QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Zrzoun

Offline

Nick: Zrzoun
Město: Praha
Kraj: Praha
Věk: 53 let
ICQ: -
Web:

Poslední přihlášení: 29.05.2019 Registrace: 01.05.2011

Access Motor Max 250 (2007)

Úvodní informace o čtyřkolce:

Velká, dospělá čtyřkolka s obsahem 250ccm. Vhodná na turistiku a do lehčího terénu.

Zkušenosti, recenze, popis:

Max je při slušném zacházení celkem vděčný stroj.
Je spíš na výlety. Terén zvládá standardně, je v něm ovšem omezen výkonem a pouze jednou hnanou nápravou.

Přední náprava se seseknutými koly (do A) dodává větší stabilitu, při pohybu náprav se ale hodně mění geometrie (úhel ramen je jiný než úhel spojovaček).
Postrádám možnost mazání nejvíc namáhaných čepů na kolce s kyvnou nápravou a to právě čepů kyvné nápravy.
Problem vidím i v řešení napínání řetězu, neboť se jeho napnutí dost mění při pohybu kyvné nápravy (dalo by se řešit přítlačnou dopínací kladkou, nebo povolením pružiny zadní nápravy, na úkor snížení světlosti kolky a tuhosti podvozku).

Pozitivní je to, že se díky řetězovému soukolí dá měnit dle potřeby převodový poměr.
Max má největší (nejdelší) sedlo ze všech 250. V pohodě se na něm sedí i ve dvou velkých lidech, což mu může závidět většina ostatních i větších a silnějších kolek otypovaných pro dvě osoby (vyjma prodloužených verzí).

Dobré je i to, že v současné době je na tento stroj díky solidnímu dovozci ASP Group velmi dobrá dostupnost veškerých náhradních dílů s velmi širokou servisní síťí.

Pár malých úprav:

Přepáskování části elektroinstalace z důvodu nedostatku pásek od výrobce a vedení kabelů přes nevhodné ostré hrany rámu.

Ochrana a úprava vedení hadic chladícího systému. Původní (originální) uchycení/neuchycení hadic, kdy se hadice plácaly o rám a byly ošupovány pravým předním ramenem bylo při nejmenším nevhodné. Hadice na inkriminovaných místech opatřeny ochranou a vedení přepáskováno tak, aby ke kontaktu hadice/rám/ramena nedocházelo.

Zakrytí parabol světlometů zevně blatníků silnou fólií, která zamezuje přímému roztřiku vody a bláta od točících se kol. To samé je nainstalované i v zadních blatnících. Důvod = světla krytá originální gumou (která spuchřela již po roce) netěsní a světla se tak plní vodou a blátem, ten samý problém se vyskytuje i u blinkrů. Odpařovací otvory světlometů jsou opatřeny dlouhými hadičkami vyvedenými dolů (původní gumové fajfky nefungovali a po roce spuchřely).

Povoleno péro zadního odpružení o tři závity (cca 5mm) = kolka měkčí, pro posádku příjemnější, nerovnosti teď absorbuje mnohem lépe, pořešilo se tím z části i napínání/dopínání řetězu při zatěžování kolky, jak jsem uváděl výše.

Zadní nosič upraven, aby se na něj mohl nainstalovat zadní box tak, aby se nezmenšoval prostor pro druhého pasažéra a šla vyndavat i sedačka kolky bez demontáže boxu.
Úprava nosiče = odstranění části směřující kolmo nahoru (madla) a jeho zpětné navaření zezadu, podélně s nosičem.
Tím se nosič, který měl v originálním provedení délku za sedlem 15cm prdloužil.
(pouze 15cm dlouhá plotna nosiče zakončená navíc kolmým madlem vzhůru je v rámci dostupných praktických zadních boxů dost dobře nepoužitelná)

(převařené madélko jsem ještě o 8cm nastavil trubičkami stejného průměru, tím jsem dosáhl prodloužení nosiče cca o 15cm, celkově má teď plotna nosiče za sedlem cca30cm a to je podle mě akorát i na montáž standardního plastového boxu)

výrobce: ht tp://www.accessmotor.com.tw/
http: //www.accessmotor.net/

Fotogalerie:

Uživatelské hodnocení:

Motor
Brzdy
7/10
Průběh výkonu
3/10
Přenos vibrací
1/10
Převodovka
5/10
Mechanická hlučnost
1/10
Zvuk
1/10
Spolehlivost
7/10
Spotřeba paliva l/100km8
Variátor
8/10
Spotřeba oleje l/1000km0,5
Podvozek
Možnost nastavení
7/10
Těsnost tlumičů
7/10
Tuhost rámu
3/10
Typ rámu
trubkový
Jízda
Sport
1/10
Město
6/10
Cestování
8/10
Zázemí
Ceny náhr. dílů
1/10
Ceny servisu
1/10
Servisní síť
8/10
Dostupnost dílů
10/10
Nabídka doplňků
2/10
Servisní intervaly
3/10
Terén
Brodivost
1/10
Výška sedla
10/10
Ochrana motoru
1/10
Skoky
1/10
Ochrana jezdce
3/10
Cestování
Pohodlí jezdce
7/10
Pohodlí spolujezdce
7/10
Možnosti uchycení zavazadel
8/10
Ochrana spolujezdce
1/10
Světla
5/10
Dojezd na nádrž100-150
Obecné
Pořizovací cena109000,-
Moje závady
čepy řízení, praskání plastů(křehké), hlučná dopínací kladka řetězu, vytrhává se lanko ruční brzdy z naletovaného ukončení válečkem, po roce zpuchří gumové kryty světel, světla netěsní, blinkry netěsní, ložiska zadní osy nic nevydrží, v důsledku řízení dochází k poškozování elektroinstalace mezi řídítky a samotnou kolkou, palivoměr ukazuje nesmysly, gumová prachovka akcelerační pumpičky se po roce rozpadne, při náklonech vytéká benzín skrz akcelerační pumpičku ven, únik oleje z převodovky, únik oleje z motoru, ložiska předních kol, podtlakový kohout paliva, originální rukojeti (hned se drolí), vůle v páce ruční brzdy, rám a nosiče brzo korodují, hlučná převodovka, hned zpuchří guma okolo palivového hrdla, plastové spojovací nýty vypadávají, né vždy přesné řazení
Moje úpravy
viz. Úvodní informace o čtyřkolce
Slabé stránky
slabý motor!!
horší studené starty (karburátor E10)
katastrofální studené starty po době delší 14ti dní (karburátor E10)
geometrie
těžší řízení
problém s nastavením vůle řetězu (kyvky)
ruční brzda
ložiska zadní osy
těsnost světel a blinkrů
létání nečistot od předních kol na celou kolku a osádku
křehké plasty
barva plastů rychle šisuje
chladič umístěn velmi nízko a má špatné krytí proti poškození
přístup k hrdlu chladiče
startér
volnoběžka startéru
CDI na místě kam létá bordel od kola
oxidace elektro instalace
brzká koroze rámu a nosičů
puchření všech gumových částí
Sport
Použité destičkyoriginální
Úpravy motoru
odstranení EGR
Úpravy podvozku
povolení pružin na maximální možnou mez
Použité pneumatiky
Kenda

Hodnocení čtyřkolky (recenze,fotky)

Hodnoceno:10x
Hodnocení jen pro přihlášené

Vyjížďka

Journeyman Gladiator 530 RX-A

Pořád pracuje bez poruchy.

Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září

Journeyman Gladiator X5-A

Za tu dobu udělal spoustu práce.

Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec

Oprava

Čína Delta force 550 4x4

Rozvalený přední diferenciál. Rozlámal se kříž mezi pastorky, dvě hřídelky křížku odstředivou silou vyjely a probrousily víko skříně.Zatím neopraveno....

Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec

Čína Delta force 550 4x4

08/2021 - Přestal pálit 1. válec. Motor demontován, bylo vysypané ložisko na vačkové hřídeli. Šikovný soustružník upravil vačku na jiné (normální) lož...

Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec

Havárie

Linhai ATV 500 4x4

Dnes jsem zasahoval u havárie malotraktoru Kubota řada G, který se převrátil v prudkém kopci. Pomocí navijáku na mojí kolce a za asistence třech chlap...

Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen

Journeyman Gladiator X450

Tak moje uprava nevydržela při druhé vyjíždce mě praskla zadní nosič víc jak 1/2 kufru byla mimo nosič sice kufr držel jak přibitý ale nosič není tak ...

Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec

Montáž doplňku

Can-Am Outlander 1000R

Montaz variatoru RVS PERFORMANCE,nadhera

Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben

Can-Am Outlander 1000R

Montaz variatoru RVS PERFORMANCE,nadhera

Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben

Sraz

SMC Jumbo 720 R 4x4

Tak jsme už zjistili odkud jsou ty úlomky v motoru.

Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen

Linhai ATV 500 4x4

"Silvestrovská palačinka": Moje první svezení na úrovni těžšího terénu a kalužích které byly cca 70cm hluboké. No vyzkoušel jsem si to a už nikdy tako...

Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor

Dovolená

Can-Am Outlander 1000

Tak jsem 4kolu převlíkl do nového kabátu :-D

Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor

CF Moto Gladiator X850

Albánie - Makedonie 2019

Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen

Údržba

Journeyman Gladiator X8

Výměna oleje v motoru, zadní rozvodovce, předním diferenciálu. Motorex

Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden

Polaris Sportsman X2 800 EFI

Výměna: motorového oleje - PS4, Kapalina přední diff - Demand drive fluid, Převodovkový olej zadní diff - AGL fluid, ADC kapalina - Demand, vzduc...

Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec

Přidat zápis do deníku


English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.65s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce