Nick: | Dutch500 |
Město: | Ústí nad Labem-Severní terasa |
Kraj: | Ústecký |
Věk: | 37 let |
ICQ: | - |
Web: |
Poslední přihlášení: 28.10.2022 Registrace: 02.08.2015
Moje první čtyřkolka k domu a pro zábavu. Myslím, že v základní výbavě co je bude stačit
Nemám s čím toto čtyřkolku porovnat, ale z prvních dojmů jsem zatím nadšený. Co se týče jízdy a průchodnosti v terénu tak jsem spokojen. Čekám na zajetí a tedy první výměnu oleje a poté už zkusím nějaký ten vozík táhnou a pak uvidíme jestli je dobrá k domu. Jediné co zatím mám za menší problém, tak mi na displayi přestala ukazovat zařazená rychlost a to chci vyřešit, ale na funkci to nemá vliv...
Obecné | |
---|---|
Čtyřkolku mám | Nový |
Pořizovací cena | 115000 |
Moje závady | |
- zasekávání se startéru - výměna na záruku a vše funguje jak má - špatně ukazovala zařazenou rychlost - výměna na záruku a vše funguje jak má | |
Moje úpravy | |
- upravil jsem uložení zadních ramen + mazničky - vyhřívané rukojeti a palec - zadní kufr | |
Silné stránky | |
- pořizovací cena vs. užitná hodnota - solidní podvozek - naviják - 4x4 + uzávěrka diferenciálu - dobré zastoupení v ČR (APS Goup) | |
Slabé stránky | |
- někdy na vyjížďkách chybí výkon, ale nic hrozného to není | |
Motor | |
Brzdy | 8/10 |
Průběh výkonu | 7/10 |
Přenos vibrací | 9/10 |
Převodovka | 9/10 |
Mechanická hlučnost | 8/10 |
Zvuk | 7/10 |
Spolehlivost | 8/10 |
Spotřeba paliva l/100km | 10 |
Variátor | 8/10 |
Podvozek | |
Možnost nastavení | 5/10 |
Těsnost tlumičů | 8/10 |
Tuhost rámu | 8/10 |
Jízda | |
Cestování | 8/10 |
Terén | 9/10 |
Zázemí | |
Ceny náhr. dílů | 10/10 |
Ceny servisu | 8/10 |
Dostupnost dílů | 10/10 |
Nabídka doplňků | 8/10 |
Servisní intervaly | 8/10 |
Terén | |
Brodivost | 9/10 |
Výška sedla | 9/10 |
Ochrana motoru | 5/10 |
Ochrana jezdce | 8/10 |
Cestování | |
Pohodlí jezdce | 8/10 |
Pohodlí spolujezdce | 5/10 |
Možnosti uchycení zavazadel | 9/10 |
Ochrana jezdce | 8/10 |
Ochrana spolujezdce | 8/10 |
Světla | 9/10 |
Oprava problému se startováním opět pokračuje. Po zhruba cca 3 měsících startování bez problému, přišel den, kdy opět startér nedokázal otočit startérem. Pravdou je to, že jsem celý den pracoval s kolkou a spiš vic stal a ona běžela na volnoběh něž jezdila. Potom co se mi to stalo, že nechtěla naskočit, jsem byl zrovna doma a tak jsem ji nechal do druhého dne vychladnout a že na to podívám. Druhý den ani když byla studená, tak startér nepootočil startérem. Baterii jsem vyndal a dal na nabíječku a hle byla lehce vybita. Za cca 1.5 hodiny dobito a kolka stratovala. Nicméně i tak jsem objednal baterii stejného označení akorát start proud byl 270A (original 250A). Musím uznat, že baterie startovala o poznaní lépe (startér točí rychle). Od té doby zatím vše v pořádku a to teď z jara pracuji hodně. K tomu všemu jsem vyměnil zadní dvouvláknovou žárovku v zadním světle za diodovou, kvůli zbytečnému odběru.
Jak jsem psal na začátku měl jsem problém s tím, že mi asi po najetí 300km nechtěl startér nastartovat motor. Prostě cvakl a nic. Musel jsem několikrát cvaknout tlačítkem startéru, tedy startérem a pak to zase šlo normálně. Dle výrobce co jsem se dočetl byla chyba u prvních modelů se startéry a bezplatně je mění na servisu. Na servisu mi řekli, že pročistí kontakty i na relé a že uvidíme. Po pár nastartování ten samý problém, takže znovu do servisu a proběhla výměna startéru. Vše chvíli fungovalo a chyba se opakovala. Nebylo to nic co by úplně vadilo, ale štvalo mě to.
Takže jsem tomu sám pověnoval. Všiml jsem si, že při startu kolky je startér takový "unavený" prostě startoval, ale nebylo to ono. Říkal jsem si, že to vypadá, jak když má málo šťávy. Pročetl jsem fóra a zjistil, že někdy bývá problém u některých kolek v nekvalitní kabeláži k baterii a tak jsem ji prohlédl a opravdu se mi zdálo, že kabely jsou slabé. Vše jsem konzultoval s odborníky a řekl jim specifikace baterie, což je DTX20HL-BS (18AH 250A) s tím, že možná přijde i silnější pokud bude třeba YTX24HL-BS (21AH 350A). Doporučili mi silnoproudý vodič o průřezu 16mm2.
OK objednal jsem tedy:
- silnoproudý vodič o průřezu 16mm2
- oka průměr 6mm měděná lisovací 16mm
- stahovací bužírku
- ohranou trubici (husí krk)
- koncovky gumové na oka ve tvaru "L"
- nové start. relé (pro jistotu, staré má něco nacvakáno )
- měděné podložky 6mm
Starou kabeláž na kolce jsem rozmotal a to staré kabely od baterky na relé a z relé ke startéru a také mínusový kabel na motor (kostra). Síla kabelu byla hned znát, že je o skoro polovinu menší (u origo). Nové kabely jsem naměřil, nastříhal a nalisoval oka. Zatáhl jsem bužírku, dal gumové koncovky a nandal do husích krků. Do kolky jsem dal nové relé a kabely natahal a pořádně přichytil. Pod šrouby a matky co drží oka dal měděné podložky.
A výsledek?
Je pravda, že to mám zatím dva dny, ale u nás sněží a tak teď hodně startuji a chcípám a v těch X startů zatím žádný problém a startér točí jak blázen (rychle a sebejistě ). Tak doufám, že už bude klid!!!
PS: Baterie zůstala pořád origo DTX20HL-BS (18AH 250A)
95MTH - pří těžbě dřeva jsem cítil na volnoběh, že motor neběží úplně hladce. Mrknul jsem do příručky a zde bylo doporučeno pří 100MTH vyměnit svíčku. Tak jsem objednal novou a rovnou jsem vyměnil i filtr benzínu na hadičce. Motor opět běží jak má.
Tak jsem se po zimě dal do údržby kolky. No a samozřejmě jsem se dostal až k čepům řízené, tak si říkám, vše odpojím a sundám prachovky a klouby namažu. Po sundání prachovek na mě vykouklo bahno a písek ze Silvestrovské palačinky a samozřejmě to vydřelo čepy a byly načaté a jeden dokonce měl 1mm vůli ( ).
Tak jsem přemýšlel co tam dát, aby to bylo lepší. Našel jsem čepy na řazení z MANu a přemýšlel, že je tam dám, ale na fóru mě nahlodali, že to nebude to pravé ořechové, tak jsem si řekl, že tam dám železná kloubová oka s bronzovou vložkou a maznicema. Stálo mě to komplet asi necelých 1.500,-kč, ale myslím, že budu mít na nějakou dobu klid. Co se týče práce, tak to bylo vše ok, pouze jsem musel vlisovat do ok redukci z 12mm díry na 10mm aby to šlo do vidličky od řízení a nebyla tam vůle. U kol jsem vyndal železné vložky a převrtal je na 12.2mm a kupil nerezové šrouby a vše smontoval dohromady.
Tak napadl sníh a musel jsem vyzkoušet radlici a hle pár detailů jsem musel poupravit (lepší gumový břit a zaváží) a poté jsem hrnul sníh jak král...
Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září
Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen
Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen
Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor
Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen
Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden
Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.24s