Nick: | Cipísek-Zdenda |
Město: | Teplice |
Kraj: | Ústecký |
Věk: | 44 let |
ICQ: | - |
Web: |
Poslední přihlášení: 19.11.2024 Registrace: 03.12.2018
Celý život jsem jezdil japonské motorky a nikdy, opravdu nikdy jsem nemusel řešit ani Ň. A protože Číny už mám plné zuby, rozhodl jsem se že se začnu vracet tam, odkud jsem přišel a při volbě první kolky pro 4letého synka toto byla jasná volba...
Jedna dětská čína doma už byla (synovce) a po pravdě nikdy více! Hodina (a mnohdy ani zdaleka to ne!!) ježdění a týden na ponku. Letos, jsem začal řešit kolku pro mého 4 letého syna a začal objíždět a zkoumat co se nabízí. Popravdě řečeno, ať se na mne nikdo nezlobí ale je to katastrofa. Samý laciný čínský brak, křehké plasty, vůle v čepech, odkrytá elektroinstalace, brzdy co nebrzdí, brzdové páčky tam kde dítě nemá šanci na ně dosáhnout natož je zmáčknout, o plynu jakbysmet. Pak jsem se šel podívat na kategorii kolem 30.000,- značka jako LEM atp. a ten samý brak akorát s hezčími nálepkami, protkaná kecy o věhlasné italské značce, jejich vývoji dětských produktů atp. někde možná dali lepší šrouby a matice, jinak zase ten samý šrot ala dodělej si doma. Výjimku trochu činí SMC BUZZ 50, docela se dá i říci klobouk dolů před Tchajwanci, krásně zpracovaná čtyřkolka, bezpečná a hlavně, pro prcky pěkně ovladatelná, tzn. páčky tam kde mají být, lehce zmáčknutelné atp. Bohužel jsem zjistil že je opravdu malá a kluk by jí měl tak na rok max 2 a hlavně začal jsem mít averzi na cokoliv od firmy Journeyman/CF Moto, na ty jejich \"silné\" slogany kde v reálu ale \"skutek utek\" Nakonec padla volba na japonce a to mou oblíbenou značku Suzuki. Kde kdo asi namítne že je drahá. Ano je, je sakra drahá, ALE! Zpracování 1AAA+++, páčky a ovládací prvky přesně tak, jak by to pro děti mělo být, nízké těžiště, kvalitní materiály, pěkně to jede a navíc ze zkušeností od známých ze zámoří je to neskutečný držák. A když se podíváme do bazaru (kde absolutně nejsou, pár ks je v Německu), tak se i po deseti letech prodávají opravdu s malou ztrátou. Zde opravdu platí, že nejsem tak chudý abych si kupoval levné věci! Suza je vcelku dosti zavřená, nicméně dá se otevřít dle návodu vymontováním jedné podložky z variátoru. Protože jsem hračička, objednal jsem laditelné CDI od Dynateku, které umožní zcela bezpečně zvýšit až 3x výkon (je tam ještě jeden stupeň ale to je jen pro závodní použití) oproti sérii, na řadu přijde taky laděný výfuk, KN filtr, jiné trysky do karbecu a jiné válečky variátoru, vše od fy CT RACING, která snad jako jediná tyto pidi stroje ladí. Z kolky mám možná větší radost jak můj synek :)
Odjetých 40mh a velká spokojenost. Bez jakékoliv závady, nic neklepe, nebouchá, neprolíná olej... Vůbec už nechápu ty čínské křápy, tenhle pohodový klid bych přál všem uživatelům dětských 4 kolek. Při 20 MH kolka otevřená na plný výkon, laditelná CDI je připravená ale zatím toto bohatě stačí.
cca 15 MH najeto, kluk začíná řádit, brzo přijde na řadu základní otevření. Na motokrosové trati ho to na rovinkách už brzdí ale i tak se raději nejdříve učíme technické pasáže a hlavně rychle reagovat a umět zabrzdit. S vodítkem už by to nešlo a tak jsem zakoupil dálkové ovládání. Super věc. Jak zlobí nebo vidím že mu hrozí nějaké nebezpečí tak mu to na dálku vypnu a fertig :) Taky už se na tom začíná střídat ségra a bratranec, kolka funguje jak má, bez jediné vůle, závady, potřeby štelování... Zkrátka radost jak pro rodiče tak především pro děti.
Jelikož dcerka je také akční, chystá se také na první stroj, chtěl jsem držet barvy jedné stáje (LTZ 90) ale dostalo se ke mne, že Suzuki končí s dovozem těchto malých kolek do Evropy, kvůli tunám restrikcí ze strany EU, což mě pěkně s prominutím sere, bo LTZ 90 převyšuje i svoje japonské či US a CAN konkurenty ale co se dá dělat. Utečeme k Yamaze, konkrétně k Raptoru 90...
Kluk se se čtyřkolkou teprve seznamuje nicméně je vidět, jak mu sedne. Vše má tam, kde má mít, vše funguje lehce a perfektně tak, jak jsem si to představoval. Zadní výtrhovka je super věc, můžete mít děcko jak na vodítku (zapnul jsem tam navíjecí od psa) pod kontrolou, v případě, že je jako ten můj úplný novic. ještě půl motohodiny a vylejeme první olej a pak si dáme interval po 10 MH. V manuálu je sice první olej po měsíci a další vždy po půl roce ale to mi přijde jako velký nesmysl.
Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září
Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen
Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen
Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor
Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen
Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden
Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.27s