Poslední přihlášení: 01.07.2021 Registrace: 25.03.2010
Linhai 420 LC 4x4. Po dvou letech je to stále velký tahoun bez velkých závad
Po ujetí 3500 km uvedu další dojmy z této čtyřkolky. U mého stylu jízdy a požívaní kolky nerozhodují ani moc ty najeté kilometry, ale hlavně terén, který s ní jezdím a taky kolik práce už vykonala (např. v lese se ukázala jako velký pomocník a spolehlivý stoj, jediné co nevydrželo bylo lano z navijáku ).
V terénu jsem ji několikrát převrátil (vždy chyba řidiče) a jediné co se rozbilo, byly zrcátka, jinak stoj neutrpěl žádné zranění. Ovladatelnost a dostupnost stoje je úžasná až se občas podivím kam mě doveze
Jedna ze slabin tohoto stoje je slabá ochrana motoru, kdy mi větve vytrhly kabely a nefunguje mi ukazatel teploty.
Co se týče závad stoje tak jsem musel dvakrát rozebrat segment řazení, jelikož se mi zamkly oba čepy a nešlo změnit rychlostní stupeň (stačilo rozebrat, promazat a už to fungovala), další věc je nefunkční zadní ( parkovací) brzda a to je vše z \"mechanických závad\". Další slabinou jsou plasty, které v zimě velmi rády praskají ( západky na obou bocích jsou ulomené).
Dalším bodem je údržba stoje, která není nijak náročná. Za celou dobu jsem měnil pouze olej, svíčku a brzdovou kapalinu). Dále jsem provedl vyčištění trysky v karburátoru, kdy tohoto jsem se bál, ale vše tak jednoduché, že jsem to zvládnul bez velkého problému.
V celkovém měřítku jsem se stojem velmi spokojen a je to stroj jak pro zábavu tak pro práci, za kterou umí vzít. Do značky Linhai bych šel zase, ale tentokrát již s větším motorem (tento motor není vůbec špatný, ale získal jsem jistotu a nějaké zkušenosti). Každému kdo nechce dát za čtyřkolku 200 000,-Kč a více můžu tento stoj doporučit. Užijete si s ním hodně zábavy.
Zkušenosti po 5-ti letech:
Čtyřkolka stále jezdí, a je to velký tahoun, který zvládne velkou zátěž, ale roky provozu se na něm už také projevily závady a to hlavně na elektrice, se kterou stále bojuji. To, že baterii měním každou sezónu, jsem si již zvykl, ale již 2x krát jsem měnil stravovací relé. Dále proběhla celková revize vodičů z důvodu koroze kontaktů a to hlavně v pojistkové skříni. Stoj také umí hodně ničit svíčky a to hlavně, pokud máte špatně seřízený karburátor .
Další větší problém, byl prasklý brzdový třmen a nefunkčnost brzdového válečku na noční brzdě. Měnil jsem také vodní pumpu s termostatem.
Dalším slabším místem jsou plasty v zimě, které rády praskají, já mám výkus na předním pravém blatníku
V současné době se chystám na výměnu řemenu (pravidelná údržba) a přípravu na zimu, což není nic náročného
Celkově tedy musím, říct, že čtyřkolka už není 100% spolehlivá jako před 2-3 lety a to hlavně díky elektrice, ale na druhou stranu motor, variátor, rozvodovka a další hlavní části kolky, jsou bezporuchové a objektivně musím říct, že za ty prachy stála.
Obecné | |
---|---|
Čtyřkolku mám | Nový |
Pořizovací cena | 120000 |
Moje závady | |
ulomené zrcátka, nefunkční teploměr, polámané plasty, utržené lano navijáku, poškozený kufr | |
Silné stránky | |
spolehlivost, na velikost motoru velká síla, obratnost v terénu | |
Slabé stránky | |
slabší plasty, slabá ochrana motoru ( měkolik kabelů mám vytrhaných od větví) | |
Motor | |
Brzdy | 9/10 |
Průběh výkonu | 8/10 |
Přenos vibrací | 7/10 |
Převodovka | 5/10 |
Mechanická hlučnost | 5/10 |
Spolehlivost | 8/10 |
Spotřeba paliva l/100km | 13 |
Variátor | 5/10 |
Spotřeba oleje l/1000km | 4 |
Podvozek | |
Možnost nastavení | 7/10 |
Tuhost rámu | 9/10 |
Jízda | |
Cestování | 4/10 |
Terén | 8/10 |
Zázemí | |
Ceny náhr. dílů | 8/10 |
Ceny servisu | 5/10 |
Servisní síť | 5/10 |
Nabídka doplňků | 6/10 |
Terén | |
Brodivost | 3/10 |
Výška sedla | 8/10 |
Ochrana motoru | 6/10 |
Ochrana jezdce | 7/10 |
Cestování | |
Pohodlí spolujezdce | 4/10 |
Možnosti uchycení zavazadel | 9/10 |
Ochrana jezdce | 7/10 |
Ochrana spolujezdce | 5/10 |
Světla | 4/10 |
Dojezd na nádrž | 50-140 |
poprvé jsem vyzkoušel stroj na sněhu, před vyjetím jsem vyměnil vodu za fridex, udělal běžnou údržbu a vyrazil jsem do mrazivého dne. Čtyřkolka na ujezděném sněhu jela dobře tak jsem vyrazil zkusit hluboký sníh. Vjel jsem na místní polní cestu kde jsem si razil svou cestu sněhem, tady jsem již musel zapnout 4x4 a pokračoval jsem dál, až dokud jsem nenarazil na sněhové jazyky, které sahali čtyřkolce až po nádrž. Tady mi nepomohlo 4x4 . Tak musel na řadu přijít naviják, který fungoval na 100 procent a já si mohl užít vyjížďku dál.
Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září
Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen
Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen
Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor
Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen
Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden
Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec
Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:2.38s