asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: Tomahawk 250 žere olej

10.01.2012   22:06 Access Motor Tomahawk 250

čudla74 čudla74 Město: Čtyřkoly
IP:78.136.146.xxx
Offline 1/340
Can-Am Outlander L 500, Access Motor Tomahawk 250

přivez jsem si Toma a má najeto 6500km ztrácí se olej a to dost ...po odpolední jízdě,celkem pohodové tempo jsem musel dolej olej...motor je na pohled suchej tak to asi proletí výfukem...dá někdo radu kde koupim věci na překroužkování a přetěsnění za rozumnou cenu?

Uzavřeno 29.01.2012 v 11:19 uživatelem cudla74

Naposledy editováno 10.01.2012 22:08:43

Odpovědi: Tomahawk 250 žere olej

10.01.2012   23:13   #1 Téma: Tomahawk 250 žere olej

PATRIKMAX PATRIKMAX Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4

Zřejmě ASP Group a nemusí to být jen o překroužkování, ale taky o válci. Ten starej válec bude vyběhanej podle starejch kroužků tím pádem to může papat olej ještě víc. Válec na mou 3stovku 4890,- a kroužky 1459,- A jestli tě to uklidní je nás tady víc,kterejm to baští olej. Já když jí dávám na silnici nebo v terénu ceres tak třeba 1dcl na 100km.

Citace | Odpovědět

10.01.2012   23:48   #2 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Kartkarel Kartkarel Město: Tišnov
IP:90.178.17.xxx
Offline 14/3924
Can-Am Outlander 650, Can-Am Outlander 1000 XT, Can-Am Outlander 500 XT

no koupil jsi Toma po 6500 Km, ničemu se nediv....nekroužkuj! To je dočasné řešení, u spodku válce bývá ovalita a tama to pude zase ven. Udělej výbrus, 4 kila tě nezabijou, akorát musíš sehnat píst a samozřejmě kroužky... Viseco stojí komplet s kroužky a čepem 2600 Kč, takže Taiwan může být i levnější...

Citace | Odpovědět

11.01.2012   11:46   #3 Téma: Tomahawk 250 žere olej

PATRIKMAX PATRIKMAX Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4

Kartkarel> Ovalita to je to slovo. A když se udělá výbrus,můžeš tam dát origo kroužky? Nebo větší?

Citace | Odpovědět

11.01.2012   11:50   #4 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Kartkarel Kartkarel Město: Tišnov
IP:90.178.17.xxx
Offline 14/3924
Can-Am Outlander 650, Can-Am Outlander 1000 XT, Can-Am Outlander 500 XT

PATRIKMAX> tak uděláš větší díru, musí tam přijít větší píst i větší kroužky Je potřeba se zeptat na ASP jestli mají výbrusový píst, pokud ne, tak zapátrat po katalozích výrobců a pokusit se sehnat píst dle zástavbových rozměrů...

Citace | Odpovědět

11.01.2012   11:53   #5 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Kartkarel Kartkarel Město: Tišnov
IP:90.178.17.xxx
Offline 14/3924
Can-Am Outlander 650, Can-Am Outlander 1000 XT, Can-Am Outlander 500 XT

No ale taky to nemusí být pístem, může to brát olej kolem ventilů, pokud to někdo upekl v bahně, můžou být v čudu i těsnící kroužky kolem ventilů.

Citace | Odpovědět

11.01.2012   12:35   #6 Téma: Tomahawk 250 žere olej

PATRIKMAX PATRIKMAX Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4

Kartkarel> Hmmm tak žádná sranda,tak jestli ta práce,zjištˇování a shánění nevyjde dráž než koupit novej díl. Dík za informaci.

Citace | Odpovědět

11.01.2012   12:37   #7 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Kartkarel Kartkarel Město: Tišnov
IP:90.178.17.xxx
Offline 14/3924
Can-Am Outlander 650, Can-Am Outlander 1000 XT, Can-Am Outlander 500 XT

PATRIKMAX> no ale vo tom je celý život...buď to stojí úsilí a práci a je to levné, nebo si to zaplatíš a nic nemusíš řešit...

Citace | Odpovědět

11.01.2012   12:52   #8 Téma: Tomahawk 250 žere olej

PATRIKMAX PATRIKMAX Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4

Kartkarel> To máš pravdu,ale ta doba co by člověk nejezdil,by mě asi mrdlo. Ale jo všechno něco obnáší

Citace | Odpovědět

11.01.2012   13:12   #9 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

Kartkarel> No ale taky to nemusí být pístem, může to brát olej kolem ventilů, pokud to někdo upekl v bahně, můžou být v čudu i těsnící kroužky kolem ventilů.


Bych se přikláněl k tady tomu .

-----------------------------
Navíc je tady u staršího stroje, koupeného z druhé ruky ješte možnost jízdy někdy v minulosti bez chladící kapaliny, což u provedení hlava a blok motoru výše než chladič + ta expanzka přes (jako) podtlakový ventil, není z mého pohledu v případě jakéhokoliv problému s únikem chladící kapaliny z chladícího systému, (nebo při možnosti podfuku = těsnění, prasklina) to nejlepší řešení, neboť se to téměř nedá vizuálně kontrolou hladiny v expanzce zjistit (zjistíš to až při pohledu do chladiče, což je u Accesů docela problém.
A pak jako to odvzdušnění chladícího systému, kdy hlava je výš než chladič , no to musel vymyslet borec .

Jsem si vždycky myslel, že z hlediska fyzikálních zákonů má být odvzdušnění na nejvyšším možném bodě toho danného chladícího systému, no dnešní konstrukréři jsou jinného názoru , ale na to si asi budeme muset zvyknout, že nám tu bude stále víc lidí tvrdit, že voda nejlíp teče od kopce, nebo radši, že poručíme větru dešti.



Naposledy editováno 11.01.2012 13:25:15

Citace | Odpovědět

11.01.2012   22:27   #10 Téma: Tomahawk 250 žere olej

čudla74 čudla74 Město: Čtyřkoly
IP:78.136.180.xxx
Offline 1/340
Can-Am Outlander L 500, Access Motor Tomahawk 250

PATRIKMAX> 1dcl na 100km...to bych bral...odjíždím z baráku a z boku koukám na olej do toho kukátka je ho tam dost a po cca 40km a asi hodince odpočinku koukám že už tam olej nejni... kamarád mi dneska řikal že to občas kouřilo světle modře... no nic motor ven a udělám hloubkovou kontrolu předemnou to měl takovej mladíček a asi tomu dost dával za uši

Citace | Odpovědět

11.01.2012   23:16   #11 Téma: Tomahawk 250 žere olej

cort... cort... Město: Havlíčkův Brod
IP:46.135.180.xxx
Offline 1/109

Zrzoun>Kartkarel> No ale taky to nemusí být pístem, může to brát olej kolem ventilů, pokud to někdo upekl v bahně, můžou být v čudu i těsnící kroužky kolem ventilů.
Bych se přikláněl k tady tomu .

-----------------------------
Navíc je tady u staršího stroje, koupeného z druhé ruky ješte možnost jízdy někdy v minulosti bez chladící kapaliny, což u provedení hlava a blok motoru výše než chladič + ta expanzka přes (jako) podtlakový ventil, není z mého pohledu v případě jakéhokoliv problému s únikem chladící kapaliny z chladícího systému, (nebo při možnosti podfuku = těsnění, prasklina) to nejlepší řešení, neboť se to téměř nedá vizuálně kontrolou hladiny v expanzce zjistit (zjistíš to až při pohledu do chladiče, což je u Accesů docela problém.
A pak jako to odvzdušnění chladícího systému, kdy hlava je výš než chladič , no to musel vymyslet borec .

Jsem si vždycky myslel, že z hlediska fyzikálních zákonů má být odvzdušnění na nejvyšším možném bodě toho danného chladícího systému, no dnešní konstrukréři jsou jinného názoru , ale na to si asi budeme muset zvyknout, že nám tu bude stále víc lidí tvrdit, že voda nejlíp teče od kopce, nebo radši, že poručíme větru dešti.



Jsi podle svých rad hotový atomový inženýr!

Citace | Odpovědět

12.01.2012   00:12   #12 Téma: Tomahawk 250 žere olej

PATRIKMAX PATRIKMAX Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4

Zrzoun> Voda do kopce neteče,ale vzduch jo. Je to tam jako expanzomat takže klasika. V tom problém nevidím.

Citace | Odpovědět

12.01.2012   07:20   #13 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

cort...>

Jsi podle svých rad hotový atomový inženýr!



Jakej inženýr, když chci něco normálně odvzdušnit, musí to mít odvzdušňovák nahoře (fyzika 7.třída + 1.třída učňák obor automechanik)!!!!!!!!!!

Když máš v prdeli těsnění pod hlavou, nebo prasklou hlavu a systém chlazení, kdy hlava je výš než chladič je snad jasný, že při běhu motoru se vzduchem plní nejvyšší bod soustavy a to je zde hlava!!
Ta se pak logicky nechladí a dochází k jejímu poškození, nebo k poškození součástí tý hlavy.
Když tu bude někdo namítat, že tam vodu žene čerpadlo, tak ano, ale ten vzduch tam natlačený kompresí z motoru stejně nemá kam zmizet a tak se tam v tom chladícím systému stejně drží a tlačí se do nejvyššího místa, což je zase hlava. Ta voda hnaná čerpadlem, tam ze začátku tu hlavu částečně ochlazuje jakýmsi občasným oplachem či šplouchnutím, ale to je nedostatečné!! Navíc s přibývajícím vzduchem v chladící soustavě a tedy ubývající vodou v té soustavě, se časem do tý hlavy už žádná voda nedostane a dojde k jejímu poškození.
Keci o tom , že se za jízdy na kolce někdo všimne toho, že mu přes podtlakáč hadičkou vyvedenou pod kolku čas od času odfrkne trochu vody, nemá cenu rozvádět, protože když projedeš jakoukoliv loužičku, tak se z kolky zapáří a zakouří od rospálených částí tak, že odfrk přetlaku je proti tomu zanedbatelný. No a tak se může stát, že časem jezdíš bez dostatečné hladiny chladící kapaliny v chladící soustavě aniž bys to spozorovat.
Z těchto důvodů je z mého pohledu lepší původní systém chlazení motoru kapalinou, kdy chladič a hlavně hladina v něm je výš než celý motor. Do chladiče je přístup ze zhora s možností kontroly hladiny v něm (jako to má každý traktor př. Zetor 50,70, nebo Š1203, Liaz110,150... aj.), ještě lepší je když je nad chladičem umístěna expanzní nádoba s nalévacím hrdlem a se spodním připojením k chladící soustavě.

Napsal jsem v příspěvku #9 svůj názor a hlavně jeho podložené zdůvodnění, narozdíl od nesmyslných plkání jiných zde na QM.



Naposledy editováno 12.01.2012 08:10:17

Citace | Odpovědět

12.01.2012   07:25   #14 Téma: Tomahawk 250 žere olej

LeonKrkon LeonKrkon Město: Žebrák
IP:194.228.62.xxx
Offline 5/341
Arctic cat 700 H1 EFI TRV

Sice triviální rada, ale vzduchový filtr je čistý?

Citace | Odpovědět

12.01.2012   07:59   #15 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

LeonKrkon> Čau Filipe, no to už by snad bylo moc né, kdyby před dotazem zde na QM nezkontroloval základní záležitosti ohledně běžné údržby motoru.

Citace | Odpovědět

12.01.2012   08:56   #16 Téma: Tomahawk 250 žere olej

doctors doctors Město: České Budějovice 5
IP:88.103.219.xxx
Offline 0/189
SMC Jumbo 300

Zrzoun>Ty jsi ukecanej víc,než můj učitel z vysoký automobilní! V tý vodě bych problém neviděl-je to samozřejmě jedna jedna z variant.U některejch aut odvzdušnit systém je taky porod,ale osvědčený je,zvednou předek do do výšky,natočit motor a po chvilce povolit víčko na chladiči a tohle opakovat několikrát.Každá kolka žere olej jinak,někdo píše 3dcl a někdo i litr na 1000km.Já jsem někde mezi a olej to žralo hned od nova.Ve 2000km jsem měl dole hlavu a válec byl docela vydřenej.Teď už vím,že jsem použil blbej olej a taky jsem to moc nešetřil.Takže přijde taky výbrus a věřím,že ten Tomahawk bude to samý....

Citace | Odpovědět

12.01.2012   17:07   #17 Téma: Tomahawk 250 žere olej

kelly kelly Město: Malé Hradisko
IP:178.17.94.xxx
Offline 0/240
Access Motor Max 5 400

Zrzoun> jako vždy

Citace | Odpovědět

12.01.2012   18:18   #18 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Richard.cz Richard.cz Město: Kamenný Újezdec
IP:85.160.136.xxx
Offline 0/2911
Can-am Outlander Max 800R H.O. EFI LTD.

Zrzoun> hezky popsano!

Citace | Odpovědět

12.01.2012   18:44   #19 Téma: Tomahawk 250 žere olej

cort... cort... Město: Havlíčkův Brod
IP:46.135.173.xxx
Offline 1/109

Zrzoun> Ach jo, v chladícím systému je kvůli vyrovnání tlaků expanzka. Většina motorek, čtyřkolek a dost aut má chladič "pod hladinou". No a příčina že něco žere olej, je zpravidla v honění motoru do otáček i když je ještě studený... Umístění chladiče s tím opravdu nemá nic společného.

Citace | Odpovědět

12.01.2012   18:53   #20 Téma: Tomahawk 250 žere olej

007profík 007profík Město: Swansea
IP:178.248.252.xxx
Offline 2/1358
Polaris Sportsman 800/EFI

Zrzoun> hele a jak to bude u motoru tzv. boxer?

Citace | Odpovědět

13.01.2012   00:26   #21 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

007profík> nevím jak by mělo mít rozložení válců na bloku vliv na chladící soustavu, respektive na to, jak tvrdím, že nejosvědčenější a nejlepší je to, když hladina chladící kapaliny je nadmotorem.

Citace | Odpovědět

13.01.2012   01:22   #22 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

cort...>Zrzoun> Ach jo, v chladícím systému je kvůli vyrovnání tlaků expanzka. Většina motorek, čtyřkolek a dost aut má chladič "pod hladinou". No a příčina že něco žere olej, je zpravidla v honění motoru do otáček i když je ještě studený... Umístění chladiče s tím opravdu nemá nic společného.



No a kdo tady zpochybňuje funkci expanzky?????

To že většina dnes vyráběných motorek, čtyřkolek a dost aut má chladič "pod hladinou" jsem přece naznačil, s tím že je to né příliš spolehlivě řešený způsob chlazení v případě nějaké závady, s tím že ho musel vymyslel nějaký borec (je to způsobeno potřebou dostat vše pod kapotu a dnešní design vozidel nutí konstruktéry k vymýšlení možností jak to udělat, aby se to do z různých důvodů zmenšujících se prostorů pro motor všechno vešlo).

To, že jedeš se studeným motorem opravdu není hlavní důvod toho, aby Ti žral olej.
Příčina toho, že motor žere olej je to, že je něco vyběhaný, co být vyběhaný nemá a až druhá věc je tedy ta, čím to opotřebení vzniklo.

Umístění chladiče se spotřebou oleje opravdu nemá nic společného a nikdo to ani netvrdil! Šlo pouze o rozšíření polemiky o tom, jak mohlo dojít k opotřebení ventilových vodítek na základě možného přehřátí hlavy motoru zpusobené třeba jízdou s nedostatkem chladící kapaliny a vysvětlením, jak a co se děje v chladící soustavě v případě poškozeného těsnění, nebo prasklé hlavy v systému chlazení, kdy motor je výš než chladič.

Prosím čti si pečlivě to na co reaguješ, ať se zbytečnými a zcestnými příspěvky nezasírá vlákno. Ani jeden s Tvých dvou příspěvků zde na vlákně neporadil Cudlovi ani chlup v tom na co se ptal, jen se v nich pokoučíš ze mě tady předevšema udělat blbce. Myslím, že ti co zde na QM o motorech a jejich konstrukci něco vědí, vedí o čem píšu i když všechno se tu zkráceně přesně popsat nedá.



Naposledy editováno 13.01.2012 02:08:25

Citace | Odpovědět

13.01.2012   01:45   #23 Téma: Tomahawk 250 žere olej

cort... cort... Město: Havlíčkův Brod
IP:46.135.173.xxx
Offline 1/109

Zrzoun> A v čem bych mu radil, když ten motor nemám na ponku?

Jo a blbce se s tebe snažit nechci dělat (nemám proč), ale občas píšeš kraviny.

Citace | Odpovědět

13.01.2012   01:47   #24 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

cort...>Zrzoun> A v čem bych mu radil, když ten motor nemám na ponku?

Jo a blbce se s tebe snažit nechci dělat (nemám proč), ale občas píšeš kraviny.



Dobrá

Citace | Odpovědět

13.01.2012   23:19   #25 Téma: Tomahawk 250 žere olej

007profík 007profík Město: Swansea
IP:178.248.252.xxx
Offline 2/1358
Polaris Sportsman 800/EFI

Zrzoun> píšeš kraviny, soráč

Citace | Odpovědět

13.01.2012   23:33   #26 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

007profík> Ano

Citace | Odpovědět

14.01.2012   12:01   #27 Téma: Tomahawk 250 žere olej

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

cort...> 007profik...> Jirko a Zdendo? V čem píše Zrzoun kraviny? Poučte nás .

Citace | Odpovědět

14.01.2012   12:35   #28 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Kartkarel Kartkarel Město: Tišnov
IP:90.178.17.xxx
Offline 14/3924
Can-Am Outlander 650, Can-Am Outlander 1000 XT, Can-Am Outlander 500 XT

Klucííí, já už vím co tomu je!!!

Je to pokažený!!!!

Citace | Odpovědět

14.01.2012   12:37   #29 Téma: Tomahawk 250 žere olej

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Kartkarel> Ty taky žereš a nejsi pokažený ...

Citace | Odpovědět

14.01.2012   12:41   #30 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Kartkarel Kartkarel Město: Tišnov
IP:90.178.17.xxx
Offline 14/3924
Can-Am Outlander 650, Can-Am Outlander 1000 XT, Can-Am Outlander 500 XT

martinur> nepovyšuj se nade mě kvůli tomu, že nemám čínskou kolku

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

Téma je uzavřeno

Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.45s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce