Na dotazy posilam info k naslapum ... jsou z protiskluzoveho ALU plechu, ktery je shora (!) nanytovany do obvodove trubky naslapu. Na papirovy karton z krabice jsem si udelal sablonu, obkreslil na plech, primocarkou vyriznul, pripevnil nasucho na naslap, provrtal a nytovacima klestema pricvaknul.
Tlak v pneu: všechny čtyřkolkové pneu jsou nízkotlaké (!), mají se hustit na 0,3 ~ 0,8 atm = 9-12 PSI.
I ty vyšší silniční pneu, co tam mám, hustím na 0,5, protože vyšší tlak způsobuje vyšší kulatost pneu a výrazně více se sjíždí střed pneu! Málokdo to ví a i v pneuservisu to při opravě automaticky nafouknou na 2 atm (tedy jako auto, grr!).
Osazeny alternativní silniční pneu.
Bohužel utrpěl design čtyřkolky, ale užitná hodnota stoupla, už to tolik nevibruje.
Podařilo se tam osadit pneu rozměru 25/8/12 vpředu a 25/10/vzadu.
Poznámka pro montéry - těch 8" se na tak široký ráfek osazuje těžce.
Jak se značí řetězy
Nejrozšířenější značení pro motocyklové řetězy je podle japonské normy JIS která, značení trojčíslím,např.428,520,530 kde:
první číslo vyjadřuje rozteč řetězu v osminách palce
4 = 4/8 palce = 1/2 palce = 12,7 mm
5 = 5/8 palce = 15,875 mm
6 = 6/8 palce = 3/4 palce = 19,05 mm
druhé a třetí číslo vyjadřují šířku řetězu v osminách palce
- 20 = 2/8 palce = 1/4 palce = 6,35 mm
- 25 = 2,5/8 palce = 7,935 mm
- 30 = 3/8 palce = 9,525 mm
Řetěz s označením 520 má tedy rozteč 15,875 a vnitřní šířku 6,35 mm.
Terénní pneumatiky pro čtyřkolky se standartně označují trojicí čísel
například 25 x 8 - 12
1) Číslo 25 udává celkovou výšku pneumatiky v nahuštěném stavu (dop. tlakem daným výrobcem), tedy výška 25 palců.
2) Číslo 8 udává celkovou šířku pneumatiky v nahuštěném stavu (dop. tlakem daným výrobcem), tedy šířka 8 palců.
3) Číslo 12 udává průměr disku, na který je pneumatika určena, tedy průměr disku 12 palců.
U některých výrobců je možné se setkat s metrickým označením rozměru pneumatik, například 205/80R12
1) Číslo 205 udává šířku pneumatiky v milimetrech při nasazeném nahuštěném stavu. Po převodu na palce (vydělením číslem 25.4) se dostaneme na hodnotu standartního označení šířky v palcích, tedy 8 palců.
2) Číslo 80 udává procento výšky pneumatiky počítáno z celkové šířky, tedy výška pneumatiky je 80% y 205 mm, což je 164 mm. Opět pokud tento výsledek převedeme na palce (vydělením 25.4), dostaneme hodnotu 25 palců, která nám udává standartní označení výšky pneumatiky.
3) Písmeno R nám udává typ pneumatiky, v tomto případě se jedná o radiální pneumatiku
4) Číslo 12 udává průměr disku
Disky se označují například 8x8,3+5,4/110:
8x8 - První číslo udává průměr disku a rovněž vnitřního průměru pneumatiky - tedy použití 8" disku s 8" pneumatikou a druhé číslo udává šířku disku v palcích - 3+5
Jde o parametr určující hloubku uchycení (středu) disku. V tomto případě 3+5 znamená, že uchycení (střed) disku je 3ů od okraje disku ze strany uchycení a 5" od vnějšího okraje disku. Též je z parametru 3+5 jasné, že se jedná o 8" disk.
4/110 - číslo 4 je množství otvorů pro šrouby disku a číslo 110 je jejich rozestup počítaný v milimetrech, ten je hodnocen různě podle počtu otvorů (viz příloha).
Zajímavý odkaz lze nalézt zde - http://www.rimsntires.com/specs.jsp, je využitelný i pro osobní vozidla!
Pro naši Jinling jsem našel například http://www.motopneum...dej&pneumatiky_atv=1
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.24s