Offline
Nick: | kurva1 |
Město: | Horažďovice |
Kraj: | Plzeňský |
Věk: | 38 let |
ICQ: | - |
Web: |
Poslední přihlášení: 23.07.2015 Registrace: 16.02.2008
Gladiaor 510 RX - krátká verze. Analog
Čtyřkolku nemám dlouho, ale mám jí dlouho na to si dovolit nějaké to hodnocení.
Mezi mínusy řadím:
-Katastrofické plasty, lámou se hlavně v zimním období jak lázeňské oplatky a nemusíte se vůbec snažit je nějak ohýbat...
-Plastová ochrana podvozku, podle mě absolutní kravina. (jedině Al)
-Originální přední naviják asi od výroby není nějakým způsobem namazán na ložiskách, takže po pár průjezdů vodou motor na navijáku solidně řve a píská. Lano na ukotvení cívky navijáku je jen nastrčené do díry cívky a při úplném odmotání, lano upadne a zpět nejde, protože je roztřepené.
-Řazení rychlostí je často obtížné a dost tuhé. Někdy zařadím úplně normálně.
-Sedlo potaženo koženkou náchylnou na mechanické poškození, navíc konzervativní vzhled.
-Ochrana elektroinstalace je taky slušná katastrofa, připadá mi, že kdyby na různých spojích nebylo nic, bylo by to možná lepší. Voda se drží ve všech těch gumových a plastových chránítkách, takže kontakty jsou neustále ve vodě a oxidují.
-Přístup na karburátor a dalších součástek nezbytných k servisu. ND-ceny.
Abych jen nehanil, musím dát nějaké klady.
-Originální pneu CST, drží směr, perfektní záběr i v drsném bahnitém terénu. Po silnici zajisté ubývají, ale je to terénní pneu, ne silniční.
-Motor takový jako stabilní, výkon ve vyšších rychlostech postrádá, kroutící moment solidní, zkrátka pro nenáročného prostě ideální.
-Převodovka je podle mého názoru perfektně spárovaná s motorem a jeho hodnotami. Na převod L vytáhnu a vyjedu vše, dokud nehrabou všechna kola s uzávěrkou. Nestane se, že by motor nedokázal spolu s převodem L roztočit kola kdekoli a na jakémkoli terénu. Převod R je moc rychlý, s přívěsem naloženým obilím, nebo dřevem... Hrůza.
-Možnost si nastavit tvrdost podvozku relativně v pěkném rozsahu.
-Velikost nosičů je tedy aspoň pro mě akorát.
-Čepy asi kvalitní, drží.
-Silentbloky taky kvalitní, taky zatím drží.
-Velmi solidní osvětlení, svítí bezmála jako průměrné auto H4.
-Nádrž na bezmála 20litrů, takže nějaké MTH a KM se nechají na natankování nahnat.
-Po selhání nebo vybití akumulátoru stačí ruční start a jedete. Dobíjení solidní.
-Tažné zařízení s homologací, pro mě obrovská výhoda.
-Žádné řetězy na pohonu, ale jen kardany a diferenciály.
-Nezávislé zavěšení kol.
-Pokud se staráte trochu o brzdy, tak účinek je překvapivě silný.
Asi bych možná ještě nějaké ty klady a zápory našel. Po dřívějších zkušenostech s menší čínskou čtyřkolkou 250ccm se o dosti větší gladiátor nemůže srovnávat. Když budu mít čas, hodím nějaké další zkušenosti a příhody spolu s nějakou fotkou. Jinak když bych měl shrnout 510RX, tak můj závěr je: Ideální pro někoho, kdo má chalupu, přiveze, odveze, výborný pracant s pěknou spotřebou, nebo pro někoho, kdo si jen tak rád zajezdí a zablbne v terénu. Pro závodní účely by se musel stroj asi dost překopat.
Sám vlastním hospodářství, a čtyřkolku využívám téměř každý den na práci i na vyblbnutí. Přeji všem minimální množství poruch a nepříjemností. Jakub
Aktualizováno: 2.7.15
Tak čtyřkolka prošla větší údržbou. Nové spojkové čelisti, pružinky, gufera variátoru, nová baterie, nové těsnění (no silikone), nový rámový nosič, palivoměr, filtry, sklo tachometru, blinkry, promázáno vše co šlo.
Na čtyřkolce jsem měl kdysi menší nehodu (kotrmelec do zadu na přední čumák), odnesl to nosič, plasty atd... Udělal jsem si doma nové, kupovat za tisíce opravdu nebudu. Koupeny jen plasty 3600kč. Odešla odstředivka, zdálo se mi, že nezabírala dobře již při koupi. Nyní s novou spojkou jiná liga... Gufero na jednom kotouči variátoru začlo pučet, vyměnil jsem to vše komplet. Jelikož jsem do čtyřkolky nalil auto fridex g48, odnesla to vodní pumpa. Komplet nová. Nalit motofridex (něco žlutýho od motorexu), vše ok. Najeto cca 260Mth, většinou pracovně s přívěsem. Kardany, motor, variátor až na ty gufera v pořádku. Jeden válec, jeden píst, jeden motor, zatím frčí. Osobně mě překvapilo, že v motoru jsou japonská ložiska. Až se něco vyvede, nebo posere, dám zase nové info...
Obecné | |
---|---|
Čtyřkolku mám | Ojetý |
Pořizovací cena | 70000 |
Moje závady | |
Skřípnuté hadičky k rámu pomocí stahovacích elektrikářských pásek. Vadný spínač zadního brzdového světla. Vyčištění kontaktů a přetěsnění elektroinstalace plus všech spínačů a tlačítek. | |
Moje úpravy | |
Do budoucna jiné disky se zemědělskými pneu, možná rozšiřovací podložky se změnou rozteče. Určitě přes zimu nainstaluji olejový chladič. | |
Silné stránky | |
Je to tank. | |
Slabé stránky | |
Zpracování plastů. | |
Motor | |
Brzdy | 8/10 |
Průběh výkonu | 5/10 |
Přenos vibrací | 3/10 |
Převodovka | 9/10 |
Mechanická hlučnost | 6/10 |
Zvuk | 5/10 |
Spolehlivost | 9/10 |
Spotřeba paliva l/100km | 6 |
Variátor | 5/10 |
Spotřeba oleje l/1000km | 0,1 |
Podvozek | |
Možnost nastavení | 8/10 |
Těsnost tlumičů | 6/10 |
Tuhost rámu | 10/10 |
Typ rámu | |
Trubkový, ocelový | |
Jízda | |
Cestování | 8/10 |
Terén | 9/10 |
Zázemí | |
Ceny náhr. dílů | 2/10 |
Ceny servisu | 1/10 |
Servisní síť | 2/10 |
Dostupnost dílů | 2/10 |
Nabídka doplňků | 5/10 |
Servisní intervaly | 7/10 |
Terén | |
Brodivost | 8/10 |
Výška sedla | 9/10 |
Ochrana motoru | 1/10 |
Ochrana jezdce | 5/10 |
Cestování | |
Pohodlí jezdce | 8/10 |
Pohodlí spolujezdce | 8/10 |
Možnosti uchycení zavazadel | 10/10 |
Ochrana jezdce | 5/10 |
Ochrana spolujezdce | 5/10 |
Světla | 10/10 |
Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září
Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen
Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen
Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor
Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen
Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden
Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.32s