Poslední přihlášení: 27.07.2014 Registrace: 19.11.2012
Journeyman Gladiator X8 DeLuxe long
Na Gladiatoru jezdím velmi, ale velmi krátce. Přechozí zkušenosti s těmito stroji prakticky nulové, proto nemůžu posoudit, jak se chová stroj oproti jiným. Najeto pouze jedno nedělní odpoledne, a to 50km převážně v terénu. Zatím můžu pouze říct, že je to obrovsky návykové a pro amatéra, jako jsem já, absolutně neobjevený nový svět. Proto se moc těším na další zkušenosti, se kterými se s Vámi budu snažit podělit. Pro profika, který to bude číst, to přijde jako samozřejmost, pro mě novinka, takže:
Klady:
1) Stroj je přiškrcený, proto oceňuji jemný a postupný zátah, ale i tak stroj jede 90km/h. Trochu překvapením bylo přidání plynu, když jsem měl pocit, že jedu maximálkou - velký zátah a stroj byl ze 60km/h na 90km/h...úžasné!
2) V terénu jsem strávil nejvíce času, hlavně po lesních cestičkách, sem-tam nějaký výjezd do menšího kopce, nějaké bahno, ale stroj jsem takto využil na cca 10%. Na náklony do boku ještě nejsem zvyklý, takže nevím, co si můžu a nemůžu dovolit. Škoda, že na panelu není ukazatel náklonu (min/max), ale to bude asi specifická záležitost vzhledem k \"řidiči\".
25/11/2012
Stroj jsem půjčil své přítelkyni...asi o něho přijdu .
30/11/2012
První cesta Ublo - Vartovna lesem. Pokud znáte kopec na rozhlednu ze strany lesa, tak určitě víte, jak je prudký a hlavně vymletý od vody. Opět se prokázalo, že technika zvítězila nad přírodou 8-). Doufám, že to dlouho vydrží .
3/12/2012
První jízda náročnějsím terénem s vozíkem za zadkem a naloženým cca 150 - 200kg. Sem - tam náklon pouze na 2 kola, srdce v krku, ale i tak skvělý zážitek. Jel jsem ještě s pasažérem za zády, takže celkové zatížení 4kolky bylo úctyhodné. Při zapnutí 4WD jí ale nic nebránilo v tom, aby i prudký kopec plný kamení a bahna vyšlapala bez většího náznaku prokluzu.
9/12/2012
První jízdy ve sněhu - cca 80km. Skvělé dávkování plynu, jde poznat, jak stroj reaguje na postupný drift a sem-tam odpustí i nějakou chybu . Opakovala se cesta na Vartovnu lesem, kde nechybělo bahno a hluboké (nepředvídatelné) pasti ve smyslu tlustého ledu, který se probořil při najetí a pravidelný náklon na stranu. To ovšem X8 nezastavilo a nejen s blátem, ale i se sněhem si dokonale rozumí. Nevěřil bych, jak dobrou trakci bude mít na sněhu. Na Sirákově jsem vypl 4x4 a užíval si cestu po klikaté silnici, na které byl ujetý sníh s ledem. Zatáčka-Drift-Zatáčka-Drift...zákaz vjezdu...no co? Pak drift, drift, drift, drift...nechal jsem se unést =)), dokonalé a návykové.
12/12/2012
Tak další poznatky z jízdy na sněhu. Cesta z Vizovic do Slušovic zadem byla pokryta uježděným sněhem a samozřejmě ledem, do toho zatáčky normální i klopené doprovázené rovinami. Nebudeme se pouštět do větších akci, zařazeno H a 4x4. Do první zatáčky najíždím s velkým přehledem a samozřejmě bokem. 4kolka se zahryzává do sněhu a krásným obloukem kroužím první zatáčku. Ken Block hadra , kroužím do další a do další, nikde ani noha, ani ruka a přede mnou slunečná a sněhem zavátá silnice - ideální podmínky 8-). I na sněhu s přehledem 90km/h, sem-tam boční vítr, sem-tam smrt v očích, proto volím nižší rychlost a kocháním se nechávám unášet 60-ti km/h. Závěrem - užásné a rovnoměrné dávkování plynu, kdykoliv chcete, 4kolka letí tam, kam chcete Vy. Jedno je ale jasné, párkrát mi ve vyšší rychlosti chybu neodpustila a zadními koly jsem brázdil příkopy tamních vizovických vrcholů. Cesta zpátky byla více konzervativní a nechal jsem kolku brouzdat ulicemi a po silnicích Vizovic. Přece jen ten sníh je snažší nechat opadat než ometat O.
11/1/2013
4kolka otevřená, výkon uspokojivý, jízdní vlastnosti skvělé...nejsem si jistý, jestli je nutné tady něco psát. Pro mě je ta 4kolka PERFEKTNÍ a dostatečná, i přes negativní komentáře lidí, kteří na ní ani neseděli. Pokud se někdo setkáte se subjektivním názorem, proč by ji lidi neměli mít, klidně napište do komentářů, velmi důležitá je osobní zkušenost...
...věřím, že tento stroj má mnohem více kladů, ale zatím jsem neměl možnost je prozkoumat, takže se bude text pomalu rozšiřovat.
Zápory.
...asi po 20 km jsem prorazil pravý nášlap kusem dřeva.... Překvapilo mě, že není podplechované.
25/11/2012
Tak dnes mi to na zpátečku zdechlo...tak nevím, je to normální?
3/12/2012
Při rychlosti do pomala jde dost slyšet variátor - opět si nejsem jistý, jestli je to normální, případně jestli se lépe \"zajede\".
Pravděpodobně problém s dobíjením baterie...na displeji skáče stále v11.9 - v12.6 a problikává. Máte podobný problém?
9/12/2012
Nemyslím si, že by to byl úplný zápor, ale vyhřívané řidítka a sedadlo by se hodilo .
Věta na závěr:
Jako naprostý amatér s první 4kolkou v garáži, který nikdy předtím neřídil žádný takový stroj - PERFEKTNÍ!
Obecné | |
---|---|
Čtyřkolku mám | Nový |
Moje závady | |
Špatné nebo nedostatečné dobíjení baterie, projevuje se blikání kontroly stavu baterie na displeji. Po konzultaci s prodejcem bude opraveno na garanční prohlídce. | |
Moje úpravy | |
Zatím bez úprav - plánuji oplechování spodku a na přední a zadní část namontovat rám. | |
Silné stránky | |
Výkon a projev motoru, ovladatelnost, síla motoru při jízdě z kopce bez nutnosti brzdit..je to zkrátka robustní mašina, kterou si velice rychle zamilujete :-). | |
Slabé stránky | |
Čekal jsem větší záběr brzd, ale nikdy jsem žádnou 4kolku neřídil, tak nemůžu posoudit, to jen má domněnka. Dále hlučnost variátoru. | |
Motor | |
Brzdy | 7/10 |
Průběh výkonu | 9/10 |
Přenos vibrací | 9/10 |
Převodovka | 8/10 |
Mechanická hlučnost | 8/10 |
Zvuk | 10/10 |
Spolehlivost | 10/10 |
Variátor | 8/10 |
Jízda | |
Cestování | 10/10 |
Terén | 9/10 |
Terén | |
Brodivost | 9/10 |
Výška sedla | 10/10 |
Ochrana motoru | 9/10 |
Ochrana jezdce | 7/10 |
Cestování | |
Pohodlí jezdce | 10/10 |
Pohodlí spolujezdce | 8/10 |
Možnosti uchycení zavazadel | 10/10 |
Ochrana jezdce | 8/10 |
Ochrana spolujezdce | 8/10 |
Světla | 10/10 |
Dojezd na nádrž | 150-200km |
Podvozek | |
Možnost nastavení | 7/10 |
Těsnost tlumičů | 8/10 |
Zázemí | |
Ceny náhr. dílů | 9/10 |
Ceny servisu | 10/10 |
Servisní síť | 10/10 |
Dostupnost dílů | 10/10 |
Nabídka doplňků | 10/10 |
Servisní intervaly | 9/10 |
Malé protáhnutí kostí mých a kostí 4kolky po okolních kopcích hlavně Janovy hory a hezké zapadnutí na závěr...ono se vlastně ani nic nestalo, tak to berte s rezervou...i když vlastně joo - rozhodně poslední dobou nejezdím za 13l/100km, ale jde to těžce ke 20l. A další poznatek je ten, že sériové pneumatiky nejsou úplně to pravé ořechové, ať si každý říká co chce .
Taková menší 42 kilometrová projížďka pro hřebenech okolních kopců. Ujistil jsem se, že i když je v nížinách (do 400m n.m) vcelku sucho, tak to neplatí pro vyšší kopce, kde je s přehledem 10cm sněhu. To se muselo využít 8-). Párkrát jsem se i proletěl (zajímavý pocit se 390kg pod sebou ) a jinak super zakončení týdne...podívejte se sami:
https://maps.google....004d8ae53a665a611e26
Tak první a doufám v nejbližší době poslední závada. Po první garanční prohlídce najeto cca 300km a začala unikat chladící kapalina. Po několika pokusech o rozebrání levého plastu jsem se hecl a plast oddělal a ejhle...pravděpodobně špatné těsnění ve spoji plastu a hlavy válce. Předáno na servis a po menších problémech je potvrzeno špatné těsnění. Teď už jen čekám, až ho kluci pošlou a budu moct provětrat valašské kopce 8-).
(za otočené foto se omlouvám, ale i když je upraveno "nastojato", tak při nahrání se otočí zpátky...)
Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září
Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen
Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen
Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor
Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen
Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden
Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.89s