19.02.2009 15:58
JK.Honzik
Město: Bílovec
IP:193.179.44.xxx
Offline 5/299
Zdravim vsechny majitele Polarisů, kteri se pohybuji na tomto foru. Rozhodl jsem se zalozit toto vlakno, protoze na internetu jsem nasel malo informaci o techto strojich. Myslim, ze tyto informace snad budou uzitecne pro radu budoucich potencionalnich ctyrkolkaru, kteri se rozhoduji co koupit, stejne jako ja. Tak tedy by me zajimala hlavne vase zkusenost se stroji Sportsman 500 H.O.ci EFI, Sportsman 800EFI, 550XP, 850XP...rozdily mezi 800EFI a 850XP, taktez 500 a 550XP, jak se chovaji v terenu, jaky je podvozek, subjektivni porovnani s jinou znackou napr.KingQuad, poruchovost, rozdil ve vykonu mezi 500 a 800, jestli je lepsi vubec premyslet o 500ccm a nejit primo do 800ccm apod. Budu rad za kazdy poznatek at uz osobni ci od znameho, kladny ci zaporny! Dekuji za vecne prispevky! JK.Honzik
Naposledy editováno 19.02.2009 16:04:58
09.05.2010 21:37 #811 Téma: POLARIS
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.6.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
09.05.2010 21:47 #812 Téma: POLARIS
007profík
Město: Swansea
IP:94.142.234.xxx
Offline 2/1358
Polaris Sportsman 800/EFI
09.05.2010 22:04 #813 Téma: POLARIS
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.6.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
09.05.2010 22:10 #814 Téma: POLARIS
marek.sm
Město: Praha
IP:217.77.165.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
09.05.2010 22:11 #815 Téma: POLARIS
nespik
Město: Břeclav (Stará Břeclav)
IP:88.83.247.xxx
Offline 0/636
Polaris Sportsman 800 EFI
09.05.2010 22:21 #816 Téma: POLARIS
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.6.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
09.05.2010 22:31 #817 Téma: POLARIS
007profík
Město: Swansea
IP:94.142.234.xxx
Offline 2/1358
Polaris Sportsman 800/EFI
09.05.2010 22:39 #818 Téma: POLARIS
marek.sm
Město: Praha
IP:188.95.127.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
09.05.2010 22:53 #819 Téma: POLARIS
nespik
Město: Břeclav (Stará Břeclav)
IP:88.83.247.xxx
Offline 0/636
Polaris Sportsman 800 EFI
caprighia> Je pravda že v takové rychlosti už to je na zabití - takže si nedokážu představit jet na 4kuli 140km/h to už bych asi nepobral, to už je kolka totálně neovladatelná takže pokud jedeš rovně tak budiž ale už v takové rychlosti nezatočíš
09.05.2010 22:57 #820 Téma: POLARIS
nespik
Město: Břeclav (Stará Břeclav)
IP:88.83.247.xxx
Offline 0/636
Polaris Sportsman 800 EFI
09.05.2010 23:07 #821 Téma: POLARIS
007profík
Město: Swansea
IP:94.142.234.xxx
Offline 2/1358
Polaris Sportsman 800/EFI
09.05.2010 23:13 #822 Téma: POLARIS
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.6.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
09.05.2010 23:13 #823 Téma: POLARIS
nespik
Město: Břeclav (Stará Břeclav)
IP:88.83.247.xxx
Offline 0/636
Polaris Sportsman 800 EFI
Polaris 500HO má výkon 25kW, Polaris 550XP má výkon 31kW což je nárůst o 20% 800 39kW 850 63 kW což je nárůst o 40% přičemž nárůst objemu u 500-550 je 10% ale nárůst objemu u 800-850 je jen 6% a pokud to vemu selským rozumem a selským výpočtem tak Ford Fiesta má přibližně 2x takový výkon jak 800 a má 2x takový objem ale ten výkon u toho 850xp mně neseděl
10.05.2010 00:34 #824 Téma: POLARIS
007profík
Město: Swansea
IP:94.142.234.xxx
Offline 2/1358
Polaris Sportsman 800/EFI
10.05.2010 08:15 #825 Téma: POLARIS
tom.tk
Město: Praha
IP:90.177.61.xxx
Offline 0/106
tak je důležitý výkon vstřikovacího čerpadla, nelze porovnávat čím větší obsah tím větší výkon tak to nefunguje, např. u motoru 500 když dáme ostrou vačku, větší sání, otevřený výfuk a očipujeme čerpadlo tak bude mít výkon na motoru někde k 70kwatům a více , ale nevím jak dlouho to ten válec vydrží
10.05.2010 08:22 #826 Téma: POLARIS
nespik
Město: Břeclav (Stará Břeclav)
IP:88.83.247.xxx
Offline 0/636
Polaris Sportsman 800 EFI
007profík> No to já vím ale jaký obsah má teda skutečně ta 850 ? Samozřejmě že to není přesné ale pro srovnání to stačí. Výkony závoďáků jsou taky vymrskané otáčkama a vším možným ale ten motor má pak podstatně kratší životnost - někdy i jen jeden závod ...
