Nick: | BB924 |
Město: | Čáslav-Staré Město |
Kraj: | Středočeský |
Věk: | 51 let |
ICQ: | - |
Web: |
Poslední přihlášení: 07.12.2017 Registrace: 06.05.2012
Zatím (250km) spokojenost. Levný čtvrtlitr z Číny, kvalita úměrná ceně, design velmi slušný.
Mám najeto zatím jen 120 km, tak popis bude následovat později.
Je to samozřejmě silniční stroj, kterým bych nechtěl jezdit do terénu, na bahnění máme se synem jiný stroj (a vím, že terénem to dost trpí, číňani nejsou pečliví svářeči).
Úpravy:
- nášlapy z protiskluzového ALU plechu
- vyvážení kol (byl to děs)
- seřízení geometrie (v AutoKelly to při montáži evidentně neřešili)
- osazení CB antény pro vysílačku (bude to mé letní expediční vozidlo)
- dočasně demontáž zadní opěrky
4kolku jsem koupil už bez tlumících vložek výfuku, lékárničku s pojistkou jsem v lékárně koupil takovou, aby šla v taštičce vložit pod sedadlo, kde mi zatím drží.
Poznatky:
- origo nízké pneu se strojem hrozně hážou, ty pneumatiky jsou geometricky špatně už vyrobený tak bohužel ač nerad slevuji s designu, tak tam půjdou jiné silniční vyšší
- proměřuje tachometr, s origo koly a pneu při 25 jedu dle GPS 20 a při 60 jedu dle GPS v reálu 50 km/h (maximálně jsem na tachometru za jízdy viděl 93)
Obecné | |
---|---|
Čtyřkolku mám | Nový |
Moje závady | |
Origo pneu hází a vibrují celou čtyřkolkou, ale to nevím, zda je závada, nebo zda to je vlastnost čínské výroby. | |
Moje úpravy | |
- ALU Plechy místo mizerných nášlapů - CB anténa místo opěrátka | |
Silné stránky | |
- design - | |
Slabé stránky | |
- čínská levná výroba (tzn. slabší kvalita provedení) - horší pečlivost montáže | |
Motor | |
Brzdy | 10/10 |
Průběh výkonu | 5/10 |
Přenos vibrací | 3/10 |
Převodovka | 4/10 |
Mechanická hlučnost | 5/10 |
Zvuk | 8/10 |
Spolehlivost | 5/10 |
Podvozek | |
Možnost nastavení | 4/10 |
Tuhost rámu | 7/10 |
Jízda | |
Sport | 6/10 |
Město | 5/10 |
Cestování | 7/10 |
Zázemí | |
Ceny náhr. dílů | 3/10 |
Terén | |
Brodivost | 2/10 |
Výška sedla | 6/10 |
Ochrana motoru | 5/10 |
Skoky | 2/10 |
Cestování | |
Možnosti uchycení zavazadel | 1/10 |
Světla | 3/10 |
Na dotazy posilam info k naslapum ... jsou z protiskluzoveho ALU plechu, ktery je shora (!) nanytovany do obvodove trubky naslapu. Na papirovy karton z krabice jsem si udelal sablonu, obkreslil na plech, primocarkou vyriznul, pripevnil nasucho na naslap, provrtal a nytovacima klestema pricvaknul.
Tlak v pneu: všechny čtyřkolkové pneu jsou nízkotlaké (!), mají se hustit na 0,3 ~ 0,8 atm = 9-12 PSI.
I ty vyšší silniční pneu, co tam mám, hustím na 0,5, protože vyšší tlak způsobuje vyšší kulatost pneu a výrazně více se sjíždí střed pneu! Málokdo to ví a i v pneuservisu to při opravě automaticky nafouknou na 2 atm (tedy jako auto, grr!).
Osazeny alternativní silniční pneu.
Bohužel utrpěl design čtyřkolky, ale užitná hodnota stoupla, už to tolik nevibruje.
Podařilo se tam osadit pneu rozměru 25/8/12 vpředu a 25/10/vzadu.
Poznámka pro montéry - těch 8" se na tak široký ráfek osazuje těžce.
Jak se značí řetězy
Nejrozšířenější značení pro motocyklové řetězy je podle japonské normy JIS která, značení trojčíslím,např.428,520,530 kde:
první číslo vyjadřuje rozteč řetězu v osminách palce
4 = 4/8 palce = 1/2 palce = 12,7 mm
5 = 5/8 palce = 15,875 mm
6 = 6/8 palce = 3/4 palce = 19,05 mm
druhé a třetí číslo vyjadřují šířku řetězu v osminách palce
- 20 = 2/8 palce = 1/4 palce = 6,35 mm
- 25 = 2,5/8 palce = 7,935 mm
- 30 = 3/8 palce = 9,525 mm
Řetěz s označením 520 má tedy rozteč 15,875 a vnitřní šířku 6,35 mm.
Terénní pneumatiky pro čtyřkolky se standartně označují trojicí čísel
například 25 x 8 - 12
1) Číslo 25 udává celkovou výšku pneumatiky v nahuštěném stavu (dop. tlakem daným výrobcem), tedy výška 25 palců.
2) Číslo 8 udává celkovou šířku pneumatiky v nahuštěném stavu (dop. tlakem daným výrobcem), tedy šířka 8 palců.
3) Číslo 12 udává průměr disku, na který je pneumatika určena, tedy průměr disku 12 palců.
U některých výrobců je možné se setkat s metrickým označením rozměru pneumatik, například 205/80R12
1) Číslo 205 udává šířku pneumatiky v milimetrech při nasazeném nahuštěném stavu. Po převodu na palce (vydělením číslem 25.4) se dostaneme na hodnotu standartního označení šířky v palcích, tedy 8 palců.
2) Číslo 80 udává procento výšky pneumatiky počítáno z celkové šířky, tedy výška pneumatiky je 80% y 205 mm, což je 164 mm. Opět pokud tento výsledek převedeme na palce (vydělením 25.4), dostaneme hodnotu 25 palců, která nám udává standartní označení výšky pneumatiky.
3) Písmeno R nám udává typ pneumatiky, v tomto případě se jedná o radiální pneumatiku
4) Číslo 12 udává průměr disku
Disky se označují například 8x8,3+5,4/110:
8x8 - První číslo udává průměr disku a rovněž vnitřního průměru pneumatiky - tedy použití 8" disku s 8" pneumatikou a druhé číslo udává šířku disku v palcích - 3+5
Jde o parametr určující hloubku uchycení (středu) disku. V tomto případě 3+5 znamená, že uchycení (střed) disku je 3ů od okraje disku ze strany uchycení a 5" od vnějšího okraje disku. Též je z parametru 3+5 jasné, že se jedná o 8" disk.
4/110 - číslo 4 je množství otvorů pro šrouby disku a číslo 110 je jejich rozestup počítaný v milimetrech, ten je hodnocen různě podle počtu otvorů (viz příloha).
Zajímavý odkaz lze nalézt zde - http://www.rimsntires.com/specs.jsp, je využitelný i pro osobní vozidla!
Pro naši Jinling jsem našel například http://www.motopneum...dej&pneumatiky_atv=1
Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září
Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen
Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen
Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor
Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen
Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden
Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.39s