asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

28.05.2010   20:33

LosAndělos LosAndělos Město: Bernartice
IP:62.177.90.xxx
Offline 1/8

Ahoj všichni,
jsem novým majitelem čtyřkolky Journeyman Gladiator X6 EFI a chtěl bych e zeptat, zda už si někdo na tomto stroji přidělával kontrolku dobijení. Rád bych si ji také přidělal, ale zkrátka nevím, na jaký drát se "napíchnout".
Moc děkuji za Vaše rady.

Uzavřeno 31.12.2011 v 20:32 uživatelem LosAndělos

Odpovědi: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

28.05.2010   20:54   #1 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

007profík 007profík Město: Swansea
IP:94.142.234.xxx
Offline 2/1358
Polaris Sportsman 800/EFI

kontrolku nemám, ale napíchnul bych se někde u regulátoru.

Citace | Odpovědět

28.05.2010   20:58   #2 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

007profík 007profík Město: Swansea
IP:94.142.234.xxx
Offline 2/1358
Polaris Sportsman 800/EFI

Hele a není to dobíjení celé nesmysl? Ta montáž kontrolky nebude jen o světýlku na palubce a vyhledání drátku na který se napojit.

Citace | Odpovědět

28.05.2010   21:03   #3 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

LosAndělos LosAndělos Město: Bernartice
IP:62.177.90.xxx
Offline 1/8

No já to nechci ani tak kvůli kontrolce, ale taky kvůli počítadlu motohodin. To musim někam napíchnout, a normálně se dává na kontrolku dobijení.

Citace | Odpovědět

28.05.2010   22:03   #4 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

Kartkarel Kartkarel Město: Tišnov
IP:90.177.40.xxx
Offline 14/3924
Can-Am Outlander 650, Can-Am Outlander 1000 XT, Can-Am Outlander 500 XT

zase další vlákno o tomto geniálním stroji???

Citace | Odpovědět

28.05.2010   22:06   #5 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

Hans-quad Hans-quad Město: Litoměřice-Město
IP:78.136.178.xxx
Offline 11/7924

Kartkarel>zase další vlákno o tomto geniálním stroji???



tak co sem zase cpeš ty řeči

Citace | Odpovědět

28.05.2010   22:11   #6 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

Hans-quad Hans-quad Město: Litoměřice-Město
IP:78.136.178.xxx
Offline 11/7924

pročti si to zde až do konce http://www.quadmania...0&fid=3&fkid=&pgr=42

kluci zde laborují s kontrolou oleje a pak dobíjení



Naposledy editováno 28.05.2010 22:12:16

Citace | Odpovědět

28.05.2010   22:12   #7 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

Kartkarel Kartkarel Město: Tišnov
IP:90.177.40.xxx
Offline 14/3924
Can-Am Outlander 650, Can-Am Outlander 1000 XT, Can-Am Outlander 500 XT

nestačí vám těch vláken už cca 50?? Musíte zakládat 51.?? To je těch závad na tom tolik, že už to předchozí vlákna nepojmou???

Citace | Odpovědět

28.05.2010   22:15   #8 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

Hans-quad Hans-quad Město: Litoměřice-Město
IP:78.136.178.xxx
Offline 11/7924

Kartkarel>nestačí vám těch vláken už cca 50?? Musíte zakládat 51.?? To je těch závad na tom tolik, že už to předchozí vlákna nepojmou???



otevři oči a čti pak

chce si přidělat neeeeeeeeee opravovat

je fakt že by stačilo pročíst vlákna a najde se odpověď snad na každou 4kolku

Citace | Odpovědět

28.05.2010   22:34   #9 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

Michall Michall Město: Ústí nad Orlicí 1
IP:188.95.127.xxx
Offline 12/2712
Can-Am Renegade 850, Can-Am Renegade 570, Can-Am Outlander 800R X xc, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4

Kartkarel>nestačí vám těch vláken už cca 50?? Musíte zakládat 51.?? To je těch závad na tom tolik, že už to předchozí vlákna nepojmou???

Tak někdo prostě koupí kolku aby na ní šrouboval a někdo chce jen jezdit

Citace | Odpovědět

28.05.2010   22:36   #10 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

007profík 007profík Město: Swansea
IP:94.142.234.xxx
Offline 2/1358
Polaris Sportsman 800/EFI

kdy se sejdeme na to pivo??
Kartkarel, co sem taháš slovo geniální stroj?? každý nemusí mít na ameriku

Citace | Odpovědět

28.05.2010   22:46   #11 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

Hans-quad Hans-quad Město: Litoměřice-Město
IP:78.136.178.xxx
Offline 11/7924

Michall>Kartkarel>nestačí vám těch vláken už cca 50?? Musíte zakládat 51.?? To je těch závad na tom tolik, že už to předchozí vlákna nepojmou??? Tak někdo prostě koupí kolku aby na ní šrouboval a někdo chce jen jezdit



jedna věta psaná úplně o něčem jiném než je založené vlákno a už se přidávají příspěvky co s tím nemají nic společného a jen komentují větu co je o něčem jiném a o ničem



Naposledy editováno 28.05.2010 22:48:16

Citace | Odpovědět

28.05.2010   22:48   #12 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

JARDAQUAD JARDAQUAD Město: Český Brod
IP:78.136.140.xxx
Offline 1/2376

ja sem taky něco napíšu

Citace | Odpovědět

28.05.2010   22:52   #13 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

007profík 007profík Město: Swansea
IP:94.142.234.xxx
Offline 2/1358
Polaris Sportsman 800/EFI

já už napsal

Citace | Odpovědět

29.05.2010   13:22   #14 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

LosAndělos LosAndělos Město: Bernartice
IP:62.177.90.xxx
Offline 1/8

hmmm .. koukám, že tady opravdu poradí ... to jsem se na to mohl rovnou vy***t. Dík

Citace | Odpovědět

29.05.2010   13:31   #15 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

LosAndělos LosAndělos Město: Bernartice
IP:62.177.90.xxx
Offline 1/8

Byl bych opravdu vděčný za to, kdyby mi někdo napsal, z jakého kabelu a z jakého drátu vytáhnout signál k počítadlu motohodin. Nic víc.

Vím, že už se něco podobného řešilo (kontrolka dobijení), ale nedočetl jsem se žádného závěru.
Děkuji

Citace | Odpovědět

29.05.2010   15:19   #16 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

LosAndělos> chlapi maj pravdu, zakládáš zbytečně podružná témata,která časem většinou zapadnou. Kdybys to aspoň dal přímo ke kolce na kterou se ptáš aby to bylo trochu ucelené. Jinak se koukni ke mě na profil a tam najdeš řešení, včera jsem to montoval. čus



Naposledy editováno 29.05.2010 15:20:26

Citace | Odpovědět

30.05.2010   17:42   #17 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

Pokud to chceš opravdu jen kvůli motohodinám, tak to dej klidně třeba na drát od obrysovek. Ty stejně 99% času svítí jen když jede motor.

Citace | Odpovědět

31.05.2010   18:16   #18 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

LosAndělos LosAndělos Město: Bernartice
IP:62.177.90.xxx
Offline 1/8

OK dík

Citace | Odpovědět

31.05.2010   20:52   #19 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

pštros pštros Město: Tisová
IP:85.160.10.xxx
Offline 3/509
EMU Alltrack 700 Vario

LosAndělos> počitadlo motohodin se instaluje tak že se indukční drát omotá kolem kabelu k svíčce

http://www.sendec.co...ing-easier-than-ever

... chtěl jsem kontrolku dobíjení vyřešit s tímto za 137Kč

bohužel se mi to neosvědčilo napětí se pohybuje trošku jinde
http://www.ezk.cz/st...vebnice_a_moduly.htm
INB1551 HX, INB4552 HX, INB5351 HX



Naposledy editováno 31.05.2010 21:07:30

Citace | Odpovědět

02.06.2010   18:24   #20 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

Kavka80 Kavka80 Město: Okrouhlá Radouň
IP:178.23.218.xxx
Offline 0/40

LosAndělos> Je to přesně tak jak píše pštros, musí to být na kabelu k cívce.
Protože jedna hodina chodu motoru není jedna motohodina. Za hodinu chodu motoru můžeš natočit 1,5 mth a nebo taky 0,5 Mth.

Citace | Odpovědět

03.06.2010   08:09   #21 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

Záleží co má za měřící elektroniku. Já se setkal jak s těma, kterým stačí přivést napájení a oni prostě měří čas zapnutí. To předpokládám že má tazatel.

Pak jsem se setkal i s lepšíma, který se opravdu zapojuji tak, že se kabel čidla omotá kolem kabelu mezi cívkou a svíčkou a počítají se "jiskry". Jenže aby toto správně fungovalo, musí se tam nejprve zadat jmenovité otáčky. To znamená, že jedna motohodina trvá hodinu pokud motor točí třeba 4500 ot/min. Při nižších otáčkách trvá motohodina dýl jak hodinu, při vyšších zase naběhne rychleji. Tyto měřiče opravdu měří zátěž motoru.

Ale víc se prodávají ty první levnější, který jen počítají čas a je jedno, jestli jede motor na volnoběh, nebo jestli je přetěžovanej - toto měření je většinou na dvě věci, pokud podle nich chceš třeba odvozovat interval výmeny oleje.

Ještě jsem sesetkal s jedním typem, který se dost dává třeba k motorovým sekačkám. Ty se připevní na rám, jsou napájený baterkou a reagují na otřesy. Prostě jak se to začne třepat, tak jede motor a počítá to hodiny. Většinou se to ale velice brzo rozbije samo od sebe. Taky to dávají k těm sekačkám zdarma.

Citace | Odpovědět

03.06.2010   09:54   #22 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

slezak.z> to je všechno na dvě věci: na hovno a na nic. Řešil bych to klasikou, počítadlo spínaný tlakem oleje běžícího motoru. Eventuelně elektricky klopným obvodem měřícím nárůst napětí po nastartování motoru a tím spínat počítadlo motohodin.

http://www.sasparts....tm_campaign=zbozi.cz

http://www.namir.cz/...nsin-pro-w-2900-8297

Citace | Odpovědět

03.06.2010   10:40   #23 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

bulda> Záleží, co po tom počítadle motohodin vlastně chceš. Jestli jen informaci o tom, kolik hodin motor běžel, pak stačí to tebou uváděné. Ale výsledek bude téměř shodný jako když to napojíš na drát od obrysovek. Zatížení motoru asi nezohledňuje ani jedno z těchto řešení, ale pro alespoň nějakou informaci to samozřejmě stačí.

Citace | Odpovědět

03.06.2010   10:44   #24 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:85.161.151.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

X6 nemá standardně počítadlo motohodin?

Citace | Odpovědět

03.06.2010   10:48   #25 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

bulda bulda Město: Mělník
IP:217.168.216.xxx
Offline 2/1909
Journeyman Gladiator X850, Journeyman Gladiator X5-A

slezak.z>bulda> Záleží, co po tom počítadle motohodin vlastně chceš. Jestli jen informaci o tom, kolik hodin motor běžel, pak stačí to tebou uváděné. Ale výsledek bude téměř shodný jako když to napojíš na drát od obrysovek. Zatížení motoru asi nezohledňuje ani jedno z těchto řešení, ale pro alespoň nějakou informaci to samozřejmě stačí.



No předpokládám, že po počítadle MTH chceš asi měřit MTH kvůli servisním intervalům, pokud po něm chceš něco víc tak je to potřeba řešit asi jinak. Napojením na obrysovky absolutně nic neřeší, protože mnohdy lidi jezděj při práci v lese, nebo při odklízení sněhu bez světel, takže toto řešení se mi jeví jako nevhodné. Jak už jsem napsal, pokud to má být objektivní tak je to potřeba mít připojené na zdroj závislý na chod motoru a neovlivněný otáčkami motoru.

Citace | Odpovědět

03.06.2010   10:51   #26 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

marek.sm marek.sm Město: Praha
IP:85.161.151.xxx
Offline 2/2104
Polaris Sportsman 500 H.O.

bulda> Pokud to má být objektivní, tak by to mělo být závislé na otáčkách jako je to běžné u pracovních strojů.

Citace | Odpovědět

03.06.2010   11:02   #27 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

Přesně tak, mělo by to být závislé na otáčkách, aby to bylo objektivní. Jinak je to stejně jen orientační údaj podobně jako řídit servisní interval podle najetých km.

S těma obrasovkama jsem to bral podle mojí mašiny. Tam obrysovky vypnout při chodu motoru nejdou. Svítí prostě pořád, pokud je klíček v jakékoli poloze kromě Off. Je možné, že u glada jdou vypnout, to se přiznám že nevím.

Citace | Odpovědět

03.06.2010   11:03   #28 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

Xawerius Xawerius Město: Libočany
IP:194.228.40.xxx
Offline 3/900

marek.sm>bulda> Pokud to má být objektivní, tak by to mělo být závislé na otáčkách jako je to běžné u pracovních strojů.

přesně tak, servisní interval přece dělám podle toho kolik motor udělal práce a ne podle toho jak dlouho běžel na dvoře nastartovaný na volnoběh....

Citace | Odpovědět

03.06.2010   11:12   #29 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

slezak.z slezak.z Město: Břeclav
IP:80.78.147.xxx
Offline 2/289

marek.sm> U starých gladů 510 bylo počítadlo motohodin dodatečně montovaný prodejcem (nebylo tam od výrobce). Bylo digitální a přidělávali to na levý přední blatník. Kamoš to měl a když stál v předkolu, zavazelo mu to u kolena. Tak si ho pak nechal předělat před řadící páku. Toto počítalo jen čas - nezohledňovalo otáčky. Teď už to tam ani nedávají, protože druhej co jezdí s 530 to tam nemá a u X5 jsem to taky neviděl.



Naposledy editováno 03.06.2010 11:22:09

Citace | Odpovědět

03.06.2010   16:05   #30 Téma: Gladiator X6 EFI - kontrolka dobijení

větvičkář_Rox větvičkář_Rox Město: Lomnice nad Lužnicí
IP:90.176.242.xxx
Offline 7/3549
Journeyman Gladiator X6-A Efi

Slezák má recht Pokud to má k něčemu bejt, musíš do toho zadat nějaký referenční otáčky a musí to počítat každý otočení motoru (nebo vodítko - jiskra = 2točky)

Cokoli jinýho je opravdu o ničem. Nepoužitelný ani pro servis. Porovnej hodinu volnoběhu a hodinu při plnym na asfaltu.

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

Téma je uzavřeno


English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.36s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce