22.06.2011 14:53 Polaris Sportsman 500
Bimbajs
Město: Brdy
IP:77.48.32.xxx
Offline 19/5509
Can-Am Outlander 800R X xc, Polaris Sportsman XP 850/EPS, Kawasaki KVF 700
sháním schema elektro na Polárku Sportsmana 600, není to překlep, je to opravdu šestistovka, r.v. 04.Nedobíjí mi to.
23.06.2011 08:35 #2 Téma: schema elektro
Bimbajs
Město: Brdy
IP:77.240.100.xxx
Offline 19/5509
Can-Am Outlander 800R X xc, Polaris Sportsman XP 850/EPS, Kawasaki KVF 700
16.07.2012 16:15 #3 Téma: schema elektro
Maslista
Město: Klášterec nad Ohří
IP:93.91.158.xxx
Offline 0/37
16.07.2012 16:17 #4 Téma: schema elektro
Bimbajs
Město: Brdy
IP:77.48.32.xxx
Offline 19/5509
Can-Am Outlander 800R X xc, Polaris Sportsman XP 850/EPS, Kawasaki KVF 700
17.07.2012 09:16 #5 Téma: schema elektro
Maslista
Město: Klášterec nad Ohří
IP:93.91.158.xxx
Offline 0/37
Ano,
po otočení klíčku do první polohy mi po cca 5 vteřinách začne na displeji blikat hláška HOT a to i při studeném motoru.. předpokládám že když se tato hláška objeví měla by se roztočit vrtule chlazení což se neděje..
Jako první mne napadlo že odešel samotný větrák.. po připojení ventilátoru na baterii se normálně rozeběhne tzn. samotný větrák je v pohodě..
Na jiném Sportsmanu jsme vypozorovali, že okamžitě po rozpojení teplotního čidla na motoru se rozbliká hláška HOT a spustí se ventilátor.. u mne nic.. po znovu spojení teplotního čidla hláška HOT na cca 5 vteřin zhasne a po té se opět objeví..
Kabel mezi jednotkou a ventilátorem jsem proměřil jednoduchou zkoušečkou a vypadá, že přerušený není.. stejně tak jsem proměřil kostru..
Při proměření přívodu k ventilátoru naměřeno napětí cca 12V ovšem ventilátor nic..
Už mi docházejí nápady budu vděčný za jakoukoliv radu.. DĚKUJI..!
17.07.2012 19:42 #6 Téma: schema elektro
Bimbajs
Město: Brdy
IP:77.48.32.xxx
Offline 19/5509
Can-Am Outlander 800R X xc, Polaris Sportsman XP 850/EPS, Kawasaki KVF 700
Maslista>měli jsme Polárku 600 Sportsmena, myslim že to bude stejný,protože teď má mladej osmikilo a to gro je zase stejný(ložiska v kole a pod) proto si myslim, jestli nemáš stejnej problém, jakej byl na šestikilu- sundej kabel z čidla na chladiči a propoj ho, ten kabel, ne čidlo, když ti větrák poběží, je špatný čidlo nebo jsou zavoxidovaný kontakty a dej vědět
18.07.2012 08:21 #7 Téma: schema elektro
Maslista
Město: Klášterec nad Ohří
IP:93.91.158.xxx
Offline 0/37
Zeptám se asi hodně hloupě.. ale kde najdu čidlo na chladiči..? je mi jasný, že by mělo být na chladiči a chladič není tak veliký, ale větrák jsem měl dole a nevšiml jsem si, že by tam nějaké bylo..
čidlo teploty na hlavě motoru asi nemyslíš viď..?
V tom el. schématu co tady je jsem taky našel pouze jedno čidlo teploty..
Zkusím propojit ty kablíky co vedou k teplotnímu čidlu na hlavě motoru a dám vědět.. DÍKY..!
Jinak myslím, že chyba bude jinde.. jelikož kdyby bylo čidlo špatné tak buď bude na displeji svítit HOT a poběží větrák nebo HOT svítit nebude a větrák nepoběží a to ani při přehřátí motoru.. v mém případě HOT svítí a větrák neběží..
18.07.2012 18:54 #8 Téma: schema elektro
Bimbajs
Město: Brdy
IP:77.48.32.xxx
Offline 19/5509
Can-Am Outlander 800R X xc, Polaris Sportsman XP 850/EPS, Kawasaki KVF 700
Maslista> na tý šestistovce bylo na pravý straně asi 5 cm od spodku chladiče, je možný, že je to tady jinak, ale u všeho, co sem kdy měl, včetně aut a motorek, vždycky bylo čidlo na chladiči.Možná to tady amíci dělaj jinak.V každym případě bych to skusil, jak jsem psal s tim kablíkem.
20.07.2012 07:27 #10 Téma: schema elektro
Maslista
Město: Klášterec nad Ohří
IP:93.91.158.xxx
Offline 0/37
asi jsem opravdu slepej, ale nevidím ho tam.. skusil jsem propojit ty kablíky co vedou k čidlu na motoru.. a nic ..
Podle toho el. schématu co tu je tam vidím taky pouze jedno čidlo.. na přiloženém obrázku jsem zvíraznil propojení větráku / čidla / řídící jednotky..
..Jak píše XSOB větrák je u polarise spouštěn přes řídící jednotku..
20.07.2012 08:11 #11 Téma: schema elektro
Bimbajs
Město: Brdy
IP:77.48.32.xxx
Offline 19/5509
Can-Am Outlander 800R X xc, Polaris Sportsman XP 850/EPS, Kawasaki KVF 700
20.07.2012 12:08 #12 Téma: schema elektro
Maslista
Město: Klášterec nad Ohří
IP:93.91.158.xxx
Offline 0/37
20.07.2012 12:24 #13 Téma: schema elektro
Bimbajs
Město: Brdy
IP:77.48.32.xxx
Offline 19/5509
Can-Am Outlander 800R X xc, Polaris Sportsman XP 850/EPS, Kawasaki KVF 700
Maslista> to se ti nedivim, měl jsem skušenost v jednom plzeňskym servisu, neřadil mi předek na Kawě, chtěli po mě 30litrů zálohu, že mi to opraví- údajně je špatná řídící jednotka i servomotor, bylo mi to divný, že by vodešlo vobojí, tenkrát jsem se ještě poradil s Koncákem, ten potvrdil mojí doměnku, sám jsem si vyměnil servomotor za osmičku a jezdím tak dodnes(už je to skoro dva roky).
20.07.2012 16:52 #14 Téma: schema elektro
xsob
Město: Hostěradice
IP:109.81.252.xxx
Offline 2/7928
Maslista> Pokud je to přez ŘJ, bude nejspíš spínat na kostru, takže do větráku půjde napětí pořád. V nejhorším případě se dá koupit čidlo na hadici (vsuvka s čidlem) dát jí těsně před chladič a přez relátko napojit na větrák. Udělat tak aby to relátko zase ovládala kostra.
Tohle ale řeš až se příjde na to proč to nesepne.
20.07.2012 20:00 #15 Téma: schema elektro
manas76
Město: Skalica
IP:77.48.69.xxx
Offline 8/4202
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring, Polaris Sportsman XP 550/EPS, Polaris Sportsman 500 H.O.
Zkontroluj ten větrák, či je opravdu ok. Stačí aby měl jiný odpor než má mít - například je v něm voda, nebo některý ze 4 uhlíkú je zaseklý a už to dělá bordel ... Čidlo na motoru u polarisu 500 je na motoru vlevo tesne nad termostatem - hadicí vedoucí z motoru do chladiče. Jiné tam už není ani na chladiči. Čidlo funguje tak, že po dosáhnutí určité tepoloty chladící kapaliny dává určitým odporem hlášku řídící jednotce na sepnutí ventilátoru, po dosáhnutí vyšší teploty dává ješte vyšší odpor a pak začne ješte navíc hlásit HOT...
Měl jsem podobný problém - dúvodem byl ventilátor chladiče, který pomalu umíral... po výměne ventilátoru za ventilátor z tica vše fungovalo jak mělo ...
20.07.2012 20:15 #16 Téma: schema elektro
kokoi
Město: Praha 8-Libeň
IP:85.70.211.xxx
Offline 4/1109
Suzuki LT-Z 400
Maslista> Já na svý kolce řešil nedávno něco podobnýho. Kabely větráku byly spojený s elektroinstalací kolky pomocí těch nasouvacích konektorů. Pak jsem zjistil, že jeden z těch konektorů má nahoře odklápěcí víčko a v něm byla schovaná přepálená nožová pojistka. Ve schématu elektro ale zakreslená nebyla. Je to sice jiná kolka, ale co kdyby
23.07.2012 07:46 #17 Téma: schema elektro
Maslista
Město: Klášterec nad Ohří
IP:93.91.158.xxx
Offline 0/37
xsob> napětí z jednotky jde stále to jo.. naměřeno 6-12V, ale asi slabej proud protože to s ním neotočí ...
pro zkoušku jsem propojil kladný pól baterie s výstupem z řídící jednotky pin pro větrák a rozeběhl se jak má.. TZN.. že kostra a kabely větráku jsou v pohodě..
manas76> asi náhodou nevíš jaký odpor by ten větrák měl mít..? jinak už jsme zkoušely větrák prohodit z jiného POLARISE 500H.O. kde běhal normálně a nepomohlo to hláška svítila stále dál a větrák netočil..
Tobě když umíral ventilátor po propojení na baterku fungoval nebo né..?
kokoi> jak jsem psal xsobovi po propojení výstupu z jednotky s kladným pólem baterie se větrák normálně rozeběhl.. tzn. že mezi jednotkou a větrákem vč. větráku je na 99% vše v pořádku..
DOTAZ: KDYŽ NA SPORTSMANU ROZPOJÍTE KONEKTOR U ČIDLA TEPLOTY MOTORU ZAPNE SE VÁM VENTILÁTOR..?
mně samozřejmě ne..!
DOTAZ: jakou hodnotu odporu by mělo mít čidlo teploty..?
MOC DĚKUJI ZA POMOC..
23.07.2012 11:59 #18 Téma: schema elektro
Polariscz
Město: Praha 4-Krč
IP:90.178.127.xxx
Offline 0/7
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.10s