asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

11.09.2020   21:27

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

Ahoj,
Hledám svou první a tak nevím, jestli ty parametry jdou zkloubit. Hledám a zatím nenacházím. Ocením jakoukoliv radu.

Rád bych:

Dvoumístná
4x4 s odepinatelnou přední nápravou, aby šel drift
Možnost namontování sněžných pásů
Na SPZ
Posilovač

Předpoklad je 50:50 silnice:terén. Roční nájezd předpokládám tak 3-5tis. Cena není limitujícím faktor, ale do 200tis bych se rád vešel. Nejsem si jistý převodovkou, ale vzhledem k nezkušenosti asi automat.

Díky

Naposledy editováno 11.09.2020 21:38:30

Odpovědi: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

12.09.2020   09:28   #1 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

1Pegas 1Pegas Město: Havlíčkův Brod
IP:83.240.5.xxx
Offline 11/3274
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring

Vybrat novou mašinu pro dva (dlouhou), s posilovačem do dvou stovek, co bude v pohodě zvládat pásy (mají být v ceně?) a bezproblémový roční nájezd kolem pěti tisíc? Tak to nám tady potom napiš co jsi vybral. Reálně za tu cenu nic není. Obsah pod 800 na ježdění s pásy je docela slabej a vyšší objem je za "malinko" větší částku.

Citace | Odpovědět

13.09.2020   00:18   #2 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

1Pegas> Ahoj. Tak beru z toho objem nad 800 a zvednout limit peněz. Finanční strop mám na cca 15tis EUR. A pásy v ceně ne, jen možnost je namontovat, to jest jejich sehnatelnost na daný model.

Citace | Odpovědět

13.09.2020   14:58   #3 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

Ahoj,
Otázka pořád otevřená, ale pojmu to jako průvodce mým vybíráním.

Přes víkend jsem procházel YouTube a koukal na čem, jak a kde lidí po Čechách jezdí. Myslel jsem, že mám jasno v tom co chci, ale ukázalo se, že dvoumístný Quad není vhodné řešení ježdění ve dvou a tak jsem se přiklonil k bugine. Sice se tím navýší rozpočet, ale možnosti ježdění se tím výrazně rozšiřují, myslím. Zároveň, tím že jsem od Prahy, jsou sněžné pasy asi nesmysl. Převodovka rozhodně automat a zadní diferenciál je nutnost.

Nejdřív jsem uvažoval o ArcCat, ale Polaris RZR se mi zdá jako lepší volba.

Quad jsem nezavrhnul, jen uvažují na základě videí.

Citace | Odpovědět

13.09.2020   15:17   #4 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

mariodevil mariodevil Město: Jablonec nad Nisou
IP:82.145.210.xxx
Offline 2/4822
Can-Am Renegade 800

Pospa.NET> No tak buď chceš řídítka nebo volant, kolku nebo autíčko. Nic mezi tím nevybereš, záleží to jen na tobě, nejlépe si to zkusit. Za tvůj budget máš na výběr dost možností.

Citace | Odpovědět

13.09.2020   17:22   #5 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

mariodevil> Ahoj. To je mi jasné. Zkusil jsem oboje, ale opravdu jen zkusil. Zajímalo by mě, jaké má kdo zkušenosti s ježdění ve dvou na quadu. U buginy problém s ježdění ve dvou nečekám.

Citace | Odpovědět

14.09.2020   11:37   #6 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

mariodevil mariodevil Město: Jablonec nad Nisou
IP:82.145.211.xxx
Offline 2/4822
Can-Am Renegade 800

Pospa.NET> Řekl bych že o místo ve verzích Max nouze není, pohodlné pro oba.

Citace | Odpovědět

16.09.2020   14:20   #7 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

mariodevil> Nejde jen o místo, ale i o pohodlí i při delších cestách a pak při jízdě v terénu.



Naposledy editováno 18.09.2020 01:26:37

Citace | Odpovědět

16.09.2020   16:02   #8 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

íkvétykve íkvétykve Město: Praha
IP:85.207.122.xxx
Offline 0/68
Hsun HS700ATV

Když chceš točit koláčem v terénu, kup si Samuraje. I krátká kolka s kufrem se sedačkou je pro batůžek docela pohodlná

Citace | Odpovědět

16.09.2020   18:07   #9 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

mariodevil mariodevil Město: Jablonec nad Nisou
IP:82.145.210.xxx
Offline 2/4822
Can-Am Renegade 800

Pospa.NET> Dělá ti problém psaný text? No nic. Nejspíš si to budeš muset promyslet se spolujezdcem když v tom nemáš jasno

Citace | Odpovědět

16.09.2020   19:17   #10 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

1Pegas 1Pegas Město: Havlíčkův Brod
IP:83.240.5.xxx
Offline 11/3274
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring

Pospa.NET> nic nevymejšlej a kup si Camna.
https://www.garaz.cz...ch-problemu-21001806

Citace | Odpovědět

17.09.2020   12:56   #11 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

FOGY FOGY Město: Rožňava
IP:95.102.101.xxx
Offline 4/238
Polaris RZR XP 1000, Journeyman Gladiator Z6 EFI EX, Polaris RZR-S

Pospa.NET> ked je zadny diferencial nutnost, musis ist do polarisa. Aj to nie vsetky modely. RZR 1000 XP, RZR S 1000 maju, ale radsej zavolaj dealerovi.

Citace | Odpovědět

18.09.2020   00:49   #12 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

FOGY> Tak dealera Polarise jsem navštívil. Překvapilo mě, že jsem o strojích věděl víc než on. Navíc se sháněním dílu je to trošku problematické. Celkově veliké zklamání. Can-am je na tom o něco líp, ale u Outlanderu jsem v konfiguraci a motorizaci co bych rád už přes 400tis. Trojka na trhu je podle prodejů v Evropě CF Moto. Gladiátor X1000 je i s příplatkovou výbavou cca za 300 tis a co jsem koukal po bazarech, 3 roky starý se dá kolem 200 tis prodat. Asi tedy půjdu do něj. Buginu jsem nakonec zadrhnul. I ty nejmenší mají na šířku metr a půl a ty co by se mi líbily, tak dokonce cca 1,8m. To je, jak píše “ikvétykve”, lepší plnohodnotný off-road.

Máte s Gladiátorem, potažmo CF Moto zkušenosti? Překvapuje mě 3-5ti létá záruka, když je to Čína. Díky

Citace | Odpovědět

18.09.2020   06:30   #13 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

zz2012 zz2012 Město: Kroměříž
IP:160.218.109.xxx
Offline 0/51
Journeyman Gladiator X450, Can-Am Outlander 1000R

Pospa.NET> Ahoj. Kvalitu mašiny podle prodejů v Evropě určitě nepoznáš. No a napsat "Can-am je na tom o něco líp" není správné - pokud vím tak 99% všeho je skladem hned nebo do pár dní.
Buginy vypadly z výběru kvůli šířce a ne kvůli ceně když 400tis je limitujících?
Srovnávat "shodné" parametry u CF a CA je zavádějící. Nejde srovnávat např. 6xx CFmoto a 6xx od CA. Prostě ty stroje jsou zcela jinde.

Citace | Odpovědět

18.09.2020   08:41   #14 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

zz2012> Ahoj. Koukám, že jezdíš obě značky, tak budu moc rád za postřehy.

Nemíchám bugina vs quad s cenou. Pokud by byla bugina s šířkou pod 150cm, tak cena kolem 23 tis USD problém není.

Cena jsem srovnával u čtyřkolek se srovnatelným výkonem motoru. Samozřejmě rotax použitý u Can-Am je super, stejně tak jako stabilizační tyče na přední nápravě. I když tady se nejsem 100% jistý, jestli je Outlander opravdu má. A hodně zvažuji jestli jako první stroj po hodně dlouhé době, nejezdil jsem cca 5 let, koupit za cca 20 tis USD pokud existuje porovnatelná varianta za polovinu. Nechci si už kupovat stroj vyloženě na zkoušku, kde vím, že ho brzo vyměním. Ale počítám s tím, že bych mohl po dvou letech změnit preference na základě zkušeností a stroj by šel na výměnu.

Jaké jsou z tvého pohledu přednosti Outlanderu oproti Gladiátoru, prosím? Jakýkoliv postřeh mi pomůže. Co znamená, jak jsi psal, že jsou ty stroje zcela jinde? Díky.



Naposledy editováno 18.09.2020 12:04:35

Citace | Odpovědět

19.09.2020   19:49   #15 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

JK-SK-BB JK-SK-BB Město: Vígľaš
IP:213.81.178.xxx
Offline 0/5

Buginu jsem nakonec zadrhnul. I ty nejmenší mají na šířku metr a půl a ty co by se mi líbily, tak dokonce cca 1,8m. To je, jak píše “ikvétykve”, lepší plnohodnotný off-road.

Plnohodnotným ofroadom určite neprejdeš stade skadiaľ prejdeš s buginou. Čo sa týka šírky tak väčšia šírka nemusí znamenať nevýhodu, práveže vo väčšine prípadov to bude plus. Mám už pár rokov Z8 a iba raz som mal ten problém že som sa nezmestil pomedzi stromy za ATVčkom. Zato keď sme jazdili po cestách ktoré "milovníci a ochrancovia lesov" roz**bali V3Skami keď vozili drevo do hory tak som si dokázal nájsť lepšiu stopu ako kolegovia na ATV. A pri jazde sa spolujazdkyňa lepšie drží za (napríklad) stehno na UTVčku ako na ATVčku...

Čo si kúpiš (ak vôbec) je na tebe, ale ak máš možnosť sa zviesť na viacerých modeloch a typoch (atv vs utv) tak to rozhodne pred kúpou urob. Tiež si porovnaj ceny ND napríklad na CFku a na "tých lepších značkách".

Citace | Odpovědět

20.09.2020   07:22   #16 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

1Pegas 1Pegas Město: Havlíčkův Brod
IP:213.226.255.xxx
Offline 11/3274
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring

Pospa.NET> Dokud se sám nesvezeš s CF a potom s Can Am (samozřejmě můžeš i v opačném pořadí), je zbytečné rozdíl jednotlivých strojů popisovat.



Naposledy editováno 20.09.2020 07:23:36

Citace | Odpovědět

21.09.2020   00:30   #17 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

1Pegas>Pospa.NET> Dokud se sám nesvezeš s CF a potom s Can Am (samozřejmě můžeš i v opačném pořadí), je zbytečné rozdíl jednotlivých strojů popisovat.



Ahoj. Díky. Normálně se podobných komentářů zdržují, ale nedá mi to. Podle tvých příspěvků jinde jsem ani nic jiného nečekal.

U nás se říká: “pokud nemáš co říct, mlč.”

Ale chápu, tvoje náklonnost k Can-Am je očividná, ale u mě pokud něco preferuji, vím proč a dokážu to argumentovat.

Citace | Odpovědět

22.09.2020   06:46   #18 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

1Pegas 1Pegas Město: Havlíčkův Brod
IP:213.226.255.xxx
Offline 11/3274
Polaris Sportsman XP 850/EPS Touring

Pospa.NET> Náklonost ke kamnum? Mám já snad 4kolku CanAm? To jsi se moc netrefil. Já měl 3 x nový TGB a teď mám druhýho ojetýho Polarise, takže jsi zcela mimo mísu. Proč lidi co začínali na TGB, Access, CF Moto, Linhay, Lida atp. nakonec u toho Can Amu skončí? Jak říkám, dokud se na jednotlivých značkách nesvezeš, rozdíly hodnotíš úplně jinak a mysli si o tom co píšu co chceš.



Naposledy editováno 22.09.2020 06:46:37

Citace | Odpovědět

22.09.2020   17:19   #19 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

1Pegas>Pospa.NET> Náklonost ke kamnum? Mám já snad 4kolku CanAm? To jsi se moc netrefil. Já měl 3 x nový TGB a teď mám druhýho ojetýho Polarise, takže jsi zcela mimo mísu. Proč lidi co začínali na TGB, Access, CF Moto, Linhay, Lida atp. nakonec u toho Can Amu skončí? Jak říkám, dokud se na jednotlivých značkách nesvezeš, rozdíly hodnotíš úplně jinak a mysli si o tom co píšu co chceš.


Náklonost a vlastnictví jsou dvě rozdílné věci. Pokud budeš chtít, můžu ti o u piva vystvětlit.

Díky nedostatku zkušeností a extremně široké nabídce, jsem hledal pomoc a tvé příspěvky jsou o tom co nekupovat, co nelze sehnat a pod. Nakonec tomu nasadíš korunu tím, že radit nelze, lze jen získat zkušenosti ježděním.
Neexistuje něco jako nepřenostitelná znalost, nebo nepřenostitelná vědomost. Souhlasím, že existuje nepřenositelná zkušenost, ale i z té se dá vytáhnout jaké parametry jsou odlišné. Předpokládáš tedy, že jejich význam nedokážu vyhodnotit. Znovu opakuji, nechceš pmoct a to je naprosto v pořádku, pak se ale neúčastni diskuze. Děkuji

Citace | Odpovědět

22.09.2020   18:04   #20 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

íkvétykve íkvétykve Město: Praha
IP:85.207.122.xxx
Offline 0/68
Hsun HS700ATV

Pospa.NET>1Pegas>Pospa.NET> Dokud se sám nesvezeš s CF a potom s Can Am (samozřejmě můžeš i v opačném pořadí), je zbytečné rozdíl jednotlivých strojů popisovat.

Ahoj. Díky. Normálně se podobných komentářů zdržují, ale nedá mi to. Podle tvých příspěvků jinde jsem ani nic jiného nečekal.

U nás se říká: “pokud nemáš co říct, mlč.”

Ale chápu, tvoje náklonnost k Can-Am je očividná, ale u mě pokud něco preferuji, vím proč a dokážu to argumentovat.



To je ten nejpravdivější komentář, co ti tu může nekdo napsat.

Citace | Odpovědět

22.09.2020   18:07   #21 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

ready650 ready650 Město: Karolinka
IP:185.69.68.xxx
Offline 1/90

Já bych se Pegase možná maličko zastal.....on psal,dokud se nesvezeš,prostě dokud nebudeš mít fyzické srovnání,tak bych to chápal já...napadá mně třebas v rámci předváděčky,nebo třebas někdo půjčí,třeba bude někdo ochotný na sraze.....já byl na jaře v podobné situaci s výběrem kolky jako lehkého pomocníka k traktoru a Reformu(traktorsekačka pro extrémní svahy),sice jiná cenová relace,to je ale nepodstatné....už jsem byl na základě porovnání dat skoro rozhodnutý pro X520 a nakonec vyhrál Linhai 500,rozhodlo projetí strojů,Linhai vyhovoval víc. Takže až fyzické porovnání otevřelo oči a ujasnilo představy,to žádná debata a sosání infa z internetu nenahradí.

Citace | Odpovědět

22.09.2020   21:54   #22 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

zz2012 zz2012 Město: Kroměříž
IP:160.218.109.xxx
Offline 0/51
Journeyman Gladiator X450, Can-Am Outlander 1000R

ready650> Já bych se PEgase zastal ne trochu ale úúúplně, Vždyť i já to psal o den dřív. Pokud nevyzkoušíš pořádnou kolku (Can-Am) budeš si myslet že ježdění na šrotu (na číně) je obstojné a že ti stačí. Po vyzkoušení procitneš a poznáš, že číny nebrat.
To ale nelze nikomu nařídit a ani vysvětlit. To si musí prostě každý zkusit sám. Jet po polňačce 110Km/h a při tom pít kolu z flašky protože to v pohodě jde. Na kamení se nedrncá, po kamení to "plave".

Takže věta, že si to musiš zkusit je naprosto pravdivá. Jinak to nejde. On si Pospa už stroj koupil. Čínu. Takže naletěl řečem obchodníků a novosti stroje a teď se bude obhajovat jaký že perfektní kup to vlastně má. :)

Citace | Odpovědět

22.09.2020   22:31   #23 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Revilo Revilo Město: Hradec Králové
IP:89.248.248.xxx
Offline 0/3227

zz2012>ready650> Já bych se PEgase zastal ne trochu ale úúúplně, Vždyť i já to psal o den dřív. Pokud nevyzkoušíš pořádnou kolku (Can-Am) budeš si myslet že ježdění na šrotu (na číně) je obstojné a že ti stačí. Po vyzkoušení procitneš a poznáš, že číny nebrat.
To ale nelze nikomu nařídit a ani vysvětlit. To si musí prostě každý zkusit sám. Jet po polňačce 110Km/h a při tom pít kolu z flašky protože to v pohodě jde. Na kamení se nedrncá, po kamení to "plave".

Takže věta, že si to musiš zkusit je naprosto pravdivá. Jinak to nejde. On si Pospa už stroj koupil. Čínu. Takže naletěl řečem obchodníků a novosti stroje a teď se bude obhajovat jaký že perfektní kup to vlastně má. :)



Moc se diskuzí neúčastním, nemá vůbec žádný význam, dokud se tady budou moct vyjadřovat lidi, jako jsi ty. 7.5.2020 jsi tady na fóru napsal, cituji: Měl jsem jen CF Moto, ale naprosto v pohodě a spokojenost." Dnes už je pro tebe Čína sračka, jezdíš 110 na kamnech, řídíš jednou rukou a piješ u toho kolu. Jsi fajt velkej borec! A kdyby si mi chtěl náhodou něco odepsat, tak upozorňuju, že bych si Čínu nikdy nekoupil! Ale naprosto chápu důvody, které k tomu mnoho lidí vedou. To že ses konečně dostal ke kamnům snad nemusí znamenat, že se musíš chovat jako ... (nebudu tě urážet). Jen se zkus příště zamyslet, než ze sebe zase něco vypotíš

Citace | Odpovědět

22.09.2020   23:35   #24 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

zz2012>ready650> Já bych se PEgase zastal ne trochu ale úúúplně, Vždyť i já to psal o den dřív. Pokud nevyzkoušíš pořádnou kolku (Can-Am) budeš si myslet že ježdění na šrotu (na číně) je obstojné a že ti stačí. Po vyzkoušení procitneš a poznáš, že číny nebrat.
To ale nelze nikomu nařídit a ani vysvětlit. To si musí prostě každý zkusit sám. Jet po polňačce 110Km/h a při tom pít kolu z flašky protože to v pohodě jde. Na kamení se nedrncá, po kamení to "plave".

Takže věta, že si to musiš zkusit je naprosto pravdivá. Jinak to nejde. On si Pospa už stroj koupil. Čínu. Takže naletěl řečem obchodníků a novosti stroje a teď se bude obhajovat jaký že perfektní kup to vlastně má. :)



Ahoj. Nekoupil a nevybral. Ale to je nepodstatné. Zkusil jsem v mezičase Polaris, Can-am a CFM. S každým strojem jsem “blbnul” cca dvě hodiny. A zkusil jsem funglovky a i 2-3 roky staré stroje.
Trvám si na tom, že prodejní a servisní síť Polaris je v ČR dost problematická a hodně mi to pokřivilo pohled na tuhle značku. Za mě Polaris nebrat díky nedostatku podpory a informací. I výrobce to má nastavené tak, že uživatel se o techniku nemusí starat (tj. nemusí vědět co tam je) a ono to prostě funguje. Pro netechnické uživatele asi naprosto dostatečné.

Ale ke srovnání. U starších strojů byl znatelný rozdíl v jízdních vlastnostech. Myslím tím chování podvozku na nerovnostech. Nutno ale dodat, že jak Polaris, tak Can-am byly laděné od FOXe. Na nové stroje, pokud to není S varianta, už FOX také nedávají.
Hodně jsem se soustředil na diferenciál. Bohužel ani u Polarisu, ani u Can-amu jsem se technické detaily nedozvěděl, ale Polaris má pravděpodobně AWD, kde 4x4 řídí elektronika. Podle chování to má stejně i Can-am. Oboje super, pokud se jedná o nezpevnené povrchy. Slabší v bahně. Ale stroj je pořád plně ovladatelný a nemusím se s ním prát.
CFM má na zadku torsen, který je na nezpevněných cestách lehce rozlítaný a řidič musí čtyřkolku usměrňovat. V bahně pak trochu lepší záběr, ale zamknutý předek a o to víc se člověk musí opřít do řidítek. Rád bych zkusil jak se CFM chová s vyladěným podvozkem, ale nenašel jsem nikoho, kdo by na tom vyměnil odpružení a tlumiče.

Na silnici jsem u nových strojů rozdíl neviděl. U starších mělo CFM extrémně nevyvážená kola a čtyřkolky skákala. U Polarisu to elektronika vyrovnala a na Can-amu byly kvalitnější kola.

O víkendu zkusím zase testovat a napíšu zkušenosti. Nicméně CFM je zatím na prvním místě a Polaris na posledním.

Citace | Odpovědět

22.09.2020   23:45   #25 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

Revilo> Ahoj. Jen čistě konstruktivně. Samozřejmě pověst čínských věcí znám a mám zkušenosti hlavně z elektroniky. Kvalitu dilenského zpracování tedy nechme stranou, tam je Čína propadající. Je tedy rozdíl hlavně v rámu, který je navržený a vyrobený v Číně? Motor, variátor a hnací souprava jsou totiž od třetích stran. Tam je sice výroba taky v Číně, ale kompletace jinde a věřím, že se to dá uhlídat. K rámu jsem nic nenašel ani pro Polaris, ani pro Can-am a ani pro CFM. Netuším jak to tedy je v rozdílech. Jen Polaris má výrazně lépe udělané stabilizátory na předních závěsech. Zvládne to tedy i extrémní manévry pod zátěži.

Co ty bys tedy dal jako největší rozdíly? Klidně pocitově, čistě subjektivní hodnocení. Děkuji.

Citace | Odpovědět

23.09.2020   14:23   #26 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

zz2012 zz2012 Město: Kroměříž
IP:160.218.109.xxx
Offline 0/51
Journeyman Gladiator X450, Can-Am Outlander 1000R

Revilo> :) Mrzí mne, že jsem pro čínu použil slovo šrot. To jsem přehnal, ale byla to reakce na to jak Pospa.NET "sprdnul" 1Pegase. To že mne CFmoto povozilo dobře, to jsem nikdy nepopřel a celých cca 4000km bylo bez vážné závady. Ale to, že je nesrovnatelné např. s CanAmem platí. A neber příměry tak vážně...

Citace | Odpovědět

23.09.2020   23:34   #27 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Revilo Revilo Město: Hradec Králové
IP:89.248.248.xxx
Offline 0/3227

Pospa.NET>Revilo> Ahoj. Jen čistě konstruktivně. Samozřejmě pověst čínských věcí znám a mám zkušenosti hlavně z elektroniky. Kvalitu dilenského zpracování tedy nechme stranou, tam je Čína propadající. Je tedy rozdíl hlavně v rámu, který je navržený a vyrobený v Číně? Motor, variátor a hnací souprava jsou totiž od třetích stran. Tam je sice výroba taky v Číně, ale kompletace jinde a věřím, že se to dá uhlídat. K rámu jsem nic nenašel ani pro Polaris, ani pro Can-am a ani pro CFM. Netuším jak to tedy je v rozdílech. Jen Polaris má výrazně lépe udělané stabilizátory na předních závěsech. Zvládne to tedy i extrémní manévry pod zátěži.

Co ty bys tedy dal jako největší rozdíly? Klidně pocitově, čistě subjektivní hodnocení. Děkuji.



Vždycky je to o subjektivním pocitu a názoru, ale pokusím se o objektivní . O srovnávání kolek se tady toho napsalo moc a moc a je to pořád kolem dokola. Že je CanAm a Polaris někde jinde, je asi neoddiskutovatelné, ale podle toho kde a na co. Na vyjížky tady v CZ povětšinou stačí cokoliv a odjezdíš to. A když ne, vždycky ti někdo pomůže (pokud nejedeš sám), je na to čas a podmínky. Občas se dostaneme na Ukrajinu a tam už je znát rozdíl moc a moc. A když jel s námi někdo na Číně či Taiwanci, po druhé už nejel. Buď je to slabý, nebo je to těžký a neohrabaný atd., tam se ty rozdíly teprve projevují. A když seš 1000km od baráku, v drsnějších podmínkách, daleko od civilizace, chceš si to užít a chceš předejít problémům s technikou. Ne že se na těch prémiových značkách (pokud se to tak dá říci) neobjeví problémy, ale chceš prostě dojet a riziko problémů minimalizovat. Myslím že se to tady napsalo taky mnohokrát: pokud úplně neřeších koruny, vezmi rovnou Polaris nebo CanAm, pokud budeš jezdit kolem komína výlety a kochačky nebo s tím budeš tahat dřevo apod., poslouží ti více či méně dobře cokoliv.

Srovnání buggy (chceš li "side by side") versus kolka? Pokud se jede na UK, většinou kolky na buggy čekají. Buggy je víc neohrabaná, neprojede všude kde kolka (myslím co do velikosti), musí se v ní jezdit zpravidla ve dvou (nevidíš na kola když zapadneš, vidíš všeobecně hůř ven, než z toho vylezeš - trvá to). Když blbneme na tankodromu, je to jiné, buggy projede víc (větší rozvor i rozchod, rám okolo sebe), můžes si v ní více dovolit, při převrácení ti většinou nic nehrozí apod.

Každý si svoje možnosti a priority musí srovnat sám a podle toho koupit. Hodně věcí při ježdění je taky o hlavě, nejen o stroji a když bude někdo bezmozek, chytne se i na slabším stroji (otázka jak dlouho to on nebo stroj vydrží). Pak jsou ale situace, kdy platí to co u aut, objem ničím nenahradíš. Ale to jsou všechno nepopsatelné a nepřenositelné zkušenosti a jakýsi vyvoj, kterým si každý musí projít sám.

Když jsem se tady vyjadřoval dříve, naprosto věcně, k tématu, kterému se věnuju více než 15 let, příspěvky byly smázány, protože ego zadavatele to neuneslo a že psal bláboly mu bylo úplně jedno. A takhle to tady má hodně lidí, takže se radši nevyjadřují, nepíší a radši jezdí. Psát by se o tom daly slohy, ale na to nemám ani čas ani chuť, omlouvám se. Víc se k tomu vyjadřovat nebudu, nemá to opravdu význam.

Citace | Odpovědět

24.09.2020   11:57   #28 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:37.188.250.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

Revilo> Díky, tohle je něco, co má hlavu a patu.

Jinak side-by-side jsem už pro sebe zadrhnul přesně z důvodů co píšeš.
No a asi vezmu na rozježdění CFM. Cca 5 let jsem nejezdil a musím se tedy znovu doučit ideálně na stroji který mě nebude mrzet, když ho zničím. ATV jsem i předtím měnil cca po 3 letech a hodlám v tom pokračovat. Chci jezdit a né opravovat. Navíc po třech letech slušně prodám a v zásadě mi stačí ročně přidat cca 50-80 tis v průměru a mám neustále nový stroj.

Plán je tedy na chvíli CFM na naučení se a pak Can-am. Raději “zničím” něco na 300tis, než za půl mega. A navíc stroj co nedopouští chyby řidiče je podle mě na výuku vhodnější. Dodnes těžím z toho, že jsem se učil řídit na Š120. 😁

Polaris mě zklamal ještě jednou věci. Podle toho co jsem našel na zahraničních webech je to opravdu AWD kde vše řídí elektronika v režimu on-demand. To mi nevyhovuje. Chci si sám rozhodovat o chování 4x4 a mít možnost zámků. Tohle Can-am “i když jen částečně” nabízí.

Tímto také děkuji všem co přišli s konstruktivními příspěvky a věřím, že se brzy potkáme venku.

Citace | Odpovědět

24.09.2020   12:05   #29 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

íkvétykve íkvétykve Město: Praha
IP:85.207.122.xxx
Offline 0/68
Hsun HS700ATV

Pospa.NET> tento příspěvek není nic proti tobě.

Libí se mi, jak je tu spoustu dotazů, co si koupit na zábavu (výjimka je vyloženě na práci). Čínu nebo Can am. 99% odpovědí je vždy - kup si rovnou kamna, at si neprocházíš stejným procesem poznávání jako my a jdi do nich rovnou. 99% lidí si pak stejně koupí čínu :D

Citace | Odpovědět

24.09.2020   14:09   #30 Téma: Výběr užitkové čtyřkolky 4x4 i 2x4 v jednom

Pospa.NET Pospa.NET Město: Úhonice
IP:185.91.165.xxx
Offline 1/34
CF Moto Gladiator X1000

íkvétykve>

Já na to jdu čistě pragmaticky. Can-am "pravděpodobně" přijde, ale přijde ve chvíli, kdy k němu bude řidič. Hlavně podle odpovědí jsem dospěl k názoru, že pro mě zatím není a stejně měním techniku po 2-3 letech. Pokud bych kupoval s výhledem na 5 a více let, koupil bych Can-am.
Ještě také, budu jezdit takový terén, kde rozdíl v zásadě nepoznám, zatím. Alespoň to tak vypadá z přímého porovnání. Zatím tedy zbytečná investice.

Krom jiného je tu velká pravděpodobnost, že se na koupi nového stroje bude podílet pojištovna. Neplánuji nehodu, ale statisticky je to pravděpodobné.



Naposledy editováno 24.09.2020 14:11:29

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.



English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.22s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce