Hlavním lákadlem byla pětice čtyřkolek nového modelu
Kymco MXU 250S. Tento model navazuje na úspěch loňské řady MXU, která ale pro letošek dostala pohon zadní nápravy kardanem a
redukční převodovku, které jinak byly k dispozici až od silnějšího modelu MXU300. Na první dojem je MXU 250S třeba proti nedávno testovanému Journeymanu podobné objemové třídy drobné vozítko. Kola jsou relativně blízko u sebe a utrhnout jednu stranu do vzduchu jde opravdu skoro samo, jak hned někteří neváhali vyzkoušet. Zajímavý je systém brzd, kdy páčky na řídítkách ovládají přední a zadní brzdu a nožní páka aktivuje obě brzdy současně.
Takže honem navléct do chráničů, nasadit helmu a hurá na testovací
projížďku organizovanou horažďovickými specialisty na čtyřkolky z firmy
ADT. Nádherná projížďka trvala přes hodinu a musím organizátorům opravdu poděkovat, protáhli nás snad
všemi druhy terénů, nádherně jsme se vyřádili a vytahali si ruce až po kolena. Šotolina, rozbahněné polňačky, brody, průjezd řekou, výjezdy lesem i sjezdy po prudkých loukách nás přesvědčily, že MXU je ideálním strojem, pokud vám jde hlavně o zábavu a záruku velké průjezdnosti terénem.
Zvláštní bylo, že bouřlivou lázeň při jízdě mělkou řekou všechny stroje zvládly bez problémů, ale bahnění v řídké bažině některé komentovaly krátkým zakuckáním až chcípnutím motoru, aby se ale za chvilku zase spokojeně rozburácely a pokračovaly v řádění. Blbnutí na louce na MXU je opravdu zábava, při každém prudším manévru je alespoň jedno kolo ve vzduchu, i když někteří dostali do vzduchu i dvě nebo všechna kola.
Po návratu jsme ještě okoukli model MXU300, který zaujal zásuvkou pro
připojení vleku, a dále dětskou padesátku
Maxxer 50.