asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

10.02.2011   23:01

blacktour blacktour Město: Kostelec
IP:82.100.0.xxx
Offline 1/7

Zdar chlapi. Chci koupit svoji první čtyřkolku. Můj rozpočez je při stavbě domu omezený a tak padla volba na něco ojetého. Po prvotním nadšení z maxe4, který má nezávislé zavěšení zadních kol, mne zarazil pohon řetězem. Tak začínám pomrkávat po jumbu, který má sice kardan, ovšem zase má pevnou nápravu s centrálním odpružením. Začal jsem se přiklánět více k jumbu a proto bych rád slyšel názor Vás, kteří tyto stroje máte. Je výhoda nezávisle zavěšených kol, nebo postačí pevný zadek? A nebude mi chybět 4X4, když nehodlám brodit největší bahna na okrese? Občas chci zapřáhnout i vozík a přivézt si ovoce ze sadu. Předem dík za názory.

následující 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 ... 9

Odpovědi: MAX 4....nebo JUMBO?

10.02.2011   23:04   #1 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

janekx janekx Město: Brno-Brno Město
IP:193.86.163.xxx
Offline 3/2113
Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4

Zeptej se marinaka ma Jumbo uz dele a ten ti povi zkusenosti.
a k 4x4 mas tady video za tisic slov

Citace | Odpovědět

11.02.2011   06:19   #2 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

LeonKrkon LeonKrkon Město: Žebrák
IP:194.228.62.xxx
Offline 5/341
Arctic cat 700 H1 EFI TRV

Maxe s nezávislým zavěšením jsem měl a byl jsem moc spokojenej. Nezávislý zadek ti dává lepší prostupnost terénem (kola mají lepší kontakt se zemí) a lepší jízdní komfort. Oproti tomu např. drifty jsou "jistější" s tuhou zadní nápravou. Pokud se nechceš ráchat v bahně, není řetěz na překážku, protože:
- je lehčí
- je jednodušší
- má lepší účinnost (u motoru 300ccm dost podstatné)
- můžeš laborovat se stálým převodem
U prvních maxů cvakaly kameny v polosoách, což byl zvukový jev (bez vlivu na funkčnost), který importér řešil - pokud cvakají, tak to poznáš při pomalé jízdě v zatáčce.
Podvozek u Maxe je okopírovaný Polaris Outlaw.
Dostupnost dílů a servisu je u obou dobrá.
Pokud budeš jezdit "na suchu", tak bez 4x4 můžeš být snadno, jiné je to na sněhu nebo v bahně.
Přečti si testy na Quadmanii nebo na jiných webech, svez se a vyber si...

Citace | Odpovědět

11.02.2011   07:28   #3 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072

LeonKrkon> V jiném vlákně píší majitelé Maxů5, že to cvaká stále.

Citace | Odpovědět

11.02.2011   11:23   #4 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

Tomas-JM Město: Strančice
IP:89.235.0.xxx
Offline 0/606

Osobne si myslim, ze bezudrzbovy kardan je proste bezudrzbovy :), o retez se starat musis, chte nechte. O vyhodach kardanu pri tahani asi netreba spekulovat.

Citace | Odpovědět

11.02.2011   11:36   #5 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

LeonKrkon LeonKrkon Město: Žebrák
IP:194.228.62.xxx
Offline 5/341
Arctic cat 700 H1 EFI TRV

Tomas-JM> občas to umít a máznout - copak je to za problém - hlavně když výměny olejů apod jsou předepsány po 1000km

Citace | Odpovědět

11.02.2011   11:47   #6 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

Alf Alf Město: Chomutov 4
IP:89.103.64.xxx
Offline 1/1514
SMC Jumbo 300

Mám jumbo jen pár měsíců ale do začátku ideální pokud nechceš hned do těžkého terenu

Citace | Odpovědět

11.02.2011   11:55   #7 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

Tomas-JM Město: Strančice
IP:89.235.0.xxx
Offline 0/606

LeonKrkon> Ja nerekl, ze to je problem, ale udrzba to proste je :)

Citace | Odpovědět

11.02.2011   12:04   #8 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072

Tomas-JM> Co mi například na Adly hodně vadilo, tak byl řetěz. Časté mazání mi nevadilo, prakticky to bylo nutné po každé jízdě. Ale časté napínání řetězu není moc dobré.

Citace | Odpovědět

11.02.2011   13:22   #9 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

LeonKrkon LeonKrkon Město: Žebrák
IP:194.228.62.xxx
Offline 5/341
Arctic cat 700 H1 EFI TRV

martinur> na Maxovi se tak často nenapíná, je totiž docela schovaný a navíc nepohybuje se spolu s nápravou. Já jsem napínal jednou a jinak jenom při serviskách

Citace | Odpovědět

11.02.2011   14:54   #10 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

No je to dilema, který si musíš vyřešit sám, já sem trošku puntičkář na technický věci a dost se dočteš u mě v profilu. Jinak co se týče zadku, nevidím až tak problém v kyvný vidlici (u Jumba) ale v tlumiči kterej je tvrdej jako poleno a ani u nový R5 není lepší (sice to píšou v novinkách, ale je to pořád tvrdý jako...). Já sem ten problém tvrdosti vyřešil, najednou je slůně pohodlný, nekope, nestavi se na bok při driftu a otáčení na místě a dá se s tím o dost líp jezdit i trialek. Další problém v zadku je že jsdou docela rychle do kopru ložiska na ose. Holt origo nejsou krytý a ta osa na ně působí velkou pákou. Výměna - ložiska + gufera (evropský) do 1500 Kč. A jinak jako u každý kolky, jak se o to kdo stará, v takovým stavu to je. Najeto mám aktuálně 7,5 tisíc, něco se po.. ale zase zastoupení se k tomu staví čelem a nic mě sériový vady nestály a u novějších už se nekaká, takže vývoj nějakej taky je. Jinak na 300 ccm to jede slušně, záleží v jakým stavu je vario a řekl bych že je pružnější (motor) než u jiných 300 jiných značek co jsem se svezl.
Spíš se zaměř na hledání ojetin v dobrým stavu u obou značek a co se ti bude zdát za lepší nabídku, tak jedno z nich vem. Ani jedno není špatná ani nejlepší volba.

Citace | Odpovědět

11.02.2011   15:47   #11 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Vybíral jsem letos podobně jako autor vlákna. Ve hře byly Jumbo R5, Access Max5 a Tomahawk 400. Accessy mají vyšší výkon než Jumbo, také vyšší cenu. Jumbo má výhodu kardanu. U Tomahawku mi vůbec neseděl posez a absence plastových nášlapů a nosičů, jinak vše ostatní se zdálo velmi dobré. U Maxe5 mne odrazoval posez (úzká sedačka, vysoká řídítka), řetez a možné problémy s pohonem zadní nápravy.
Ve finále jsem se rozhodl pro Jumbo, na základě těchto argumentů:
- všechny modely 4kolek byly u stejného prodejce, v tom problém tedy nebyl
- Jumbo - nižší cena při stejné kvalitě jako u Accesů, raději pneu Duro Powergrip než Kendy u Accesu, mám důvěru v distributora JM, pohodlný posez na Jumbu (dlouhá a široká) sedačka
- před koupí jsem na Jumbu s kardanem jezdil, již v době, kdyjsem měl Blade, tudíž jsem mohl porovnávat.

Jak trefně napsal XSOB: Jumbo je užitečná sportka, to na Jumbo sedí .



Naposledy editováno 11.02.2011 15:50:30

Citace | Odpovědět

11.02.2011   17:02   #12 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

martinur> Tet jsem si teprvě všiml a radši sem se podíval dvakrát, jestli jsem se nesplet Přeju hodně štěstí a spokojených Km.

Citace | Odpovědět

11.02.2011   17:21   #13 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

pumix pumix Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844

[quote]Janekx_CHEC>Zeptej se marinaka ma Jumbo uz dele a ten ti povi zkusenosti.
a k 4x4 mas tady video za tisic slov

ono je to těžké z něčeho vycouvat, když máš omezovač zpátečky...
tady jedou obě 301...



Naposledy editováno 11.02.2011 17:21:51

Citace | Odpovědět

11.02.2011   17:28   #14 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

xsob> Díky . Určitě na tebe budu mít zpočátku spoustu otázek, protože jako jeden z mála máš Jumbo zmáknuté .

Citace | Odpovědět

11.02.2011   17:33   #15 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

martinur> Pumíx mi dával nějaký rady! Kdykoliv písni.

Citace | Odpovědět

11.02.2011   17:36   #16 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

Taky jedno. Když není omezovač, dá se i couvat.

Citace | Odpovědět

11.02.2011   17:45   #17 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

Když to nemá moc měko pod kolama, jde to i na zadek. Ale jak napsal Čaj-Karel, s obrubníkem v kufru by to bylo lepší

Citace | Odpovědět

11.02.2011   17:46   #18 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

pumix pumix Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844

jumbo je jedna z nejzábavnějších kolek, pokud se s ním sžiješ, je to s údivem co to všechno projede, ano chce to dávat pozor na orig. ložiska, spoje el. instalace a plasty... za 6000km jsem domu na laně dojel jen jednou(řemen)... pokud by se stalo, že nebudou finance, nebo něco podobného, koupím zas 302,maxe ne a to z důvodu - řetěz...

Citace | Odpovědět

11.02.2011   17:52   #19 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

pumix pumix Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844

xsob>Když to nemá moc měko pod kolama, jde to i na zadek. Ale jak napsal Čaj-Karel, s obrubníkem v kufru by to bylo lepší


jde tu jen o strach, v poslední době před prodejen jsem namontoval ochranu zadku a po zadních jsem jezdil, bez problémů,

Citace | Odpovědět

11.02.2011   18:32   #20 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

pumix> Tys to prodal? A co bude dalšího?

Citace | Odpovědět

11.02.2011   18:38   #21 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

pumix pumix Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844

xsob> jsou to 3 měsíce, sedlám koncákovu kawu ...
trochu videa jak se musí dávat pozor na plasty... ke konci videa je můj nový stroj...



Naposledy editováno 11.02.2011 18:39:22

Citace | Odpovědět

11.02.2011   19:05   #22 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

pumix> Seš pako (v dobrým)

Citace | Odpovědět

11.02.2011   19:07   #23 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

pumix pumix Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844

xsob>pumix> Seš pako (v dobrým)


už ne, pako jsem byl s jumbem a s kawou, než jsem polikal andělíčky , teď jsem beránek...

Citace | Odpovědět

11.02.2011   19:12   #24 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

xsob xsob Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928

pumix> Ale dokument jsi udělal pěknej. A Kawa to přežila bez úhony?

Citace | Odpovědět

11.02.2011   19:23   #25 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

pumix pumix Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844

xsob>pumix> Ale dokument jsi udělal pěknej. A Kawa to přežila bez úhony?


jo jen všechny kapaliny vyměnit,motor 3x a vše pomazat,vysušit...
ale k tematu, jumbo jede



Naposledy editováno 11.02.2011 19:26:57

Citace | Odpovědět

11.02.2011   19:28   #26 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

blacktour blacktour Město: Kostelec
IP:82.100.0.xxx
Offline 1/7

Tak zítra se jedu na jedno JUMBO podívat, tak uvidíme. Maxe jsem zatím odsunul na druhou kolej. Tak mi ještě poraďte na co si dát pozor, kde chytit a s čím zahýbat? Vůle na čepech poznám....ale nějaké fígle....?

Citace | Odpovědět

11.02.2011   19:32   #27 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

Trloň Trloň Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510

Já se rozhodoval taky mezi maxem,jumbem a linhajem,jel sem na všem a umě to vyhrál max.to že musíš mazat řetaz sem zvyklý z krosky,nezávyslý zadek je přece lepší,na vyletky řetez vubec nevadí.mám limited tak naviáček je i tažné.koupil sem jen pořádné pneu a jsem spokojen nadmíru



Naposledy editováno 13.02.2011 19:53:28

Citace | Odpovědět

11.02.2011   19:41   #28 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

pumix pumix Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844

blacktour> 301 nebo 302... najeto ??? cena ??? stopro bude volná tyč řízení,volné uchycení ramen, to je normální, na ložiska(kyvka,kola) moc nekoukej v případě orig, je to spotřebák, moc nedrží, zadní desky taky ne,
je dobré zvednou kolku, za rám a zkusit tlumiče, může být vůle v okách tlumičů, to jsem měl já... s motorem nebývá problém, někteří majitelé maj volné yadní unašeče, stačí dotáhnout, jinak hodně poznáš z plastů...

Citace | Odpovědět

11.02.2011   19:43   #29 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

pumix pumix Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844

trlon>Já se rozhodoval taky mezi maxem,jumbem a linhajem,jel sem na všem a umě to vyhrál max.to že musíš mazat řetaz sem zvyklý z krosky,nezávyslý předek je přece lepší,na vyletky řetez vubec nevadí.mám limited tak naviáček je i tažné.koupil sem jen pořádné pneu a jsem spokojen nadmíru


každá kolka má nezávislý předek

Citace | Odpovědět

11.02.2011   20:24   #30 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?

Dědek-Pepino Dědek-Pepino Město: Baška
IP:90.176.43.xxx
Offline 1/127
Access Motor Max 5 400

prozatim tu psali jen majitele smc jumbo neřikam že to je špatna volba ale vadi mi když někdo tvrdi že řetězova verze je naročna na udržbu zvednout zadek kolky za 2 vteřiny levou rukou točit kolem pravou střikam olej . řetěz je čisty napinani neni problem za 2500km 1krat intervaly vyměny oleju 1000km jsou proti jinym vyrobcum lepši kvality slabinou protože vyvoj jde do předu a i takove kymco ktere tu kde kdo aniž by ho vlastnil pomlova že je male jen diky tomu že je obute na 10 kolach sedlo ma dlouhe jak tbg ale aby access neusnul na vavřinech tak mě sere to cvakani poloos jen když je to studene mam už tam nacpanou vazelinu grafitovou jine neměly učinek . co se tyče spoju plastu tak to je pohroma sama od sebe už polovinu těch plastovych nytu nebo jak to nazivaji mam vyměnenych za šrobove . když jsme byli v loni v rumunsku tak jumbo mělo v některych pasažich velke problemy ve vyjetych kolejich a v bahně co se tyče pohodli tak max je natom lepe a potvrdil to i kolega kteremu se pokazila motorka a musel se vozit jednou se mnou a podruhe na jumbu a pak už jen se mnou . po navratu max v pohodě jumbo kardan plus ložisko na napravě vyměna na zaruku .oba jsme měli najeto kolem 850km jo a po každe vyjižce měl od olejě pravou nohu jak mu střikal olej od nalivaciho šroubu .co 200km 1l oleje koupil to jete 250km .jestli ti mužu poradit tak jdi do kymca vim kde je kvalita

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

následující 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 ... 9

Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.12s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce