Za tu dobu udělal spoustu práce.
Tak po dvanácti letech služeb a skoro 14 000km jsem Glada prodal, doufám, že bude novému majiteli sloužit nejmíň tak dobře jako mě.
zdarec, koukám po měsíci co jsem tu nebyl, že to je už rok od posledního záznamu, takže by se slušelo něco připsat. Moc toho není, Gladec pořád jezdí, vše původní, nic jsem za ten rok neměni, kromě předních gum a oleje. Taky technická proběhla, naprosto bez problémů a v pohodě. Teď na zimu mě čeká výměna olejů a filtrů, udělat kryt podvozku kterej dostal před 14ti dny zabrat a te´d ho držej elektrikářský pásky. Jo, novou baterku letos na jaře. A taky ta mrcha černá rezne, to od soli asi ze zimních přejezdů při prohrnování nekolika pozemků a obecních chodníků. přidávám pár fotek když jsem byl letos na dřevě a zimní akumulátorové úpravy.
zdarec, koukám po měsíci co jsem tu nebyl, že to je už rok od posledního záznamu, takže by se slušelo něco připsat. Moc toho není, Gladec pořád jezdí, vše původní, nic jsem za ten rok neměni, kromě předních gum a oleje. Taky technická proběhla, naprosto bez problémů a v pohodě. Teď na zimu mě čeká výměna olejů a filtrů, udělat kryt podvozku kterej dostal před 14ti dny zabrat a te´d ho držej elektrikářský pásky. Jo, novou baterku letos na jaře. A taky ta mrcha černá rezne, to od soli asi ze zimních přejezdů při prohrnování nekolika pozemků a obecních chodníků. přidávám pár fotek když jsem byl letos na dřevě a zimní akumulátorové úpravy.
Pár fotek z výměny předních destiček a výměny manžety poloosy. Už byl nejvyšší čas, na ty původní najeto poctivejch 9500km.
Před časem jsem měnil podlakový ventil paliva - původní pouštěl a z kolky kapal benzin, sice ne moc, ale při dělším odstavení to stačilo , aby garáž voněla benálem víc než je potřeba a za tejden si myslim že to klidně půl litru dalo. Ale ani nový podtlakventil nepřinesl úspěch a já se začal poohlížet po něčem, čím bych problém vyřešil na stálo. Nejdřív jse mměl v úmyslu namontovat elektromagnetický ventil paliva co mi zbyl před lety z LPG směšovače, ale lenost se zapojením a geniální jednoduchost zvítězila a od Kovboje jsem zakoupil cca za kilo mech. ON-OFF ´kohout a na fotkách vidíte jak to dopadlo. Jen je potřeba zmínit, že když přijedu a zavřu to, tak druhej den musím startovat se sytičem, protože dost benzínu se z karbce odpaří a než to při startování doteče tak to chvíli trvá.
Po 2a půl roce mi baterka podala ruku a odešla do věčných lovišť, no a pak se mi stalo, že mi kolka přestala jet, závada byla banální, přicpaný palivový filtr - doporučuju praviddelně měnit, pro dojetí stačilo profouknout hadičku a hned jsem mohl pokračovat dál. Mají v těch cisternách a nádržích čerpaček asi pěknej bordel podle toho co je vidět na filtru když jsem ho po výměně rozebral...
Zadní kardan - mazání
Když už sem si pohrál s předním, tak dnes došlo i na zadní kardanku, zajímavé je použití menšího křížku v kloubu u zadní brzdy, celkem nevhodné si myslím vzhledem k zátěži. Taky se mi potvrdil můj předpoklad, že zadní kardan bude v horším stavu. Po rozborce ale musím uznat, že to až tak kritické není, všechny pouzdra celkem solidně namazané, přezto je na kluzných plochách křížků a pouzder znatelný otisk ložiskových jehel viz foto. Vše namazáno vazelínou A0 a zase složeno, časová náročnost asi 4 hodiny - horší demontáž z kolky+ hůř se rozebírá ten menší křížek.
fotky
MAZÁNÍ PŘEDNÍHO KARDANU
Gladovi do 7000 chybí už málo a už delší dobu si říkám v jakém stavu jsou a jak asi jsou křížky namazané z výroby... Dnes jsem se dokopal k demontáži přední kardanky ze čtřkolky, kompletnímu rozebrání, vyčištění pouzder a zpěnému složení a namontování. Z 8 pouzder byly dvě na hranici těsně před poškozením, bohužel jsem čistil rychleji než fotil. to co v nich bylo už nebyla vazelína ale šmír s prachem. Podotýkám, že nebrodím, nebahním, občas kolku umeju wapkou, ale s citem. Těsnící gumičky pouzder jsou adekvátně ujetým kilometrům opotřebované. K namazání ložisek použita vazelína A0 v dostatešném množství, aby byla ložiska fyzicky plná bez bublin a kapes pro možné zatečení vody. Na fotkácj je zřejmé jak pouzdra vypadala po demontáži a jak po vyčištění a vložení jehel do namazaných pouzder. Časová náročnost celkem 3,5h včetně dvou cigaret. Takže kdo brodí a bahní tak by se tomu měl zavěnovat.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.71s