QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo

Modely značky KTM

Informace o značce KTM

Rakouská KTM Sportmotorcycles AG, zkráceně KTM, je největším výrobcem off-roadových motocyklů na světě. Kromě motocyklů pro motokros, supermoto a enduro vyrábí i silniční motocykly, čtyřkolky a sportovní a závodní automobily X-Bow.

Historie značky

1934
V Mattighofenu zakládá inženýr Hans Trunkenpolz firmu Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen. Firma začala původně s opravárenstvím a kovoobráběním, v roce 1954 začala vyrábět motocykly.

1937
Firma se stává oficiálním prodejcem motocyklů DKW.

1937 - 1950
Společnost se rozrůstá a stává se jednou z největších motocyklových a automobilových opraven a servisních středisek v horním Rakousku.

1951 - 1952
Zahájen vývoj prvního lehkého motocyklu R100 o objemu 98 ccm.

1953
20 zaměstnanců produkuje tři R100 za den.

1954
Vyroben stý motocykl R100.

1955
Akcionářem firmy se stává podnikatel Ernest Kronreif, firma je přejmenována na Kronreif & Trunkenpolz Mattighofen, zkráceně KTM.
1957
Modelová řada je rozšířena o sportovní motocykly Trophy 125 ccm a o skútr Mirabell.
1959 - 1960
Motocyklové odvětví prochází krizí, KTM snižuje výrobu. Přesto přichází na trh s novým mopedem a skútrem Ponny.

1964
KTM zahajuje výrobu jízdních kol.

1970
Zahájena výroba prvního vlastního motoru KTM.

1972
Celkový počet zaměstnanců KTM dosahuje čísla 400.
1978
V americkém městě Lorrain, Ohio (USA) je založena americká pobočka KTM.

1980
Společnost mění jméno na KTM Motor-Fahrzeugbau KG.

1981
Počet zaměstnanců dosahuje čísla 700 a celkový roční obrat 750 000 000 ATS.
75% produkce je vyváženo.

1987
Vyrobeno 93 000 jízdních kol, 12 600 mopedů a 10 600 motocyklů.
Podnikatel Stefan Pierer zakládá firmu CROSS Industries AG, která přebírá 50,2 % firmy KTM Power Sports AG. Později se Stefan Pierer stal většinovým vlastníkem i známé sportovní firmy Kästle GmbH.

1988 - 1989
Ukončena výroba skútrů. Většina akcií KTM je prodána holdingu GIT Trust. Umírá zakladatel společnosti Hans Trunkenpolz.

1991
KTM Motorfahrzeugbau AG vyhlašuje bankrot, výroba je rozdělena do samostatných podniků vyrábějících chladiče, motocykly, jízdní kola a nářadí.

1992
Nově formovaná divize pro výrobu motocyklů zahajuje výrobu s novým managementem a pod novým jménem - KTM Sportmotorcycle GmbH.

1995
Převzetí švédského výrobce off-roadových motocyklů Husaberg a holandského výrobce pérování White Power.
Produkce motocyklů dosahuje 12 000 kusů za rok, celkový obrat je 1,2 miliardy ATS.

1998
Zaveden nový systém pérování PDS (Progressive Damping System), jehož původcem je švédský Öhlins.

1999
Spuštěna výroba v novém výrobním závodě v Mattighofenu.
Od roku 1990 jsou motocykly a automobily KTM navrhovány salzburgskou designerskou firmou KiskaDesign s více než 100 zaměstnanci.

2002
Přesun výroby motorů do nového moderního výrobního centra v Munderfingu.
2003
Prodáno 70 512 motocyklů v objemu přes 376 milionů EUR.

KTM začíná vyrábět čtyřkolky

2005
V roce 2005 vyrobila KTM 80 000 motocyklů, které exportuje do celého světa.
Zároveň započíná spolupráci s Polaris Industries, ve kterém chtěla najít investora se zkušenostmi. Polaris převzal 24,9% KTM. Podle podmínek smlouvy si měly obě společnosti vzájemně pomáhat při expanzích obou partnerských značek na domácích trzích - KTM chtěla do Severní Ameriky, Polaris do Evropy. Toto partnerství mělo dvouleté zkušební období s tím, že na jeho konci poskytovala smlouva oběma stranám možnost sloučení do jedné společností. V roce 2006 však KTM oznámila, že partnerství s Polarisem ukončuje a místo toho jen dodávala své čtyřkolkové 450 ccm a 525 ccm motory do sportovních čtyřkolek Polaris Outlaw.
2007
Podíl Polarisu na firmě KTM klesá na 5%

2008
KTM 450XC/525XC
Poprask ve čtyřkolkách způsobila KTM svými novými revolučními modely, které se výrazně lišily od pojetí konkurence. Vlastní motor KTM, silný jednoválcový čtyřventil SOHC, byl doplněn elektrickým startérem, pětistupňovou převodovkou a zpátečkou. XC bylo označení verze se světlem pro závody crosscountry.
KTM prodává přes 20% firmy indické firmě Bajaj.
2009
Během deseti let zvedl nový boss KTM, Stefan Pierer, výrobu z 30 000 na 80 000 kusů ročně. V roce 2009 chtěla KTM pokořit hranici 100 000 kusů, ale prodala pouhých 65 000 kusů. Krach americké burzy, slabý dolar, kolaps trhu ve Španělsku a v Maďarsku zanechal továrně plné sklady a prázdné pokladny. Pierer propustil 300 zaměstnanců a několik měsíců se pracovalo na zkrácený týden. Veškerý vývoj byl odložen a podíl indické firmy Bajaj na KTM se zvýšil na 32 %. V této době KTM pozastavila i výrobu prestižního vozu X-Bow.
2010
Počet zaměstnanců dosahuje čísla 1.581.
Výhradním dovozcem čtyřkolek značky KTM do České a Slovenské republiky je KTM Central East Europe s.r.o., Bratislava.

Prodejci KTM

Autonova Brno

Autorizovaný prodejce a servis motocyklů KTM.

Ondřej Šimek

Aurozivoný prodejce a dovozce KTM do ČR. Náhradní díly skladem. Servis, bazar...

Vložit firmu


Články




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.71s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce