22.11.2009 21:05 Can-am Outlander Max 800 XT
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
Při pomalejší jízdě na out.800 se mi hodně často spíná ventilátor,někdy mám poci že běží stále.Podle prodejce je to při tomhle stylu jízdy normál,kolka je nová,ale pokud je to pracák tak jedete málokdy meltu.mám strach o ten ventilátor,ani radši nechci vědet kolik stojí.Na léto tam namontuji ještě jeden pomocný chladič.Jak jste na tom s ventilátorem ostatní?Podle mne je chladič nedostačující.
Naposledy editováno 19.07.2010 10:46:27
23.07.2010 14:18 #271 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Xawerius
Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900
23.07.2010 14:58 #272 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Milda72
Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
bulda> Nikdy jsem se nebránil a bránit nebudu věcným připomínkám!!! Proti těm to pochopitelně směrováno není.Toto bylo směrováno pouze na ty bludy,a těch je tam dost.Nemám čas dělat vědátorské pokusy v tomto,připomínám tomto případě.Prostě jsem si řekl že kovová trubka by mohla pomoci,tak jsem tu o tom nechtěl vést dlouhé a určitě přínosné debaty na velmi vědecké úrovni jestli ano nebo ne,prostě jsem si ji koupil,namontoval,vyzkoušel a poté napsal moje osobní zkušenosti.A nemohu za to že ti co to neviděli na vlastní oči tomu nevěří.Já jim to neberu a ani do ničeho nenutím.A například uvádět situaci kdy by trubka chladila natolik moc že zpátky do motoru by šla velmi ochlazená voda že by ho mohla poškodit....no to je blud jek řemen.Uveďte mi nekdo situaci kdy by toto na ČTYŘKOLCE za normálního provozu mohlo nastat.(vlastně mohlo,kdyby se do oběhu zapojil chladírenskej mrazák ) No a v takových příkladech můžem pokračovat a je to tam kde to bylo. Jinak věř mi že vše co mi bylo v diskuzi přínosem jsem si zapamatoval.
PS:psal jsem to TAKTO záměrně.
23.07.2010 15:09 #273 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Milda72
Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
23.07.2010 17:43 #274 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
kmet
Město: Praha
IP:213.180.38.xxx
Offline 0/66
martinur>kmet>Pánové řešíte tady 3,14čoviny. Řešíte, že se opotřebovává ventilátor, příště budete řešit, že se opotřebovává startér a skončí to u toho, že se opotřebovává motor. Kdo z Vás si tímto láme hlavu, tak ať nejezdí, mašinu naleští, dá na špalky a nic se mu tím pádem opotřebovávat nebude. Slyšel jsem kdysi hlášku " kdo si koupil opici, musí mít i na banány "
Kdybychom měli toto uvažování všichni, tak stále ještě lezeme po stromech a nic nového by nebylo potřeba vymýšlet .
Čtyřkolky by ani nevznikly. Kmet by tehdy napsal - na co čtyřkolky, máme přece motorky .
23.07.2010 17:52 #275 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
kmet
Město: Praha
IP:213.180.38.xxx
Offline 0/66
Jirka-KTM>kmet> Tvé vyjádření je nepřesné, nečteš pozorně. Nikdo z diskutujících (až na zakladetele), neřešil chod ventilátoru. O toto měl strach pouze Dud. My ostatní to bereme pouze jako fakt. Celá diskuse šla hlavně o té 1 metr dlouhé trubce.
Jak psal Haasan, souhlas, já také žádnou trubku neměním a předpokládám, že je chladící systém jako celek dobře navržen.
23.07.2010 19:38 #276 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Haasan
Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT
24.07.2010 00:12 #277 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
kmet napsal : v autě si také chladící systém nikdo neupravuje.
kmet> Jestliže jsi kmet věkem,tak si jistě pamateješ doby ,a je to občas vidět i dnes,kdy si lidé na zimu zakrývali chladič,a to je také úprava a zásah do chladícího systému,i když opačná a nenásilná,a to nepochybuji o tom že soudruzi měli chlazení dobře spočítané.
Proč si plechujete spodky,kolka je jistě navržena tak,aby se nepoškodila i bez nich,Proč si kolkaři mění třeba tlumiče,když ty stávající jsou jistě dobře navržené,tudíž bezchybné,kdo z Vás nemá na kolce nějakou úpravu?Proč jste jí udělali?Protože jste chtěli něco zlepšit,pokud se nepletu.Na některých kolkách mají mnozí namontovány daleko větší nesmysly,než trubka.Navíc jsem přesvědčen,že 4kolky jsou velice mladá záležitost,a ještě hodně dlouho bude trvat,než dosáhnou konstrukční a spolehlivostní úrovně např.motocyklů,(na yamaze V-max,mi běžel ventilátor párkrát za rok,i když jsem jezdil po městě,spíš by zarezl,než by se spálil)takže je zatím pořád mnoho co zlepšovat,třeba doma.
Opakuji po sté,chtěl jsem pouze ulevit ventilátoru,(pokud zalistuješ pečlivě ve fóru najdeš mnoho příspěvků,od kolkařů,kterým odešel ventilátor a některým už velice brzy.v žádném případě nevěřím že vydrží 10000 nebo dokonce20000mth,viz Kodiho příspěvek č.2 je toho důkazem,a to se bavím pořád o Can-Amu ventilátor zn.SPAL) hodně lidí to zde řešilo mezichladičem na hadici za X peněz,já našel řešení touhle trubkou,za pár korun ,namontoval jí tam,když jsem zjistil že to funguje,tak jsem to dal na fórum, tak o co jde? I kdybych tady napsal,že jsem nakoupil teploměry,a změřil to,nebo vypočítal(jak to zde po nás někteří požadovali),tak jim to stejně nebude recht.
Pokud bych srazil teplotu byť jen o 1 stupeň jsem spokojen,znamená to,že se ventilátor bude zapínat později,a vypínat dříve,a někdy třeba nesepne,protože ten 1°C bude rozhodující,a při současných intervalech ventilátoru, mu mohu po několika letech provozu prodloužit život jistě o pár měsíců,možná let,a o to mi jde,jestli je to pro někoho malichernost,kterou by neřešil,je to jeho věc,mně to za těch 240kč a 30min.práce stálo.
Je mi líto,že se diskuze zvrtla,ale někteří přispívatelé řešili spíše nás dva s Mildou72,(jako dva magory,kteří se srali s trubkou,a ještě lžou,že funguje)než tu trubku.Mám pocit,že je v tom trochu arogance,možná závist,ale považuji tu trubku za dobrý nápad,tak jsem se chtěl o něj podělit,nic víc.
24.07.2010 00:26 #278 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
caprighia
Město: Praha
IP:85.160.20.xxx
Offline 3/2602
Polaris Sportsman 800 EFI, Journeyman Stormer LC320
Dud : nenech se otrávit. A ostatní s nějakými nápady také. Někdo si z toho něco vezme, někdo ne a na ten balast kolem se vyprdněte. Můj chladič například je nejspíš navržen dobře, nikoliv však na provoz při ucpání bahnem, což jsem si opět potvrdil před pár hodinami. Ač déšť a žádné horko, přesto jsem se dopracoval k HOT ENGINE a jaksi uprostřed bažiny nebylo jak chladič vyčistit...třeba by právě ta troška pomohla.
24.07.2010 07:47 #279 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
Dud>
To, že ta trubka jako chladič funguje, to Ti nikdo nebere a nikdo o tom snad nepochybuje. Možná by sis to měl nechat patentovat nebo to alespoň poslat klukům do Kenemu, aby se nad tím taky zamysleli. Můj osobní názor je, že s klesající okolní teplotou bude mít tento "přídavný" chladič ještě větší účinnost, skoro až dvojnásobnou pod bodem mrazu, tak bacha na to, ikdyž by to vlastně mělo být úplně jedno, neboť na správné pracovní teplotě motoru přece vůbec nezáleží, jakožto i na rozdílu teplot vstupní a výstupní chladící kapaliny, neboť pnutí materiálu v motoru není okem viditelné
Vlastně je to geniální myšlenka zvětšit kapacitu chlazení a posunout tak níže pracovní teplotu motoru. Stupeň sem, stupeň tam, vždyť ono to taky jede a navíc při úplné absenci ventilátoru by se ušetřily nemalé peníze při výrobě čtyřkolek....
....ale jó, v hicech nebo při závodech asi ten přídavný chladič má své opodstatnění, zvl. pak když kolka stojí...
24.07.2010 09:07 #280 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Milda72
Město: Strakonice
IP:212.20.73.xxx
Offline 1/190
EMU Alltrack 700 Vario
Haasan>Takže výborně všichni jsme se shodly a tím bych prosím vás tuto debatu uzavřel je to fakt už trapárna Milda72 ať tu přidá odkaz kde zakoupil trubku ,pro ty kteří si jí tam chtějí dát ,a mi ostatní "blázni" budeme jezdit s točícími se ventilátory a jeto
24.07.2010 10:05 #281 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Haasan
Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT
24.07.2010 10:08 #282 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Haasan
Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT
24.07.2010 10:50 #283 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Haasan
Město: Hlučín
IP:212.158.158.xxx
Offline 7/395
Can-Am Outlander 800 Max XT
Dud> dude,víš já už jsem tu nechtěl věcně přispívat ale když jsi mě zase zmínil ve své argumentaci tak to prostě nemůžu nechat jenom tak.Znovu zdůrazňuji,je mi jedno co sis namontoval na kolku jestli hadici nebo cokoliv jen jsem zveřejnil svůj názor za který teď pykám a kdykoliv jsem něčím argumentoval byt jsem se snažil to podložit odborným textem z netu nikdo na to nebral zřetel a byl jsem vždycky zesměšňovat naopak nikdo z vás "oponentu" nijak nepodložil své tvrzení jen prezentoval svůj subjektivní pocit který jako zázrakem všem stačil!!!!Budiš je mi to jedno jak jsem již řekl ale když už tak mě prosím vás už nevtahujte do téhle ubohé diskuze už mi lidé kteří mě znají a čtou to tady klepou na čelo jestli jsem se nezbláznil že se tady vůbec angažuju.Jenom pro pořádek Dude když jsi mě tady teda zmínil a padlo jméno Kodi tak ja kodiho znám a vím jak jezdí na to kolik má roku(promiň kodi )pojezdí kde koho a pro styl kterým jezdí by byl i tang poddimenzovaný a co se týká ventilátoru kodi psal 500mth ale motoru vent. vydržel ještě míň ale když ho používáš jako lodní šroub tak není divu já osobně jsem ventilátor zpravoval už dvakrát ale vždycky to bylo vlivem koroze(natekla do něho voda) a co se týká životnosti ventilátorů věř čemu chceš samozřejmě jsem si to nevycucal s prstu ale ze stránek výrobce prostě jsem své tvrzení podložil měly by jste se to naučit dělat všichni http://www.spal.com/...t.php?t=site&pgid=39 a ta životnost je udávána jako minimální takže pokud se s kolkou nepotápíte máte šanci že vás vent. přežije po dobu co budete majitelem kolky. A k tvému argumentu s V-maxem čtyřkolku jezdím druhý rok a dřív jsem měl motorky a nepamatuju si že by se mi na Hayabuse nespínal ventilátor často když jsem stál
24.07.2010 11:44 #284 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
24.07.2010 11:47 #285 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Hans-quad
Město: Litoměřice-Město
IP:78.136.191.xxx
Offline 11/7924
prezYdent>Je jen otázka, jak je to doopravdy s tím temostatem? Má sloužit k regulaci teploty nebo jen k rychlému ohřátí motoru? Pokud se zvětší účinek chladiče, termostat bude o to více v pernamenci a pak je nasnadě otázka - co má delší životnost? Ventilátor nebo termostat?
24.07.2010 21:49 #286 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
24.07.2010 22:12 #287 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
prezYdent>Je jen otázka, jak je to doopravdy s tím temostatem? Má sloužit k regulaci teploty nebo jen k rychlému ohřátí motoru? Pokud se zvětší účinek chladiče, termostat bude o to více v pernamenci a pak je nasnadě otázka - co má delší životnost? Ventilátor nebo termostat?
Samozřejmě k obojímu,také to spolu vzájemně souvisí.24.07.2010 22:24 #288 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Dud
Město: Sušice I
IP:88.101.140.xxx
Offline 4/116
Can-am Outlander Max 800 XT
prezYdent>Dud>
To, že ta trubka jako chladič funguje, to Ti nikdo nebere a nikdo o tom snad nepochybuje. Možná by sis to měl nechat patentovat nebo to alespoň poslat klukům do Kenemu, aby se nad tím taky zamysleli. Můj osobní názor je, že s klesající okolní teplotou bude mít tento "přídavný" chladič ještě větší účinnost, skoro až dvojnásobnou pod bodem mrazu, tak bacha na to, ikdyž by to vlastně mělo být úplně jedno, neboť na správné pracovní teplotě motoru přece vůbec nezáleží, jakožto i na rozdílu teplot vstupní a výstupní chladící kapaliny, neboť pnutí materiálu v motoru není okem viditelné
Vlastně je to geniální myšlenka zvětšit kapacitu chlazení a posunout tak níže pracovní teplotu motoru. Stupeň sem, stupeň tam, vždyť ono to taky jede a navíc při úplné absenci ventilátoru by se ušetřily nemalé peníze při výrobě čtyřkolek....
....ale jó, v hicech nebo při závodech asi ten přídavný chladič má své opodstatnění, zvl. pak když kolka stojí...
24.07.2010 22:52 #289 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Dzejar
Město: Miličín
IP:88.102.97.xxx
Offline 1/931
prezYdent> Lidi, fakt je, že termostat je skoro bezporuchová věc, která se mění opravdu vyjímečně. A o ventilátoru bych neuvažoval jestli se opotřebuje spínáním a během. Spíš by mě trápilo, jestli do něj nezateče např. při brodění, bahnění nebo tak. Když vlezete do normální Octávie a nařídíte si topení/klimu na 23°C a ventilátor na automat, tak poběží pořád. Nad tím ale nepřemýšlíte. Jasný je na to stavěnej a naběhá takhle stovky a tisíce hodin. Takže za mě dávám nápadu s trubkou
25.07.2010 09:21 #290 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
prezYdent
Město: Praha 7-Bubeneč
IP:85.71.68.xxx
Offline 1/386
PAT-Hans>..to nemyslíš už vážně s tím dotazem na termostat????
04.09.2010 21:47 #291 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
CAN-AMman
Město: Tábor 1
IP:90.176.10.xxx
Offline 4/22
Can-am Outlander 800 XT
04.09.2010 21:49 #292 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
koncak
Město: Strančice
IP:85.71.215.xxx
Offline 1/3965
04.09.2010 22:18 #293 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
CAN-AMman
Město: Tábor 1
IP:90.176.10.xxx
Offline 4/22
Can-am Outlander 800 XT
04.09.2010 22:19 #294 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
zmizík_zaks
Město: Bezno
IP:95.85.208.xxx
Offline 5/6226
Journeyman Gladiator X8, Linhai ATV 260 LH
04.09.2010 22:20 #295 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
CAN-AMman
Město: Tábor 1
IP:90.176.10.xxx
Offline 4/22
Can-am Outlander 800 XT
04.09.2010 22:24 #296 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
CAN-AMman
Město: Tábor 1
IP:90.176.10.xxx
Offline 4/22
Can-am Outlander 800 XT
07.09.2010 14:34 #297 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
Jirka-KTM
Město: Lechovice
IP:212.96.172.xxx
Offline 2/557
13.09.2010 18:48 #298 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
CAN-AMman
Město: Tábor 1
IP:90.176.10.xxx
Offline 4/22
Can-am Outlander 800 XT
13.09.2010 18:50 #299 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
zmizík_zaks
Město: Bezno
IP:213.168.185.xxx
Offline 5/6226
Journeyman Gladiator X8, Linhai ATV 260 LH
13.09.2010 19:30 #300 Téma: Přídavné chlazení:jednoduše,rychle,levně a účinně.
skvorfi
Město: Benešov
IP:85.71.73.xxx
Offline 2/448
Access Motor Tomahawk 400
Dud> Ahoj draku. Dík za typ s tou nerez trubkou. Metr mi sice prodali mrchy za 400 kč, ale u svého Tomahawka jsem tím nahradil 3 hadice pro oběh vody a je to fakt super nápad. Větrák se spíná, jen když stojím na místě. Jinak se to uchladí samo, i při pomalejší jízdě. Kdybych měl problém v zimě, tak ty hadice obalím a zahřeju.
Fakt dobrej nápad, dík za něj.
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.43s