a dále
a dále
dále
začátek
Glada mám už rok a měsíc tak nastal čas bilancování, najeto má přez 3600km, dost po silnici, je využívaný hlavně jako pomocník a dopravní prostředek, jezdím převážně silnici v poměru cca 80:20 k terénu. Tahá dřevo, uhlí, shrnuje sníh – to je asi nejzábavnější pracovní činnost s kolkou , a další pracovní aktivity. Za celou dobu pár reklamací bylo, ale z mého pohledu nic závažného, tekoucí tlumič pérování – hned ze začátku, nějaká gufera( jako asi větší část kolek), ložisko v kole, povolený stabilizátor, roztržená manžeta o větev v lese (moje vina) a nějaký povolený šroubky na plastech.
Před tim než sem si ho koupil tak sem studoval na webech všechno možný, že to bude mezi kolkama takový DODO (dodělej doma ) s tim sem počítal, sem původní profesí automechanik, motorky sem dřív měl doma taky, takže nemám problém na tom cokoliv udělat a nevadí mi na rozdíl od jiných na tom sem tam něco udělat. Přeci jen když chci aby mi stroj šlapal tak potřebuje nějakou péči a ne jen hadici s vodou… Upřímě řečeno, čekal jsem to o dost horší . Při srovnání cena – užitná hodnota mi to přijde vcelku vyrovnané.
Loni jsem v létě trochu laboroval s válečkama variátoru a ověřoval jsem jejich různé hmotnosti na chování variátoru. Jak jsem psal, jezdím víc silnici a tak jsem zkoušel větší hmotnost válečků aby střední cestovní rychlost 60-70 byla na nižších otáčkách a tudíž se tím trochu šetří motor a i spotřeba je příznivější, aspoň si to myslím. Pokusy jsem se dostal na pro mě optimální hmotnost válečků 30g. Origo válečky mají 25g při rozměru prům. 30mm x 18,5mm délky.
Bohužel se mi těžší nikde nedařilo sehnat, až letos cca před měsícem se mi od Journeymanu (díky Tomáši Kotovi) podařilo sehnat válečky s hmotností 29g. Nejsou to ale klasické válečky jak zná většina ze svých 4kolek. Jsou od firmy Dr.Pulley a mají takový nepopsatelný patvar s vnitřním závažíčkem trubkového tvaru - viz fotky, v sadě byly i vodítka přítlačného talíře. Takže při první volné chvíli jsem se to jal namontovat. Při montáži jsem měřil mech. otáčkoměrem při jakých otáčkách se vario s origo válečky otevře na max průměr – cca 4 200 ot./min. s těžšími válečky jsem to bohužel nezměřil, ale podle mého odhadu je to tak o 1000- 1500 ot. /min méně k plnému otevření. Od té doby jsem na nich najel asi 100km a pro mě plná spokojenost, prostě kolka se tolik netočí, přeci jen představa, že pro to abych jel 70 km/h se musí motor otočit 5500x za minutu není u pracovní kolky moc utěšující s ohledem na životnost motoru. Po ujetých 3600km je řemen variátoru široký 35mm a bez viditelného opotřebení.
Další úpravy – doplňky co jsem namontoval a udělal: bastry, vyhřívané rukojeti, držák a adaptér radlice na sníh, zatěsnění světel, zásuvka pro vlek, alarm, přední plech, demontáž katalyzátoru z výfuku. Zajímavost Glada je , že jde nastartovat cukšňůrou i při uplně vybité baterii. Jinak co se startování týče tak absolutně žádný problém, ani v -18C a venku jen přikrytej plachtou - sytič a na poprvé, max na podruhé a už brblal…
Vzorek gum, i přez provoz na asfaltu je vysoký v nejnižších partiích běhounu 10mm na předních a 15mm na zadních kolech.
O některých věcech jsem se i rozepisoval zde: http://www.quadmania...detail/?ft=650&fid=3 Pokud někoho něco zajímá tak i zde Vám mohu odpovědět budu-li umět .
Dr.Pulley
Dr.Pulley
foto
foto
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.69s