asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

10.02.2011   23:01

blacktour blacktour Město: Kostelec
IP:82.100.0.xxx
Offline 1/7

Zdar chlapi. Chci koupit svoji první čtyřkolku. Můj rozpočez je při stavbě domu omezený a tak padla volba na něco ojetého. Po prvotním nadšení z maxe4, který má nezávislé zavěšení zadních kol, mne zarazil pohon řetězem. Tak začínám pomrkávat po jumbu, který má sice kardan, ovšem zase má pevnou nápravu s centrálním odpružením. Začal jsem se přiklánět více k jumbu a proto bych rád slyšel názor Vás, kteří tyto stroje máte. Je výhoda nezávisle zavěšených kol, nebo postačí pevný zadek? A nebude mi chybět 4X4, když nehodlám brodit největší bahna na okrese? Občas chci zapřáhnout i vozík a přivézt si ovoce ze sadu. Předem dík za názory.

předchozínásledující 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 ... 9

Odpovědi: MAX 4....nebo JUMBO?

13.02.2011   12:10   #61 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

martinur> Na jumbu byli špatně šípový gumy na předku. Bafala jely jen po cca 1 cm plochy sjely se okamžitě. Proto taky drnčeli do řidítek. Na Power... mám najeto 7,5 tisíc, teprve tet zmizeli ty příčný drážky na špuntech, je tam pořád víc ja 1 cm vzorku. Každej ti napíše o měnící se geometrii, ale ta se mění díky průchodnosti a tím spojeným šikmím tyčím řízení u všech kolek. Nemá to vliv.

Citace | Odpovědět

13.02.2011   14:14   #62 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

Petr_quad Město: Praha 4-Háje
IP:85.160.22.xxx
Offline 3/1414

Hašan>Tomas-JM> Jistě, a když kardan vypochoduje z domečku v převodovce, máš to za 30 bezúdržbových tisíc Kč, jak tu kdosi psal...



Nechtěl jsme reagovat, ale k této hlouposti se vyjádřím. Pokud by se to stalo a byla by to chyba továrny, tak by to bylo samozřejmě na záruku a pro majitele tedy velká NULA korun.

Citace | Odpovědět

13.02.2011   15:18   #63 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

Hašan Hašan Město: Cerekvice nad Loučnou
IP:213.250.216.xxx
Offline 28/373
Access Motor Max 4 300

Petr_quad>
Jaká hloupost ? Někdo to zde popisoval v jiném vlákně z osobní zkušenosti, tak nědělej PROPAGANDU JOURNEY MANU !!!

A když bude majitel tak "drzý", že najede za 3 roky víc než 5.000 km (což je cca 1.600 za rok a necelých 150 km MĚSÍČNĚ - tedy nic extra !!!), pak je to celé v jeho režii !!!

To už se Ti do scénáře o vynikajícím stroj značky SMC Jumbo moc nehodí, že ???



Naposledy editováno 13.02.2011 15:20:27

Citace | Odpovědět

13.02.2011   15:24   #64 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

Hašan Hašan Město: Cerekvice nad Loučnou
IP:213.250.216.xxx
Offline 28/373
Access Motor Max 4 300

Hašan> Ono i zpracování Accesů je na první pohled kvalitnější, ale rozhoduje více faktorů.
Hodnocení jsi napsal, ale ničím nevysvětlil. Neuvedl výčet závad.
Z čeho na Jumbu brní ruce?

To martinur: Ahoj, už jsem to psal snad 5 x v jiných vláknech a nechci, aby vypadalo, že jsem zaháčkovaný od Accessu...
Ruce brní od té slavné přední nápravy, která nejen, že sjede gumy po 3000 km na plátno, ale po projetí několika děr se rozhodí sbíhavost a kola nad 60 km/h vibrují.

Citace | Odpovědět

13.02.2011   15:48   #65 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

Petr_quad Město: Praha 4-Háje
IP:89.24.4.xxx
Offline 3/1414

Nebudu zde podnecovat zbytecne a nesmyslne hadky. Uzivej si ve zdravi sveho Accesse, ja ti ho rozhodne preji.

Citace | Odpovědět

13.02.2011   15:52   #66 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

Hašan> Co jsem četl tak omezení Km mají ne jen Jumba a mám najeto vírazně víc než je 5 tisíc a když se v 7 po... převodovka, mašina šla přímo do stránčic (odvezli dovezli celkem 500 Km) a najetý Km nikdo neřešil. Jak už sem několikrát psal přední gumy mají najeto 7,5 tisíc a jsou sjetý z půlky a zbíhavost jsem dělal jen pro ujištění u novýho. Jinak souhlasím že jsou kvalitnější (líp zpracovaný) kolky.

Citace | Odpovědět

13.02.2011   16:09   #67 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

xsob> Postupně udělám rozpis v profilu jako u předchozích 4kolek. Sbíhavost jsme měřili včera. je v pohodě (nové TGB od ASP v pohodě se sbíhavostí nebylo). Uvidíme co udělá sbíhavost po první tisícovce km.

Citace | Odpovědět

13.02.2011   16:44   #68 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

martinur> Snažím se jezdit výhradně mimo asfalt, ran to schytalo nepočítaně a nikdy se to nehlo. Jen je dobrý a důležitý často mazat uložení ramen.

Citace | Odpovědět

13.02.2011   17:16   #69 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

Hašan Hašan Město: Cerekvice nad Loučnou
IP:213.250.216.xxx
Offline 28/373
Access Motor Max 4 300

xsob> Už jsem to tu psal, tak jen schematicky:
Jumbo 300 kardan za 6 měsíců provozu:
1. převodovka neřadí, půlení motoru
2. spadlý unašeč spojky, zničená hřídel, půlení motoru
3. řemen variátoru
4. přední pneu
5. řemen variátoru
6. ložiska kyvky
7. řemen variátoru
8. přední pneu

Přitom kolka byla ježděna jen po asfaltu po horských silničkách a absolvovala všechny prohlídky u autorizovaného opravce, kdybych si koupil nějakého skútříka, zvládne to v pohodě taky...

Citace | Odpovědět

13.02.2011   18:28   #70 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Hašan> Proč se v bodech 1 a 2 půlil motor? Nemyslel jsi převodovku? Bod 2 musela být chyba servisu, ne? při garanční prohlídce by měli variátor kontrolovat.
Za 6 měsíců jsi sjel dvoje přední pneu?
Bod 6 ložiska kyvky, to na foru čtu poprvé . většinou po několika tisících kilometrů odejdou ložiska zadní osy.
3 řemeny variátoru za 6 měsíců, kolik km natočil každý řemen?
Kolik máš celkem najeto?

Citace | Odpovědět

13.02.2011   19:30   #71 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

Hašan Hašan Město: Cerekvice nad Loučnou
IP:213.250.216.xxx
Offline 28/373
Access Motor Max 4 300

martinur> Převodovku dělali ve Strančicích, tvrdili, že půlili motor...
Za 6 měsíců šly skutečně dvoje pneu na plátno...

Ložiska byla vysypaná na kyvce v uložení zadní osy, tak je to přesně.
2 (gumáky) řemeny prasky mě, 3. jsem namontoval kevlarový před prodejem.
Celkem najeto pouze 7500 km !!!

Citace | Odpovědět

13.02.2011   19:56   #72 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

Tomas-JM Město: Strančice
IP:89.24.7.xxx
Offline 0/606

Motor se opravdu nepuli, dokonce pri jakekoliv oprave prevodovky zustava ve ctyrkolce. Dale pokud je jakykoliv problem s kardanem, ktery si nezavinil majitel, je to samozrejme na nas. Je to nejake cele divne. Vis o tom neco vic? Zajima me to, proc si to ten uzivatel musel opravovat za sve. Taky neverim te castce, je to dost pritazene za vlasy.

Pokud ti vibrovala kola, musely to asi byt velke diry, ktere jsi projel, kdyz ti to zohybalo disky, jinak totiz nema co vibrovat. A naopak geometrie Jumba je prikladna, pri propruzeni se nemeni temer vubec, to si snadno muzes overit zkouskou v jakemkoliv showroomu.
Zivotnost remenu si kazdy uzivatel "urcuje" sam, svym pristupem (a talir variatoru, ktery bude teplem krasne zbarveny od prehrati to na uzivatele praskne ). Nejsem si ted jisty, ale original SMC remen je tusim take Bando.

Zivotnost prednich gum... pokud mas rozhozenou geometrii, samozrejme se sjedou driv, ale jak pise XSOB, to neni vina stroje.
Loziska na kyvce... hmm, tak o tom jsem jeste neslysel, ale jako kterekoliv jine lozisko, opet si jejich zivotsnot dokazes slusne zkratit, pisek, bahno, wapka...

Citace | Odpovědět

13.02.2011   20:03   #73 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

Tomas-JM> Přední kola se sjely všem co měli Bufala, origi řemen 1.200 km a neorigo 6 tisíc Km s horšíma zážitkama. Ložiska myslel na zadní ose a i když se snažím nebrodit vydrželi necelý 4 tisíce. A origo řemen je Gates, mám ho pověšenej v garáži. A ten talíř spíš myslíš přítlačnej spojky, né řemenici. Jen upřesňuju

Citace | Odpovědět

13.02.2011   20:04   #74 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

xsob> Jaké horší zážitky?

Citace | Odpovědět

13.02.2011   20:06   #75 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

martinur> Tím sem myslel větší zátěž,těžší vozík, prudký výjezdy, Tažení kamaráda 30 Km atd.
Jo a taky třeba po vlastní ose 200 Km.



Naposledy editováno 13.02.2011 20:07:25

Citace | Odpovědět

13.02.2011   21:48   #76 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

pumix pumix Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844

tady jezdí 4 jumba, 2 měli na předku bufala, obě výměna 3000a 2500,km za orig dunlopy ze suzuki, po výměně přestaly vybrovat řídítka a dalších zatím 3000km ubylo skoro prd, další 2 měli ty čínský špalíky,taky bez problémů, bufalo na předek není dobrá volba, orig. řemeny měli životnost cca 2000km, kevlarové zatím najeli cca 4500km, jo ložiska kyvky se mě vysypali v den prodeje 6500km, ale tady u nás se jumba nešetří...voda nedělá kolce dobře, ale od toho jsem si kolku koupil, abych jezdil, tam kde skutr neprojede

http://www.youtube.c...um#p/u/4/ZLfdWEYTIUU



Naposledy editováno 13.02.2011 21:48:59

Citace | Odpovědět

14.02.2011   12:23   #77 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

Hašan Hašan Město: Cerekvice nad Loučnou
IP:213.250.216.xxx
Offline 28/373
Access Motor Max 4 300

Tomas-JM> Já už to nehodlám pitvat, ale to Jumbo u mně mělo pracovní zatížení asi jako Babetta (moped). Vyjížďky po klikatých silničkách na Vysočině. Žádný terén. A přesto jsem byl pro zdejšího prodejce Journeymanu "SKVĚLÝM KUNČAFTEM".

Do Maxe 4 při stejném provozním zatížení jen leju provozní kapaliny, čím to je ???

Citace | Odpovědět

14.02.2011   13:50   #78 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

1Pegas 1Pegas Město: Havlíčkův Brod
IP:213.226.255.xxx
Offline 11/3274
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring

Zdá se mi to, nebo nějak často odchází řemeny? Ani u jednoho TGBéčka co jsem měl, nebylo potřeba je měnit a to jsem na nich, myslím, najezdil docela dost kilometrů (250 - najeto 7 000km a 550 najeto přes 10 000km)

Citace | Odpovědět

14.02.2011   14:05   #79 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

LeonKrkon LeonKrkon Město: Žebrák
IP:194.228.62.xxx
Offline 5/341
Arctic cat 700 H1 EFI TRV

1Pegas> hodně záleží jak jezdíš - prudké odpichy, jízda po zadních, driftovací kolečka atd. - to mají řemeny opravdu rády

Citace | Odpovědět

14.02.2011   14:38   #80 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

1Pegas 1Pegas Město: Havlíčkův Brod
IP:213.226.255.xxx
Offline 11/3274
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring

To je mi jasný, ale když čtu, že po ujetí 7500km dává třetí řemen , tak mi přijde, že je něco špatně, ale třeba je to tak správné, tak to má byť, neboť čím větší spotřeba ND (i spotřebního materiálu) tím větší vydělek.

Citace | Odpovědět

14.02.2011   14:45   #81 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

LeonKrkon LeonKrkon Město: Žebrák
IP:194.228.62.xxx
Offline 5/341
Arctic cat 700 H1 EFI TRV

1Pegas> těžko říct, možná i nějaké to utopení anebo blbě udělaný sání do variátoru, možná nabírá hodně bordelu třeba z blatníku. Jumbo neznám. Faktem je, že já jsem prodával kolku s 3500 (Max 4) a původním řemenem (a dával jsem tomu sodu), brácha má okolo 5000 a taky původní řemen (Tom 4)



Naposledy editováno 14.02.2011 15:08:38

Citace | Odpovědět

14.02.2011   15:18   #82 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

Petr_quad Město: Praha 4-Háje
IP:85.160.50.xxx
Offline 3/1414

1Pegas> Vypočítaná životnost řemenu u Jumba je 5000 km a ze zkušeností servisu víme, že toho uživatelé dosahují. Pokud je životnost výrazně nižší, tak to obvykle nebývá problém gumy na řemenu, ale spíš zacházením se strojem

Citace | Odpovědět

14.02.2011   16:08   #83 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

Hašan Hašan Město: Cerekvice nad Loučnou
IP:213.250.216.xxx
Offline 28/373
Access Motor Max 4 300

Petr_quad> Tak nám tedy objasni, co je špatně:

Zkontroluji provozní náplně 4kolky, nastartuji motor, nechám cca 5 minut blafat, pak nasednu a jedu normální jízdou s průměrem cca 45-50 km/h na hory.

Po celou dobu nepoužiju ani redukci, ani to nikde nedrtím v blátě, driftuji leda na sněhu.

Prostě dědečkovská vyjížďka, kterou Max 4 snáší bez hnutí brvou.

Jumbo se při tomto "zatížení" sypalo každých 6 neděl...

Jak je ještě více možné 4kolku šetřit ????

Jedině na ní VŮBEC NEJEZDIT...



Naposledy editováno 14.02.2011 16:08:54

Citace | Odpovědět

14.02.2011   16:13   #84 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

blacktour blacktour Město: Kostelec
IP:82.100.0.xxx
Offline 1/7

Tak já nevím, někdo Jumbo haní a někdo na něj nedá dopustit. Každopádně jsem se už rozhodl a zítra si jedu do Stránčic pro úplně nový kousek. No snad se zařadím po bok těch spokojených uživatelů. Jen tam te´d mají obutý gumy Kenda RoadGo . Ale můžu si vybrat jiný, tak mi ještě pánové poraďte co si tam mám nechat obout. Budu jezdit tak 70% polní cesty a 30% silnici. Něco co vydrží a nebude to třepat řídítkama. Díky.

Citace | Odpovědět

14.02.2011   16:16   #85 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

blacktour> Na tu kombinaci Duro Powergrip. Mám je tam 7,5 tisíc a jsou pořád dobrý. Třepat se to může vždycky když to bude hodně rozvážený, u mě je to bez vážení v pohodě.

Citace | Odpovědět

14.02.2011   16:18   #86 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

blacktour> Petr (Pegas) Kendy Road Go měl. Myslím, že na použití, které popisuješ nebudou vhodné. Petr ti jistě napíše více proč.
Přehlédl jsem se , Pegas to má v deníku .



Naposledy editováno 14.02.2011 18:07:28

Citace | Odpovědět

14.02.2011   16:21   #87 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

blacktour blacktour Město: Kostelec
IP:82.100.0.xxx
Offline 1/7

Na ty Duro Powergrip jsem si i myslel, líbí se mi i na pohled.

Citace | Odpovědět

14.02.2011   16:22   #88 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Hašan> Uvidíme . Moc toho letos asi nenajezdím, ale pravidelně budu informovat.
Na ty kilometry co jsi najezdil nebylo těch závad až tak moc. problém řemenu a ložisek zadní osy u Jumba je známá věc.
Jen nebylo asi moudré kupovat znovu Duro Buffalo, když se první sada rychle sjela. Já jsem je měl chvilku na Adly a šly rychle z domu. Ty gumy nejsou na malé 4kolky vhodné. Jsou těžké a do těžkého terénu.

Citace | Odpovědět

14.02.2011   16:27   #89 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

welner welner Město: Jihlava
IP:88.100.95.xxx
Offline 1/25

[quote]blacktour>Tak já nevím, někdo Jumbo haní a někdo na něj nedá dopustit. Každopádně jsem se už rozhodl a zítra si jedu do Stránčic pro úplně nový kousek. No snad se zařadím po bok těch spokojených uživatelů. Škoda že jsi si nenechal poradit,ale kdo chce kam ...



Naposledy editováno 14.02.2011 16:29:00

Citace | Odpovědět

14.02.2011   16:41   #90 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Je škoda, že ti z nás, kdo Jumbo nejvíce kritizují, tak nemají žádný profil a fotografie z oprav a provozu.
Za sebe mohu s klidem napsat, že takové názory u mne nemají téměř žádnou váhu.

Zpět k úvodu vlákna. Jumbo jsem koupil hlavně proto, že v dosahu mám dva servisu Journeyman a této firmě věřím, ale jsem k ní i kritický. Viz. moje příspěvky od začátku zde na QM.
Accese jsem nekoupil kvůli drobnostem, které mi neseděli (uvedeno výše) a také kvůli zkušenostem majitelů. Tohle totiž není jediné forum a Accesy se sypou úplně stejně jako Jumbo.



Naposledy editováno 14.02.2011 16:45:48

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

předchozínásledující 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 ... 9

Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.11s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce