asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: Access Max 250 plynové lanko

20.08.2011   10:12 Access Motor Max 250

K_r_y_t_o_n K_r_y_t_o_n Město: Hranice I - Město
IP:85.70.113.xxx
Offline 3/51
Access Max 250

Ahoj, chtěl bych někoho požádat o postup výměny plynového lanka na Maxovi, jestli je tam nějaká zapeklitost, nebo jen vymontovat a vyměnit případně jestli musí jít dolů nádrž apod. Pomalu ale jistě se mi trhá u plynové páčky hned u válečku tak ho chci preventivně vyměnit ať mě to někde nenechá. Díky za příspěvky.

Odpovědi: Access Max 250 plynové lanko

20.08.2011   20:17   #1 Téma: Access Max 250 plynové lanko

Petr_max500 Petr_max500 Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 3/924
Polaris Sportsman X2 500 EFI, Access Motor Max 250

Kdysi jsem to měnil a šlo to celkem dobře. Nádrž dolů nemusí.

Citace | Odpovědět

31.08.2011   10:48   #2 Téma: Access Max 250 plynové lanko

K_r_y_t_o_n K_r_y_t_o_n Město: Hranice I - Město
IP:82.117.136.xxx
Offline 3/51
Access Max 250

Díky za radu, lanko jsem vyměnil bez problémů, jen bych rád podotknul, že na mém maxovi mám prý první karbec co se na něj dával, později ho nějak poměnili a z toho vyplývá i odlišnost plynového lanky - já mám od páčky jedno lanko, které se před karbecem rozdvojí na dvě lanka a jedno lanko jde k jehle a druhé jde k plastovému jezdci venku na pravé straně karbecu, který asi šteluje volnoběh, nad tím zrovna laboruju, k čemu to vůbec je. Jakmile přidám plyn, tak ten venkovní jezdec vpravo na karbecu zamáčkne malou tyčinku na které je gumová manžeta, jakmile pustím plyn tak tyčinka vyskočí zpátky. Snad to někomu pomůže, protože já jsem neměl tucha, že mám jiný karbec a když jsem viděl Toma nebo jiného Maxe tak jsem si připadal jak blbec, že nejsem schopný ten karbec nějak poznat, protože vypadá úplně jinak a je jinak konstruovaný.



Naposledy editováno 31.08.2011 10:48:56

Citace | Odpovědět

31.08.2011   13:11   #3 Téma: Access Max 250 plynové lanko

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

K_r_y_t_o_n>

Je to první karburátor, je na všech 250 (MAX 1,2,3).
Ta /tyčinka/ cos našel je akcelerační pumpička (zdvojené lanko).

300 (280ccm) má pak už jinej karburátor.

Citace | Odpovědět

31.08.2011   13:38   #4 Téma: Access Max 250 plynové lanko

K_r_y_t_o_n K_r_y_t_o_n Město: Hranice I - Město
IP:82.117.136.xxx
Offline 3/51
Access Max 250

Zrzoun> Super, díky za info. Nevíš prosím tě proč mi nechce startovat na volnoběh a musím vždycky při startu přidat plyn? Ještě cca před 3 měsíci startoval krásně :-/

Citace | Odpovědět

31.08.2011   13:48   #5 Téma: Access Max 250 plynové lanko

Petr_max500 Petr_max500 Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 3/924
Polaris Sportsman X2 500 EFI, Access Motor Max 250

K_r_y_t_o_n> Zkus zvednout volnoběžný otáčky. Dělá se to šroubem zboku vpravo na karbecu. Možná jsi to při výměně lanka nechtěně přeladil. Já je měl naštelovaný na asi 1200 a v zimě bylo startování složitější a občas to chcíplo i v létě. Zvedl jsem to na 1800 a je to OK.

Citace | Odpovědět

31.08.2011   14:00   #6 Téma: Access Max 250 plynové lanko

K_r_y_t_o_n K_r_y_t_o_n Město: Hranice I - Město
IP:82.117.136.xxx
Offline 3/51
Access Max 250

Petr_max500> ok,díky zkusím to - pokud teda najdu ten šroubek, není to žádný z těch co štelují doraz toho jezdce který mačká akcelerační pumpičku ne? Bude někde zboku přímo zašroubovaný do karbecu? Ještě mi prosím tě poraď k čemu je gumová hadička, která vede úplně zespodu karbecu kolmo dolů a není nikam napojená, je to na vypouštění benzínu nebo má nějakou funkci a odněkud mi vypadla? Když ji nechám volně dolů, tak z ní kape benzín, tak jsem ji připoutal nahoru tak aby její konec byl výš než karburátor a už to z ní neteče, nicméně když ji pustím dolů, tak se v ní pořád drží benzín. Pokud je na vypouštění benzínu, tak mi tam asi naspod netěsní nějaký šroub, to bych vyřešil, jde mi jen o to, jestli nemá být někam napojená, protože jsem si původně myslel, že odněkud vypadla a proto to nestartuje na volnoběh, že tam držela nějaký okruh benzínu pro nastartování...Díky

Citace | Odpovědět

31.08.2011   15:11   #7 Téma: Access Max 250 plynové lanko

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

K_r_y_t_o_n> je to odvodní hadička z plovákové komory, nech jí dolu. Benzín tudy vytéká pouze při vypouštění karbesu, ten šroubek na vypouštění je hned vedle té hadičky. Je buď málo dotažený nebo je pod ním bordel. Chce ho to vyndat úplně ven, případně ofukem očistit. Až ho tam budeš dávat zpátky, utahuj ho s citem, o co víc ho zarveš o to hůř půjde v budoucnu povolit.
Jo až to budeš startovat po vypuštění karnesu, nebude chtít hned naskočit (bude bez benzínu) na 3-4 pokus normálně chytne. Dá se tomu předejít = zleva od klemy karburátoru vede hadička ke kohoutu benzínu pod nádrž, tu stáhneš od karbesu a ústy vytvoříš podtlak v této hadičce a tím i v podtlakovém kohoutu benzínu pod nádrží. Tím nateče benzín do plovákové komory a MAX pak naskočí na poprvé jako by nic. (nezapomeň tu hadičku nasadit tam co byla )

Šroubek na seřízení volnoběhu je z pravé strany, když se ohneš a zprava se tam podíváš je to ten mosazný šroubek hned vedle té kolíbky zhruba na středu karbesu. (utahování přidává, povolování ubírá)

Vzájmu delší životnosti volnoběžky na startování, bych Ti nedoporučoval přidávat plyn při startování, když to totiž nechytí, tak se motor pod tlakem otočí zpět proti směru otáčení a ta volnoběžka tím dostává docela za uši (to je ta rána co to dá po neúspěšném startování, nebo co se ozve při zhasnutí motoru). Motor musí naskočit bez přidáného plynu, s plynem si můžeš hrát až když to nějak běží samo.



Naposledy editováno 31.08.2011 15:15:16

Citace | Odpovědět

31.08.2011   16:27   #8 Téma: Access Max 250 plynové lanko

Petr_max500 Petr_max500 Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 3/924
Polaris Sportsman X2 500 EFI, Access Motor Max 250

Možná se to startováni "opraví" samo jakmile přestane vytékat benzín vypouštěcí hadičkou.

Já když startuju poprvé ten den, tak před startem zetřikrát promáčku naplno plyn, pak jej pustím a nastartuju tlačítkem. Naskočí to pak skoro hned.

Asi před měsícem se mě taky stalo, že to na startér nechtělo vůbec chytnout. Pak mě napadlo nastartovat ručně - šňůrou a chytlo to napoprvé. Možná to byla náhoda.

Citace | Odpovědět

01.09.2011   08:59   #9 Téma: Access Max 250 plynové lanko

K_r_y_t_o_n K_r_y_t_o_n Město: Hranice I - Město
IP:82.117.136.xxx
Offline 3/51
Access Max 250

Díky moc za cenné rady, hodně mi to pomohlo, včera jsem s¨celý karbec rozebral a vyčistil, nicméně vypouštěcí šroubek, který zavírá zespod karbec se mi nepodařilo dotáhnout tak,aby to úplně zavřel, pořád to jde profouknout, asi to tam prostě pořádně nedosedne, tak jsem to vyřešil tak, že jsem tu hadičku hned za napojením na karbec zaškrtil a zatím to vypadá, že to neteče. Šroubek na volnoběh je tam tak hezky schovaný, že jsem si ho ani nevšimnul, když byl karbec nasazený na motoru Včera už mi to na volnoběh chytalo, takže to bylo nejspíš tím, že vytíkal ten benzín, jak tady psal Petr, teď když si to vybavím, tak to zhruba do sebe zapadá, začal jsem mít loužičku pod kolkou v garáži a postupně to hůř startovalo. Ještě uvidím jak to bude za studena, včera už jsem neměl čas to vyzkoušet, aby to schládlo. Každopádně díky vám chlapi za rady a podrobný popis, takové rady se cení Teď už jen dořešit prasklou manžetku na tyčince akcelerační pumpičky a je to komplet v cajku. Asi to budu muset něčím nahradit, protože v accessu takovou blbost samostatně neprodávají.

Citace | Odpovědět

01.09.2011   09:23   #10 Téma: Access Max 250 plynové lanko

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

K_r_y_t_o_n> tu manžetku na pumpě mám taky v prdeli, byla v prdeli už po roce, teď tam drží jenom silou vůle, neřeším to, co vím je to tak u všech 250 co jsem viděl. Jo a při náklonu (kolka na boku) odtamtud teče benzín /jenom info/.



Naposledy editováno 01.09.2011 09:23:42

Citace | Odpovědět

01.09.2011   10:58   #11 Téma: Access Max 250 plynové lanko

K_r_y_t_o_n K_r_y_t_o_n Město: Hranice I - Město
IP:82.117.136.xxx
Offline 3/51
Access Max 250

Zrzoun> Tak to jsi mě uklidil, taky to nebudu řešit. Mně tam uchcává i při zmáčknutí plynu když se ta tyčinka zatlačí, ale naštěstí to tam není tak hrozné, takže na to asi taky kašlu. Díky

Citace | Odpovědět

01.09.2011   11:12   #12 Téma: Access Max 250 plynové lanko

ales258 ales258 Město: Žatec
IP:213.192.3.xxx
Offline 2/15

kdyby jste někdo chtěl mám tu celý karbec... za 1500 ho nechám

Citace | Odpovědět

02.09.2011   14:45   #13 Téma: Access Max 250 plynové lanko

K_r_y_t_o_n K_r_y_t_o_n Město: Hranice I - Město
IP:82.117.136.xxx
Offline 3/51
Access Max 250

ales258> týjo tak karbec kvůli tomu měnit nebudu, ale díky za nabídku

Citace | Odpovědět

02.09.2011   18:10   #14 Téma: Access Max 250 plynové lanko

Petr_max500 Petr_max500 Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 3/924
Polaris Sportsman X2 500 EFI, Access Motor Max 250

Nechce se mě zakládat nový vlákno, tak sem napíšu pár drobných postřehů. Koncem srpna na Maxíkovy propadla technická, takže jsem se na pondělí objednal na STKčko. Když jsem teď dělal kontrolu stavu, zjistil jsem dvě drobný závady. Třeba to někomu pomůže:

1. Nešlo zapnout dálkový světla – nespínalo relé přestože do něj šel proud. V polovině jsem jej po obvodu opatrně rozřízl pilkou a zjistil, že cívka jakoby neměla sílu přetlačit měděnej pravoúhlej plíšek, kterej funguje jako zpětná „pružina“ a zároveň jako středovej kontakt. Plíšek je v ohybu rozdělenej na tři ramínka. Stačilo jedno z krajních ramínek přecvaknout, snížil se odpor pružení a relé opět funguje jak má. Kdyby to nestačilo, bylo by možný přecvaknout i druhý krajní ramínko a nechat to jen na prostředním. Vím, že je to nouzová oprava, ale funguje to perfektně, nic to nestojí a hlavně kde bych sehnal do pondělka nový relé, že? Kryt sem pak vrátil, na hrany řezu nanesl sekundový lepidlo a ještě to obtáhl izolačkou. Drží to dobře a je to vodotěsný, takže sem ani nemusel vše zalít ještě tavným lepidlem, jak jsem měl původně v plánu. Stejnej postup nouzové opravy se dá použít i pro relé potkávaček.

2. Nešlo nastartovat ručně šňůrou – šňůra se vysunovala volně bez odporu. Po rozebrání jsem zjistil, že z mechanizmu by měly při zatažení za šňůru vyjíždět takový dva kovový zuby, který se mají zakousnout do protikusu na klikovce. Jenže zuby se nevysunovaly. Jsou nasazený na kovových válečcích zapuštených do kola se šňůrou a tyto válečky fungují jako středový osky, okolo kterých se mají zuby otáčet. Vysunutí zubů zajišťují malý výstupky na zubech, který mají jezdit v drážkách horního plastovýho kolečka. Kolečko by se mělo poměrně volně protáčet, ale neprotáčelo se. Bylo to tím, že válečky tvořící osky pro zuby byly vysunutý nahoru a tlačily na toto plastový kolečko, čímž ho blokovaly. Stačilo to celý rozdělat (ségrovka, podložka, kolečko, podložka – bacha na pružinku) a válečky tvořící osky, na kterých jsou středy zubů nasazený, zatlačit silou zpátky dovnitř, do hlavního kola se šňůrou. Pak po složení funguje ruční startování opět bez problémů. Ty válečky jsem ještě objel sekunďákem, aby v hlavním kole držely - snad se časem zase nevysunou.

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.22s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce