QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Quad day Santander 2008

Text: Jan Cihelka , Vláďa Novotný , Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Datum: 29.08.2008 | Zobrazeno: 13870×

Quad day Santander 2008 Pozvání na Quad Day pořádaný za podpory společnosti Innomotor se prostě nedá odmítnout, a tak jsme si to v pátek namířili směr Třebíz u Slaného. Na místní krásné ovšem technicky náročné offroadové trati měli celodenní setkání quadoví maniaci.


Kapitoly článku

  1. Reportáž od Vládi
  2. Reportáž od Honzy
  3. Video
  4. Kompletní fotogalerie

Už při vjezdu do areálu mě praštila přes nos vůně grilovaného čuníka, všude panovala přátelská atmosféra, sluníčko svítilo jak se patří a v "depu" se zahřívalo hejno povětšinou užitkových čtyřkolek Polaris, Suzuki a Journeyman. Pro omrknutí motokrosové trati jsem napřed zvolil jednostopého oře KTM Enduro 690, kterého jsme právě měli v redakci k testu.

Hned vidím, že lítání po trati plné skoků a toboganů bude na pracovních čtyřkolkách pořádná zabíračka pro jezdce i stroje. Jelikož už delší dobu nezapršelo, stal se prašný povrch okruhu kluzký a velice rychlý. Oblaka prachu dávají tušit, že to s viditelností nebude žádná sláva. Dost teorie a ke strojům. První vyvolenou užitkovou čtyřkolku je Polaris Sportsman 500.
Vyrážím na trať a začínám hodně opatrně. Stabilita zhruba 330 kilogramového Sportsmanu není na úrovni sportovních quadů a podvozek nefiltruje nerovnosti s takovým přehledem. Jde o to pomalu zjišťovat, kam až mě pustí. Pro větší legraci přepínám na náhon pouze zadních kol, protože bych se nerad připravil o protáhlé drifty. Po pár kolech získávám alespoň o kousek víc důvěry a přidávám na tempu. Skoky i rozbitá trať prověřují pérování, které si sahá až na dno, tedy na dorazy. Motor pěkně spolupracuje a ochotně reaguje na povel pravého palce. Před zatáčkou čtyřkolku rozhodit, vysednout, vzít za plyn a po boku zatáčkou proklouznout. Tak to je přesně to, co na čtyřkolkách mám rád.
To už potkávám upalujícího Filipa na Polarisu Sportsman 800 X2. Zastavuje a říká mi, že jede jak tank a určitě ho musím vyzkoušet. Nenechám se dvakrát pobízet a už sedím za jeho řidítky. Zátah osmistovkového dvouválce je opravdu řádný. Zvuk se dá přirovnat k buldozeru - Sportsman monotónně bublá a těžkopádně se valí vpřed hlava-nehlava, díra-nedíra. Podvozek na mě působí o něco klidnějším dojmem než u pětistovkového Sportsmanu.
O něco lépe polyká dopady ze skoků a přitom drží směr jízdy, lépe zdolává hluboké výmoly, ale klapnutí dorazů se ani zde nevyvarujete - u užitkové čtyřkolky se není čemu divit. Slyšel jsem však o sadě sportovních tlumičů, které jízdní vlastnosti ještě vylepší. Ovšem pořizovací částka není zanedbatelná a set na celou čtyřkolku se může vyšplhat až na třetinu ceny nového quadu. Brzdy fungují, ale zázraky od nich čekat nemůžeme. Přeci jen krotit 360 kilogramů na širokých pneumatikách není žádná sranda.
Do třetice sahám po japonské Suzuki Kingquad 700. Oproti americkému Polarisu je její zvukový projev lehce utlumenější. Hned v prvních metrech registruji menší hmotnost, která je podle informací 272 kg. Kapalinou chlazený jednoválec kupodivu není žádným drsným tahounem. Pěkně si ševelí a větší temperament předvádí až ve vyšších otáčkách.
Nepříjemné překvápko naservíruje hned v první zatáčce, řízení se zamkne a musím se s ním pořádně poprat, aby se vrátilo zpátky do rovné polohy. Docela mi zamrazilo, protože už jsem měl na mále a mohl jsem být na „boudě“ jako kolega přede mnou. Ten později popsal úplně stejný pocit z řízení. Na to platí pouze zapnout 4x4, pak se mnohem lépe vejdete do zatáček, ale zase díky tomu nezažijete takovou legraci jako s náhonem pouze zadních kol. Trochu mě zklamalo tlumení, po doskoku jsem měl pocit, jako bych skákal na trampolíně. Takže pro udržení směru jízdy po dopadu na rozbitou trať to chce pořádně podržet řidítka. Je potřeba to brát tak, že se jedná o užitkové čtyřkolky a náročná motokrosová trať je přeci jen určena spíše pro sportovní quady.

Pokračování článku: Reportáž od Honzy

Kapitoly článku

  1. Reportáž od Vládi
  2. Reportáž od Honzy
  3. Video
  4. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 1x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Polaris Sportsman 500 H.O.»
Polaris Sportsman X2 800 EFI»
Suzuki LT-A 700 King Quad 4x4 »

Další články sekce Polaris

Polaris Camp 2022 naživo za řídítky i volanty

13.04.2022, Reportáže
Letošní testovací dny Polarisu v Milovicích nabídly několik pěkně postavených tratí, ale hlavně možnost přímého porovnán...

Polaris PRO-RMK: 190 koní/190 kilo na sněhu

19.12.2019, Reportáže
Koňská síla na kilo hmotnosti - to je etalon pro všechny stroje, které se chtějí honosit přívlastkem "supersportovní". D...

Co nás zaujalo na výstavě v Miláně

22.11.2011, Reportáže
EICMA, vedle Intermotu jedna ze dvou největších evropských motocyklových výstav, je sice primárně zaměřená na motocykly,...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.39s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce