QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Historie značky Kawasaki

1981
Kawasaki se na rozdíl od své červené konkurence vydala do terénu méně opatrně. První terénní tříkolka Kawasaki, sportovní KLT200, měla čtyřdobý motor o objemu 198 cm3, tehdy největší motor na trhu, navíc s pohodlím elektrického startování. Ostatní technika spočívala v duálním zadním diferenciálu, 5rychlostní převodovce, velkých balónových pneumatikách bez pérování*, zcela uzavřeného řetězu a automatickém napínání rozvodového řetězu.
*Přední pérování dostala společně s poněkud větším motorem o rok později, v roce 1982.
1983
Dva roky po KLT200 přichází na svět její silnější užitková sestra, KLT250-C Prairie s motorem o objemu 249 cm3, vyšší kompresní, radiálními pneumatikami a novinkou - předním a zadním nosičem zavazadel. Na základě Prairie 250 mimochodem vzniklo i speciální policejní provedení na ochranu amerických parků a pláží.

1984
Pakliže Yamaha měla svojí TRI-Z, Kawasaki měla Tecate. Tato tříkolka s vysokým výkonem měla na svoji dobu plno high-tech prvků, jako kapalinou chlazený 249 cm3 dvoutaktní motor z motokrosu, velkokapacitní palivovou nádrž, velké zdvihy pérování, výkonné přední a zadní kotoučové brzdy a lehká hliníková kola.
1985
První čtyřkolka Kawasaki na skutečně čtyřech kolech se jmenovala Bayou 185. Zadní náhon kardanovým hřídelem, zpátečka, nezávislé přední pérování a jednoválcový motor SOHC s překvapivě velkým točivým momentem v nízkých otáčkách byly její hlavní technické charakteristiky.

1987
Až do roku 1986 měla Kawasaki v nabídce pouze tříkolky, a užitkové nebo dětské čtyřkolky. Ale teď dostal výrobní program výraznou posilu – první čistě sportovní čtyřkolku Kawasaki, Tecate 4 (KXF250-A). Tato vysoce výkonná sportovní čtyřkolka byla poháněna kapalinou chlazeným dvoutaktní motorem o objemu 249 cm3 se systémem KIPS®, motor byl zabudován v lehkém a pevném rámu a Tecate 4 péroval na předním a zadním odpružení s dlouhými zdvihy. Podvozek doplňovaly tříkotoučové hydraulické brzdy a hliníková zadní kyvná vidlice.
V roce 1987 (někde až 1988) také přichází Kawasaki MULE (Multi-Use Light Equipment), čistě užitkový terénní náklaďáček kombinující čtyřkolku s pick-upem.
1997
Čtyřkolky Kawasaki postupem let získávaly na objemu motoru, na výkonu a technické komplexnosti, ale až do roku 1997 měly všechny velké čtyřkolky Kawasaki pouze mechanickou, nožně řazenou převodovku. První čtyřkolkou v dospělé velikosti s plně automatickou převodovkou byl model Prairie 400 4x4 (KVF400-A) z roku 1997. Zcela nová Kawasaki měla kromě variátoru KAPS i samosvorný přední diferenciál, přední pérování MacPherson a přední kotoučové brzdy.

2002
Světové prvenství pro Kawasaki - Prairie 650 byla první sériově vyráběná čtyřkolka
s dvouválcovým motorem. Výkonný motor byl zabudovaný v robustním prostorovém rámu, měl unikátní elektronicky řízený systém brzdění motorem při jízdě z kopce, elektricky připojitelný pohon 2WD/4WD a variabilní samosvorný přední diferenciál (další „první“ pro Kawasaki). Celosvětový primát měla v Prairie 650 ale hlavně celozakrytá zadní kotoučová brzda pracující v olejové lázni.
Kawasaki Prairie 650 díky těmto prvkům vyhrála toho roku prestižní cenu “Design and Engineering Award”, udělovanou americkým časopisem Popular Mechanics.
2004
Zlatá doba čtyřkolek zaznamenává příchod KFX700, vysokovýkonné sportovní čtyřkolky poháněné kardanem, automatickou převodovkou a především velmi silným dvouválcovým motorem 697 cm3.


2005
Kawasaki opouští bažinaté, pouštní a prérijní názvy svých čtyřkolek (Bayou, Mojave, Tecate, Prairie…), a své nové vlajkové lodi dává zvučné jméno Brute Force. První Brute Force 750 byl poháněn dvouválcem 749 cm3, v té době největší motorem ve čtyřkolkách, nezávislé
zadní odpružení a zcela nový design dával Brute Force image Krále čtyřkolek.

2008
Úspěchy Yamahy YFZ450 nedávají Kawasaki spát, a tak Kawa nastupuje do
šarvátek třídy 450 ccm se závodní KFX450R. Motor vychází z motokrosu KX450F a je zabudován v celohliníkovém podvozku. Dlouhá zadní vidlice a přední pérování s dlouhými zdvihy poskytuje vynikající jízdní vlastnosti, vstřikování a zpátečka jí přidaly na konkurenceschopnosti na trati.




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.20s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce