QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


quadrofoglio

Offline

Nick: quadrofoglio
Město: Ústí nad Labem-centrum
Kraj: Ústecký
Věk: 51 let
ICQ: -
Web:

Poslední přihlášení: 02.02.2022 Registrace: 07.06.2008

Renli 500 4x4 (2008)

Úvodní informace o čtyřkolce:

Buggy tovární výroba zn Renli Pohon 4x4,motor CF Moto 500

Zkušenosti, recenze, popis:

Po mých třech čtyřkolkách jsem se rozhodl pro tuto buggy.Nelituju,jak čas běží tak se kamarádi občas zeptají jestli mi nechybí 4kolka ale vždy jednoznačně odpovídám že jsem s buggy spokojen.
Věřte nevěřte ale je pohodlnější než čtyřkolka,je to dáno asi vlečenou zadní nápravou.
Je bezpečnější než čtyřkolka,a to je fakt daný rámem,čtyřbodovými pásy,délkou 3m a šíře zadní je neuvěřitelných 1,7m! přední je o něco méně (nemám změřeno)

Jediný zápor je oproti 4kolce a to je světlá výška v oblasti motoru,rám pod motorem jsem musel ochránit a zvolil jsem 7mm dural.Ale nemám problém cokoliv přejet-projet a co nejde tak přeskočím.

Dosavadní opravy a úpravy.
Řízení
Hned první den co jsem nasedl do buggy tak to valím známou cestou a objevil se tam neznámý balvan,ale fakt obrovskej,mám podezření že byl nastražen.Zhruba v 60km/h jsem do tohoto balvanu vletěl pravým předním kolem a buggy udělala stojku,stála na místě,pásy mě podrželi perfektně.Vzít tento kámen 4kolkou tak jsem se pěkně proletěl.
Řízení prasklo v hliníkovém obalu,ramena OK.Originál řízení v ČR nesehnatelné tak nastalo měření a bádání a nakonec jsem tam napasoval i s čepama kompletní z Felicie.Koupil jsem ho nové za cca 900kč v autodílech.Nastavil jsem tyčky řízní o 2cm a předělal uchycení které je teď na silentblokách které teď přispívají k tomu že do volantu nejdou vibrace od nerovností v terénu.

Podvozek a rám

Zadní tlumiče převařeny aby se zvedla světlá výška.
Motor opancéřován 7mm duralem (díky Máro za material)
Přední část rámu okolo blatníků a nohou zakryta titanzinkem 0.6mm protože po každé vyjížce jsem byl jak po offroadmaratonu.

Pneu

Dozadu jsem teď dal Maxxis Zilla 26x11x12 hloubka vzorku 3cm!!
dopředu je pořídím taky s šíří 9 až dojedu duro bufalo

Zadní diferencial

Tak tady byl problém.Po čase kdy jsem si s buggy dovoloval vic a víc tak jednoho dne křup a bylo po vnitřním kloubu u poloosy,praskl tisícihran co jde do difu.
Opět v ČR i v Evropě nesehnatelný-i uprodejce kde byla buggy zakoupena.Zadní dif je samosvorný a v terénu dochází k tomu že zabírá jedno kolo a když proklouzne tak se přípne i druhé ale při extrému a sevření difu to prostě kloub nevydržel.
Rozhodl jsem se vyměnit zadní pohon za takový na který jsou sehnatelné díly.Přední pohon je stejný jako na Gladiatoru takže pohoda.
Našel jsem na vrakovišti v jižních čechách človíčka který mi za rozumný peníz nechal zadní dif z Cecteka+poloosy+kardan.
Už když jsem si pro dif jel tak mě napadlo jestli se u Cecteka točí kardan taky doprava a při mém štěstí a zavolání známému s Cectekem jsem zjistil že se točí doleva-prostě opačně,klasika to se mi stává běžně takovéto věci,mít trpaslíka tak mi vyroste.
Naštvaný že mi tam nepůjde jsem pokračoval dál s tím že na tom vrakáči koupím rozvodovku z Yamahy Grizzly.
Po hodince jízdy mě něco osvítilo a říkám si co se stane když ten dif otočím vzhůru nohama? Musel jsem zastavit u krajnice a pomocí rukou a hlavou jsem znázorňoval otáčející se dif a otáčel se jakoby o 180°-okolojedoucí řidiči si klepali na čelo ale vyřešeno.
Takže dif zakoupen namontován vzůru nohama.Samozřejmě jsem musel předělat držáky na buggy a v difu vytvořit otvor na vypouštění oleje.
Dif z Cecteka je elektricky uzavíratelný,takže jsem musel vytvořit i elektoinstalaci a ovládání.
Kardan z Cecteka zkrácen na minimum a tisícihran co jde do motoru nalisován původní a zavařen na kardan.
Poloosy nastaveny,ponechány pouze klouby u kol.
Takže v součastné době mohu uzavírat každé kolo,jízdní režimy jsou 1x4 2x4 3x4 a 4x4 prostě paráda.
Poměr otáčení zadního difu vůči přednímu je shodný,buggy jsem zvedl na zvdáku,uzavřel všechny uzávěrky,udělal jsem značky na krajích pneu (vpředu i vzadu) a otáčel zadním kolem o jednu otáčku a přední se otočilo taky o jednu obrátku-konečně jednou štěstí ale myslel jsem na to a kdyby to nevycházelo tak jsem byl rozhodnut to dohonit rozdílným obvodem pneu.

Fotogalerie:

Hodnocení čtyřkolky (recenze,fotky)

Hodnoceno:9x
Hodnocení jen pro přihlášené

Deník

Oprava

Vloženo: 27.2.2012, Datum konání: 27.2.2012

Výměna spodních čepů,nahrazeno čepy z Škoda Felicia

Oprava

Vloženo: 25.1.2012, Datum konání: 25.1.2012

Celý deník


Vyjížďka

Journeyman Gladiator 530 RX-A

Pořád pracuje bez poruchy.

Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září

Journeyman Gladiator X5-A

Za tu dobu udělal spoustu práce.

Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec

Oprava

Čína Delta force 550 4x4

Rozvalený přední diferenciál. Rozlámal se kříž mezi pastorky, dvě hřídelky křížku odstředivou silou vyjely a probrousily víko skříně.Zatím neopraveno....

Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec

Čína Delta force 550 4x4

08/2021 - Přestal pálit 1. válec. Motor demontován, bylo vysypané ložisko na vačkové hřídeli. Šikovný soustružník upravil vačku na jiné (normální) lož...

Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec

Havárie

Linhai ATV 500 4x4

Dnes jsem zasahoval u havárie malotraktoru Kubota řada G, který se převrátil v prudkém kopci. Pomocí navijáku na mojí kolce a za asistence třech chlap...

Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen

Journeyman Gladiator X450

Tak moje uprava nevydržela při druhé vyjíždce mě praskla zadní nosič víc jak 1/2 kufru byla mimo nosič sice kufr držel jak přibitý ale nosič není tak ...

Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec

Montáž doplňku

Can-Am Outlander 1000R

Montaz variatoru RVS PERFORMANCE,nadhera

Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben

Can-Am Outlander 1000R

Montaz variatoru RVS PERFORMANCE,nadhera

Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben

Sraz

SMC Jumbo 720 R 4x4

Tak jsme už zjistili odkud jsou ty úlomky v motoru.

Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen

Linhai ATV 500 4x4

"Silvestrovská palačinka": Moje první svezení na úrovni těžšího terénu a kalužích které byly cca 70cm hluboké. No vyzkoušel jsem si to a už nikdy tako...

Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor

Dovolená

Can-Am Outlander 1000

Tak jsem 4kolu převlíkl do nového kabátu :-D

Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor

CF Moto Gladiator X850

Albánie - Makedonie 2019

Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen

Údržba

Journeyman Gladiator X8

Výměna oleje v motoru, zadní rozvodovce, předním diferenciálu. Motorex

Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden

Polaris Sportsman X2 800 EFI

Výměna: motorového oleje - PS4, Kapalina přední diff - Demand drive fluid, Převodovkový olej zadní diff - AGL fluid, ADC kapalina - Demand, vzduc...

Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec

Přidat zápis do deníku


English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.31s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce