Základem čtyřkolky je čtyřventilová třístovka, která MXU pohání již několik sezón v jeho terénní verzi. Ta je především u našich západních sousedů
velice oblíbená, zejména pro své rozměry – vejde se do garáže vedle auta. Čtyřkolka je celkově dost malá, ale díky svému designu působí podstatně
robustnějším dojmem. Mohutné kapoty a velké čiré světlomety působí daleko mohutnějším a luxusnějším dojmem.
Silniční Kymco má obutá litá dvoubarevná kola a opravdu
široké pneumatiky, které by měly zaručovat dostatečnou trakci. Podvozek je přenastaven na silniční jízdu. Přední nápravu tvoří dvojitá A ramena, zadní pak kyvná vidlice s osou bez diferenciálu. O přenos síly z motoru na osu se stará
kardan. Sice váží nějaké kilo navíc, ale na druhou stranu je maximálně bezúdržbový. Zajímavé je řešení zadní osy, která je na levé straně uložena v pouzdře a na pravé straně je odkrytá. Brzdový kotouč je jen na jedné straně u levého zadního kola.
Čtyřkolka je vybavena dvěma nosiči a předním nárazníkem s držákem na SPZ (v Německu se vozí značka i vepředu). Na pravé straně stroje je umístěna řadicí páka, palivový kohout a praktická dost
velká schránka na drobnosti. Ta je sice vodotěsná, ale bohužel nejde uzamknout. Maximálně jednoduchá je palubní deska, tvoří ji jednoduchý displej, který je ale i na ostrém slunci velice
dobře čitelný a ukazuje jezdci vše, co potřebuje vidět. Ovladače jsou standardní, vše je tam, kde to jezdec očekává. Pod sedlem je celkem slušný prostor na lékárničku a nějaké drobnosti. Na sedačce je přiloženo základní nářadí.
Opalování u řeky už ale bylo dost, tak se jdeme raději svézt. Motor chytá v podstatě okamžitě a po krátkém zahřátí je
připraven k jízdě. Třístovka je hodně tichá a z koncovky výfuku se line jen příjemné bublání, které neruší kolem
jdoucí. To se ale promění v celkem
slušný řev, když zmáčknete plynovou páčku na doraz. Motor je hodně živý a ochotně se točí. Variátor zabírá v celkem
nízkých otáčkách a rozjezd je plynulý. Rozhodně ale nečekejte nějaké smyky, nebo odjezdy po zadních, sedíme na třístovce. No a sedí se na ní velice pohodlně. Sedlo je příjemně široké a tak akorát tvrdé, dá se na něm pohodlně přesouvat a zbytečně neklouže. I přes menší rozměry jsem se na Kymco bez problémů poskládal. V případě jízdy se spolujezdcem už to ale bude pravděpodobně o něco slabší.
Na silniční obutí je třeba si chvíli zvykat. Řízení je
mnohem citlivější než u terénních čtyřkolek a reaguje na každý pohyb řidítek. Silniční kola navíc na asfaltu vůbec nekloužou, takže je třeba volit přesnou stopu. Na vše si ale po pár stovkách metrů zvyknete a jízda je maximálně jednoduchá. Řízení jde příjemně lehce a jízda rozhodně
není namáhavá. Nezklamalo ani obecně známé lehké a přesné řazení, které ve světě čtyřkolek snad nemá konkurenci. Rychlosti zapadají naprosto přesně a k zařazení stačí dva prsty.
Jak jsem vychválil řazení, musím se trochu vrátit na zem v oblasti brzd. Ty jsou dostatečně účinné při běžném provozu, ale jejich dávkování bohužel není ideální a v případě prudkého brzdění se rády blokují, což může zejména začínajícím jezdcům dělat velké problémy, nemluvě o jízdě na vodě. Na brzdy se ale dá zvyknout, jen to chce dobře rozpoznat, kdy se začínají kola blokovat.
O tom, že je MXU spíše
usedlejší cestovní záležitost, není pochyb, pokud ale hledáte zábavu, není to zase tak ve
lký problém. Na dvě kola jde čtyřkolka jako nic a díky citlivému ovládání plynu a pneumatikám s dobrou přilnavostí se nechá po dvou bez problémů vodit. S jízdou po zadních je to horší, mně osobně se předek zvednout nepodařilo. No, a pokud najdete trochu špinavý asfalt, jsou
průjezdy zatáček driftem dílem okamžiku. Hodně příjemný je podvozek, je dost měkký, aby pobral velké nerovnosti, ale zároveň se nepotápí, takže čtyřkolka nemá v zatáčkách tendenci k převrácení. Zadní pevná osa navíc napomáhá ke stabilní jízdě.
Kam tedy tohle Kymco zařadit? Rozhodně nejde o silniční bestii, která z vás bude ždímat adrenalin. Na druhou stranu je to kvalitně zpracovaný stroj pro denní ježdění do práce a víkendové výlety, na který můžete naložit dva kufry a vyrazit na dovolenou. Vše vás navíc bude stát pakatel, protože provoz tohoto Kymca je doslova za pár korun.