdil a stala se mně taková divná situace měl jsem zapnej předek .. zastavím vypnu to přeřadím z L na H rozjedu se a po ujetí takovejch 20 ti metrů cvak a předek se teprve odpojil ... viditelně kolka cukla jak se to odeplo.... tak doufám že jsem nic nerozbil
jinak když jste u toho kříže na kardanu tak jsem koukal že ho mám docela orezlej ....
po velkém koupání mně trochu otrnulo tak jsem ho v hummer centru trochu plavil tedy v rámci bezpečné hloubky tady foto
04.10.2010 21:16 #2265 Téma: Blade 550
jk.bublina
Město: Sušice I
IP:90.183.40.xxx
Offline 0/89
TGB Blade 550
martinur> vůbec nemám na mysli kloub podélnej,ale prakticky příčný uložení talíře v dif.a na něj navazující spojení s poloosama,koumali jsme nad tím jak u mýho prodejce,tak u jinýho konkurenčního mechanika,zkrátka,kdybych mohl,tak to rozeberu sám a je mi to jasný,ale jak na to prej hrábnu,tak mám s žebráckejma konec,-vůli podélnou chápu,i tu příčnou,ale ne tak velkou a ještě u tolika jiných Bladů,-jsem od fochu,ale ne puntíčkář,-
05.10.2010 08:18 #2266 Téma: Blade 550
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.104.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
05.10.2010 08:39 #2267 Téma: Blade 550
marek.sm
Město: Praha
IP:217.77.165.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
jk.bublina> Vytrhnout poloosy z rozvodovky není žádný problém a v servisu nemají šanci nic poznat, taky to mám v záruce. Já to dělal sice na polarisu, bude to všude stejný systém. Musel jsem vyměnit manžetu na vnitřím CV kloubu a neměl jsem čas zajet do servisu. Vůle mám taky velký, největší asi v tom tisícihranu jak se zasouvá poloosa do rozvodovky. Je to asi schválně, kdyby to bylo natěsno, tak jak se tam dostává voda tak by to přirezlo a už by to nešlo vyndat.
05.10.2010 09:29 #2268 Téma: Blade 550
mrtvolka
Město: Beroun-Město
IP:193.85.207.xxx
Offline 7/891
TGB Blade 550
05.10.2010 13:07 #2269 Téma: Blade 550
jk.bublina
Město: Sušice I
IP:90.183.40.xxx
Offline 0/89
TGB Blade 550
marek.sm> ono je těžký od čtyřkolky chtít přesnost a kvalitu materiálu,obzvlášť u těch asijských,ale stačilo by tak málo,např.,aby se netrhaly ty předky,což je takový problém dát lepší materiál na mechaniku diferákú a obalit ji trochu silnějším hliníkem,atd.,je tu zkrátka snaha po nejlevnějším výrobku,ale prodávaného u nás za cenu malého auta,-tegebéčko je velice hezká čtyřkolka,ale stále je to trubková kostra potažená plasty s chatrnou výdrží spodkú,-už to s ní musím vydržet a vychytávat tomu mouchy,-
05.10.2010 13:16 #2270 Téma: Blade 550
jk.bublina
Město: Sušice I
IP:90.183.40.xxx
Offline 0/89
TGB Blade 550
05.10.2010 14:42 #2271 Téma: Blade 550
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:62.44.18.xxx
Offline 4/3072
jk.bublina> Můžu tě ujistit, že takové vůle (jak popisuješ) jsou u mnoha terénních vozítek udělány záměrně. Hlavní důvod vůlí je eliminace rázů od podvozku při jízdě těžkým terénem.
Kolik máš najeto? Jaké mouchy odstraňuješ?
Já jezdím vyjímečně silnici, často šotolinu, často tankodrom a brody.
Vadí mi jen, že při prudkém brždění se od zadního kardanu ozývá kovový zvuk. Způsobují to blokující se zadní kola. Už jsme to tu řešili loni.
Já řešil jen jednu věc, odlepenou tepelnou ochranu výfuku. Páska Pattex zalepila a krásně to drží. Ostatní problémy vážně jen mouchy - prasklá žárovka, nutnost seřídit geometrii, vypadená maznička, drnčící táhlo řazení, uchycení kabelů do svazků, výměna válečků, seřízení světlometů.
Často se udává, že Blade nemá účinnou nožní brzdu. Omyl, ona je účinná až dost, jen nožní páka moc pruží, protože je dlouhá. Zadní brzda při ovládání rukou funguje bezchybně.
Prasklé přední diferáky se tu řešily dostatečně, včetně toho, že při jejich výměně je nutné vymezit podložkami "talíř" a ne vždy to servis udělal. A pak praskl diferák znovu.
vyhýbám se dvěma věcem, ale ne vždy se mi to podaří .
První je skákání, Blade je moc těžký a převodům to nedělá "dobře". Druhá věc je rochnění v bahně. Projet bahnem ano, ale ne se v něm 20 minut rochnit. Pak odchází bezdové destičky, uložení ramen, manžety, ložiska kol.
05.10.2010 14:44 #2272 Téma: Blade 550
mrtvolka
Město: Beroun-Město
IP:193.85.207.xxx
Offline 7/891
TGB Blade 550
jk.bublina> jojo když u těch tvejch fotek člověk nikdy neví co je ještě photoshop
taky jsem takle řádil v řece ale pak jsem tam najednou byl až po box :) zase mám ale motor umytej i zevnitř a v praxi oveřeno že na vodu to fakt nejede
teď v tom hummeru bylo blátíčko jedna báseň jednou jsem tam málem zůstal... překvapila mně ta vorlíkova 425 blade která na mně působí menší a dal to absolutně bez problémů ...
V podstatě je brodění bezpečný až tak 10 čísel nad kola ... naším ( bladovým ) rizikem je sání varia které je hned u boční díry v plastu u motoru a tam se voda dostane poměrně snadno ... tzn po předchozí zkušenosti to už nedráždím i když jsem tam zahučel zcela neplánovaně a nechtěně..
05.10.2010 19:08 #2273 Téma: Blade 550
venca.-.
Město: Rožnov pod Radhoštěm
IP:109.80.42.xxx
Offline 1/69
05.10.2010 20:00 #2275 Téma: Blade 550
jk.bublina
Město: Sušice I
IP:90.183.40.xxx
Offline 0/89
TGB Blade 550
martinur> víš,tenhle problém spodkú mně štve nejvíc,jinak jsem řešil závady proti tomuto daleko mizivější,-třeba jsem ji koupil s již mizernou baterkou a myslel,že je sice poddimenzovaná,ale musí se s ní takto počítat,ale poté,co mně dvakrát přitáhli,tak jsem ostranil spotřebu 21W žárovek na brzd.světlech a nahradil je ledkovejma,to se sice zlepšilo,ale stále někdy nezbýval proud pro "ískru",tak jsem ještě kvůli většímu dobíjení nainstaloval denní svícení,-nic moc a to pořád celou dobu věděl technik mýho prodejce a až teď někdy řek,že ji vyreklamuje,spolu s tachometrem,kterej už jednou v žebráku bezvýsledně byl,-následoval téměř měsíc čekání jak na tachometr,tak na baterku,kterou mně neuznali,vtip je v tom,že mi nazpět poslali ne mou baterku,ale nejenže ne mou,ale zcela obyčejnou,ne Gel,ale STD,tak nevím,jestli si pomohl někdo v Žebráku,nebo mechanik u prodejce,dělal jsem taky sbíhavost,hned nová na silnici táhla doprava,načež jsem byl upozorněn oním technikem,že až uvidí někdy v Žebráku otisky klíče na matkách spojovaček,taže přijdu o záruku,jinak k tomu tachometru,nebyl tam kvůli tomu,že kecá o devět kilometrů,ale proto,že při každé první jízdě toho dne,nebo po vychladnutí začal ukazovat až tak po pěti až šesti kilometrech,takže až teď řekli,že je v hajzlu čidlo a baterku jsem si koupil novou,než nějaký dohady,jinak k motoru nemám výhrady,válečky jsem dal zpět původní,protože mně téměř na začátku technik s mým souhlasem v očekávání větší pružnosti za menších otáček namontoval technik,ale protože mám plyn ovládaný rychlopalem,nedělalo to moc dobrotu,při rozjezdu si pískl řemen,tak jsem jeho devatenácti gramový válečky doma vyhodil,kdyby je někdo chtěl,jsou u mně,jinak čtyřkolka je vyfiknutá a velmi ufržovaná,namontován odpojovač baterie a zapojená zásuvka přívěsu,-
05.10.2010 20:05 #2276 Téma: Blade 550
jk.bublina
Město: Sušice I
IP:90.183.40.xxx
Offline 0/89
TGB Blade 550
05.10.2010 20:13 #2277 Téma: Blade 550
jk.bublina
Město: Sušice I
IP:90.183.40.xxx
Offline 0/89
TGB Blade 550
martinur> dodatek k tý baterce,abych nevypadal jak neznalec,-vykazovala všechny parametry zdravý baterky,-měla 12,6V,nabíjelo mi to 14,6-7,ale při startu spadla na 7V,což je málo,proto ikdyž točila,tak neměla na jiskru,podle hlavního a všerozhodujícího dovozce není důvod k výměně,-
05.10.2010 20:41 #2278 Téma: Blade 550
karpis
Město: Benešov
IP:90.181.114.xxx
Offline 0/74
jk.bublina> Ahoj já jsem vlastnil Polárku 800 sportsman. Vůle na zadku byly po cca 80 hodinách provozu rozhodně větší než má blade.U blada prostě nebrzdím zadkem, u polárky jsou brzdy spřažené. Trubkový rám obalený plastem je myslím spíš výhoda pro pracovní čtyřkolu. Já z ní mám víceúčelový stroj. Pracuje a já si při tom užívám.Mám např zavěšenou na zadku korbičku na max 150 kg. Díky masivní konstrukci žádný problém.
Mrtvolko-někdy mi odpojení předku dělá to samé. Řeším to tak, že po vyřazení předku procuknu plynem motor, spojení předku a kardanu se uvolní. Problém s odpojením předku je hlavně, když odpojuješ v rejdu.Polárka to měla automaticky, což je velká výhoda.
Za sebe můžu říct- užitná hotnota blada k ceně je bezkonkurenční.Jen ten výkon je slabší.
05.10.2010 20:45 #2279 Téma: Blade 550
caprighia
Město: Praha
IP:212.158.150.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
05.10.2010 20:50 #2280 Téma: Blade 550
jk.bublina
Město: Sušice I
IP:90.183.40.xxx
Offline 0/89
TGB Blade 550
karpis> ale jo,já to neřeším nijak tragicky,jen když jsem zahlíd starost o mazničky,tak jsem se ozval a jak jsem uvedl,jsem od fochu a vždycky si nějak poradím,je ale škoda,že neexistují vrakoviště na čtyřkolky,jako na auta,to by si člověk poradil v hodně věcech a nespoléhal se na záruku a nekřesťanský ceny náhr.dílů po záruce,nebo po zamítnutej záruce.
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.24s