Nick: | quadrofoglio |
Město: | Ústí nad Labem-centrum |
Kraj: | Ústecký |
Věk: | 52 let |
ICQ: | - |
Web: |
Poslední přihlášení: 02.02.2022 Registrace: 07.06.2008
Buggy tovární výroba zn Renli Pohon 4x4,motor CF Moto 500
Po mých třech čtyřkolkách jsem se rozhodl pro tuto buggy.Nelituju,jak čas běží tak se kamarádi občas zeptají jestli mi nechybí 4kolka ale vždy jednoznačně odpovídám že jsem s buggy spokojen.
Věřte nevěřte ale je pohodlnější než čtyřkolka,je to dáno asi vlečenou zadní nápravou.
Je bezpečnější než čtyřkolka,a to je fakt daný rámem,čtyřbodovými pásy,délkou 3m a šíře zadní je neuvěřitelných 1,7m! přední je o něco méně (nemám změřeno)
Jediný zápor je oproti 4kolce a to je světlá výška v oblasti motoru,rám pod motorem jsem musel ochránit a zvolil jsem 7mm dural.Ale nemám problém cokoliv přejet-projet a co nejde tak přeskočím.
Dosavadní opravy a úpravy.
Řízení
Hned první den co jsem nasedl do buggy tak to valím známou cestou a objevil se tam neznámý balvan,ale fakt obrovskej,mám podezření že byl nastražen.Zhruba v 60km/h jsem do tohoto balvanu vletěl pravým předním kolem a buggy udělala stojku,stála na místě,pásy mě podrželi perfektně.Vzít tento kámen 4kolkou tak jsem se pěkně proletěl.
Řízení prasklo v hliníkovém obalu,ramena OK.Originál řízení v ČR nesehnatelné tak nastalo měření a bádání a nakonec jsem tam napasoval i s čepama kompletní z Felicie.Koupil jsem ho nové za cca 900kč v autodílech.Nastavil jsem tyčky řízní o 2cm a předělal uchycení které je teď na silentblokách které teď přispívají k tomu že do volantu nejdou vibrace od nerovností v terénu.
Podvozek a rám
Zadní tlumiče převařeny aby se zvedla světlá výška.
Motor opancéřován 7mm duralem (díky Máro za material)
Přední část rámu okolo blatníků a nohou zakryta titanzinkem 0.6mm protože po každé vyjížce jsem byl jak po offroadmaratonu.
Pneu
Dozadu jsem teď dal Maxxis Zilla 26x11x12 hloubka vzorku 3cm!!
dopředu je pořídím taky s šíří 9 až dojedu duro bufalo
Zadní diferencial
Tak tady byl problém.Po čase kdy jsem si s buggy dovoloval vic a víc tak jednoho dne křup a bylo po vnitřním kloubu u poloosy,praskl tisícihran co jde do difu.
Opět v ČR i v Evropě nesehnatelný-i uprodejce kde byla buggy zakoupena.Zadní dif je samosvorný a v terénu dochází k tomu že zabírá jedno kolo a když proklouzne tak se přípne i druhé ale při extrému a sevření difu to prostě kloub nevydržel.
Rozhodl jsem se vyměnit zadní pohon za takový na který jsou sehnatelné díly.Přední pohon je stejný jako na Gladiatoru takže pohoda.
Našel jsem na vrakovišti v jižních čechách človíčka který mi za rozumný peníz nechal zadní dif z Cecteka+poloosy+kardan.
Už když jsem si pro dif jel tak mě napadlo jestli se u Cecteka točí kardan taky doprava a při mém štěstí a zavolání známému s Cectekem jsem zjistil že se točí doleva-prostě opačně,klasika to se mi stává běžně takovéto věci,mít trpaslíka tak mi vyroste.
Naštvaný že mi tam nepůjde jsem pokračoval dál s tím že na tom vrakáči koupím rozvodovku z Yamahy Grizzly.
Po hodince jízdy mě něco osvítilo a říkám si co se stane když ten dif otočím vzhůru nohama? Musel jsem zastavit u krajnice a pomocí rukou a hlavou jsem znázorňoval otáčející se dif a otáčel se jakoby o 180°-okolojedoucí řidiči si klepali na čelo ale vyřešeno.
Takže dif zakoupen namontován vzůru nohama.Samozřejmě jsem musel předělat držáky na buggy a v difu vytvořit otvor na vypouštění oleje.
Dif z Cecteka je elektricky uzavíratelný,takže jsem musel vytvořit i elektoinstalaci a ovládání.
Kardan z Cecteka zkrácen na minimum a tisícihran co jde do motoru nalisován původní a zavařen na kardan.
Poloosy nastaveny,ponechány pouze klouby u kol.
Takže v součastné době mohu uzavírat každé kolo,jízdní režimy jsou 1x4 2x4 3x4 a 4x4 prostě paráda.
Poměr otáčení zadního difu vůči přednímu je shodný,buggy jsem zvedl na zvdáku,uzavřel všechny uzávěrky,udělal jsem značky na krajích pneu (vpředu i vzadu) a otáčel zadním kolem o jednu otáčku a přední se otočilo taky o jednu obrátku-konečně jednou štěstí ale myslel jsem na to a kdyby to nevycházelo tak jsem byl rozhodnut to dohonit rozdílným obvodem pneu.
Výměna spodních čepů,nahrazeno čepy z Škoda Felicia
Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září
Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen
Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen
Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor
Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen
Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden
Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.17s