14.04.2013 00:45 SMC Jumbo 301
Hovi
Město: Havlíčkův Brod
IP:90.177.194.xxx
Offline 2/13
Ahoj,
při příležitosti prvních slunných dnů jsem se rozhodl taky vyrazit, ale výlet trval slabých 10 km
V pátek jsem byl s Jumbem na STK - všechno v pohodě, technická bez jediné chyby - to se mi zatím ještě nestalo, ani s autem po celkové generálce. Po dojetí domů čtyřkolka chvilku vrčela na dvoře a začala podivně vibrovat. Rychlé chcípnutí provázel divný zvuk a potom při zkoušce ručním startováním jsem měl místo motoru kafemlejnek.
Dnešní odpoledne a pozdní večer jsem věnoval rozborce a objevil jsem prasklou klikovku
Byl bych vdečný za tip na náhradní díly a radu s opravou. Předpokládám, výměnu kliky, ložisek a gufer. Žádnou další destrukci jsem zatím neobjevil, snad si to zítra potvrdím. Doufám, že díly na opravu jsou rozumně dostupné, celkem rád bych se v dohledné době svezl.
...zkoušel jsem hledání, ale podobné rozumné téma jsem neobjevil. Co jsem objevil byl online katalog dílů, bohužel s mojí položkou bez uvedené ceny:
http://web-prodejce.epsys.cz
A teď během víkendu se se mnou asi nikdo vybavovat nebude.
14.04.2013 09:24 #1 Téma: Jumbo 301 - Oprava kliky
Levis29
Město: Chlebičov
IP:84.244.91.xxx
Offline 0/301
SMC RAM 520, SMC Jumbo 302, Kinroad XT250
Přema měl asi stejný problém - akorát ještě zkoušel kliku zavařit...
http://www.quadmania...etail/?ft=4827&fid=6
můžeš mu napsat, ohledně ceny jednotlivých dílů které zjistil atd...
co sem mu naposled psal, tak prodával celou kolku na díly
14.04.2013 12:20 #2 Téma: Jumbo 301 - Oprava kliky
Hovi
Město: Havlíčkův Brod
IP:90.177.194.xxx
Offline 2/13
Četl jsem. Uvidíme v pondělí. Včera se mi tomu nechtělo věřit, ale asi budu mít na prodej díly z Jumba
Po dnešním ohledání do vypadá vážně jen na kliku (plus klávesnici a myš od oleje).
V pracovní den zkusím obvolat EPsys a ještě jsem našel tohle:
http://cinskedily.cz...-hyundai-(jumbo-300)
Otázkou je, jestli se tomu dá věřit - podle přiloženého metru sice vypadá podobně, ale moc mě to nepřesvědčilo, v pondělí volám a dám vědět.
Jinak, kdyby někdo toužil po SMC Jumbu 301 z roku 2009, tak mám jedno k mání - top stav, jenom nevrčí
14.04.2013 12:28 #3 Téma: Jumbo 301 - Oprava kliky
xsob
Město: Hostěradice
IP:109.81.252.xxx
Offline 2/7928
Hovi> Není to běžná vada, s motory u SMC 300 má spíš jen dobrý zkušenosti. Proč hledat díly u překupníků, když je tady přímej dovozce od kterýho berou díly i Epsys atd. Navíc to můžeš řešit přez servis kterých je v republiće mraky http://journeyman.cz/kontakt
14.04.2013 13:43 #4 Téma: Jumbo 301 - Oprava kliky
Hovi
Město: Havlíčkův Brod
IP:90.177.194.xxx
Offline 2/13
xsob> Díky, vím o tom. Jenže servisy fungují až od zítra a já se snažil odhadnout cenu opravy. Servis mám skoro za barákem - Jiromoto, Bílek u Chotěboře.
Prodej je samozřejmě vtip, zatim jsem se moc nesvezl a určitě si jí nechám. Není pro zábavu, je to pracant, loučil bych se s ní nerad.
Ohledně četnosti prasklé kliky máš asi pravdu - v inzerci jsem našel jedinou a tady na foru jsem to jen já a Přema. Prohlížel jsem i německý fóra, tam jich taky pár bylo, ale nic alarmujícího.
24.04.2013 15:45 #5 Téma: Jumbo 301 - Oprava kliky
Hovi
Město: Havlíčkův Brod
IP:217.115.242.xxx
Offline 2/13
Pomalu se stávám specialistou na opravu Jumba 300
V našem už vrčí novej motor ze stroje Hyundai SG300 - ačkoli měl být stejnou kopií, bez pár úprav jsme se neobešli, ale maká!
Přema udělal na jeho Jumbo cenu, která nešla odmítnout, takže ho máme v garáži. Díly mám přímo ze Stránčic, s lidma z Journeymana je super domluva, můžu jen doporučit.
O víkendu budeme skládat, tak dám vědět, jak jsme dopadli, držte palce.
27.04.2013 00:57 #6 Téma: Jumbo 301 - Oprava kliky
Hovi
Město: Havlíčkův Brod
IP:90.177.194.xxx
Offline 2/13
Pustili jsme se do Přemkova stroje - ufff, pomstila se na něm veliká spousta lidí!!!
...teda nevim, jestli se dá mluvit o lidech. Když jsem si bral tu hromádku neštěstí, která někdy v minulosti byla motor, pár věcí mi přišlo "zvláštních" - těsnění pod hlavou podpořené nějakým černým silikonem - čím víc, tím líp, byly ho i plné chladící kanály a vodní čerpadlo, takže tohle "řešení" zřejmě i někdy zavrčelo. Těsnění pod válec bylo asi z lina s krásným kuchyňským vzorem :( O pomstě na kamenech volnoběžky a vrypech od dláta na všech možných i nemožných místech se nebudu rozepisovat.
Co to vlastně je? Jde o starý motor JOW, původně 250 ccm. Byl tam osazen KIT na zvětšení kubatury, který byl i příčinou destrukce kliky. Bohužel Journeyman umí dodat jen díly na novější JOE, což s sebou nese pár problémů:
- jiná klika (závity pro osazení zapalování a variátoru, delší ojnice)
- tělo válce má výšku 68 mm (originál má 76 mm)
- pár problémů, které nás teď netrápí (ještě plechová kyvka, geometrie přední nápravy, ...)
Rozhodl jsem se pro nejlevnější a pro mne nejsnažší řešení - osadím novou JOE kliku, zvednu válec o potřebných 8 mm, prodloužím štefty pro uchycení hlavy a s nimi i rozvoďák a jeho napínáky. Doufám, že tím odstraním i původní příčinu závady, která vznikla.
Co jsme našli po podrobnějším ohledání:
- v karburátoru byla tryska, za kterou by se nemusel stydět stroj s trojnásobným objemem
- KITem na zvýšení objemu v kombinaci se spalovacím prostorem musel motor tlakovat 16 atm, pokud ne víc, což podle mne byla hlavní příčina přetržené kliky
- velký kompresní poměr taky nejspíš způsobil poruchu volnoběžky a následně unašeče ručního startéru
- kolka má sice najeto krásných 5.000 km, ale chybějící náhon tachometru a stav jeho výstupu z převodovky o tom vypovídají své
Postup opravy je kupodivu rychlejší, než bych čekal. Stihli jsme osadit kliku, mám vypálenou 8 mm podložku pod válec, prodloužení rozvoďáku šlo lehce a bude stačit prodloužit jen jedno vodítko - to s napínákem mi přijde lépe funkční než původní nižší. Podložka a použitá těsnění dají dohromady potřebnou výšku s kompresní poměrem příznivějším k životnosti kliky. Se současným vrtáním a zdvihem (77,5 x 66) jsem na objemu cca 310 ccm. Vložka válce má naštěstí dostatečnou rezervu pro zvednutí, rozvody jsou nastavit dobře (rozteč čepů se blíží 8 mm), vedení vody je záležitostí hlavy a válce, vedení oleje půjde jednoduše upravit.
Ke zkoušce mi chybí matka na chycení rotoru zapalování - M14 s jemnějším závitem (odhadem 1,5, změřím) a uvidíme jak dobře se moje teorie osvědčí v praxi. Trochu se bojím původního vyvažováku s novou klikou, jinak věřim, že se příští týden svezu, snad se nepletu.
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.10s