katma
Město: Bavorov
IP:81.90.175.xxx
Offline 6/264
Journeyman Gladiator X5 - A
Zdar, chci si udělat jasno v "předkách". Jde mi o:
- připojení předku - "4x3"
- zamknutí připojeného předku - "4x4"
Gladiator: ( vlastním ): připnutí i zamknutí při zastavení totéž i obráceně
Polaris: automatika, která se může ovládat při jízdě automat 4x2 - 4x3 - 4x4 což asi nemá konkurenci.
Can-am : připnutí nevím jak a kdy, ale vím, že nejde předek zamknout, tzn. 4x3 i když je tam nějaký systém tak to stejně není ono tzn. zamknuto natvrdo 4x4
Honda: to samé jako can-am
Arctic-cat: vůbec nevím
Suzuki: to samé jako Gladiator
Yamaha: nevím
Kavasaki: nevím podrobnosti, ale při 4x4 se musí držet nějaká páčka
Ostatní: ?
Dejte vědět kdo to jak má abych v tom měl jasno nejenom já.
Naposledy editováno 05.04.2011 22:10:09
12.04.2011 21:07 #31 Téma: máme v tom jasno - 4 x 4 ?
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.50.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
Různé rozkresy jsou třeba zde : http://www.partsdepo...curl=§ion=340332
Máš pravdu - diferenciál v tom pravém slova smyslu to není, neb nediferencuje otáčky vlevo a vpravo Je to vlastně rozvodovka. Při aktivaci 4x4 se "připraví" připojení, to je aktivováno ve chvíli, kdy zadek začne klouzat (otáčky doběhnou volnoběžky, proto je převod na předek o něco víc do pomala, než zadek. Pokud si prohlídneš nějaká videa hrabošících se Polárek a budeš dávat pozor, uvidíš ten rozdíl v otáčkách. Je to vlastně velmi konstrukčně jednoduché a u čtyřkolky funkční, na auto by to bylo trochu málo sofistikované.
13.04.2011 10:03 #32 Téma: máme v tom jasno - 4 x 4 ?
slezak.z
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289
13.04.2011 10:08 #33 Téma: máme v tom jasno - 4 x 4 ?
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.50.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
Ano, proto je tam zařízení, které po zapnutí ADC spojí vše točící dokupy - jen mně tak napadlo, že v tom případě by měl být převod na obě nápravy stejný, ne ? Já mám bez ADC a všeho ostatního, jednak byl levnější, ale hlavně jsem chtěl eliminovat vše, co se může pokazit (i tak se toho sere dost ) Možná, že to ADC brzdí jinak, než sepnutím difu, ale to by mohl vysvětlit někdo, kdo to zná - zde jsem dutý a nepřipraven
13.04.2011 16:27 #34 Téma: máme v tom jasno - 4 x 4 ?
LeonKrkon
Město: Žebrák
IP:194.228.62.xxx
Offline 5/341
Arctic cat 700 H1 EFI TRV
13.04.2011 16:38 #35 Téma: máme v tom jasno - 4 x 4 ?
koncak
Město: Strančice
IP:188.175.113.xxx
Offline 1/3965
caprighia> adc je samostatne zijici soucastka v difu, ktera spolupracuje a ebs motoru [ motorova brzda ]
adc je velice uciny pomocnik,chvili sem ho nepouzival az sem tahal drevo a rekl sem si ze to skusim s kopce s vozikem a je to parada,kolka je perfektne kontrolovatelna a pritom si to krasne spomaluje,
LeonKron-take sem mel obavy s predniho samostatne zijiciho nahonu.ale zatim sem este nepostreh kdy se zapnul ci vypnul.kolka se chova prirozene,a to i kdys zdolavam stromy lezici napric.
13.04.2011 16:42 #36 Téma: máme v tom jasno - 4 x 4 ?
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.50.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
No na prokluz čekáš cca kousek otáčky kola, to je prakticky hned, že to ani nepostřehneš. Jakmile se předek jen trošku "opozdí" je připojeno (a opačně) Třeba vyjedeš po silnici v zimě, kdykoliv tam šoupneš 4x4 a ve chvíli kdy odbočíš na zasněženou polňačku se předek připojí prakticky hned, jak zadek malinko podklouzne (asi pětina otáčky kola nebo tak nějak). Při trialu je to podobné, ani nepoznáš, kdy to zabírá - přemýšlím jak se to vlastně v praxi chová, blbli jsme na hromadách hlíny a prostě to leze jako traktor On má Polaris dost nectností, ale tohle funguje výborně. Tady na tom videu můžeš vidět, že prodlevu ani nezaznamenáš :
13.04.2011 16:52 #37 Téma: máme v tom jasno - 4 x 4 ?
koncak
Město: Strančice
IP:188.175.113.xxx
Offline 1/3965
13.04.2011 18:34 #38 Téma: máme v tom jasno - 4 x 4 ?
Petr_max500
Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 3/924
Polaris Sportsman X2 500 EFI, Access Motor Max 250
13.04.2011 18:54 #39 Téma: máme v tom jasno - 4 x 4 ?
koncak
Město: Strančice
IP:188.175.113.xxx
Offline 1/3965
13.04.2011 19:00 #40 Téma: máme v tom jasno - 4 x 4 ?
JK.Honzik
Město: Bílovec
IP:193.179.44.xxx
Offline 5/299
13.04.2011 21:03 #41 Téma: máme v tom jasno - 4 x 4 ?
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.50.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
No to poslední video je přiznejme hodně propagační, nebyla použita uzávěrka u Kawy. Polarise jsme už vyjasnili, teď by bylo vhodné aby napsali fundovaně majitelé jiných strojů/systémů. Alespoň těch, které mají uzávěrku. Bez ní, ač třeba s jistou svorností, jde pořád o 4x3, což velmi pociťuji např. na Linhaji. Tady je vidět, jak chybí uzávěrka :
18.04.2011 19:35 #42 Téma: máme v tom jasno - 4 x 4 ?
katma
Město: Bavorov
IP:81.90.175.xxx
Offline 6/264
Journeyman Gladiator X5 - A
[quote]koncak/quote]
Zaznělo tady, že přední náprava se točí pomaleji. Překvapilo mně že o tolik pomaleji.
Napočítal jsem cca 7,5 x otočení přední / 9,25 otočení zadní. Ten rozdíl je velký, ale s klukama co jezdíme jsem si toho nikdy nevšiml a ani s tím nikdy nebyl problém. Perfektní video.
18.04.2011 19:43 #43 Téma: máme v tom jasno - 4 x 4 ?
manas76
Město: Skalica
IP:77.48.69.xxx
Offline 8/4202
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring, Polaris Sportsman XP 550/EPS, Polaris Sportsman 500 H.O.
katma> Má to také své nevýhody. Na lede - snehu se zadní kola pořád protáčí, takže je kolka méně stabilní, v podstate zadek jede pořád smykem... A má to ješte jednu nevýhodu, pokud nemáš na polarisu ADC a jedeš s kopce a brzdíš motorem, tak i pokud máš zapnuto AWD - 4x4, tak Ti brzdí jenom zadní kola ...
05.05.2011 19:51 #44 Téma: máme v tom jasno - 4 x 4 ?
Trloň
Město: Vsetín
IP:90.177.199.xxx
Offline 11/2510
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.09s