Offline
Poslední přihlášení: 01.12.2017 Registrace: 17.02.2008
Po zkušenostech s RZR a po zkušební jízdě s RZR - S ... úplně jiný kafe. Takže zakoupena ve stáří 1 roku od opravdu úzkostlivého majitele, který ji měl snad jen na okrasu. s cenou o téměř 200 tis níž od původní velmi dobrý kup :-)
Po divočinách a neustálém dotování poloos na RZR jsem se rozhodl si koupit \"esko\". To má už lepší uložení náprav, je samo o sobě širší, není nutno jej rozšiřovat. S originální geometrií už nepraskají poloosy. Jenže díky výbavě a stavu v jakém jsem ji pořídil, se mi ani nechtělo ji trápit v terénu a rozhodl jsem se ji mít jen k výletování a projížďkám po okolí.
Oproti RZR je tedy podvozek o několik levelů dál. Úmyslné otočení na střechu jen tak pro frajeřinu (velmi snadné u RZR) by asi nebylo vůbec jednoduché. Nebudu zkoušet. Vyhřívaná sedačka, přední sklo, střecha, přídavné kufry.. tohle vše ji předurčuje k dlouhým projížďkám po vojenském prostoru. Libavá už se nedá, tam armáda už prostor hlídá (asi tam kují něco tajného ). Mimoň je ideální, staré cesty po Rusácích sice zarůstají, ale je jich tam obrovská spousta, člověk neničí přírodu a přitom se parádně sveze. Jeden hajný mi dokonce řekl, že by přivítal aspoň jednou ročně pořádnou akci, prý oproti minulosti se povrch půdy uzavírá a jedinečné rostliny i živočichové, kteří se tam vyskytovali díky aktivitě armády, postupně mizí. Jenže jsem se přestěhoval, prostor už je pro mne daleko. Takže nyní \"jen\" projížďky okolo komína, jednou ročně delší výlet do Rychlebských hor. Po třech letech mám najeto 2.500km a vše je originální. Dokonce i vzduch v pneu je asi ještě z továrny, americký .
Díky jízdám převážně po silnicích mám pérování i tlumení na minimu, jízda je plavná a měkká. Trošku mi vadí hlasitější projev výfuku, mohli to severoameričtí soudruzi lépe vymyslet... Výkon je zcela dostatečný, po silnici to jede i kilem, ale ideální je rychlost okolo 80 km/hod. Uvažoval jsem o změně závažíček ve variátoru, ale nechce se mi do toho hrabat, dokud všechno funguje bez jediné závady. Kolka vzbuzuje všude vekou pozornost, budí dojem spíše kabrioletu či plážového bugginy. Používám ji i na přetahování obytného přívěsu, je hbitější než auto.
Oproti RZR má možnost vypnutí stálého pohonu obou zadních kol (pseudodiferenciál), takže na zahradě již nedělám takovou paseku a hlavně daleko lépe pod plynem zatáčí. Překlapnutím do první polohy se uzavře zadek, překlapnutím do druhé se uzamkne všechno. 99% terému projede díky Bighornům na uzavřený zadek.
Díky \"zastřešení\" je kolka použitelná hlavně v zimě, kdy je sníh pouze pro zábavu, je jen škoda, že ho poslední dobou je tak málo. Naviják jsem pro vlastní tahání dosud nepoužil, pouze jsem jej využil na přibližování dříví v lese či upoutání ve stržích.
Přestože se na to v tomto segmentu nehledí, při jednom z výletu po trase Mnichovo Hradiště - Hradec Králové - Hanušovice - Staré Město a zpět jsem změřil reálnou spotřebu těsně pod 14 l/100km. Tolik mi žere i auto, navíc s tímhle při dlouhých trasách nelze jet v klidném režimu motoru (nechci překážet).
Kolka je postavena na dokladech \"nosič nářadí\", má to své výhody i nevýhody. Původní RZR jsem měl postavenou jako motocykl - čtyřkolka. Každý inspektorát má jiný názor na jízdu spolujezdce mladšího 15 let, na nutnost pásů či ochranné přílby, je v tom hrozný bordel.
Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září
Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen
Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen
Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor
Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen
Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden
Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.35s