asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Téma: Tomahawk 250 žere olej

10.01.2012   22:06 Access Motor Tomahawk 250

čudla74 čudla74 Město: Čtyřkoly
IP:78.136.146.xxx
Offline 1/340
Can-Am Outlander L 500, Access Motor Tomahawk 250

přivez jsem si Toma a má najeto 6500km ztrácí se olej a to dost ...po odpolední jízdě,celkem pohodové tempo jsem musel dolej olej...motor je na pohled suchej tak to asi proletí výfukem...dá někdo radu kde koupim věci na překroužkování a přetěsnění za rozumnou cenu?

Uzavřeno 29.01.2012 v 11:19 uživatelem cudla74

Naposledy editováno 10.01.2012 22:08:43

Odpovědi: Tomahawk 250 žere olej

14.01.2012   22:51   #31 Téma: Tomahawk 250 žere olej

007profík 007profík Město: Swansea
IP:178.248.252.xxx
Offline 2/1358
Polaris Sportsman 800/EFI

tak jo.

třeba tady:?

http://www.diopan.cz/citroenbx/chlazeni.htm

třeba tady dokazuji přívod vody do válce a tudíž blbost tohoto:
http://www.zetor-maj...19/chlazen%C3%AD.jpg

Když máš v prdeli těsnění pod hlavou, nebo prasklou hlavu a systém chlazení, kdy hlava je výš než chladič je snad jasný, že při běhu motoru se vzduchem plní nejvyšší bod soustavy a to je zde hlava!!

......................................
takže první se zavzdušní??? Zrzoun odpoví?

Citace | Odpovědět

15.01.2012   00:23   #32 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

007profík> no odpovím
Ten první odkaz je na klasický dnes používaný systém chlazení. Je to systém, kdy se případné zavzdušnění projevuje zprvu tím, že přestane fungovat topení, které je v tomto systému nejvýš a tudíš v případě zmiňovaného zavzdušňování se první plní vzduchem
(to topení ze začátku ve vyšších otáčkách motoru ještě slabě přitápí(sem tam tam něco šplouchne), ale s přibývajícím vzduchem v okruhu časem topení topit přestane úplně).

Ten druhý odkaz je mnou popisovaný spolehlivější způsob s možností kompletního zaplavení celého chladícího systému s kontrolou přímo v nejvyšším bodě a to chladiči (kde je buď ryska, nebo zaplavení žeber + 1-2cm).

Ovšem, chci připomenout, že od počátku je řeč o Accessu 250, kde není žádné topení v nejvyšším bodě a ani žádné odvzdušnění v nejvyšším bodě a jde o systém hlava výš než chladič a z chladiče přes přetlakový ventil propojení s expanzní nádobkou v níž je hladina níže než hlava motoru (absence odvzdušnění s volně průchozí hadičkou a umístěním expanzky a v ní hladiny výš než motor, hlava či chladič).



Naposledy editováno 15.01.2012 23:42:45

Citace | Odpovědět

15.01.2012   09:40   #33 Téma: Tomahawk 250 žere olej

čudla74 čudla74 Město: Čtyřkoly
IP:78.136.137.xxx
Offline 1/340
Can-Am Outlander L 500, Access Motor Tomahawk 250

jen bych chtěl vrátit téma zpět na Access Tomahawk 250 u kterého se docela dost ztrácí olej v motoru...chlazení zatím neřešim si připadám jako když jsem chodil na učňák a dam byl předmět Motorová vozidla

Citace | Odpovědět

15.01.2012   12:08   #34 Téma: Tomahawk 250 žere olej

PATRIKMAX PATRIKMAX Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4

cudla74> Sedla ventilů,válec,píst,kroužky a vůle může být na všem klikovka, vytahaný pružiny ventilů atd. K někomu dobrýmu to prdni atˇ to rozebere a hned budeš vědět víc.

Citace | Odpovědět

15.01.2012   23:57   #35 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

cudla74>jen bych chtěl vrátit téma zpět na Access Tomahawk 250 u kterého se docela dost ztrácí olej v motoru...chlazení zatím neřešim si připadám jako když jsem chodil na učňák a dam byl předmět Motorová vozidla



Jenom dotazy:
Jak to chytá??
Jak to drží volnoběh??
Co je tam za olej? (API,SAE)??
Kdy byl naposledy měněný motorový olej??
Ten vzducháč je vyměněný??

Jenom doplním - olej v okénku (vodoznak/olejoznak) se kontroluje při zastaveném motoru na rovině a měl by být +- v 1/2 toho okénka. Za běhu motoru nemá cenu se na okénko dívat, po chcípnutí nechat cca 2 minuty v klidu aby olej stekl a pak teprve zkoukávat hladinu.



Naposledy editováno 16.01.2012 13:21:20

Citace | Odpovědět

16.01.2012   15:11   #36 Téma: Tomahawk 250 žere olej

PATRIKMAX PATRIKMAX Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4

Zrzoun> Tak to mě pověz,při výměně naliju doporučených 1.7L oleje a to kontrolní okénko mám komplet zatopený olejem???

Citace | Odpovědět

16.01.2012   15:58   #37 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Richard.cz Richard.cz Město: Kamenný Újezdec
IP:85.71.71.xxx
Offline 0/2911
Can-am Outlander Max 800R H.O. EFI LTD.

PATRIKMAX> I po proběhnutí motoru? A vypustils před tím VŠECHEN olej?

Citace | Odpovědět

16.01.2012   16:50   #38 Téma: Tomahawk 250 žere olej

PATRIKMAX PATRIKMAX Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4

Richard.cz> No jasně a to okénko bylo zatopený ikdyž jsem ji kupoval anebo tam fakt musí ještě zůstat. Mám na motoru 2šrouby při vypouštění oba ven a pak rukama zvedám za přední rám kolku aby všechen vytekl jinak tam zůstane a sám nevyteče(při teplém motoru.)

Citace | Odpovědět

16.01.2012   19:22   #39 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

PATRIKMAX> Ahoj Patriku, zrovna s Tebou se nebudu přít .

Návod citace ze str.43

Doporučený olej
Specifikace: Motorex ATV 10W40 API.SG/CD nebo vyšší
Druh motorového oleje: SG/CD nebo vyšší, certifikovaný institutem American Petroleum Institute
Objem oleje: Plný objem: 1,6 litru
Objem při výměně: 1,4 litru

Já se ale vždy řídím olejoznakem, bez ohledu na nalité množství (to beru pouze orientačně při přípravě na výměnu)

Jinak já vypouštím = také oba šrouby ven, bacha pod tím velkým je pružina co přitlačuje sítko!!
A s kolkou hýbám/zvedám z prava do leva na dvě kola až do hranice balancu, kde to vždycky tak na 20-30sekund podržím .

Samozřejmě motorový olej vypouštím pouze při ohřátí motoru na provozní teplotu!!!



Naposledy editováno 16.01.2012 19:24:26

Citace | Odpovědět

16.01.2012   19:38   #40 Téma: Tomahawk 250 žere olej

PATRIKMAX PATRIKMAX Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4

Zrzoun> Čauvec takhle to dělám od jakživa jen jsem teda dodržoval doporučený objem náplně. A leju tam Maxima premium quad.Motorex už se mi objednávat nechce není tady na obchodech.

Citace | Odpovědět

16.01.2012   19:55   #41 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

PATRIKMAX> To je sice doporučený olej prodejcem a není vůbec špatný.
Ovšem je to olej pro čtyřdobé motocyklové motory s mechanickou převodovkou v jednom společném bloku s motorem.
Což je v případě Accessu250-360 zbytečné, neboť zde není skříň motoru a převodovky spojená a nevyužívá společnou náplň pro oba účely.
Dá se tedy použít jiný motorový olej (i automobilový) se stejnou třídou(normou) API a SAE, nebo lepší(vyšší) , ten se dá pochopitelně pořídit i za výrazně menší peníz, než je 280Kč/1L za Motorex Maxima premium quad .



Naposledy editováno 17.01.2012 01:07:28

Citace | Odpovědět

16.01.2012   22:20   #42 Téma: Tomahawk 250 žere olej

čudla74 čudla74 Město: Čtyřkoly
IP:78.136.179.xxx
Offline 1/340
Can-Am Outlander L 500, Access Motor Tomahawk 250

Zrzoun> Tak olej je udajně měněný před prodejem ale majitel měl Tomíka cca 3 měsíce tak se obávám že něco vůbec udělal...ale zdá se být čistej...žádná vazelína SAE 10W40
vzducháč jsem dával já novej hned jak jsem to přivez
chytá na otočení ale po zahřátí a stažení sitiče občas zdechne...karbec byl dost rozštelovanej...pán měl pocit že je něco špatně tak se v tom furt rejpal

Citace | Odpovědět

17.01.2012   00:52   #43 Téma: Tomahawk 250 žere olej

PATRIKMAX PATRIKMAX Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4

Zrzoun> Tak to jsem nevěděl,dík jsem zase o něco chytřejší.

Citace | Odpovědět

17.01.2012   00:53   #44 Téma: Tomahawk 250 žere olej

PATRIKMAX PATRIKMAX Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4

cudla74> Hmmm to k tomu bohužel patří

Citace | Odpovědět

17.01.2012   02:42   #45 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

cudla74> cudla74>

Tak Čudlajs, když si kupuju použitou kolku (a navíc z pohovoru s původním majitelem zjistím, že je to primitivní jedinec) nikdy nevěřím tomu, jak že on s tou danou kolkou suprově zacházel viz. některá videa zde na QM a na Youtube!!! Proto vždy po koupi je potřeba si sám všechno projít, překontrolovat a povyměňovat!! Především pak pro motor životně důležitý kvalitní motorový olej a olej v převodovce!!! A to i za předpokladu, že mě bývalý majitel tvrdí, že ho tuhle měnil, ono to ,,TUHLE´´ mohlo být taky loni, vlastně už na přesrok!!!
A né na to hned po koupi skočit a co nejrychleji se jec ukázat všem kdo mě znají, co že to mám za nové a žhavé letadlo a jak ho umím suprově krotit. Navíc mě strašně zaráží, že máš zkušenosti z výukou automechaniků na učňáku s předmětem ,,Motorová vozidla´´ a takovouhle základní věc pomíjíš!!

Taky je dost nepravděpodobné, že by někdo něco(kolku) prodával, za účelem získání peněz a do dané věci(kolky), které se zbavuje by ještě jen tak z dobroty investoval peníze za věc(olej) co už sám nikdy nevyužije, navíc vyměnou oleje se nic neopravuje, ani se tím nezvyšuje nijak hodnota dané veci(kolky), tak proč by to kdo dělal? Žiješ v Čechách, kde běžně děti okrádaj svoje rodiče, tak nevěř pohádkám o nějakém dobročinní.

V případě Tvé kolky mohlo dojít k tomu, že někdo aktivní a motorově vůbec neznalý (čili tupý) se snažil tomu motoru dát to nejlepší a dal tam po pozbírání všemožných rad a informací od stejně chytrých kamarádů plnou syntetiku, tedy SAE5W/30,40 který v žádném případě není určen pro tento typ motoru (olej 5W/30,40 je samozřejmě lepší vlastnostmi než W10/40, ale zároveň je i řidčí, což může způsobovat (spíš většinou způsobuje) vznik různých úniků a úbytků motorového oleje ze skříně motoru).

Takže Čudlajs na základě těchto informací pro Tebe a většinu čtenářů tohoto vlákna, co teď sedí a mají bradu někde v rozkroku, doporučuji tento postup:

V žádném případě hned nevyndavat motor a rozebráním nezjišťovat, proč a kudy ten olej mizí!!
Na to je času dost, nejprve udělej základní věc a to:

- vem kolku,
- vypust olej,
- použij k tomu zkušenosti uživatelů z příspěvku *38 a *39
- vyčisti i to sítko pod velkou zátkou, nejlépe stlačeným vzduchem
- vem nový čístý pro tento motor určený motorový olej SAE.10W40 API.SG, případně lepší API
(tj. API.SH,SI,SJ,SK,SL,SM), ale v každém případě SAE10W40 !!
- naplň motor tímto olejem po prostředek olejoznaku (cca 1.4-1.5L)
- natoč motor na cca 1 minutu
- pak ho po tý minutě běhu chcípni
- počkají cca2-3 minuty a pak opět zkontroluj a to na rovině, jestli je hladina toho oleje v půlce olejoznaku (případně doplň tak, aby hladina byla zase na středu olejoznaku)

Pak doporučuji naject tak 40-50km a vrátit se zpět na to samé místo, kde jsi měřil hladinu oleje po výměně a kolku tam postavit úplně stejně, jak stála při měření hladiny po výměně oleje!!
Tam jí chcípnout a počkat cca 2-3minuty než olej steče zpět do vany motoru.
Pak teprve po těch 2-3 minutách zkouknout, kde se nachází hladina oleje a kolik ho případně ubylo.

Podle toho bych se pak zařídil dál, věřím ale tomu, že po takto vyměněném oleji, Ti Access250 s najetými 6500km olej žrát z větší části přestane. Bežný úbytek oleje s vyloučením úkapů, je cca 0.5-1.0L/1000km.

Ještě bych Ti doporučil po ujetí tak 300km tuto výměnu zopakovat, neboť nikdy nevíš co všechno v tom motoru může být, nebo v minulosti mohlo být za bordel. (dříve v historii motorů používaný výplach motoru zde z důvodu blbých poznámek různě chytrých uživatelů fóra, radši popisovat nebudu, ale nebyl by v Tvém případě vůbec od věci).

No zase elaborát, ale stručněji by to bylo k ničemu .

Jsem zvědavý, který odborník se zase chytne nějakého mého překlepu nebo nepřesnosti či nějakého opomenutí a začne mě tu zase svými ubohými chytrostmi napadat a tvrdit, že jsem úplnej blbec co ví o motorech naprostý hovno a jenom píše kraviny.



Naposledy editováno 17.01.2012 03:59:38

Citace | Odpovědět

17.01.2012   09:23   #46 Téma: Tomahawk 250 žere olej

oldgreen oldgreen Město: Olomouc
IP:178.17.87.xxx
Offline 5/6173
Journeyman Gladiator X8, Access Motor Tomahawk 300

Zrzoun>
Jsem zvědavý, který odborník se zase chytne nějakého mého překlepu nebo nepřesnosti či nějakého opomenutí a začne mě tu zase svými ubohými chytrostmi napadat a tvrdit, že jsem úplnej blbec co ví o motorech naprostý hovno a jenom píše kraviny.[/quote]

Mě tak nepřipadáš



Naposledy editováno 17.01.2012 09:25:08

Citace | Odpovědět

17.01.2012   09:52   #47 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

oldgreen> Vždyť to tu znáš

Citace | Odpovědět

17.01.2012   10:26   #48 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

cudla74>PATRIKMAX> 1dcl na 100km...to bych bral...odjíždím z baráku a z boku koukám na olej do toho kukátka je ho tam dost a po cca 40km a asi hodince odpočinku koukám že už tam olej nejni... kamarád mi dneska řikal že to občas kouřilo světle modře... no nic motor ven a udělám hloubkovou kontrolu předemnou to měl takovej mladíček a asi tomu dost dával za uši



Ještě doplním elaborát

Čudlo, ten olejoznak je v zadní části motoru, jestliže jsi se díval na hladinu za běhu motoru, navíc za jízdy, tak to změříš tak leda ho...!
Protože:
1) když se motor točí na volnoběh a kolka se nehýbe, zvedne se hladina oleje v olejoznaku cca o 1-2mm, je to způsobené točícími se částmi motoru uvnitř skříně(klika, ojnice, vyvažovací protizávaží/nálitky, atd.), které ženou olej ve směru otáčení klikové hřídele tzn. do zadní části bloku motoru, kde se nachází olejoznak (rozstřik oleje po motoru je v tomto případě zanedbatelný)
2) když je kolka v pohybu, olej tam šplouchá jak v mixéru, nemá cenu se tedy za jízdy na olejoznak vůbec koukat, navíc je to strašně nebezpečné z hlediska Tvé bezpečnosti(nevěnování se řízení tím, že se čumí někam k pravému nártu nohy a né na cestu)
3) /po 40km a asi hodince odpočinku/ tzn. že jsi někde stál se chcíplým motorem (asi oběd) a koukal na to, jak je to pěkná kolka a najednou, jsi zavadil okem o olejoznak a nastala v Tvé mysli panika (to je pochopitelné), olej tam nebyl, neboť ho nemělo co do okénka nahnat viz. bod 1. Stačilo kolku mírně nahnout na pravou stranu, nebo jí postavit mírně do svahu a olej by se Ti tam objevil a nervy by se Ti sklidnily.
4) z tohoto důvodu je třeba měřit hladinu oleje tak, jak jsem Ti to popisoval v příspěvku #45 a to vždy po 2-3minutách od chcípnutí motoru a navíc na rovině!!

!! NEMĚŘIT ZA CHODU MOTORU A UŽ VŮBEC NÉ ZA JÍZDY !!

Jsem opravdu přesvědčený o tom, že motor Access250, nemůže být při jakštakš slušném servisování v 6500km vyběhaný tak, že by spotřeba oleje byla neúnosná.
Jsou zde stroje co mají přes 12000km a problémy s nadměrnou spotřebou motorového oleje nemají, neboť se pořád drží pod 1L/1000km a 1000km je interval výměny oleje v motoru.



Naposledy editováno 17.01.2012 17:27:12

Citace | Odpovědět

17.01.2012   10:26   #49 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Zrzoun Zrzoun Město: Praha
IP:86.49.84.xxx
Offline 1/954
Access Motor Max 250

2x klik



Naposledy editováno 17.01.2012 10:29:12

Citace | Odpovědět

17.01.2012   14:32   #50 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Richard.cz Richard.cz Město: Kamenný Újezdec
IP:85.71.71.xxx
Offline 0/2911
Can-am Outlander Max 800R H.O. EFI LTD.

Zrzoun> Popsal jsi to moc hezky, také jsem zvědavý kdo se do toho zas vloží.
Ale popravdě, překlepy tam máš...!!!



Naposledy editováno 17.01.2012 14:32:58

Citace | Odpovědět

17.01.2012   18:56   #51 Téma: Tomahawk 250 žere olej

čudla74 čudla74 Město: Čtyřkoly
IP:78.136.148.xxx
Offline 1/340
Can-Am Outlander L 500, Access Motor Tomahawk 250

Zrzoun> děkuju za vyčerpávající radu...tu výměnu udělám to nebude problém,proplachu se nebráním.S Tomahawkem to nebylo tak doslova o prodeji a koupi ale o výměně za os.auto...po seznámení s majitelem mi bylo trochu jasné jak na tom kolka bude ale asi jsem to trochu podcenil.Po příjezdu domů jsem olej kontroloval za studena a na rovném,nejsem zas tak tupej abych na to koukal za chodu.Projel jsem ho abych si udělal obrázek jak na tom je.Nemám potřbu ukazovat se někde na novém stroji....na to už jsem asi trochu starší...šlo pouze o seznamovací(ne předváděcí)jízdu. Třeba časem někdo mého Tomahawka pozná a dokáže říct jak se o něj předchozí majitel z Kralup staral ale ve věku 19 let???
Ani mě nenapadlo dělat hned okruh jako normálně ale točím se kolem vesnice abych to případně nemusel tahat domů z druhého konce okresu

Citace | Odpovědět

17.01.2012   20:33   #52 Téma: Tomahawk 250 žere olej

Richard.cz Richard.cz Město: Kamenný Újezdec
IP:85.71.71.xxx
Offline 0/2911
Can-am Outlander Max 800R H.O. EFI LTD.

cudla74> Jestli je to z Kralup, zkus písnout do Středočeského gangu, třeba budou vědět víc...
http://www.quadmania...tail/?ft=1459&fid=39

Citace | Odpovědět

17.01.2012   22:19   #53 Téma: Tomahawk 250 žere olej

PATRIKMAX PATRIKMAX Město: Třebíč
IP:90.181.142.xxx
Offline 2/157
Access Max 4

Zrzoun> Nic neříká a pozorně čtu.

Citace | Odpovědět

20.01.2012   21:59   #54 Téma: Tomahawk 250 žere olej

čudla74 čudla74 Město: Čtyřkoly
IP:78.136.179.xxx
Offline 1/340
Can-Am Outlander L 500, Access Motor Tomahawk 250

mám sundanej přední díl(ten černý se světlem) a všim jsem si zhruba pod zásuvkou 12v je na rámu pridělaný nejaký filtr...vede k němu hadička a z vrchního vývodu mi jde olej...to asi nejni dobře...skoumat to budu zítra za světla.Nenašel jsem žádný popis čtyřkolky tak zatim nevim jak přesně definovat o co jde..

Citace | Odpovědět

21.01.2012   18:12   #55 Téma: Tomahawk 250 žere olej

fofr77 fofr77 Město: Loděnice
IP:94.112.35.xxx
Offline 3/420
Access Motor Tomahawk 250

cudla74> JE TO JENOM ODPARNÍK Z MOTORU NIC VÍC.
NECHTO JAK TO JE.

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.

Téma je uzavřeno

Novinky





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.16s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce