Poslední přihlášení: 08.03.2022 Registrace: 07.06.2019
Journeyman Gladiator X450 Long - CF Moto C Force CF400A
Po nepříliš příznivých zkušenostech s předchozí čtyřkolkou Hytrack (Linhai) HY420 4x4 (r. 2009, kupována loni ojetá s cca 3000km za cca 60tkč) padlo v srpnu 2018 rozhodnutí zainvestovat o něco navíc (130tkč +-10tkč) a pořídit buďto ojetého japonce, nebo zase Čínu, ale tentokrát novou. Má představa sehnat slušnou Yamahu, Kawasaki či Suzuki r.v. 05-08 za cca 100tkč (+ nechat si rezervu cca 30tkč na případné opravy) byla velmi naivní. Za tuto cenu bylo nabídek velmi málo a většinou \"hujdy\", u kterých sice šlapal motor, ale vše ostatní bylo na konci životnosti - diferenciály, poloosy, kardany, náboje s ložisky, tlumiče, variátory, rozběhové spojky, zrezlé či popraskané rámy... a tak bych mohl pokračovat. A vysoké ceny ND mě tak od této myšlenky naprosto odradily. Přece jen čtyřkolku mám jen na hobby využití – práce okolo domu a chaty, občas pro dříví do lesa, občas pro zábavu. Nový japonec či američan za čtvrt milionu a více pro mě opravdu nemá význam…
Proto padla konečná volba - pořídit čtyřkolku zcela novou, za tu cenu ovšem znovu čínskou. Přiznávám, že zprvu jsem přemýšlel znovu o Linhai, konkrétně o modelu M550L, protože se mi prostě líbil, měl motor 500ccm a byl za zajímavou cenu 125tkč bez EPS. Byl jsem se na ni podívat u prodejce MotoBoom v Rudolfově u ČB, a co mě překvapilo - Linhai se od r. 2009 (srovnávám s mou předchozí Linhai 420) kvalitativně ani technologicky vůbec nikam neposunulo! žádné zakrytování zespodu, volně zvnějšku přístupná řídící jednotka, všude je vidět visící elektroinstalace bez ošetřených svorkovnic, použité plasty ve mně moc důvěry také nevzbuzovaly... Zajímavé bylo, když jsem se bavil s prodejcem, zda by mi doporučoval spíše Linhai, anebo o 15tkč dražšího Gladiatora X450 Long, nepřímo mi naznačil, že CF Moto \"za ty prachy nabízí něco navíc\"... A to přitom zastoupení CF Moto nemá, prodává pouze Linhai Linhai už se mi tedy tolik nelíbil a hlavně ta představa, že se po záruce začne vše sypat úplně stejně jako na předchozí 420, kdy jsem víc opravoval, než jezdil... to už radši ne.
Začal jsem tedy uvažovat i nad Gladiátorem, byť byl v té době o 15tkč dražší a blastry, metalízu a zadní opěrku měl ještě k tomu za příplatek. Vydal jsem se dealerovi G4R v ČB, ten však neměl žádné X450 ani X520 vystavené, neboť 2 dny poté začínala výstava Živitelka, a všechny kousky již byly navezeny právě tam. Od ochotné prodejkyně jsem však zdarma obdržel volňáska na výstavu. Musím říct, že již na první pohled mě kvalita Gladiatora přesvědčila, že raději trochu přišetřím, ale zakoupím právě tuto čtyřkolku – plasty na první pohled bytelné, vše zespodu pečlivě zakrytované, elektroinstalace nikde netrčí, k tomu nádherná oranžová metalíza – prostě rozdíl v kvalitě oproti Linhai do očí bijící. K tomu všemu jsem se při prostudování technických údajů a následném pročtení recenzí dozvěděl, že v reálu je 400ccm motor CF Moto silnější než 500ccm Linhai, a také celková mechanika CF Moto je jednodušší, s předpokladem nižší poruchovosti – např. systém variátoru bez rozběhové spojky (u Linhaie jsem měnil), diferenciály v jedné rovině s výstupy převodovky = absence zadního kardanu, atd. Na výstavě jsem hovořil přímo s mechaniky G4R, kteří mi ochotně zodpověděli vše, co jsem potřeboval vědět. Mimo jiné mi sdělili, že Linhai by si nikdy nepořídili, protože je také spravují (ikdyž prodejní zastoupení mají jen pro CF Moto).
Bylo tedy rozhodnuto: CF Moto Gladiator X450 Long bez EPS, v oranžové barvě + blastery a zadní opěrka s madly = katalogových 143.490,- Kč. Protože jsem čtyřkolku nepotřeboval hned, ale až na jaro 2019, rozhodl jsem se vyčkat s koupí až na začátek roku 2019.
Cca měsíc poté Journeyman spustil podzimní akci se slevou 14.000,- Kč a bylo vyřešeno – 1. 10. 2018 objednáno a od 15. 10. 2018 mi již stojí v garáži. Zakoupil jsem nakonec u dealera Čtyřkolky-Bavorov, protože to mám nejblíže a na servis jsem slyšel jen samou chválu. Zde jsem také viděl Linhai M550L a CF Moto X450A vedle sebe naživo, a musím říct, že jsem se rozhodnul správně (byť Linhai se mi vzhledově pořád líbí). Prodejce mi řekl, že by mi toho Linhaie nakonec stejně vymluvil a přesvědčil mě do CF Moto… A to prodává obě značky
K samotné čtyřkolce: již od 1. jízdy z Bavorova domů opravdu znatelný posun v jízdě oproti původnímu Linhai: tišší motor, méně vibrací, komfortnější podvozek, pohodlnější a vzpřímenější posez, průběh výkonu optimální – byť nezajetý a přiškrcený motor byl zpočátku trochu línější než původní 352ccm Linhai. Aktuálně mám najeto kolem 800km, při 500km první garančka s otevřením výkonu naplno, a musím říct, že teď už je to jiné kafe a jede jako z praku. Ujistil jsem se, že silnější motor bych v podstatě nevyužil.
S touto čtyřkolkou jsem zatím nadmíru spokojený, průměrná spotřeba se pohybuje mezi 8-10l/100km, dle zatížení a stylu jízdy.
Doplňky:
- Originální blastery a zadní opěrka s madly
- Kufr CF MOTO R306 – kompatibilní s opěrkou i madly
- Dálková LED rampa 72W
- 2 přední + 2 zadní LED pracovní světla 18W
- Silniční ALU kola ENZO s pneu 185/65 R 15 – původem z Peugeotu 208 + na LetGo zakoupené, patrně na míru vyrobené rozšiřovací podložky se změnou rozteče ze 4x110 na 4x108 a středem 65,1mm (Citroen, Peugeot)
Obecné | |
---|---|
Čtyřkolku mám | Nový |
Pořizovací cena | 129490 |
Moje závady | |
Zatím pouze nepřesné řazení, při 1. garančce seřízeno. | |
Moje úpravy | |
LED rampa 12" 72W, 2x přední a 2x zadní LED pracovní světla 18W, ALU disky Enzo 15" + silniční pneu Continental 185/65 R15 + podložky se změnou rozteče ze 4x110 na 4x108 | |
Silné stránky | |
Kvalita zpracování, pohodlný podvozek, oproti Linhai tišší motor bez vibrací, silná motorová brzda, pohodlný / vzpřímený posez, design | |
Slabé stránky | |
Výfuk hodně topí do pravé nohy, krátký servisní interval | |
Motor | |
Brzdy | 7/10 |
Průběh výkonu | 8/10 |
Přenos vibrací | 10/10 |
Převodovka | 8/10 |
Mechanická hlučnost | 8/10 |
Zvuk | 8/10 |
Spolehlivost | 10/10 |
Spotřeba paliva l/100km | 9 |
Variátor | 8/10 |
Spotřeba oleje l/1000km | 0 |
Podvozek | |
Možnost nastavení | 8/10 |
Těsnost tlumičů | 10/10 |
Tuhost rámu | 10/10 |
Jízda | |
Cestování | 5/10 |
Terén | 8/10 |
Zázemí | |
Ceny servisu | 8/10 |
Servisní síť | 10/10 |
Dostupnost dílů | 10/10 |
Nabídka doplňků | 10/10 |
Servisní intervaly | 5/10 |
Terén | |
Brodivost | 8/10 |
Výška sedla | 10/10 |
Ochrana motoru | 8/10 |
Ochrana jezdce | 10/10 |
Cestování | |
Pohodlí jezdce | 10/10 |
Pohodlí spolujezdce | 10/10 |
Možnosti uchycení zavazadel | 10/10 |
Ochrana jezdce | 10/10 |
Ochrana spolujezdce | 8/10 |
Světla | 7/10 |
Dojezd na nádrž | 150 |
Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září
Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen
Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen
Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor
Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen
Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden
Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.47s