Nick: | Placa. |
Město: | Valašské Meziříčí |
Kraj: | Zlínský |
Věk: | 35 let |
ICQ: | 292-289-380 |
Web: |
Poslední přihlášení: 01.01.1970 Registrace: 22.12.2009
Silný, odolný, neunávný a hlavně spolehlivý - takový je první model Grizzlyho který, kdy spatřil světlo světa!
Grizzlyho mám už 10let, původně se koupil pouze na ježdění, ale velmi rychle ukázal že mu žádná práce není cizí;) Zatím má najeto necelé 4000km. Dá se říct, že není ani pořádně zajetý, ale dlouhou dobu se využíval jen na práci a při té se moc km nenajezdí;)
Vzhledem ke stáří nemá ještě v zadu nezávislé zavěšení, ale má pevnou osu (kyvku). Stoho plyne nevýhoda a to , že při najetí zadnímy koly na hrbol se Grizzly prostě nahne, takže se musíte více naklánět a snažit se udržet těžiště v rozumné hranici, aby ste se nepřevrátily;) Připravu pokrmu pro motor o obsahu 595cm3 obstarává rovnotlaký karburátor. Práci odvádí velmi dobře, protože při zmáčknutí plynu na plno motor Grizzlyho vystřelí vpřed (i vzad - odzkoušeno:D) jako raketu. Přenos momentu z klikovky do převodovky je pomocí variátoru a řemenu. Rozvod hnacího momentu na jednotlivé nápravy je pomocí kardanových hřídelů s převodovky, která má neutrál, reverz, stupeň vpřed a redukci stupně vpřed. Na zadní nápravě je pouze rozvodovka bez diferenciálu (permanentně hnané obědvě zadní kola - v zatáčkách je sranda, ale pneumatiky tím jdou do háje). V případě potřeby je možno zapnout do náhonu i přední nápravu, která již je vybavena difeenciálem (bez něho by to ani nešlo). Oproti novějším strojům Grizzly postrádá uzávěrku předního diferenciálu. Tuto absenci plně kompenzuje naviják warn a 900kg tažnou silou. Naviják už toho hodně zažil a žádnou jinou značku už bych v životě nechtěl. V zadu má Grizzly tažnou kouly pro připojení vozíku. Na kolách jsou ještě původní pneumatiky od Dunlopu, ale už mají svá nejlepší léta za sebou, takže v nejbližší době plánuju přezutí;)
Bohůžel i Grizzlyho potkal nepříjemný osud a přibližně před 4 rokama byl nabouraný:( Schytal pořádnou sadu na přední levou stranu (náraz do stráně - neřídil jsem). Rok trvala jeho rekonvalescence a taky něco stála. Opravu jsem si prováděl sám, hodně mě brzdilo čekání na nahradní díly. Dohromady trvalo čekání půl roku, nejdéle jsem čekal na novou tyč řízení, která mi šla až z Japonska, protože Grizzly 600 se už dávno přestal prodávat a tak náhradní díly nebyli jen tak k mání. Následky po nehodě si nese až dodnes. Přední plast se mi sice podařilo narovnat. Trhliny a díry zavařit, ale pnutí občas způsobí že plast znovu praskne, nebo se na deformovaných místech zase objeví únava materiálu. Taky mi ještě chybí přední nosič, který byl totálně na odpis, ale nehodlám kupovat nový za cca 6tis. Takže až bude čas vrhnu se do opravy toho starého.
Grizzlyho pracovní zkušenosti:
Jako první k čemu jsme Grizzlyho použivali bylo vyorávání brambor a bránění. V této činnosti se velmi osvědčil;)
Pak jsme ho zkusily při práci se dřevem. Grizzly je nezmar ten snese všechno, ze začátku jsme za něj pomocí lana přivazovali stromy a tahali, moc se mi to nezamlouvalo, protože když se klada v terénu zasekla tak rám dostal pěknou sadu. Také manipulace s velkými stromy není moc dobrá. Potom jsme tedy zkusily za něho zapřihnout vozík. Toto se ukázalo jako nejlepší způsob transportu dřeva z lesa. Klády se hezky nařežou na malé kousky, naplní se vozík a jede se k chatě. I manipulace s cca 1,5metrovou kladou je daleko lepší než s 12metrovou. Nevím přesně jaká je dovolená hmotnost vozíku zapřihnutého za Grizzlyho, ale jednu chvíli jsem na vozíku měl dobrejch 5metráku ne-li víc a Grizzly jel v terénu jako kdyby za sebou neměl nic. Jenom jakmile přišlo sebemenší stoupaní začal hrabat, díky absenci vzorku na pneu a podstatně větší zátěži na vozíku. Aby jsme nemuseli naklad ubírat tak si 2 lidi sedli na zadní nosič a postavili se ještě na oje ať se zvýší zátěž na zadní nápravu. Na nosič byla vyvinuta zatěž cca 150kg a to je dovolená jen 85, takže nosiče opravdu něco vydrží;) I přes tuto zátěž stále docházelo k prokluzu kol, ale při jednom pokusu se Grizzly postavil na zadní (za sebou na vozíku 500kg na zadku dalších 160kg) - už mi ho bylo i líto, ale nakonec to vyjel;)
Nepočítaje další zkušenosti s taháním aut atd. jsem ještě s Grizzlym vytrhával stromky ze země, už se radši nebudu rozepisovat o této činnosti:D
Po tom všem co jsem s Grizzlym zažil bych si už jinou značku a model čtyřkolky nekoupil! Prostě Grizzly je pro práci stvořený!!! Ježdění na něm je taký super, já osobně jsem spíše pro rekreační styl jízdy a Grizzly je pro to vhodný;)
Zima sice přišla s měnším zpožděním, ale zato v plné parádě;) Desítky cm nového prašanu - tomu přeci nejde odolat;) Na zadní kola jsem hodil švárovy řetězy co má na auto ať to má lepší záběr. Chtěl jsem je dát i na předek, ale nepodařilo se mi sehnat nějaké levné no-name, které když stratím tak toho nebude škoda;) Grizzly jel jako kdyby byl právě pro toto stvořený, nikde jsem nezapadl i když 1x jsem měl pěkně na mále při brodění přes potok, ale na druhý pokus to Grizzly zvládl;)
Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září
Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen
Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen
Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor
Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen
Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden
Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.38s