Poslední přihlášení: 29.05.2019 Registrace: 01.05.2011
Velká, dospělá čtyřkolka s obsahem 250ccm. Vhodná na turistiku a do lehčího terénu.
Max je při slušném zacházení celkem vděčný stroj.
Je spíš na výlety. Terén zvládá standardně, je v něm ovšem omezen výkonem a pouze jednou hnanou nápravou.
Přední náprava se seseknutými koly (do A) dodává větší stabilitu, při pohybu náprav se ale hodně mění geometrie (úhel ramen je jiný než úhel spojovaček).
Postrádám možnost mazání nejvíc namáhaných čepů na kolce s kyvnou nápravou a to právě čepů kyvné nápravy.
Problem vidím i v řešení napínání řetězu, neboť se jeho napnutí dost mění při pohybu kyvné nápravy (dalo by se řešit přítlačnou dopínací kladkou, nebo povolením pružiny zadní nápravy, na úkor snížení světlosti kolky a tuhosti podvozku).
Pozitivní je to, že se díky řetězovému soukolí dá měnit dle potřeby převodový poměr.
Max má největší (nejdelší) sedlo ze všech 250. V pohodě se na něm sedí i ve dvou velkých lidech, což mu může závidět většina ostatních i větších a silnějších kolek otypovaných pro dvě osoby (vyjma prodloužených verzí).
Dobré je i to, že v současné době je na tento stroj díky solidnímu dovozci ASP Group velmi dobrá dostupnost veškerých náhradních dílů s velmi širokou servisní síťí.
Pár malých úprav:
Přepáskování části elektroinstalace z důvodu nedostatku pásek od výrobce a vedení kabelů přes nevhodné ostré hrany rámu.
Ochrana a úprava vedení hadic chladícího systému. Původní (originální) uchycení/neuchycení hadic, kdy se hadice plácaly o rám a byly ošupovány pravým předním ramenem bylo při nejmenším nevhodné. Hadice na inkriminovaných místech opatřeny ochranou a vedení přepáskováno tak, aby ke kontaktu hadice/rám/ramena nedocházelo.
Zakrytí parabol světlometů zevně blatníků silnou fólií, která zamezuje přímému roztřiku vody a bláta od točících se kol. To samé je nainstalované i v zadních blatnících. Důvod = světla krytá originální gumou (která spuchřela již po roce) netěsní a světla se tak plní vodou a blátem, ten samý problém se vyskytuje i u blinkrů. Odpařovací otvory světlometů jsou opatřeny dlouhými hadičkami vyvedenými dolů (původní gumové fajfky nefungovali a po roce spuchřely).
Povoleno péro zadního odpružení o tři závity (cca 5mm) = kolka měkčí, pro posádku příjemnější, nerovnosti teď absorbuje mnohem lépe, pořešilo se tím z části i napínání/dopínání řetězu při zatěžování kolky, jak jsem uváděl výše.
Zadní nosič upraven, aby se na něj mohl nainstalovat zadní box tak, aby se nezmenšoval prostor pro druhého pasažéra a šla vyndavat i sedačka kolky bez demontáže boxu.
Úprava nosiče = odstranění části směřující kolmo nahoru (madla) a jeho zpětné navaření zezadu, podélně s nosičem.
Tím se nosič, který měl v originálním provedení délku za sedlem 15cm prdloužil.
(pouze 15cm dlouhá plotna nosiče zakončená navíc kolmým madlem vzhůru je v rámci dostupných praktických zadních boxů dost dobře nepoužitelná)
(převařené madélko jsem ještě o 8cm nastavil trubičkami stejného průměru, tím jsem dosáhl prodloužení nosiče cca o 15cm, celkově má teď plotna nosiče za sedlem cca30cm a to je podle mě akorát i na montáž standardního plastového boxu)
výrobce: ht tp://www.accessmotor.com.tw/
http: //www.accessmotor.net/
Motor | |
---|---|
Brzdy | 7/10 |
Průběh výkonu | 3/10 |
Přenos vibrací | 1/10 |
Převodovka | 5/10 |
Mechanická hlučnost | 1/10 |
Zvuk | 1/10 |
Spolehlivost | 7/10 |
Spotřeba paliva l/100km | 8 |
Variátor | 8/10 |
Spotřeba oleje l/1000km | 0,5 |
Podvozek | |
Možnost nastavení | 7/10 |
Těsnost tlumičů | 7/10 |
Tuhost rámu | 3/10 |
Typ rámu | |
trubkový | |
Jízda | |
Sport | 1/10 |
Město | 6/10 |
Cestování | 8/10 |
Zázemí | |
Ceny náhr. dílů | 1/10 |
Ceny servisu | 1/10 |
Servisní síť | 8/10 |
Dostupnost dílů | 10/10 |
Nabídka doplňků | 2/10 |
Servisní intervaly | 3/10 |
Terén | |
Brodivost | 1/10 |
Výška sedla | 10/10 |
Ochrana motoru | 1/10 |
Skoky | 1/10 |
Ochrana jezdce | 3/10 |
Cestování | |
Pohodlí jezdce | 7/10 |
Pohodlí spolujezdce | 7/10 |
Možnosti uchycení zavazadel | 8/10 |
Ochrana spolujezdce | 1/10 |
Světla | 5/10 |
Dojezd na nádrž | 100-150 |
Obecné | |
Pořizovací cena | 109000,- |
Moje závady | |
čepy řízení, praskání plastů(křehké), hlučná dopínací kladka řetězu, vytrhává se lanko ruční brzdy z naletovaného ukončení válečkem, po roce zpuchří gumové kryty světel, světla netěsní, blinkry netěsní, ložiska zadní osy nic nevydrží, v důsledku řízení dochází k poškozování elektroinstalace mezi řídítky a samotnou kolkou, palivoměr ukazuje nesmysly, gumová prachovka akcelerační pumpičky se po roce rozpadne, při náklonech vytéká benzín skrz akcelerační pumpičku ven, únik oleje z převodovky, únik oleje z motoru, ložiska předních kol, podtlakový kohout paliva, originální rukojeti (hned se drolí), vůle v páce ruční brzdy, rám a nosiče brzo korodují, hlučná převodovka, hned zpuchří guma okolo palivového hrdla, plastové spojovací nýty vypadávají, né vždy přesné řazení | |
Moje úpravy | |
viz. Úvodní informace o čtyřkolce | |
Slabé stránky | |
slabý motor!! horší studené starty (karburátor E10) katastrofální studené starty po době delší 14ti dní (karburátor E10) geometrie těžší řízení problém s nastavením vůle řetězu (kyvky) ruční brzda ložiska zadní osy těsnost světel a blinkrů létání nečistot od předních kol na celou kolku a osádku křehké plasty barva plastů rychle šisuje chladič umístěn velmi nízko a má špatné krytí proti poškození přístup k hrdlu chladiče startér volnoběžka startéru CDI na místě kam létá bordel od kola oxidace elektro instalace brzká koroze rámu a nosičů puchření všech gumových částí | |
Sport | |
Použité destičky | originální |
Úpravy motoru | |
odstranení EGR | |
Úpravy podvozku | |
povolení pružin na maximální možnou mez | |
Použité pneumatiky | |
Kenda |
Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září
Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen
Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen
Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor
Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen
Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden
Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.62s