20.08.2011 10:12
Access Motor Max 250
K_r_y_t_o_n
Město: Hranice I - Město
IP:85.70.113.xxx
Offline 3/51
Access Max 250
Ahoj, chtěl bych někoho požádat o postup výměny plynového lanka na Maxovi, jestli je tam nějaká zapeklitost, nebo jen vymontovat a vyměnit případně jestli musí jít dolů nádrž apod. Pomalu ale jistě se mi trhá u plynové páčky hned u válečku tak ho chci preventivně vyměnit ať mě to někde nenechá. Díky za příspěvky.
20.08.2011 20:17 #1 Téma: Access Max 250 plynové lanko
Petr_max500
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 3/924
Polaris Sportsman X2 500 EFI, Access Motor Max 250
31.08.2011 10:48 #2 Téma: Access Max 250 plynové lanko
K_r_y_t_o_n
Město: Hranice I - Město
IP:82.117.136.xxx
Offline 3/51
Access Max 250
Díky za radu, lanko jsem vyměnil bez problémů, jen bych rád podotknul, že na mém maxovi mám prý první karbec co se na něj dával, později ho nějak poměnili a z toho vyplývá i odlišnost plynového lanky - já mám od páčky jedno lanko, které se před karbecem rozdvojí na dvě lanka a jedno lanko jde k jehle a druhé jde k plastovému jezdci venku na pravé straně karbecu, který asi šteluje volnoběh, nad tím zrovna laboruju, k čemu to vůbec je. Jakmile přidám plyn, tak ten venkovní jezdec vpravo na karbecu zamáčkne malou tyčinku na které je gumová manžeta, jakmile pustím plyn tak tyčinka vyskočí zpátky. Snad to někomu pomůže, protože já jsem neměl tucha, že mám jiný karbec a když jsem viděl Toma nebo jiného Maxe tak jsem si připadal jak blbec, že nejsem schopný ten karbec nějak poznat, protože vypadá úplně jinak a je jinak konstruovaný.
31.08.2011 13:11 #3 Téma: Access Max 250 plynové lanko
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
31.08.2011 13:38 #4 Téma: Access Max 250 plynové lanko
K_r_y_t_o_n
Město: Hranice I - Město
IP:82.117.136.xxx
Offline 3/51
Access Max 250
31.08.2011 13:48 #5 Téma: Access Max 250 plynové lanko
Petr_max500
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 3/924
Polaris Sportsman X2 500 EFI, Access Motor Max 250
31.08.2011 14:00 #6 Téma: Access Max 250 plynové lanko
K_r_y_t_o_n
Město: Hranice I - Město
IP:82.117.136.xxx
Offline 3/51
Access Max 250
Petr_max500> ok,díky zkusím to - pokud teda najdu ten šroubek, není to žádný z těch co štelují doraz toho jezdce který mačká akcelerační pumpičku ne? Bude někde zboku přímo zašroubovaný do karbecu? Ještě mi prosím tě poraď k čemu je gumová hadička, která vede úplně zespodu karbecu kolmo dolů a není nikam napojená, je to na vypouštění benzínu nebo má nějakou funkci a odněkud mi vypadla? Když ji nechám volně dolů, tak z ní kape benzín, tak jsem ji připoutal nahoru tak aby její konec byl výš než karburátor a už to z ní neteče, nicméně když ji pustím dolů, tak se v ní pořád drží benzín. Pokud je na vypouštění benzínu, tak mi tam asi naspod netěsní nějaký šroub, to bych vyřešil, jde mi jen o to, jestli nemá být někam napojená, protože jsem si původně myslel, že odněkud vypadla a proto to nestartuje na volnoběh, že tam držela nějaký okruh benzínu pro nastartování...Díky
31.08.2011 15:11 #7 Téma: Access Max 250 plynové lanko
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
K_r_y_t_o_n> je to odvodní hadička z plovákové komory, nech jí dolu. Benzín tudy vytéká pouze při vypouštění karbesu, ten šroubek na vypouštění je hned vedle té hadičky. Je buď málo dotažený nebo je pod ním bordel. Chce ho to vyndat úplně ven, případně ofukem očistit. Až ho tam budeš dávat zpátky, utahuj ho s citem, o co víc ho zarveš o to hůř půjde v budoucnu povolit.
Jo až to budeš startovat po vypuštění karnesu, nebude chtít hned naskočit (bude bez benzínu) na 3-4 pokus normálně chytne. Dá se tomu předejít = zleva od klemy karburátoru vede hadička ke kohoutu benzínu pod nádrž, tu stáhneš od karbesu a ústy vytvoříš podtlak v této hadičce a tím i v podtlakovém kohoutu benzínu pod nádrží. Tím nateče benzín do plovákové komory a MAX pak naskočí na poprvé jako by nic. (nezapomeň tu hadičku nasadit tam co byla )
Šroubek na seřízení volnoběhu je z pravé strany, když se ohneš a zprava se tam podíváš je to ten mosazný šroubek hned vedle té kolíbky zhruba na středu karbesu. (utahování přidává, povolování ubírá)
Vzájmu delší životnosti volnoběžky na startování, bych Ti nedoporučoval přidávat plyn při startování, když to totiž nechytí, tak se motor pod tlakem otočí zpět proti směru otáčení a ta volnoběžka tím dostává docela za uši (to je ta rána co to dá po neúspěšném startování, nebo co se ozve při zhasnutí motoru). Motor musí naskočit bez přidáného plynu, s plynem si můžeš hrát až když to nějak běží samo.
31.08.2011 16:27 #8 Téma: Access Max 250 plynové lanko
Petr_max500
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 3/924
Polaris Sportsman X2 500 EFI, Access Motor Max 250
Možná se to startováni "opraví" samo jakmile přestane vytékat benzín vypouštěcí hadičkou.
Já když startuju poprvé ten den, tak před startem zetřikrát promáčku naplno plyn, pak jej pustím a nastartuju tlačítkem. Naskočí to pak skoro hned.
Asi před měsícem se mě taky stalo, že to na startér nechtělo vůbec chytnout. Pak mě napadlo nastartovat ručně - šňůrou a chytlo to napoprvé. Možná to byla náhoda.
01.09.2011 08:59 #9 Téma: Access Max 250 plynové lanko
K_r_y_t_o_n
Město: Hranice I - Město
IP:82.117.136.xxx
Offline 3/51
Access Max 250
Díky moc za cenné rady, hodně mi to pomohlo, včera jsem s¨celý karbec rozebral a vyčistil, nicméně vypouštěcí šroubek, který zavírá zespod karbec se mi nepodařilo dotáhnout tak,aby to úplně zavřel, pořád to jde profouknout, asi to tam prostě pořádně nedosedne, tak jsem to vyřešil tak, že jsem tu hadičku hned za napojením na karbec zaškrtil a zatím to vypadá, že to neteče. Šroubek na volnoběh je tam tak hezky schovaný, že jsem si ho ani nevšimnul, když byl karbec nasazený na motoru Včera už mi to na volnoběh chytalo, takže to bylo nejspíš tím, že vytíkal ten benzín, jak tady psal Petr, teď když si to vybavím, tak to zhruba do sebe zapadá, začal jsem mít loužičku pod kolkou v garáži a postupně to hůř startovalo. Ještě uvidím jak to bude za studena, včera už jsem neměl čas to vyzkoušet, aby to schládlo. Každopádně díky vám chlapi za rady a podrobný popis, takové rady se cení
Teď už jen dořešit prasklou manžetku na tyčince akcelerační pumpičky a je to komplet v cajku. Asi to budu muset něčím nahradit, protože v accessu takovou blbost samostatně neprodávají.
01.09.2011 09:23 #10 Téma: Access Max 250 plynové lanko
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
01.09.2011 10:58 #11 Téma: Access Max 250 plynové lanko
K_r_y_t_o_n
Město: Hranice I - Město
IP:82.117.136.xxx
Offline 3/51
Access Max 250
01.09.2011 11:12 #12 Téma: Access Max 250 plynové lanko
ales258
Město: Žatec
IP:213.192.3.xxx
Offline 2/15
02.09.2011 14:45 #13 Téma: Access Max 250 plynové lanko
K_r_y_t_o_n
Město: Hranice I - Město
IP:82.117.136.xxx
Offline 3/51
Access Max 250
02.09.2011 18:10 #14 Téma: Access Max 250 plynové lanko
Petr_max500
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 3/924
Polaris Sportsman X2 500 EFI, Access Motor Max 250
Nechce se mě zakládat nový vlákno, tak sem napíšu pár drobných postřehů. Koncem srpna na Maxíkovy propadla technická, takže jsem se na pondělí objednal na STKčko. Když jsem teď dělal kontrolu stavu, zjistil jsem dvě drobný závady. Třeba to někomu pomůže:
1. Nešlo zapnout dálkový světla – nespínalo relé přestože do něj šel proud. V polovině jsem jej po obvodu opatrně rozřízl pilkou a zjistil, že cívka jakoby neměla sílu přetlačit měděnej pravoúhlej plíšek, kterej funguje jako zpětná „pružina“ a zároveň jako středovej kontakt. Plíšek je v ohybu rozdělenej na tři ramínka. Stačilo jedno z krajních ramínek přecvaknout, snížil se odpor pružení a relé opět funguje jak má. Kdyby to nestačilo, bylo by možný přecvaknout i druhý krajní ramínko a nechat to jen na prostředním. Vím, že je to nouzová oprava, ale funguje to perfektně, nic to nestojí a hlavně kde bych sehnal do pondělka nový relé, že? Kryt sem pak vrátil, na hrany řezu nanesl sekundový lepidlo a ještě to obtáhl izolačkou. Drží to dobře a je to vodotěsný, takže sem ani nemusel vše zalít ještě tavným lepidlem, jak jsem měl původně v plánu. Stejnej postup nouzové opravy se dá použít i pro relé potkávaček.
2. Nešlo nastartovat ručně šňůrou – šňůra se vysunovala volně bez odporu. Po rozebrání jsem zjistil, že z mechanizmu by měly při zatažení za šňůru vyjíždět takový dva kovový zuby, který se mají zakousnout do protikusu na klikovce. Jenže zuby se nevysunovaly. Jsou nasazený na kovových válečcích zapuštených do kola se šňůrou a tyto válečky fungují jako středový osky, okolo kterých se mají zuby otáčet. Vysunutí zubů zajišťují malý výstupky na zubech, který mají jezdit v drážkách horního plastovýho kolečka. Kolečko by se mělo poměrně volně protáčet, ale neprotáčelo se. Bylo to tím, že válečky tvořící osky pro zuby byly vysunutý nahoru a tlačily na toto plastový kolečko, čímž ho blokovaly. Stačilo to celý rozdělat (ségrovka, podložka, kolečko, podložka – bacha na pružinku) a válečky tvořící osky, na kterých jsou středy zubů nasazený, zatlačit silou zpátky dovnitř, do hlavního kola se šňůrou. Pak po složení funguje ruční startování opět bez problémů. Ty válečky jsem ještě objel sekunďákem, aby v hlavním kole držely - snad se časem zase nevysunou.
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.22s