Nick: | maartinek |
Město: | Praha 4-Kamýk |
Kraj: | Praha |
Věk: | 41 let |
ICQ: | 170901156 |
Web: | http://www.martinjindrisek.cz |
Poslední přihlášení: 27.08.2015 Registrace: 01.12.2008
Nový Gladiator v prodloužené verzi, barva camo, klasická výbava jako naviják, alu disky, digi tachograf, vyhřívané hefty, zadní box
Takže, JM Gladiator mi konečně stojí v garáži. Po dvou dnech mám najeto přesně 201 km a zatím spokojenost. Nebo ne, vlastně jsem nadšený. Nevím, jestli je to tím, že je to moje první kolka a vlastně první kolka, na které jsem jezdil (tedy nepočítám asi kilometr ujetý s kamarádovo Kymco Maxxer), nebo tím, že je glad tak perfektní, ale první dojmy jsou vážně skvělé.
Dokonce už se mi při cestě lesem (nebo na lesní cestě?) povedlo prorazit pneumatiku a to tak, že v ní byla díra na prst a poté při "driftování" u našich na zahradě jsem glada hodil na bok.
Také jsem stihnul navštívit u Písku VVP Oldřichov, kde jsem začátku opatrně projížděl jen rozbahněné cesty, ale pak jsem si vzpomněl na pořekadlo: "kdo se bojí, nesmí do lesa" a troufl si i na větší výjezdy. V tomto jsem zatím pro Glada nenašel žádný limit, spíš zatím převažuje pud sebezáchovy.
Co se týká provozu, tak za těch 201 km, jsem projel něco kolem 30 litrů benzínu. Provoz byl kombinovaný přibližně v poměru 70% silnice a 30% terén. Maximálka se vyšplhala na rovině přibližně na 75 km/h, ale na radaru jsem zjistil, že tachometr trochu proměřuje. Při 60 km/h na tachometru mi radar ukazoval 55 km/h. Na GPS jsem rychlost neměřil.
Další víkend je za námi a ani tentokrát jsem si neodpustil vyjížďku po okolí Písecka. Sice jsem najel jen asi 100km, ale o to "horší" to bylo.
V sobotu jsem se vydal na můj oblíbený brod u Benešovského mlýna. Že je řeka trochu rozvodněná jsem věděl, ale netušil jsem, že není radno s ní zápasit. Na šířku má brod asi 4m a hloubka je, ehm někam pod sedačku Glada. Když jsem byl v půlce, začal mě mírně unášet proud, a jelikož jsem srab, radši jsem dal zpátečku. Tento úkon ale vyžadoval smočit pravou nohu ve vodě, sešlapnout brzdu, zařadit a rychle ven. Na "břehu" jsem zastavil, že si vyždímu aspoň ponožky a zbytek se vypaří, jenže pak jsem se už nerozjel. Nejspíš vlivem čínské preciznosti a kvality mi natekla voda do variátoru. Bylo tedy nezbytné povolit ten vypouštěci šroub a vodu vypustit. Výhoda je, že přístup k tomu šroubu je horší než k penězům, takže po vytočení už nešel vrátit zpět. Ještě že jsem měl u sebe žvýkačky
Neděle měla být původně klidný den. Taky byla, ale jen do doby, než jsem objevil rokli s potokem. Tak jsem se k ní hezky od silnice sesunul, podjel onu silnici potokem a jel dál směrem k řece. Jenže asi po 100m na mě čekalo překvapení v podobě popadaných stromů, přes které prostě nešlo projet a já se tak musel vrátit stejnou cestou zpět. Už sesun roklí dolů nebyla sranda (opět to odnesl přední nárazník) a cesta nahoru nebyla ani v plánu. Jenže člověk míní a stromy mění, a tak mně nezbylo nic jiného než to zkusit. Nemít naviják, tak jsem Glada asi nechal stát v potoce a šel požádat hasiče sídlící asi o 500m dál o vytažení.
Spotřeba se tentokrát zastavila na cca 14l/100km. Fakt je, že já na půl plynu prostě nejezdím a na polňačkách a lesních cestách se ty zadní kola protáčejí pořád
Přes 200 ujetých kilometrů, 2 vyjeté plné nádrže, skoro hodina strávená vyhrabáváním a brozením se rozvodněným potokem (usek dlouhý 100m!), přes který jsem prostě musel a ve finále necelá hodina s vapkou v ruce, taková je bilance mého víkendového poježdění.
V sobotu jsem si v poledne vyzvedl Glada ze servisu a hned vyrazil na výlet. Tentokrát už konečně s plným výkonem pod zadkem. I počasí přálo a já se nebál, že někde umrznu. Glad bez omezení výkonu představuje úplně jinou rovinu zábavy a adrenalinu. Ani jsem nečekal, že pětistovka dokáže stroj těžký i s mojí maličkostí přes 400kg takto rozhýbat.
Oblast cestování je těžko popsat. V podstatě jde o okolí Písku jako Čížová, Chlaponice, Mlaka, Dobev, Nepodřice, Štěkeň, Kestřany, Heřmaň Ražice, Putim, Smrkovice, Semice a zpět do Písku. V neděli jsem to trochu vylepšil a vydal se na návštěvu k rodičům do Kasejovic, což je od Písku směrem na Plzeň po silnici asi 40km. Jenže, kdo by jezdil po silnici, když nemusí. Takže zase směr Chlaponice, Dubí hora, Velká turná, přes Sedlici, Mačkov, Vrbno, Pole a jsem v elKasej. Zpátky to bylo skoro stejné, jen už jsem jel víc po silnici, protože jsem pospíchal A že se teď pospíchá celkem dobře. Maximálka se pohybuje mezi 85 až 90km/h. Spotřebu jsem raději přestal řešit. Myslím, že dvě plné nádrže na 200km mluví sebe.
Závěr? Spokojenost, nadšení, zábava, nášup adrenalinu, následná luxusní únava snad všech svalů v těle a pocit rozlámanosti.
PS: Bohužel opět nemám žádné fotky. Zaprvé jezdím sám a zadruhé tahat pořád telefon z kapsy není zrovna ono.
Měsíc utekl jako voda, na tachografu Glada se objevilo číslo 552 ujetých km a pro mě to bylo znamení, že mě čeká první garanční prohlídka.
Po čtyřech víkendech, kdy jsem na malotraktoru strávil za sobotu a neděli minimálně 5 hodin za den u mě zatím převládají kladné pocity. Neříkám tím ale, že by něco nemohlo být jinak, lépe.
Štve mě fakt, že se špína, resp. bahno dostává pod sedačku do prostoru baterie a ostatní elektriky a co je nejhorší, že ten bordel nejde umýt. Další věc, která se mi moc nezamlouvá je účinek brzd. Možná je to ale vysokým vzorkem pneu, možná si brzdy ještě nesedly.
Co považuji za asi největší mínus, je Camo barva. Můj prodejce mě od ní odrazoval, jenže černé kolky nebyly skladem a já byl velmi netrpělivý. Mám teď na laku několik nemalých škrábanců a bojím se, aby se mi to nesloupalo postupně celé.
Co se týká jízdních vlastností, tak ze začátku šlo velmi ztuha řazení a dostat tam parkovačku bylo takřka nemožné. Poprvě se mi to povedlo až minulý víkend, kdy jakoby celé řazení povolilo a nyní je vše v pořádku. Další věc je vyšší boční náklon a potřeba při vyšších rychlostech v zatáčkách více vyvažovat, ale dá se na to zvyknout.
Jak už jsem se zmínil kdysi, zatím nenastala situace, ze které bych se sám nedostal (ano, dobře, jednou se se mnou propadla ledová kaluž a já nemohl zpět ani vpřed, tak mě tahal Džejár stylem můj glad > lano navijáku > jeho glad > lano navijáku > strom ).
V sobotu si vyzvedávám glada ze servisu a hned vyrážím na výlet a tentokrát už konečně ve dvou (ne, nemyslím já a glad ) Glad by měl být už otevřený, tak jsem velice zvědavý na dynamiku jízdy a potažmo i na spotřebu, protože moje aktuální se pohybuje kolem 15 litrů.
Plusy
+ jízdní vlastnosti v terénu i na silnici
+ pohodlné sedlo a vůbec celý posez
+ přehledný tachograf za každého počasí
Mínusy
- vyšší boční náklon, potřeba více vyvažovat
- zatím relativně vysoká spotřeba
- Camo lakování
Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září
Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen
Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen
Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor
Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen
Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden
Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.55s