tagy
Město: Moravské Budějovice
IP:84.42.255.xxx
Offline 7/159
Proč se u čtyřkolek nedělá žárové zinkování rámu a ramen a všeho co je z oceli a běžně se lakuje...?
13.03.2009 19:47 #1 Téma: zinkování rámů
Řezňa-
Město: Třinec (Staré Město)
IP:81.200.48.xxx
Offline 26/2889
Linhai 200 LH
13.03.2009 20:07 #4 Téma: zinkování rámů
Pedros1
Město: Návsí
IP:193.85.210.xxx
Offline 1/432
Hsun HS700ATV
13.03.2009 22:11 #6 Téma: zinkování rámů
tagy
Město: Moravské Budějovice
IP:84.42.255.xxx
Offline 7/159
no v praci nam zinkujou zabradli balkonu. to ze by se tam ram nevesel nebo ze by se pohyboval je blbost. myslim ze mame cenu za kilo zeleza co se ponori je 14kč tak jestli rám váží 50kg tak by to bylo kolem 800 coz je zanedbatelna polozka na treba polarisovi a urco je to mnohem odolnejsi nez barva. a myslim ze se bezne zinkuji uzavrene trubky. ztezklo by to tak o 5 kilo vic ta slupicka mit nebude
13.03.2009 22:19 #7 Téma: zinkování rámů
Miky26
Město: České Budějovice 4
IP:92.62.224.xxx
Offline 14/1538
Yamaha Wolverine 450
14.03.2009 09:46 #9 Téma: zinkování rámů
Pedros1
Město: Návsí
IP:193.85.210.xxx
Offline 1/432
Hsun HS700ATV
14.03.2009 10:09 #10 Téma: zinkování rámů
tagy
Město: Moravské Budějovice
IP:84.42.255.xxx
Offline 7/159
15.03.2009 12:07 #11 Téma: zinkování rámů
CCarlos
Město: Čáslav-Nové Město
IP:85.70.77.xxx
Offline 0/41
Čína Hsun
Rám na 4kolku by zinkovat šel ale musel by se zinkovat po částech a pak ještě rovnat a šroubovat. Nemohl by to být jeden svařenec. Plechy zinkovat jdou ale taky ne vždy. V lázni je dost vysoká teplota tkerá zkroutí jakejkoliv plech ale taky třeba otevřenej jackl vlivem vnitřního pnutí způsobenýho tou teplotou. Samozřejmě by všechny uzavřený profili museli mít díry a dost velký na to aby se zinkem neucpali (oni se ucpou stejně ale musí zůstat stále průchozí na vzduch, jinak to bouchne).
Jinak kromě žárovýho zinování máme taky třeba galvanický
15.03.2009 12:13 #12 Téma: zinkování rámů
koncak
Město: Strančice
IP:85.160.37.xxx
Offline 1/3965
ale u galvanickeho zinkovani je problem velikost,ne kazda galvanovna ma tak velkou rekneme tomu vanu.
zase na druhou stranu pokud ram neni poskozen tak nerezne,vetsinou barva drzi,horsi je casti ktere se neustale setkavaj s materialem co odlitava od kol a takzvane ho piskuje,potom naradu prijde vap.a trocha casu,nakonec vysledkem je dost znacna koroze.
15.03.2009 12:36 #13 Téma: zinkování rámů
CCarlos
Město: Čáslav-Nové Město
IP:85.70.77.xxx
Offline 0/41
Čína Hsun
15.03.2009 13:32 #14 Téma: zinkování rámů
koncak
Město: Strančice
IP:85.160.37.xxx
Offline 1/3965
CCarlos> tet po zime a po trech letech bych to musel vykoupat v zinku po rumunsku se planuje rozborka a osetreni lakem,klasickou sintetikou,nekolik vrstev,uz se my to osvecilo u terenich aut kde byla vetsi pravdepodobnost styku s bahnem,potom se to da opravovat do nekonecna barva se pokazde spoji.
15.03.2009 19:36 #15 Téma: zinkování rámů
CCarlos
Město: Čáslav-Nové Město
IP:85.70.77.xxx
Offline 0/41
Čína Hsun
15.03.2009 19:59 #16 Téma: zinkování rámů
PetrP
Město: Chrastava
IP:85.71.22.xxx
Offline 1/1368
TGB Blade 425, Polaris Sportsman 800/EFI
Žárový zinek si na rám nedovedu dost dobře představit, už jenom proto, že by hrozila jeho deformace (jak jste tady již popisovali) dále je na rámech obvykle dost otvorů se závity- ty by se tekutým zinkem zanesly, dále povrch žárově zinkovaných dílů není zrovna ideální podklad pro následné lakování.
Galvanické zinkování představuje nanesení vrstvičky Zn cca 10 mikronů, vrstva se nenanese v dutých místech a uvnitř trubek. Problematické jsou u svařovaná místa z uzavřených dutých profilů, protože před samotným nanesením Zn povlaku dílec musí projít řadou chemických předúprav včetně odmoření v kyselině chlorovodíkové - tudíž netěsnými sváry kyselina pronikne dovnitř profilů a nemá-li kudy rychle odtéci, pak působí uvnitř. Takže je lepší duté díly opatřit technologickými otvory, ale tyto nemusí být tak velké jako u žárového zinkování. Dále už z principu nelze úspěšně galvanicky pokovovávat prostorově náročné dílce - zinkové anody jsou umístěny na okrajích van a pokovovaný dílec nesmí být přespříliš vzdálen od anody.
16.03.2009 08:16 #17 Téma: zinkování rámů
tomram
Město: Volduchy
IP:77.48.32.xxx
Offline 0/282
SMC Ram 300
12.01.2010 18:57 #19 Téma: zinkování rámů
Matesak
Město: Karle
IP:94.113.56.xxx
Offline 0/10
Yamaha YFM 660 Raptor
12.01.2010 19:06 #20 Téma: zinkování rámů
jade.blesk
Město: Opava-Město
IP:88.100.128.xxx
Offline 9/1414
12.01.2010 19:21 #21 Téma: zinkování rámů
Petrs
Město: Chlumec nad Cidlinou
IP:213.235.171.xxx
Offline 4/306
12.01.2010 22:03 #22 Téma: zinkování rámů
tomram
Město: Volduchy
IP:90.178.49.xxx
Offline 0/282
SMC Ram 300
13.01.2010 19:03 #24 Téma: zinkování rámů
Matesak
Město: Karle
IP:94.113.56.xxx
Offline 0/10
Yamaha YFM 660 Raptor
Petrs: PUR ne, ten je zbytečně drahý a i méně dostupný v různých odstínech. Ten je dobrý na chemicky namáhané výrobky. Klasický práškový polyester - ten je určen na lakování venkovních dílů. Dále je velmi rozšířen epoxi-polyester, který však není UV stabilní a je určen na lokování interiérových částí. UV záření ho "rozkládá" na molekulární bázi a tím velmi snižuje jeho protikorozní odolnost. Současně dochází k takzvanému efektu "křídovatění" a odstínové nestabilitě.
V praxi to vypadá tak, že musíš v práškové lakovně vyžadovat lak pro VENKOVÍ POUŽITÍ a úplně nejlépe v tzv. Fasádní kvalitě - u tohoto typu je garantována stabilita pigmentů.
13.01.2010 19:04 #25 Téma: zinkování rámů
Matesak
Město: Karle
IP:94.113.56.xxx
Offline 0/10
Yamaha YFM 660 Raptor
13.01.2010 19:13 #27 Téma: zinkování rámů
Matesak
Město: Karle
IP:94.113.56.xxx
Offline 0/10
Yamaha YFM 660 Raptor
Takto vypadal můj rám, z kterého byl otryskán původní práškový lak. Jedná se o dvouvrstvý metalicky lak TIGER Drylac Apple Green Dormant, kdy druhou vrstvu tvoří transparentní PE lak, který vedle zeleného probarvení tvoří ideální ochranu. Každá vrstva má 90 mikronů. Ramena jsou lakována 2 vrstvami RAL 9005 a šrouby a další části byly galvanicky zinkovány 25 mikrony zinku a následně zapasivovány. Protikorozní odolnost galvanického zinku ve srovnání s dvouvrstvým práškovým lakem je však cca 1/10. Ovšem samozřejmě za předpokladu, že nedojde k poškození až na základní materiál. Při takovém defektu nepomůže nic, jedině opravit.
http://img532.imageshack.us/img532/1725/raptorram.jpg
13.01.2010 21:49 #29 Téma: zinkování rámů
marek.sm
Město: Praha
IP:188.95.127.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.
17.01.2010 09:45 #30 Téma: zinkování rámů
Matesak
Město: Karle
IP:85.160.123.xxx
Offline 0/10
Yamaha YFM 660 Raptor
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.09s