10.01.2012 22:06
Access Motor Tomahawk 250
čudla74
Město: Čtyřkoly
IP:78.136.146.xxx
Offline 1/340
Can-Am Outlander L 500, Access Motor Tomahawk 250
přivez jsem si Toma a má najeto 6500km ztrácí se olej a to dost ...po odpolední jízdě,celkem pohodové tempo jsem musel dolej olej...motor je na pohled suchej tak to asi proletí výfukem...dá někdo radu kde koupim věci na překroužkování a přetěsnění za rozumnou cenu?
Uzavřeno 29.01.2012 v 11:19 uživatelem cudla74
Naposledy editováno 10.01.2012 22:08:43
14.01.2012 22:51 #31 Téma: Tomahawk 250 žere olej
007profík
Město: Swansea
IP:178.248.252.xxx
Offline 2/1358
Polaris Sportsman 800/EFI
tak jo.
třeba tady:?
http://www.diopan.cz/citroenbx/chlazeni.htm
třeba tady dokazuji přívod vody do válce a tudíž blbost tohoto:
http://www.zetor-maj...19/chlazen%C3%AD.jpg
Když máš v prdeli těsnění pod hlavou, nebo prasklou hlavu a systém chlazení, kdy hlava je výš než chladič je snad jasný, že při běhu motoru se vzduchem plní nejvyšší bod soustavy a to je zde hlava!!
......................................
takže první se zavzdušní??? Zrzoun odpoví?
15.01.2012 00:23 #32 Téma: Tomahawk 250 žere olej
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
007profík> no odpovím
Ten první odkaz je na klasický dnes používaný systém chlazení. Je to systém, kdy se případné zavzdušnění projevuje zprvu tím, že přestane fungovat topení, které je v tomto systému nejvýš a tudíš v případě zmiňovaného zavzdušňování se první plní vzduchem
(to topení ze začátku ve vyšších otáčkách motoru ještě slabě přitápí(sem tam tam něco šplouchne), ale s přibývajícím vzduchem v okruhu časem topení topit přestane úplně).
Ten druhý odkaz je mnou popisovaný spolehlivější způsob s možností kompletního zaplavení celého chladícího systému s kontrolou přímo v nejvyšším bodě a to chladiči (kde je buď ryska, nebo zaplavení žeber + 1-2cm).
Ovšem, chci připomenout, že od počátku je řeč o Accessu 250, kde není žádné topení v nejvyšším bodě a ani žádné odvzdušnění v nejvyšším bodě a jde o systém hlava výš než chladič a z chladiče přes přetlakový ventil propojení s expanzní nádobkou v níž je hladina níže než hlava motoru (absence odvzdušnění s volně průchozí hadičkou a umístěním expanzky a v ní hladiny výš než motor, hlava či chladič).
15.01.2012 09:40 #33 Téma: Tomahawk 250 žere olej
čudla74
Město: Čtyřkoly
IP:78.136.137.xxx
Offline 1/340
Can-Am Outlander L 500, Access Motor Tomahawk 250
15.01.2012 12:08 #34 Téma: Tomahawk 250 žere olej
PATRIKMAX
Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4
15.01.2012 23:57 #35 Téma: Tomahawk 250 žere olej
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
cudla74>jen bych chtěl vrátit téma zpět na Access Tomahawk 250 u kterého se docela dost ztrácí olej v motoru...chlazení zatím neřešim si připadám jako když jsem chodil na učňák a dam byl předmět Motorová vozidla
16.01.2012 15:11 #36 Téma: Tomahawk 250 žere olej
PATRIKMAX
Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4
16.01.2012 15:58 #37 Téma: Tomahawk 250 žere olej
Richard.cz
Město: Kamenný Újezdec
IP:85.71.71.xxx
Offline 0/2911
Can-am Outlander Max 800R H.O. EFI LTD.
16.01.2012 16:50 #38 Téma: Tomahawk 250 žere olej
PATRIKMAX
Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4
16.01.2012 19:22 #39 Téma: Tomahawk 250 žere olej
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
PATRIKMAX> Ahoj Patriku, zrovna s Tebou se nebudu přít
.
Návod citace ze str.43
Doporučený olej
Specifikace: Motorex ATV 10W40 API.SG/CD nebo vyšší
Druh motorového oleje: SG/CD nebo vyšší, certifikovaný institutem American Petroleum Institute
Objem oleje: Plný objem: 1,6 litru
Objem při výměně: 1,4 litru
Já se ale vždy řídím olejoznakem, bez ohledu na nalité množství (to beru pouze orientačně při přípravě na výměnu)
Jinak já vypouštím = také oba šrouby ven, bacha pod tím velkým je pružina co přitlačuje sítko!!
A s kolkou hýbám/zvedám z prava do leva na dvě kola až do hranice balancu, kde to vždycky tak na 20-30sekund podržím .
Samozřejmě motorový olej vypouštím pouze při ohřátí motoru na provozní teplotu!!!
16.01.2012 19:38 #40 Téma: Tomahawk 250 žere olej
PATRIKMAX
Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4
16.01.2012 19:55 #41 Téma: Tomahawk 250 žere olej
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
PATRIKMAX> To je sice doporučený olej prodejcem a není vůbec špatný.
Ovšem je to olej pro čtyřdobé motocyklové motory s mechanickou převodovkou v jednom společném bloku s motorem.
Což je v případě Accessu250-360 zbytečné, neboť zde není skříň motoru a převodovky spojená a nevyužívá společnou náplň pro oba účely.
Dá se tedy použít jiný motorový olej (i automobilový) se stejnou třídou(normou) API a SAE, nebo lepší(vyšší) , ten se dá pochopitelně pořídit i za výrazně menší peníz, než je 280Kč/1L za Motorex Maxima premium quad
.
16.01.2012 22:20 #42 Téma: Tomahawk 250 žere olej
čudla74
Město: Čtyřkoly
IP:78.136.179.xxx
Offline 1/340
Can-Am Outlander L 500, Access Motor Tomahawk 250
Zrzoun> Tak olej je udajně měněný před prodejem ale majitel měl Tomíka cca 3 měsíce tak se obávám že něco vůbec udělal...ale zdá se být čistej...žádná vazelína SAE 10W40
vzducháč jsem dával já novej hned jak jsem to přivez
chytá na otočení ale po zahřátí a stažení sitiče občas zdechne...karbec byl dost rozštelovanej...pán měl pocit že je něco špatně tak se v tom furt rejpal
17.01.2012 00:52 #43 Téma: Tomahawk 250 žere olej
PATRIKMAX
Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4
17.01.2012 00:53 #44 Téma: Tomahawk 250 žere olej
PATRIKMAX
Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4
17.01.2012 02:42 #45 Téma: Tomahawk 250 žere olej
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
cudla74> cudla74>
Tak Čudlajs, když si kupuju použitou kolku (a navíc z pohovoru s původním majitelem zjistím, že je to primitivní jedinec) nikdy nevěřím tomu, jak že on s tou danou kolkou suprově zacházel viz. některá videa zde na QM a na Youtube!!! Proto vždy po koupi je potřeba si sám všechno projít, překontrolovat a povyměňovat!! Především pak pro motor životně důležitý kvalitní motorový olej a olej v převodovce!!! A to i za předpokladu, že mě bývalý majitel tvrdí, že ho tuhle měnil, ono to ,,TUHLE´´ mohlo být taky loni, vlastně už na přesrok!!!
A né na to hned po koupi skočit a co nejrychleji se jec ukázat všem kdo mě znají, co že to mám za nové a žhavé letadlo a jak ho umím suprově krotit. Navíc mě strašně zaráží, že máš zkušenosti z výukou automechaniků na učňáku s předmětem ,,Motorová vozidla´´ a takovouhle základní věc pomíjíš!!
Taky je dost nepravděpodobné, že by někdo něco(kolku) prodával, za účelem získání peněz a do dané věci(kolky), které se zbavuje by ještě jen tak z dobroty investoval peníze za věc(olej) co už sám nikdy nevyužije, navíc vyměnou oleje se nic neopravuje, ani se tím nezvyšuje nijak hodnota dané veci(kolky), tak proč by to kdo dělal? Žiješ v Čechách, kde běžně děti okrádaj svoje rodiče, tak nevěř pohádkám o nějakém dobročinní.
V případě Tvé kolky mohlo dojít k tomu, že někdo aktivní a motorově vůbec neznalý (čili tupý) se snažil tomu motoru dát to nejlepší a dal tam po pozbírání všemožných rad a informací od stejně chytrých kamarádů plnou syntetiku, tedy SAE5W/30,40 který v žádném případě není určen pro tento typ motoru (olej 5W/30,40 je samozřejmě lepší vlastnostmi než W10/40, ale zároveň je i řidčí, což může způsobovat (spíš většinou způsobuje) vznik různých úniků a úbytků motorového oleje ze skříně motoru).
Takže Čudlajs na základě těchto informací pro Tebe a většinu čtenářů tohoto vlákna, co teď sedí a mají bradu někde v rozkroku, doporučuji tento postup:
V žádném případě hned nevyndavat motor a rozebráním nezjišťovat, proč a kudy ten olej mizí!!
Na to je času dost, nejprve udělej základní věc a to:
- vem kolku,
- vypust olej,
- použij k tomu zkušenosti uživatelů z příspěvku *38 a *39
- vyčisti i to sítko pod velkou zátkou, nejlépe stlačeným vzduchem
- vem nový čístý pro tento motor určený motorový olej SAE.10W40 API.SG, případně lepší API
(tj. API.SH,SI,SJ,SK,SL,SM), ale v každém případě SAE10W40 !!
- naplň motor tímto olejem po prostředek olejoznaku (cca 1.4-1.5L)
- natoč motor na cca 1 minutu
- pak ho po tý minutě běhu chcípni
- počkají cca2-3 minuty a pak opět zkontroluj a to na rovině, jestli je hladina toho oleje v půlce olejoznaku (případně doplň tak, aby hladina byla zase na středu olejoznaku)
Pak doporučuji naject tak 40-50km a vrátit se zpět na to samé místo, kde jsi měřil hladinu oleje po výměně a kolku tam postavit úplně stejně, jak stála při měření hladiny po výměně oleje!!
Tam jí chcípnout a počkat cca 2-3minuty než olej steče zpět do vany motoru.
Pak teprve po těch 2-3 minutách zkouknout, kde se nachází hladina oleje a kolik ho případně ubylo.
Podle toho bych se pak zařídil dál, věřím ale tomu, že po takto vyměněném oleji, Ti Access250 s najetými 6500km olej žrát z větší části přestane. Bežný úbytek oleje s vyloučením úkapů, je cca 0.5-1.0L/1000km.
Ještě bych Ti doporučil po ujetí tak 300km tuto výměnu zopakovat, neboť nikdy nevíš co všechno v tom motoru může být, nebo v minulosti mohlo být za bordel. (dříve v historii motorů používaný výplach motoru zde z důvodu blbých poznámek různě chytrých uživatelů fóra, radši popisovat nebudu, ale nebyl by v Tvém případě vůbec od věci).
No zase elaborát, ale stručněji by to bylo k ničemu .
Jsem zvědavý, který odborník se zase chytne nějakého mého překlepu nebo nepřesnosti či nějakého opomenutí a začne mě tu zase svými ubohými chytrostmi napadat a tvrdit, že jsem úplnej blbec co ví o motorech naprostý hovno a jenom píše kraviny.
17.01.2012 09:23 #46 Téma: Tomahawk 250 žere olej
oldgreen
Město: Olomouc
IP:178.17.87.xxx
Offline 5/6173
Journeyman Gladiator X8, Access Motor Tomahawk 300
Zrzoun>
Jsem zvědavý, který odborník se zase chytne nějakého mého překlepu nebo nepřesnosti či nějakého opomenutí a začne mě tu zase svými ubohými chytrostmi napadat a tvrdit, že jsem úplnej blbec co ví o motorech naprostý hovno a jenom píše kraviny.[/quote]
Mě tak nepřipadáš
17.01.2012 09:52 #47 Téma: Tomahawk 250 žere olej
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
17.01.2012 10:26 #48 Téma: Tomahawk 250 žere olej
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
cudla74>PATRIKMAX> 1dcl na 100km...to bych bral...odjíždím z baráku a z boku koukám na olej do toho kukátka je ho tam dost a po cca 40km a asi hodince odpočinku koukám že už tam olej nejni... kamarád mi dneska řikal že to občas kouřilo světle modře... no nic motor ven a udělám hloubkovou kontrolu předemnou to měl takovej mladíček a asi tomu dost dával za uši
17.01.2012 10:26 #49 Téma: Tomahawk 250 žere olej
Zrzoun
Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250
17.01.2012 14:32 #50 Téma: Tomahawk 250 žere olej
Richard.cz
Město: Kamenný Újezdec
IP:85.71.71.xxx
Offline 0/2911
Can-am Outlander Max 800R H.O. EFI LTD.
17.01.2012 18:56 #51 Téma: Tomahawk 250 žere olej
čudla74
Město: Čtyřkoly
IP:78.136.148.xxx
Offline 1/340
Can-Am Outlander L 500, Access Motor Tomahawk 250
Zrzoun> děkuju za vyčerpávající radu...tu výměnu udělám to nebude problém,proplachu se nebráním.S Tomahawkem to nebylo tak doslova o prodeji a koupi ale o výměně za os.auto...po seznámení s majitelem mi bylo trochu jasné jak na tom kolka bude ale asi jsem to trochu podcenil.Po příjezdu domů jsem olej kontroloval za studena a na rovném,nejsem zas tak tupej abych na to koukal za chodu.Projel jsem ho abych si udělal obrázek jak na tom je.Nemám potřbu ukazovat se někde na novém stroji....na to už jsem asi trochu starší...šlo pouze o seznamovací(ne předváděcí)jízdu. Třeba časem někdo mého Tomahawka pozná a dokáže říct jak se o něj předchozí majitel z Kralup staral ale ve věku 19 let???
Ani mě nenapadlo dělat hned okruh jako normálně ale točím se kolem vesnice abych to případně nemusel tahat domů z druhého konce okresu
17.01.2012 20:33 #52 Téma: Tomahawk 250 žere olej
Richard.cz
Město: Kamenný Újezdec
IP:85.71.71.xxx
Offline 0/2911
Can-am Outlander Max 800R H.O. EFI LTD.
cudla74> Jestli je to z Kralup, zkus písnout do Středočeského gangu, třeba budou vědět víc...
http://www.quadmania...tail/?ft=1459&fid=39
17.01.2012 22:19 #53 Téma: Tomahawk 250 žere olej
PATRIKMAX
Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4
20.01.2012 21:59 #54 Téma: Tomahawk 250 žere olej
čudla74
Město: Čtyřkoly
IP:78.136.179.xxx
Offline 1/340
Can-Am Outlander L 500, Access Motor Tomahawk 250
mám sundanej přední díl(ten černý se světlem) a všim jsem si zhruba pod zásuvkou 12v je na rámu pridělaný nejaký filtr...vede k němu hadička a z vrchního vývodu mi jde olej...to asi nejni dobře...skoumat to budu zítra za světla.Nenašel jsem žádný popis čtyřkolky tak zatim nevim jak přesně definovat o co jde..
21.01.2012 18:12 #55 Téma: Tomahawk 250 žere olej
fofr77
Město: Loděnice
IP:94.112.35.xxx
Offline 3/420
Access Motor Tomahawk 250
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.16s