08.05.2011 09:30 Cectek 500 EFI Gladiator
Trloň
Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510
koumám a nějak nemůžu dokoumat.Měli sme nového cestáka a nebyl ničem omezen,to samé croska i endurko,sousedův scůtr taky ne tak proč kolka je přiškrcená?Ani auta nejsou.
nebylo by lepší ji otevřít rovnou a trochu odlehčit vyfuku at to dýchá a né že je vykon omezen a dusí se to akorát
08.05.2011 09:34 #1 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
koncak
Město: Strančice
IP:188.175.113.xxx
Offline 1/3965
tak jednak se to skrti kuli homologaci.pokud to mas na bilych spz? tak tam mas max vikon v papirech tusim kolem 14 nebo 15kw.
potom je tu dalsi vec zabeh, hodne lidi na zabehavani kolky kasle,a tak omezeny vikon kolce prospeje.
jinak pokud je to kategorije ''R'' -zluta. tak se to prodava otevreny, ponevac je tam omezena maximalni richlost na 40kmh.
08.05.2011 09:34 #2 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
SMAZANO
Město: Adamov
IP:92.62.224.xxx
Offline 6/1058
08.05.2011 09:44 #3 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Trloň
Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510
08.05.2011 09:47 #4 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
koncak
Město: Strančice
IP:188.175.113.xxx
Offline 1/3965
08.05.2011 09:51 #5 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Trloň
Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510
08.05.2011 10:09 #6 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
fernet
Město: Praha 9-Libeň
IP:109.183.121.xxx
Offline 9/306
New force 500 S FDL Hunter
08.05.2011 10:19 #7 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
08.05.2011 10:33 #8 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Trloň
Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510
včera sem byl s jedním prodejcem,prodával akorát KQ a říkal že nikdy neprodal zavřenou ani jednu a žadny problem nenbyl.Na cecku to je nějaký čepík prej a šroubek.Stejně by se to po nekolika KM otevřelo.Míň vykonu tak to musím více hnát do otáček tak o jaký zaběh se jedná.Párkrát tomu dá plný at si to zvyká
08.05.2011 10:44 #9 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Dee..
Město: Praha 1-Holešovice
IP:88.101.103.xxx
Offline 1/137
08.05.2011 10:46 #10 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
koncak
Město: Strančice
IP:188.175.113.xxx
Offline 1/3965
08.05.2011 10:50 #11 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Dee..
Město: Praha 1-Holešovice
IP:88.101.103.xxx
Offline 1/137
koncak> ale ma.V praze si quady kupuje hodne 17ti letych a je to jedina sance jak mit v 17ti letech neco co nevypada trapne a ma to silny motor.Kvli tomu je specialne udelana podskupina B1 ctyrkolky.
Opravdu mi chces tvrdit ze vsechny 125ccm motorky pro cr trh maji 11 kw nahodou kdyz ridicak A1 rika do 125ccm a 11kw? Ja mela taky canam 800 zaskrcany na 14kw.Vysvetli mi teda proc zrovna vse ma 14kw zaskrceni? At je to 250ccm nebo nejsilnejsi stroje?
08.05.2011 10:56 #12 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
koncak
Město: Strančice
IP:188.175.113.xxx
Offline 1/3965
08.05.2011 10:59 #13 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
cort
Město: Havlíčkův Brod
IP:46.135.56.xxx
Offline 28/2946
08.05.2011 10:59 #14 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Trloň
Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510
08.05.2011 11:09 #15 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Hans-quad
Město: Litoměřice-Město
IP:85.160.128.xxx
Offline 11/7924
trloň>Já řeším záběh motoru a vykon který lze otevřít podle Některých prodejců až po 5OOKM zhruba.Někteří prodejci zase jen otevřené.Tu nejde o řidičáky.
08.05.2011 11:14 #16 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
08.05.2011 11:34 #17 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Petr_max500
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 3/924
Polaris Sportsman X2 500 EFI, Access Motor Max 250
Motoru je jedno, jestli je za ním převodovka nebo vario. Na otáčky to podle mě nemá vliv. Akorát variátor se otevře maximálně do druhé krajní polohy, ale motor může klidně na otáčkách dál přidávat i když je vario už na max. převodu. Dvoutaktní skůtry točí i přes 10 000 otáček a taky je za nima vario.
Škrtí se to asi opravdu jen kvůli homologaci, protože uškrcenej motor má málo vzduchu a tedy menší výkon, takovej opak turba.
08.05.2011 11:38 #18 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Trloň
Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510
08.05.2011 11:46 #19 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Dee..
Město: Praha 1-Holešovice
IP:88.101.103.xxx
Offline 1/137
08.05.2011 11:48 #20 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
trloň> Je to jak píše XSOB.
Vyšší rychlostí pojedeš do kopce jen tehdy, pokud variátor bude "na konci" a další rychlost budou určovat jen zvyšující se otáčky motoru.
Jiný výkon motoru poznáš na pružnosti (zrychlení). V okamžíku, kdy variator je "na konci", tak teoreticky poznáš i vyšší rychlost.
Klidně si nech motor otevřít, pokud máš cit a zkušenost, tak motoru neublížíš.
08.05.2011 11:51 #21 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Hans-quad
Město: Litoměřice-Město
IP:85.160.128.xxx
Offline 11/7924
08.05.2011 11:53 #22 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Hans-quad
Město: Litoměřice-Město
IP:85.160.128.xxx
Offline 11/7924
08.05.2011 12:16 #23 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Trloň
Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510
08.05.2011 13:38 #24 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
Z technického pohledu na věc záběhu motoru, je jasné, že záběh motoru je tu proto, aby si v motoru při prvních minutách jeho pracovního života všechny jeho části sedly!! tzv. zajely se!!
Proto se jezdí na menší výkon, aby si to sedlo v klidu, tzn. aby se všude udělaly takové vůle, jaké tam mají být, aby se to mohlo mazat jak má a tím i chladit jak má.
Zajetí motoru se provádí většinou v prvních 1500km, nebo v prvních alespoň 50 mth. (u čtyřkolek bych to viděl, tak 500km nebo 30-50 mth), vždy to uvádí výrobce!!!!!
V záběhu motoru dochází k tomu, že se odlupují různé groty a malé části, částí a součástek motoru které se o sebe třou a dobrušují se (zabíhají, zajíždí se). Tyto malé a nepatrné částečky odpadávají a vyplachují do vany motoru. Proto je také první výměna oleje a seřízení (opětovné nastanení např, vetilů) velmi důležité a je dřív než pak další sevisní prohlídky.
Kdo tomu dá čočku v záběhu, riskuje to, že jestliže nejsou vůle tam kde mají být, takové jaké tam mají být, může se to v daném místě vyhřát a vydřít a pak už má motor doživotně poškozený a zkrácenou jeho životnost.
Blbý keci o tom, že dneska už se nezabíhá a jede se hned kůl, to ať si někdo vypráví babičce. Neboť materialy mají pořád ty samé roztažné schopmosti co měly dřív a ohřevem se roztahují pořád.
08.05.2011 13:50 #25 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
08.05.2011 13:51 #26 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Kartkarel
Město: Tišnov
IP:90.177.40.xxx
Offline 14/3924
Can-Am Outlander 650, Can-Am Outlander 1000 XT, Can-Am Outlander 500 XT
No a zpět k tématu.
Kategotie vozidel LE (ještě je v zahraničí rozdělena do podkategorií) má stanovena maximální výkon motoru do 15 KW. Tento výkon potvrzuje výrobce v COC listu, což je v podstatě takový protokol o shodě - uděláš jednu kolku, dáš ji na zkoušky akreditované zkušebně, která ti potvrdí, že tvůj výrobek odpovídá dané kategorii (v tomto případě LE) a pak jako výrobce vydáváš COC listy, ke každému stroji, kde potvrzuješ, že tento kus odpovídá všemu předepsanému...Vše samozřejmě musí odpovídat předpisům EU. V současnosti není žádná STK vybavena prostředky, aby mohla prokázat změnu ve výkonu motoru. Tím je zatím "otevírání" výkonu v podstatě nepostižitelné... Navíc vrácení dorazu klapky sání, čímž je řešeno omezení výkonu u některých čtyřkolek, je otázkou cca 5 minut... Možná časem bude vše jinak, pojedeme na STK, tak tam vrazíme nazpět ten doraz či restriktor, nasadíme nazpět homologovaný výfuk s katalyzátorem a budeme se tvářit, že děláme po lese bordel jen s 20 koňama
08.05.2011 13:51 #27 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
08.05.2011 14:47 #28 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Trloň
Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510
08.05.2011 14:51 #29 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
Lupíno
Město: Čestlice
IP:85.70.33.xxx
Offline 19/4881
CF Moto Gladiator X520
08.05.2011 15:01 #30 Téma: Je nutné mít zaškrcený motor u nové kolky?
ado76
Město: Nové Zámky
IP:91.127.152.xxx
Offline 0/7
Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4
Podľa mna zábeh je aj otázkou rozpínania kovu a vysokej tesnosti súčastí motoru, ktoré by mohli spôsobiť prehriatie a tým aj poškodenie motoru. Kvoli tomu sú prestávky a nižší výkon. Postupom času vzniknú prirodzené vôle, ktoré už tomuto rpocesu zabránia. Autá se nezabehívajú, kedže sú motory prebežne zajazdené na stacionárnych stojanoch. Ale aj tu by som odporúčal neprepínať! Ono to tie stroje vydržia aj bez zábehu živitnisť však môže byť nižšia.
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.16s