10.05.2010 08:50 #827 Téma: POLARIS
marek.sm
Město: Praha
IP:85.161.119.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
Ten uváděný výkon je předpokládám na klice motoru. Zajímavější by bylo u pracovních kolek uvádět výkon na kolech pro porovnání třeba způsobu řešení uložení motoru podélně a napříč, nebo konstrukce převodovky a varia, což má na výkon na kolech určitě vliv. Taky ten papírový maximální výkon není asi úplně vypovídající, protože když prakticky porovnám výkon mojí 500 stovky cca 35 koní a trakotoru co má 67 koní tak mi to třeba v lese nepřijde, že má traktor "jen" dvojnásobný výkon. Pocitově je to tak 10 násobek.
10.05.2010 09:26 #828 Téma: POLARIS
mihcal
Město: Budějovické Předměstí
IP:194.213.199.xxx
Offline 2/4075
Masai K 50
10.05.2010 09:34 #829 Téma: POLARIS
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.33.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
Tak jen kapku teorie - ofic. stránky uvádějí obsahy 760 a 850 ccm. (výkon u 760 tam není uveden, u 850 70 koní - není uvedeno jestli SAE nebo DIN, což se pak trochu liší, neb SAE je bez pohonu čerpadla, altíku atd, což nevím jak u kolky) Jinak špičkový výkon není důležitý (tedy je-li ho dost ) spíš jeho průběh a hlavně křivka Mk - u endur a čtyřkolek zvláště. Co by bylo platno 80 koní z 350 tky, když by jsi je měl k dispozici v 12000 ot a musel to zpřevodovat do použitelných otáček na kolech ? Obecně víceválec má větší ztráty - ale to u jedno a dvouválce zanedbejme. Křivka výkonu a Mk také závisí na poměru vrtání a zdvihu (též boj s exhalacemi) a hlavně v časování ventilů (na kompresi, dávkování paliva, ekokurvítkách atd...). Nás nejvíc zajímá rozsah, v jakém motor má zátah a je použitelný. Nutno podotknout, že zde oba uvedené motory fungují nadprůměrně a těch cca 17 koní navíc u 850 se nejvíc projeví v rychlosti a možná delší době, po kterou je schopen zrychlovat. Údaje o krouťáku jsem nenašel a ideální info t.j. výkonový graf také ne. Ale to jen tak - oba jsou bezva a je na každém, jestli uzná rozdíl v ceně za stojící za to, že dostane stroj s vyšším výkonem, většími koly atd. K tomu traktoru - no ten má nejspíš při těch 67 koních víc Mk než 70 koňová Polárka, zabírá od volnoběhu do max. někde okolo 2000 ot. a potřebuješ spoustu převodů na rozpětí rychlosti 0 až 40.
P.S. model 850 EPS 2010 by měl mít opravdu 85 koníků, dle Polaris.cz
10.05.2010 19:00 #836 Téma: POLARIS
slezak.z
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289
Já mám na celý čipování a další rádoby úpravy výkonu jednoduchý názor - Je to na hovno. Jen to sníží životnost motoru a dalších dílů - variátor, převodovka a vše další. Stroj je z výroby stavěnej na určitý výkon. Malý zvýšení výkonu tak, aby zůstala životnost, to je v jednotkách procent a to nikdo reálně asi nepozná. Velký zvýšení výkonu je děsně drahý a většinou na úkor životnosti. Aby byla životnost podržená, stálo by to takový prachy, že se prostě vyplatí stroj prodat a koupit zrovna silnější mašinu, která je tak stavěná z výroby.
Něco jinýho je odstranění těch eko-buzeračních pi.ovin jako je zpětný sání výfukových plynů (EGR), škrcení a podobně. To určitě odstranit hned jak to půjde. Třeba EGR motoru vyloženě škodí.
10.05.2010 20:27 #838 Téma: POLARIS
nespik
Město: Břeclav (Stará Břeclav)
IP:88.83.247.xxx
Offline 0/636
Polaris Sportsman 800 EFI
10.05.2010 20:28 #839 Téma: POLARIS
nespik
Město: Břeclav (Stará Břeclav)
IP:88.83.247.xxx
Offline 0/636
Polaris Sportsman 800 EFI
10.05.2010 21:16 #840 Téma: POLARIS
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.33.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
Čipovat 800 ccm kolku je blbost - si myslím. Ale čerpadlo tam zcela jistě je, neb je to EFI, neboli electronic fuel INJECTION, takže do trysky to musí nacpat vstřikovací čerpadlo. To co je v nádrži je podávací čerpadlo. Co se eventuálně tuní je software v řídící jednotce, která dává pokyn čerpadlu kdy a kolik má vstříknout. Též vstřikovací trysky lze změnit.
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.16s