QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Deník uživatele bulda a jeho čtyřkolky Journeyman Gladiator X5-A(2009)

předchozínásledující 1 | 2 | 3

Oprava

Vloženo: 18.5.2011, Datum konání: 18.5.2011

fotky

Montáž doplňku

Vloženo: 18.3.2011, Datum konání: 18.3.2011

ZADNÍ RÁM + ZADNÍ NAVIJÁK

Tak zima je snad za námi a je na čase přidat něco nového a snad pár postřehů. Od podzima jsem se zabýval předělávkou vleku na dřevo viz foto před tím a výsledný efekt, cca před týdnem jsem začal dělat na zadním rámu a zároveň ukotvení zadního navijáku pro využití při práci. Když už jsem měl rozděláno, tak jsem se pustil i do předělávky ukotvení tažného zařízení, které tím získalo větší tuhost a už by se v budoucnu nemělo povolit. Naviják jsem ještě nestihl zapojit, couvačka je spínaná starým brzd. spínačem z motorky přímo od řadícího táhla viz foto. Co se Glada týče, tak vše chodí jak má, jediná závada za poslední půlrok bylo vyfouklé těsnění mezi trubkama výfuku, najeto cca 6450km.

Montáž doplňku

Vloženo: 18.3.2011, Datum konání: 18.3.2011

spínač couvačky + závěs + rám

Montáž doplňku

Vloženo: 18.3.2011, Datum konání: 18.3.2011

glad a úpravy

Montáž doplňku

Vloženo: 18.3.2011, Datum konání: 18.3.2011

vlek a předělávka

Oprava

Vloženo: 15.10.2010, Datum konání: 15.10.2010

Tak Gladec je po další garančce momentálně cca 5650km. přidávám pár fotek z přípravy dřeva, jinak vše fachčí bez nějakých problémů.

Oprava

Vloženo: 15.10.2010, Datum konání: 15.10.2010

les

Montáž doplňku

Vloženo: 29.5.2010, Datum konání: 29.5.2010

KONTROLA DOBÍJENÍ

Včera dorazil objednaný elektronický modul pro kontrolu stavu dobíjení, takže jsem to šel rovnou namontovat. Zapojení jednoduché, dva vodiče se připojí do palubního okruhu. V podstatě kamkoliv, použil jsem okruh pro zásuvku 12V. Mudul je poměrně malý, vešel se do sdruženého přístroje, ten bylo potřeba rozebrat, vyvrtat v krycím rámečku otvory pro LED diody a v krytu otvor pro průchod kabelů. Ten zatěsnit!!! Když byl už přístroj rozebraný tak jsem krycí plexi zatěsnil červeným Loctitem proti průniku vody, přístroj se mi už dvakrát zapotil zevnitř po mytí. Přeci jen molitanový proužek, který tam je z továrny má nulovou těsnící schopnost. Pak celé sesadit, zakrytovat a je hotovo. Modul se rozsvítí po zapnutí klíčku, svítí většinou červená - nízké napětí nedobíjí. Po nastartování se rozsvítí zelená -vše OK, dobíjí. Pokud se rozsvítí oranžová - synalizace přebíjení - porucha. Při provozu diody nijak neproblikávají, takže nesledujete žádnou barevnou hudbu. Nedostatek může být v silném zadním slunci horší čitelnost diod.

Montáž doplňku

Vloženo: 29.5.2010, Datum konání: 29.5.2010

modul BATEST

Montáž doplňku

Vloženo: 13.5.2010, Datum konání: 13.5.2010

Již delší dobu jsem se zabýval věcí, která mi na Gladovi dost chybí od začátku a myslím si, že by to na kolce mělo být - kontrolka mazání. Vše podstatné je poměrně podrobně nafoceno, pokud by někdo měl dotazy tak ve vlákně o X5.
pro začátek je potřeba zmínit, že je dobré mít buď motor bez oleje, nebo jako já, najet na nájezdy vysoké cca 50-60cm aby Vám nevytékal olej z motoru. Též je třeba sundat střední šusplast aby bylo vše přístupné.
Přemýšlel jsem jak to zrealizovat, na Gladovi je u olej. filtru kontrolní kanálek zaslepený imbus. červíkem ale s nevyhovujícím závitem M10, čidla tlaku oleje používají závit M10x1, takže jsem použil průtokový šroub kterým jde olej nahoru do motoru od filtru, upravil jsem jj čelním provrtáním na mém minisoustruhu, vyříznutí závitu M10x1 - šroub je nerezový. Čidlo je z Š Felicie (66kč), rozpínací tlak 0,3-0,6,KPa. Když jsem měl namontovaný upravený šroub zpět, tak jsem pro zajímavost připojil tlakoměr a změřil mazací tlak. Malá hodnota - 1,2 je při volnoběhu, vyšší 2,5 je při středních otáčkách a 5,4 je při max. otáčkách na volnoběh. Pak jsem odpojil manometr a osadil čidlo, zapojil, LED kontrolku 12V jem osadil vlevo od tachometru. Připojení 12V+ jsem udělal od zásuvky vedle spínací skříňky. Pak už jen připáskovat vodiče aby se někde neprodřely a bylo hotovo. Po nastartování kontrolka ihned zhasne. Časově mi práce trvala cca 3 hodiny.


Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.87s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce