QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Superbobo75

Offline

Nick: Superbobo75
Město: Nezamyslice
Kraj: Olomoucký
Věk: 15 let
ICQ: -
Web:

Poslední přihlášení: 12.10.2020 Registrace: 26.10.2009

Kymco MXU 500 IRS (2010)

Úvodní informace o čtyřkolce:

Kymco MXU500 IRS, 4x4

Zkušenosti, recenze, popis:

14.6.2010

Tak přátelé jsem hrdým majitelem fungl nové čtyřkolky Kymco MXU500 IRS v černé barvě. Po najetí svých prvních 500 km (během 4 dnů) ji zase musím odvézt na garančku Sakra proč ten první servisní intervál je tak krátký?? V podstatě jsem z ni neslez, a je to bomba. Mám ji teď nastavenou na předposlední zub v měkkosti tlumičů a je to v pohodě. Velmi měkoučké, nemám možnost to porovnat třeba s Polárkou, která je velmi měkká, ale mě toto stačí. Opět pouze připomenu, jsem na inv. vozíku, takže nemám možnost se na motorce zapřít nohama, i když to už trošku zkoušíme řešit s Dushou, takže mnoho mých pocitů bude z tohoto stavu. Oproti TGB 550 Blade, na které jsem si připadal při jízdě jak na vodní posteli, takže pro mě mizerna stabilita, je toto naprosto v pohodě, v podstatě stejné posezení jako má Kawasaki BF 750, i když ta je možná ještě oproti mé měkčí, ale stejně stabilní, takže to nevadi. Možná to děla ten přičný stabilizátor ktery myslím TGB nemá, ale to teď si nejsem jist. Jizdní vlastnosti jak v terénu tak po silnici určitě lepší než na mé 250 a určitě lepší než na TGB, kde to bylo tak že, ať sem točíl řídítka na kterou chtěl stranu, čtyřkolka měla stále tendenci jet rovně. Na kymco 500 to jede přesně tam kam chci, a dobře. Samozdřejmě, oproti kymcu 250 je těžší takže je to trošku horší při otáčení na fleku, jinak to ani nepoznám. Nemám bohužel žádnou zkušenost s posilovačem řízení na čtyřkolkce, kde to bude asi tak, že jedním prstem na pravé ruce zatáčím doprava a obráceně :) Trošku co je oproti 250 pitomé, jsou nastavené brzdy na řidítkách. Na 250 jsem na levé ruce měl zadní brzdy které plynule brzdili, a nebyly takový trhač jako u Kymco 500 - tam jak dám levou rukou brzdu, a můžu se snažit sebevíc, což při jízdě moc nejde, tak jdou kola hned do smyku. Přední brzdy na pravé ruce jsou v pohodě, ale při jízdě z kopce potřebuji hlavně zadní, což v tomto případě je naprd. Ale to se doladí. Jinak uchop a držení brzd je v pohodě, např. na Suzuki King Quad, která se mi taky líbila, byly páčky na brzdy hodně daleko od řidítek, takže při brždění se musel člověk hodně snažit aby ty brzdy nahmatal, ale asi to je jen o zvyku. Výkon je pro mé potřeby naprosto v pohodě, když jsem seděl pul dne na Kawasaki BF 750, tak jsem měl pocit že to je pro mě naprosto zbytečné, protože já v terénu používal páčku do ani né čtvrt plynu, protože tam kde zdravej lítá a skáče, tam ja se ploužím, protože u mě skok znamená naražení prdele, a to není sranda , i když, jak mi každý řiká na to si zvykneš a budeš chtít silnější. Až vyladíme s Dushou pár drobností, tak to bude parada o to větší. jenom je škoda, že jsem si té černé barvy moc neužil, protože po Pánově jsem přijel spíš s pískovou barvou

Fotogalerie:

Hodnocení čtyřkolky (recenze,fotky)

Hodnoceno:17x
Hodnocení jen pro přihlášené

Deník

Vyjížďka

Vloženo: 28.8.2010, Datum konání: 28.8.2010

Tak mám dalších 1000 km. Takže ještě chvilku a jedu zase na garančku. Jak jsem již psal do diskuzí aktuální spotřeba je kolem 9 l/100km, nicmene po cástecném sjetí gum a snížení tlaku, z důvodu nestability při vyšších rychlostech v terénu a na mokrém povrchu, se mi snížila rychlost na 88-89 km/h z 92 - GPS rychlost. Původní tlaky v pneu byly 0,7 baru (10,1 PSI), bohužel se přitom velmi rychle sjížděl střed a i přesto, že je to z doporučených hodnot - což moc nechápu, jsem to nechal dát na 0,34 bary (5 PSI). V tuto chvíli se velmi zklidníla jízda i ve vyšších rychloste na suchem povrchu, kde si me docela hodne rozvybrovali řidítka. V terénu je to také podstatně lepší a hlavně to vše pěkně změklo, s tím že i tlumiče mám na "nejměkčí". Jak jsem měl problémy dříve s dohustěním na 0,2 bary (někdo tu měl špatnou pumpu, která mu ukazovala při tomto tlaku už 0,7 baru), s tím, že při jízdě ve dvou jsem se pěkně nadřel, tak tento tlak je akorat jak na pohodlnou jízdu tak i na řízení ve dvou.
Jinak kolka šlape jak švýcarské hodinky, a při návštěvě první mini garančky, u které jsem byl osobně, jsem koukal že se nepovolil žádný šroub, a to já jsem nijak nekontroloval do těch 2.500 km. Takže jak tu mají některé problémy s tím, že se musí po pár stovek km zkontrolovat kde se co povolí, u kymca toto není nutné.
nechal jsem si také seřídit světla, které jsou těď trochu lepší, ale stejně to vydím na přídavné světlo, časem.

Jinak jsem si už našel systém, jak přibližně poznat podle čárek naplnění nádrže kolik ještě ujedu. Pokud tedy naplním nádrž po zúžení výčka, tak 1 čárka je 60-72 km / 2 čárka je dalších 30-35 km / 3 čárka je dalších 30-35 km / a ostatní už vycházení každá přibližně na 20 km. Což dělá při dobré spotřebě 190-200 km.

To je pro dnešek vše, já za chvilku nebudu mít o čem psát, protože problémy nemá a ostatní už jsem skoro všechno popsal. Nicméně, těžte se, co nevydět budu dodělávat do kolky tlumič řízení, tak dám hned vědět co to děla a nedělá.

Vyjížďka

Vloženo: 2.8.2010, Datum konání: 2.8.2010

Tak jsem před první mini garančkou, nebo jak tomu říkají v Kymco. Najeto 2500 km tachmetrově. Zatím maximální spokojenost, zadní brzda stále stejně tvrdá, ale když se to člověk trošku naučí decentně ovládat, tak už většínou brzdí zadní než přední. Co je super, je brždění motorem, pustím plyn a motorka začne sama brzdit, minimálně menší opotřebení brzdových destiček.

Stále si myslím že by to sakra mohlo jet rychleji, přece mi neříkejte, že citíte u ostatních motorek při určítém dosažení rychlosti jakoby zablokování dalšího tahu ne výkonem, ale nějakým omezovačem - nemyslím ten co se montuje pro evropu aby to snížilo výkon.

Rád bych nějak seřídil tachometr, i když už si člověk zvykl že když jede 99 km/h tak jede ve skutečnosti "jen" 91 km/h.

Mám vyrobený nový držák na invalidní vozík, který využívá některých vlastností nosiče a uchycení nosiče, takže nakonec velmi jednoduchá konstrukce, rychle odmontovatelné a velmi jednoduché na použití, včetně počítání s tím, že budu mít v budoucnu kufr.

Gumy jsou na mokrejším povrchu docela nevyzpitatelné, hlavně ve vyjetých kolejich na asvaltu kde se drží voda, docela to plave, a ztrácí se kontrola. Zkusím jiné tlaky v pneumatikách.

Rychlosti jdou dobře, ale i přesto, že se dobře zařadí, člověk stejně uslyší v mnoha případech zapadnutí teprve při rozjetí, což může mít podle mě a mé zkušenosti z minulou motorkou neblahý vliv. A to dokonce i tehdy kdy přijedu někam, nevyřadím, vypnu motor a potom ho znovu nahodím z rychlosti (držím brzdu) a poté se rozjedu tak motorka jakoby cukne, stejně jako v případě předchozího popisu, což mě přivádí na myšlenku že by to mohl byt jiný důvod.

Spotřeba se stále drží kolem těch 10-11 L/100km - ale blbě se to počítá když tachometr taky blbě počítá. Schválně jsem jel uplně do prázdna s kanystrem, a na tachometru bylo 190 km než to zdechlo. Tankuju kousek za zužením k výčku. Neměl jsem bohužel možnost zjistit, kolik se tam v tomto případě vejde.

PS: JAK SE TU SAKRA FORMÁTUJE TEXT, ABY TO BYLO VYDĚT I PRO OSTATNÍ???

Sraz

Vloženo: 7.7.2010, Datum konání: 3.7.2010

Tak mam za sebou dalsích 550 km - z boxem a vozíkem (invalidním) a vetsinu ve dvou. Trosku se zacina ta spotreba lehce umoudrouvat, ale potom jsem uz to prestal pocitat, neb jsem mel zmatek v cislech Jinak ve dvou to bylo pro me docela utrpeni v ostrejsich zatackach, vytahany ruce jak opice. Tak jsem nechal rano premerit tlak v gumach - to uz jsem mel za sebou 300 km a kdosi mi rekl, at to pomerim, ze by to mohlo byt timto. Ale jeden vtipalek - ze Duscho - mi rekl ze tam mam 0,7, a ono ne, bylo tam jen 0,2 taktak. Takze jsem to dohustili, a hned se jelo super. Jinak je velmi citliva na to, mit presne na chlup tlak na obou stranach neb jsem to dorovnal, a prislo mi ze uz to tak netahlo doprava kdyz jsem jel po rovine, ale to jsem resil uz docela pozde a uz jsem to tak nezkoumal. Jeste to poradne vyzkousim, jinak to budem muset seridit.

Jinak zadny problem, vykon ma i ve dvou a nalozena dost, takze spokojenost.

Vyjížďka

Vloženo: 2.7.2010, Datum konání: 2.7.2010

Tak mam svých prvních 1000 km a neco za sebou. Zatim jsem maximalne spokojen. Samozdrejme to ma par much jako kazda ale ja jsem spokojen. To je jine povezenicko proti me stare 250 MXU. Na druhou stranu, parkrat jsem si ji ted pujcoval, a je to vetsi adrenalin .

Jinak by to chtelo posunout omezovat trosku dal ale budiz. Dneska jsem meril spotrebu, a docela me to prekvapilo - 11,5l/100km. S tim ze tachometr ukazuje pri 92 km/h presne 100km/h - max co z toho vytahnu, pak uz zacne fungovat omezovat a je to takovy pocit, jakoby do me narazel vitr. Kamos s 300 MXU me z kopce je schopen lehce ujet sakra
Dneska jsem si nechal namontovat pujceny box. Tak jsem zvedav jak se jezdi s nim. Mam "jen" 5kilo tak snad to uveze .
Zitra valím za Aligátorem na otocku a v nedeli za Olomouc taky na otocku, tak uvidim co to bude delat ve dvou.

Celý deník


Vyjížďka

Journeyman Gladiator 530 RX-A

Pořád pracuje bez poruchy.

Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září

Journeyman Gladiator X5-A

Za tu dobu udělal spoustu práce.

Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec

Oprava

Čína Delta force 550 4x4

Rozvalený přední diferenciál. Rozlámal se kříž mezi pastorky, dvě hřídelky křížku odstředivou silou vyjely a probrousily víko skříně.Zatím neopraveno....

Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec

Čína Delta force 550 4x4

08/2021 - Přestal pálit 1. válec. Motor demontován, bylo vysypané ložisko na vačkové hřídeli. Šikovný soustružník upravil vačku na jiné (normální) lož...

Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec

Havárie

Linhai ATV 500 4x4

Dnes jsem zasahoval u havárie malotraktoru Kubota řada G, který se převrátil v prudkém kopci. Pomocí navijáku na mojí kolce a za asistence třech chlap...

Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen

Journeyman Gladiator X450

Tak moje uprava nevydržela při druhé vyjíždce mě praskla zadní nosič víc jak 1/2 kufru byla mimo nosič sice kufr držel jak přibitý ale nosič není tak ...

Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec

Montáž doplňku

Can-Am Outlander 1000R

Montaz variatoru RVS PERFORMANCE,nadhera

Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben

Can-Am Outlander 1000R

Montaz variatoru RVS PERFORMANCE,nadhera

Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben

Sraz

SMC Jumbo 720 R 4x4

Tak jsme už zjistili odkud jsou ty úlomky v motoru.

Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen

Linhai ATV 500 4x4

"Silvestrovská palačinka": Moje první svezení na úrovni těžšího terénu a kalužích které byly cca 70cm hluboké. No vyzkoušel jsem si to a už nikdy tako...

Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor

Dovolená

Can-Am Outlander 1000

Tak jsem 4kolu převlíkl do nového kabátu :-D

Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor

CF Moto Gladiator X850

Albánie - Makedonie 2019

Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen

Údržba

Journeyman Gladiator X8

Výměna oleje v motoru, zadní rozvodovce, předním diferenciálu. Motorex

Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden

Polaris Sportsman X2 800 EFI

Výměna: motorového oleje - PS4, Kapalina přední diff - Demand drive fluid, Převodovkový olej zadní diff - AGL fluid, ADC kapalina - Demand, vzduc...

Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec

Přidat zápis do deníku


English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.16s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce