blacktour
Město: Kostelec
IP:82.100.0.xxx
Offline 1/7
Zdar chlapi. Chci koupit svoji první čtyřkolku. Můj rozpočez je při stavbě domu omezený a tak padla volba na něco ojetého. Po prvotním nadšení z maxe4, který má nezávislé zavěšení zadních kol, mne zarazil pohon řetězem. Tak začínám pomrkávat po jumbu, který má sice kardan, ovšem zase má pevnou nápravu s centrálním odpružením. Začal jsem se přiklánět více k jumbu a proto bych rád slyšel názor Vás, kteří tyto stroje máte. Je výhoda nezávisle zavěšených kol, nebo postačí pevný zadek? A nebude mi chybět 4X4, když nehodlám brodit největší bahna na okrese? Občas chci zapřáhnout i vozík a přivézt si ovoce ze sadu. Předem dík za názory.
10.02.2011 23:04 #1 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
janekx
Město: Brno-Brno Město
IP:193.86.163.xxx
Offline 3/2113
Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4
11.02.2011 06:19 #2 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
LeonKrkon
Město: Žebrák
IP:194.228.62.xxx
Offline 5/341
Arctic cat 700 H1 EFI TRV
Maxe s nezávislým zavěšením jsem měl a byl jsem moc spokojenej. Nezávislý zadek ti dává lepší prostupnost terénem (kola mají lepší kontakt se zemí) a lepší jízdní komfort. Oproti tomu např. drifty jsou "jistější" s tuhou zadní nápravou. Pokud se nechceš ráchat v bahně, není řetěz na překážku, protože:
- je lehčí
- je jednodušší
- má lepší účinnost (u motoru 300ccm dost podstatné)
- můžeš laborovat se stálým převodem
U prvních maxů cvakaly kameny v polosoách, což byl zvukový jev (bez vlivu na funkčnost), který importér řešil - pokud cvakají, tak to poznáš při pomalé jízdě v zatáčce.
Podvozek u Maxe je okopírovaný Polaris Outlaw.
Dostupnost dílů a servisu je u obou dobrá.
Pokud budeš jezdit "na suchu", tak bez 4x4 můžeš být snadno, jiné je to na sněhu nebo v bahně.
Přečti si testy na Quadmanii nebo na jiných webech, svez se a vyber si...
11.02.2011 07:28 #3 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
11.02.2011 11:23 #4 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
Tomas-JM
Město: Strančice
IP:89.235.0.xxx
Offline 0/606
11.02.2011 11:36 #5 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
LeonKrkon
Město: Žebrák
IP:194.228.62.xxx
Offline 5/341
Arctic cat 700 H1 EFI TRV
11.02.2011 11:47 #6 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
Alf
Město: Chomutov 4
IP:89.103.64.xxx
Offline 1/1514
SMC Jumbo 300
11.02.2011 11:55 #7 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
Tomas-JM
Město: Strančice
IP:89.235.0.xxx
Offline 0/606
11.02.2011 12:04 #8 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
11.02.2011 13:22 #9 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
LeonKrkon
Město: Žebrák
IP:194.228.62.xxx
Offline 5/341
Arctic cat 700 H1 EFI TRV
11.02.2011 14:54 #10 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
No je to dilema, který si musíš vyřešit sám, já sem trošku puntičkář na technický věci a dost se dočteš u mě v profilu. Jinak co se týče zadku, nevidím až tak problém v kyvný vidlici (u Jumba) ale v tlumiči kterej je tvrdej jako poleno a ani u nový R5 není lepší (sice to píšou v novinkách, ale je to pořád tvrdý jako...). Já sem ten problém tvrdosti vyřešil, najednou je slůně pohodlný, nekope, nestavi se na bok při driftu a otáčení na místě a dá se s tím o dost líp jezdit i trialek. Další problém v zadku je že jsdou docela rychle do kopru ložiska na ose. Holt origo nejsou krytý a ta osa na ně působí velkou pákou. Výměna - ložiska + gufera (evropský) do 1500 Kč. A jinak jako u každý kolky, jak se o to kdo stará, v takovým stavu to je. Najeto mám aktuálně 7,5 tisíc, něco se po.. ale zase zastoupení se k tomu staví čelem a nic mě sériový vady nestály a u novějších už se nekaká, takže vývoj nějakej taky je. Jinak na 300 ccm to jede slušně, záleží v jakým stavu je vario a řekl bych že je pružnější (motor) než u jiných 300 jiných značek co jsem se svezl.
Spíš se zaměř na hledání ojetin v dobrým stavu u obou značek a co se ti bude zdát za lepší nabídku, tak jedno z nich vem. Ani jedno není špatná ani nejlepší volba.
11.02.2011 15:47 #11 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
Vybíral jsem letos podobně jako autor vlákna. Ve hře byly Jumbo R5, Access Max5 a Tomahawk 400. Accessy mají vyšší výkon než Jumbo, také vyšší cenu. Jumbo má výhodu kardanu. U Tomahawku mi vůbec neseděl posez a absence plastových nášlapů a nosičů, jinak vše ostatní se zdálo velmi dobré. U Maxe5 mne odrazoval posez (úzká sedačka, vysoká řídítka), řetez a možné problémy s pohonem zadní nápravy.
Ve finále jsem se rozhodl pro Jumbo, na základě těchto argumentů:
- všechny modely 4kolek byly u stejného prodejce, v tom problém tedy nebyl
- Jumbo - nižší cena při stejné kvalitě jako u Accesů, raději pneu Duro Powergrip než Kendy u Accesu, mám důvěru v distributora JM, pohodlný posez na Jumbu (dlouhá a široká) sedačka
- před koupí jsem na Jumbu s kardanem jezdil, již v době, kdyjsem měl Blade, tudíž jsem mohl porovnávat.
Jak trefně napsal XSOB: Jumbo je užitečná sportka, to na Jumbo sedí .
11.02.2011 17:02 #12 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
11.02.2011 17:21 #13 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
pumix
Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844
11.02.2011 17:28 #14 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
11.02.2011 17:33 #15 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
11.02.2011 17:36 #16 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
11.02.2011 17:45 #17 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
11.02.2011 17:46 #18 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
pumix
Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844
jumbo je jedna z nejzábavnějších kolek, pokud se s ním sžiješ, je to s údivem co to všechno projede, ano chce to dávat pozor na orig. ložiska, spoje el. instalace a plasty... za 6000km jsem domu na laně dojel jen jednou(řemen)... pokud by se stalo, že nebudou finance, nebo něco podobného, koupím zas 302,maxe ne a to z důvodu - řetěz...
11.02.2011 17:52 #19 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
pumix
Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844
11.02.2011 18:32 #20 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
11.02.2011 18:38 #21 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
pumix
Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844
11.02.2011 19:05 #22 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
11.02.2011 19:07 #23 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
pumix
Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844
11.02.2011 19:12 #24 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
xsob
Město: Hostěradice
IP:89.235.19.xxx
Offline 2/7928
11.02.2011 19:23 #25 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
pumix
Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844
11.02.2011 19:28 #26 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
blacktour
Město: Kostelec
IP:82.100.0.xxx
Offline 1/7
11.02.2011 19:32 #27 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
Trloň
Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510
Já se rozhodoval taky mezi maxem,jumbem a linhajem,jel sem na všem a umě to vyhrál max.to že musíš mazat řetaz sem zvyklý z krosky,nezávyslý zadek je přece lepší,na vyletky řetez vubec nevadí.mám limited tak naviáček je i tažné.koupil sem jen pořádné pneu a jsem spokojen nadmíru
11.02.2011 19:41 #28 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
pumix
Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844
blacktour> 301 nebo 302... najeto ??? cena ??? stopro bude volná tyč řízení,volné uchycení ramen, to je normální, na ložiska(kyvka,kola) moc nekoukej v případě orig, je to spotřebák, moc nedrží, zadní desky taky ne,
je dobré zvednou kolku, za rám a zkusit tlumiče, může být vůle v okách tlumičů, to jsem měl já... s motorem nebývá problém, někteří majitelé maj volné yadní unašeče, stačí dotáhnout, jinak hodně poznáš z plastů...
11.02.2011 19:43 #29 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
pumix
Město: Staňkov
IP:82.100.48.xxx
Offline 4/1844
trlon>Já se rozhodoval taky mezi maxem,jumbem a linhajem,jel sem na všem a umě to vyhrál max.to že musíš mazat řetaz sem zvyklý z krosky,nezávyslý předek je přece lepší,na vyletky řetez vubec nevadí.mám limited tak naviáček je i tažné.koupil sem jen pořádné pneu a jsem spokojen nadmíru
11.02.2011 20:24 #30 Téma: MAX 4....nebo JUMBO?
Dědek-Pepino
Město: Baška
IP:90.176.43.xxx
Offline 1/127
Access Motor Max 5 400
prozatim tu psali jen majitele smc jumbo neřikam že to je špatna volba ale vadi mi když někdo tvrdi že řetězova verze je naročna na udržbu zvednout zadek kolky za 2 vteřiny levou rukou točit kolem pravou střikam olej . řetěz je čisty napinani neni problem za 2500km 1krat intervaly vyměny oleju 1000km jsou proti jinym vyrobcum lepši kvality slabinou protože vyvoj jde do předu a i takove kymco ktere tu kde kdo aniž by ho vlastnil pomlova že je male jen diky tomu že je obute na 10 kolach sedlo ma dlouhe jak tbg ale aby access neusnul na vavřinech tak mě sere to cvakani poloos jen když je to studene mam už tam nacpanou vazelinu grafitovou jine neměly učinek . co se tyče spoju plastu tak to je pohroma sama od sebe už polovinu těch plastovych nytu nebo jak to nazivaji mam vyměnenych za šrobove . když jsme byli v loni v rumunsku tak jumbo mělo v některych pasažich velke problemy ve vyjetych kolejich a v bahně co se tyče pohodli tak max je natom lepe a potvrdil to i kolega kteremu se pokazila motorka a musel se vozit jednou se mnou a podruhe na jumbu a pak už jen se mnou . po navratu max v pohodě jumbo kardan plus ložisko na napravě vyměna na zaruku .oba jsme měli najeto kolem 850km jo a po každe vyjižce měl od olejě pravou nohu jak mu střikal olej od nalivaciho šroubu .co 200km 1l oleje koupil to jete 250km .jestli ti mužu poradit tak jdi do kymca vim kde je kvalita
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.10s