QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


TGB Blade 550

Text: Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Datum: 22.09.2009 | Zobrazeno: 44377×

TGB Blade 550 Pokud chcete pracovní čtyřkolku s nejlepším poměrem cena/velikost, určitě vyzkoušejte Blade 550 v provedení se zadním kufrem, který jsme spolu s mašinou nafasovali k podzimnímu testu. Blade je totiž ještě o něco delší a vyšší než třeba pětistovka Sportsman a když k tmavě lakované čtyřkolce se spoustou světel a nosných rámů výrobce přidal ještě obrovský topcase, je výsledkem na pohled obr.


Kapitoly článku

  1. Design, konstrukce, ovladače
  2. Motor, odpružení, jízda
  3. Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Také to nás vedlo k tomu, že jsme s Bladem vyrazili na tankodrom do Milovic. Jen málokde najdete tolik kilometrů luxusních tratí, brodů, kopečků i volných asfaltových parkovišť a zároveň si můžete čtyřkolku na focení zaparkovat vedle bunkru, tanku či obrněného transportéru.
Design Bladu se zajímavou směsicí módy a funkčnosti. Čtveřice čočkových reflektorů v přední kapotě dává stroji dravý výraz, funkčnost doplňuje páté větší světlo na řídítkách, kterým si v případě potřeby posvítíte do zatáčky nebo při stání natočíte kam potřebujete. Karbonové polepy zvyšují sportovní dojem ze stojícího stroje, lemy blatníků z pružného plastu zase jsou zárukou toho, že Blada bez újmy protáhnete drsným terénem.
Při pohledu zezadu se opakuje stejný motiv jako u přední části a z plastů efektně vystupují čtyři čočky zadních světel a směrovek. Chromovaná dvojitá koncovka výfuku je jen třešničkou na vcelku povedeném designovém dortíku. Přeci jen design je to, co se v naší zemi prodává. Na focení statiky jsme měli jeden model s karbonovými polepy a bílými vzory, o týden později jsme protáhli Milovickým autodromem model černý model s horním boxem, proto na fotkách najdete dva různé stroje.
Blade 550 od svého čtyřstovkového předchůdce nabral i na výšce a nárůst světlé výšky se projevil i celkově vyšším dojmem z celé mašiny. Výšky si užije také spolujezdec, pro kterého jsou nachystané samostatné schůdkovité stupačky. Slečna si tak pojede pěkně nahoře a odpadá otravné vzájemné okopávání bot jako u strojů se společnou plochou na nohy pro oba. Hlavním rozdílem oproti loňské čtyřstovce je kromě silnějšího motoru samozřejmě nezávislé zavěšení zadních kol a elektrická uzávěrka diferenciálu... ale to si ponechejme až na popis jízdních zážitků. Velký zadní box je zajímavý doplněk, díky kterému si můžete vyrazit s plnou výbavou na pár dnů.
Při nasednutí na tohoto mamuta má před sebou jezdec úhledné seskupení klasických ovladačů na řídítkách (overdrive na levém řídítku, připínání náhonu na předek s uzávěrkou diferenciálu na pravé rukojeti). Spínací klíček je uklizený nalevo, uprostřed na nádrži ční řadicí páka a před vámi je informační displej. Ten je velmi slušně vidět i na přímém slunci, což se bohužel nedá říci o kontrolce neutrálu, kterou si při pojíždění dopředu a dozadu a řastém řazení budete musel zaclonit rukou. Z ostatních ovladačů mě potrápila jen páčka sytiče, kterou jsem zapomněl vytaženou a čtyřkolka mi začala záhadně chcípat při zastavení, za což si ale můžu sám. Testovanému Bladu se také párkrát nechtělo nastartovat, pokud nebyl zařazený neutrál, většinou to ale šlo a nebýt mojí hlouposti se zapomenutým vytaženým sytičem, ani bych na to nepřišel.

Pokračování článku: Motor, odpružení, jízda

Kapitoly článku

  1. Design, konstrukce, ovladače
  2. Motor, odpružení, jízda
  3. Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.50 Známkováno: 2x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

TGB Blade 550»

Další články sekce TGB

TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn

20.02.2024, Redakční testy
Litrový dvouválcový Blade už je v nabídce TGB nějaký ten pátek, a protože to je slušná mašina, není třeba nic zásadně mě...

TGB BLADE 600 LTX MAX EPS 4x4: Příjemný kamarád

21.07.2023, Redakční testy
Kategorie šestistovkových čtyřkolek je obrovsky nabitá a jsou to vlastně ty nejlepší a nejsilnější jednoválce. My jsme v...

TGB Blade 600i LTX EPS 4x4: Konečně s posilovačem

02.07.2020, Redakční testy
Šestistovkový Blade následuje svého velkého litrového bratra a přichází pro letošní sezónu s drobnými úpravami. Jednou z...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

CFMoto X625-A: Pan Vyladěný

20.06.2024, Redakční testy
Je to čtyři roky, co na trh přišel největší jednoválec od CFMota, model X625. Ten přebral žezlo od pětistovky a v loňské...

Linhai 650L EPS Promax 4x4: Nová vlajková loď

29.05.2024, Redakční testy
Rychlost, s jakou Číňané mění své modely, nás Evropany nepřestane udivovat. Přijde mi, že každý rok jezdíme k ASP Group,...

První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladiatorů od CFMoto

01.05.2024, Redakční testy
Čínský výrobce představil kompletně přepracovanou vlajkovou loď Gladiator X1000, kterou v nabídce doprovází o něco r...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.42s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce